Jump to content

fum la pornire


Gully

Recommended Posts

salutare

 

am un var care are un e46 320d 110kw, masina are cam 150000 km.

problema> cand porneste motorul si e rece da cu fum alb, nu mai spun daca mai si accelereaza. dupa ce temperatura motorului trece de albastru si ajunce in zona de mijloc a indicatorului poate sa o tureze pana il doare piciorul ca nu mai scoate fum de nici o culoare.

 

ce sa fie oare? omu e cam ingrijorat si eu nu stiu ce sa ii spun , avand in vedere ca nu scoate fum cand se incalzeste.

 

mesi anticipat.

Link to comment
Share on other sites

salutare

 

am un var care are un e46 320d 110kw, masina are cam 150000 km.

problema>  cand porneste motorul si e rece da cu fum alb, nu mai spun daca mai si accelereaza. dupa ce temperatura motorului trece de albastru si ajunce in zona de mijloc a indicatorului poate sa o tureze pana il doare piciorul ca nu mai scoate fum de nici o culoare.

 

ce sa fie oare? omu e cam ingrijorat si eu nu stiu ce sa ii spun , avand in vedere ca nu scoate fum cand se incalzeste.

 

mesi anticipat.

274326[/snapback]

eu zic turbina.

Link to comment
Share on other sites

Fum alb-albastru cumva? In principiu poate sa incerce sa schimbe pompa de unde alimenteaza sa vada daca e cu rezultat ... in cel mai rau caz injectoarele ... apropo , de fiecare data cand porneste la rece ii scoate asa fum ??

276910[/snapback]

nu de fiecare data dar de cele mai multe ori

motorina baga 99% de la OMV

Edited by Gully
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
salutare

 

am un var care are un e46 320d 110kw, masina are cam 150000 km.

problema>  cand porneste motorul si e rece da cu fum alb, nu mai spun daca mai si accelereaza. dupa ce temperatura motorului trece de albastru si ajunce in zona de mijloc a indicatorului poate sa o tureze pana il doare piciorul ca nu mai scoate fum de nici o culoare.

 

ce sa fie oare? omu e cam ingrijorat si eu nu stiu ce sa ii spun , avand in vedere ca nu scoate fum cand se incalzeste.

 

mesi anticipat.

274326[/snapback]

si eu tot "turbina" o banuiesc... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salutare

 

am un var care are un e46 320d 110kw, masina are cam 150000 km.

problema>  cand porneste motorul si e rece da cu fum alb, nu mai spun daca mai si accelereaza. dupa ce temperatura motorului trece de albastru si ajunce in zona de mijloc a indicatorului poate sa o tureze pana il doare piciorul ca nu mai scoate fum de nici o culoare.

 

ce sa fie oare? omu e cam ingrijorat si eu nu stiu ce sa ii spun , avand in vedere ca nu scoate fum cand se incalzeste.

 

mesi anticipat.

274326[/snapback]

Cum s-a rezolvat treaba? De la ce era?

Eu cred ca am aceeasi problema.

Preturi?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

FUMUL ALB aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare. De vina sunt vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.

Daca Fumul este mult, alb, gros si persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag atunci de vina este antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de _chiulasa_ crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

FUMUL ALBASTRU/ALBASTRUI cu miros de ulei este de cele mai multe ori cauzat de o turbina uzata in care intra mai mult ulei decat cel de ungere si necesita inlocuirea/reconditionarea cat mai rapid a acesteia deoarece poate strica mai multe si va fi apoi mult mai costisitoare reparatia.

FUMUL NEGRU:

Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.

Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc

 

Problema fumului inecacios, de culoare alb/gri in momentul pornirii este dat de unul, doua, trei sau patru injectoare care nu functioneaza in parametrii normali.

De obicei multa lume se confrunta cu asta : un injector este slabit -> il ajuta al 2-lea injector => fum alburiu.

Iti recomand astfel sa verifici cu atentie comportamentul lichidelor (nivelele acestora) si o diagnoza la functionarea injectoarelor si presiunea in turbina.

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Problema fumului inecacios, de culoare alb/gri in momentul pornirii este dat de unul, doua, trei sau patru injectoare care nu functioneaza in parametrii normali.

De obicei multa lume se confrunta cu asta : un injector este slabit -> il ajuta al 2-lea injector => fum alburiu.

Iti recomand astfel sa verifici cu atentie comportamentul lichidelor (nivelele acestora) si o diagnoza la functionarea injectoarelor si presiunea in turbina.

