Jump to content

E91 n47


MariusBelbe

Recommended Posts

Salutare, vin cu o problemă care mă macină de un an de zile🤦‍♂️mașina mea e91 facelift euro5 n47 îmi tot dă șocuri câteodată mi se și oprește motorul, am schimbat tot ce era de schimbat am băgat peste 5000€ în ea și problema persistă, ultimul service l-am făcut săptămâna asta 16000 lei🤦‍♂️ și tot nu merge… când îi dau talpă îmi dă șocuri pe tester zice ca pompa de înaltă face prea mare presiune și ajunge prea multă motorină la injectoare și injectoarele nu au ce face cu atâta motorină și intră în modul service, am schimbat planetarele filtru de particule calculator(second) pompa de înaltă distribuție volantă injectoare, chiar nu mai știu… am schimbat o mulțime de mecanici nici unul nu știe ce să-i mai facă…
Cineva care sa lovit de aceasta problemă?

Link to comment
Share on other sites

Varianta 1.

Pompa de inalte pe care ai montat-o a venit impreuna cu piesa asta in ansamblu?

https://www.bavauto.ro/fuel-quantity-control-valve-13517823454

Daca nu, atunci cred ca de aici e buba. Daca piesa asta este defecta, pompa de inalte intra in full delivery mode, ECU detecteaza asta, da eroare si incearca sa limiteze injectia de combustibil.

De aici poate si simptomele descrise de tine.

Daca am inteles bine, injectoarele nu supraalimenteaza, ci taie injectia cand detecteaza presiune prea mare la pompa de inalte.

 

Varianta 2.

Ai facut o resoftare la masina dupa ce ai pus calculatorul nou-second?

Daca nu, poate ai nimerit unu cu parametrii "personalizati" de la o masina care a avut dpf-off, tuning si alte romanisme.

 

Varianta 3.

Slabe sanse spre zero sa fie de aici dar:

Pompa si regulatorul de presiune din rezervor is ok?

Uneori modulul de control pentru pompa din rezervor o ia razna. Sta prost cu racirea si incepe sa trimita indicatii gresite la pompa respectiva cand e la final de viata. Doar ca la asta simptomele is mai degraba porniri grele sau deloc dupa ce motorul e cald respectiv dupa ce modulul asta se supraincinge. Isi revine dupa ce se raceste.

https://www.bavauto.ro/control-unit-for-fuel-pump-16147407513

 

Sper sa te ajute.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Nym nu te supara, dar nu cred ca ce i-ai aratat OPului  ceea ce trebuie el sa stie.

"Piesa" de pe pompa de inalre e regulatorul de volum la ralanti. Atata face. Daca motorul nu sta la ralanti valva aceea ar putea fi de vina. 

Pe rampa in schimb este alta valva, sau regulator, care aceea la randul ei regleaza volumul de motorina din rampa. De acolo injectoarele preaiu cata motorina le trebuie. In capatul celalalt al rampei e Senzorul care verifica presiuna in rampa sa fie suficienta.

Ce am spus mai sus nu e din inchipuite..

@MariusBelbe despre ce valori ale presiunii vorbim, e vorba? 

O pompa poate baga si peste 200 de bari fara problema in ture. Nu se sperie un regulator de volum de 200 de bari..

Mai jos e o descriere sumara din TIS despre valva de pe pompa:

"Structure and inner electrical connection:

The quantity control valve is a solenoid valve. The quantity control valve is activated via a pulse-width modulated signal (PWM signal) from the engine control system. Depending on the activation signal, the ratio between return delivery in the low-pressure range and delivery stroke in the high-pressure range changes. This sets the necessary fuel mass flow for each load point. The quantity control valve is supplied with terminal 15N.

Structure and setpoint values:

When the engine is running, the pressure pistons continuously move the pendulum disk to make its stroke. Pressure is applied to fuel for as long as new fuel is supplied to the high pressure pump via the quantity control valve.

The maximum pressure in the high-pressure range is restricted to 245 bar. if such a high pressure arises, the high-pressure circuit is relaxed to the low-pressure range by a pressure limiting valve."

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, bimmer90f30 said:

@Nym nu te supara, dar nu cred ca ce i-ai aratat OPului  ceea ce trebuie el sa stie.

"Piesa" de pe pompa de inalre e regulatorul de volum la ralanti. Atata face. Daca motorul nu sta la ralanti valva aceea ar putea fi de vina. 

Pe rampa in schimb este alta valva, sau regulator, care aceea la randul ei regleaza volumul de motorina din rampa. De acolo injectoarele preaiu cata motorina le trebuie. In capatul celalalt al rampei e Senzorul care verifica presiuna in rampa sa fie suficienta.

Nu ma supar. Sunt de acord cu ce spui.

Imi dau seama ca e contraintuitiva banuiala mea dar am gasit cazuri in care piesa pe care am mentionat-o a rezolvat problema dupa ce inlocuirea rampei nu a facut nici o diferenta.

E f important sa se tina cont daca piesa aia vine cu pompa in ansamblu. Daca da, inseamna ca si aia a fost schimbata odata cu pompa si atunci e clar ca nu e de acolo mai ales daca piesele au fost noi. De-aia am intrebat.

Am intuit ca ar fi regulatorul respectiv pentru ca ii si moare motorul uneori. Stiu de la a mea care a avut probleme cu pompa de inalte si mi-a murit motorul si la viteza pe autostrada si in trafic la opriri/ralanti deci am presupus ca nu ii moare doar cand ii da talpa.

Sunt obisnuit cu nebuna mea care pana recent se manifesta in toate felurile fara sa dea erori si mecanicii imi ziceau ca nu are nimic.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.