 

Bafta

 

 

Stii cumva daca functionarea incorecta a injectoarelor poate cauza si o pornire la rece mai greoaie urmata de fum albicios cu miros intepator?

Link to comment
Share on other sites

FUMUL ALBASTRU/ALBASTRUI cu miros de ulei este de cele mai multe ori cauzat de o turbina uzata in care intra mai mult ulei decat cel de ungere si necesita inlocuirea/reconditionarea cat mai rapid a acesteia deoarece poate strica mai multe si va fi apoi mult mai costisitoare reparatia.

eu nu am testat niciodata turbina, ce mai poate strica pe langa? eu nu am fum de nici o culoare la pornire, am la turatii mari din momentul in care s-a spart intercoolerul, fumul e negru

Edited by freeone
Link to comment
Share on other sites

Popi : daca citesti mai bine ce am scris ... reiese ca DA ! "functionarea incorecta a injectoarelor poate cauza si o pornire la rece mai greoaie urmata de fum albicios cu miros intepator"

 

freeone : fumul negru de cele mai multe ori nu apare de la o turbina defecta, ci de la injectoare -> motorina nearsa scoasa pe evacuare -> la masinile euro 3 la o acceleratie puternica sau turatii prea mari scoate fum negru de obicei

Link to comment
Share on other sites

Popi : daca citesti mai bine ce am scris ... reiese ca DA ! "functionarea incorecta a injectoarelor poate cauza si o pornire la rece mai greoaie urmata de fum albicios cu miros intepator"

 

freeone : fumul negru de cele mai multe ori nu apare de la o turbina defecta, ci de la injectoare -> motorina nearsa scoasa pe evacuare -> la masinile euro 3 la o acceleratie puternica sau turatii prea mari scoate fum negru de obicei

 

 

Oi fi un Einstein si eu nu stiu sa citesc ... ma rog.. iti multumesc pentru raspuns <_<

Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare nu chiar ontopic <_< Am scos furtumul de admise care vine din intercooler la egr si am pornit motorul iar pe furtum venea un fel de fum...de unde ar putea fi?Intercooler varza de murdar, sau parca mai este ceva conducta care varsa gazele de carter in admisie?Nu stiu sigur...oricum mi-e mila de saracu motor ce aer trebue sa "respire" pt ca imi imaginez ce vine pe furtumul ala la turatii mari daca la relanti venea un fum asa mai rarefiat... Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Am fost acum sa filmez dar in garaj nu se vede bine. O sa filmez maine cand masina o sa fie afara si o sa pun filmuletul aici.

Fumul pare inecacios deci parerea ta este... probleme la pistoane...

 

Aici e filmuletzul, are extensia BMW318dE46.3gp (extensia de la filmele de pe telefon) dar este arhivat cu RAR ca nu ma lasa sa il upload-ez.

Sper sa se vada cum am pornit masina (a stat parcata de la ora 6.30 pana la aproximativ ora 16.00) si dupa pornire... iese un norishor de fum si apoi mai accelerez de cateva ori (dar pana in 3000 turatii ca e rece motorul) si nu se mai vede pic de fum.

BMW318dE46.rar

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

FUMUL ALB aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare. De vina sunt vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.

Daca Fumul este mult, alb, gros si persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag atunci de vina este antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de _chiulasa_ crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

FUMUL ALBASTRU/ALBASTRUI cu miros de ulei este de cele mai multe ori cauzat de o turbina uzata in care intra mai mult ulei decat cel de ungere si necesita inlocuirea/reconditionarea cat mai rapid a acesteia deoarece poate strica mai multe si va fi apoi mult mai costisitoare reparatia.

FUMUL NEGRU:

Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.

Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc

 

Problema fumului inecacios, de culoare alb/gri in momentul pornirii este dat de unul, doua, trei sau patru injectoare care nu functioneaza in parametrii normali.

De obicei multa lume se confrunta cu asta : un injector este slabit -> il ajuta al 2-lea injector => fum alburiu.

Iti recomand astfel sa verifici cu atentie comportamentul lichidelor (nivelele acestora) si o diagnoza la functionarea injectoarelor si presiunea in turbina.

 

Bafta

 

 

masina mea aree aceeleasi simtome..scoate fum alburiu....si pana nu creste apa nu se accelereaza mai mult de 2000 turatii si trage foarte slab ... ma poate ajuta cineva cu un sfat ? Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.