Jump to content

E39 1996 110KW 150HP - Probleme la ITP cu noxele


Recommended Posts

Va salut de la Cluj, vreau sa va spun ca detin un sedan Euro 2 BMW E39 1996 110KW 150HP si personal sunt foarte multumit si entuziasmat de el insa persoanele care efectueaza ITP imi tot spun ca noxele nu iasa (nu se incadreaza in norme) si am o anume frica ca odata ma trezesc ca nimeni nu mai doreste sa imi elibereze documentul necesar!

 

Daca ii intreb ce e de facut, raspunsul e din pacate mereu simplu: vorbiti cu cei de la service/ reparatii.

 

Daca intreb la service, iar, raspunsul e foarte simplu: aaa, pai va folositi cat merge apoi treceti la ceva mai nou, oricum are ceva chedere lipsa, nu e chiar bijuterie de sa o faceti de epoca.

 

Acuma intrebarea mea mai pe romaneste ar fi: Ce e de facut? Ca sa scap de acea frica ca nu va mai trece ITP-ul in viitor? Este o masina Euro 2. Ar fi de segmentat motorul (adica schimbat ce e uzat prin motor cu piese noi)? Pe langa asta, ar trebui schimbat si catalizatorul si toba finala (adica de la motor acele tevi pana la toba, inclusiv toba)? Ar mai fi de facut si altceva pe langa asta? Va rog sa imi spuneti!

 

Nu e o problema imensa de bani (adica cateva mii bune de lei imi permit, bineinteles). Chiar mii de euro nu, din pacate.

 

KM: 335,000~, benzina

 

Va multumesc mult!

 

20250410_173023.thumb.jpg.77c514f0d3ea1a2ec7db7663b43b48e5.jpg

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to E39 1996 110KW 150HP - Probleme la ITP cu noxele

Eu as incepe prin a schimba mecanicii pe care ii frecventezi; suspectez ca datorita varstei, cel mai probabil sondele lambda sunt "obosite", de unde probabil amestecul carburant/aer nu mai este corect, rezultant o ardere incompleta, sau probleme de amestec(la ITP ar trebui sa iti ofere acel tichet cu valorile, sa vezi despre ce e vorba).De asemenea, convertizorul catalitic nu mai este in parametri, ceea ce poate duce la depasirea unor valori. Ideal ar fi sa identifici pe cineva cu experienta si tester pentru modelul tau (care ae deja o varsta), inainte sa te gandesti la segmentare motor (as zice la varsta lui ca si simeringurile supape sunt uzate si apar scurgeri de ulei in camera de ardere, de unde fum/noxe marite). Succes!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si totusi de ce nu vrei sa accepti ca e momentul sa o schimbi? motorul tau e facut din nikasil, un material care se degradeaza destul de puternic in timp, mai ales pe vremea cand benzina continea sulf (poate mai contine si acum, nu stiu).

de ce sa bagi cateva mii de lei, cand de banii astia + plus ce mai iei pe ea daca o dai da dezmembrat, iti poti lua macar un euro 3.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate din postare lipsesc lucruri esentiale:

- zici sa schimbi semeringurile de supape / segmentare => care este consumul de ulei al masinii?

-schimbare catalizator si toba finala => care este consumul de benzina? 

La E30 care are niste ani in plus si km sunt tot pe acolo noxele au fost intotdeauna motiv de lauda , ok masina este non euro dar intotdeauna comentariul era uite ba asta are euro2/3 si e non euro .Catalizatorul la mine e cel original si pare ca  in ca rezista .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Eugen B said:

Eu as incepe prin a schimba mecanicii pe care ii frecventezi; suspectez ca datorita varstei, cel mai probabil sondele lambda sunt "obosite", de unde probabil amestecul carburant/aer nu mai este corect, rezultant o ardere incompleta, sau probleme de amestec(la ITP ar trebui sa iti ofere acel tichet cu valorile, sa vezi despre ce e vorba).De asemenea, convertizorul catalitic nu mai este in parametri, ceea ce poate duce la depasirea unor valori. Ideal ar fi sa identifici pe cineva cu experienta si tester pentru modelul tau (care ae deja o varsta), inainte sa te gandesti la segmentare motor (as zice la varsta lui ca si simeringurile supape sunt uzate si apar scurgeri de ulei in camera de ardere, de unde fum/noxe marite). Succes!

 

Multumesc mult pentru informatii! De sonda aia lambda nici nu stiam! Daca mai sti si alte componente care pot fi inlocuite si pot fi implicate in aceasta emisie incorecta de noxe, chiar te rog sa enumeri.

 

11 hours ago, töffefe said:

si totusi de ce nu vrei sa accepti ca e momentul sa o schimbi? motorul tau e facut din nikasil, un material care se degradeaza destul de puternic in timp, mai ales pe vremea cand benzina continea sulf (poate mai contine si acum, nu stiu).

de ce sa bagi cateva mii de lei, cand de banii astia + plus ce mai iei pe ea daca o dai da dezmembrat, iti poti lua macar un euro 3.

 

Sunt omul de tip veverita, adun tot ce sclipeste si arunc doar cand e chiar trash si nu exista sanse sa mai aiba lucrul respectiv o necesitate anume. Chiar mai mult, iti spun ce mi s-a spus la un service, ca inclusiv proprietari de automobile produse in 2015~17 se plang ca cei de la ITP fac figuri in sensul noxelor. Asta nu pot eu sa stiu cat de adevarat e, insa asa mi s-a spus. Deci nu sunt nici tipul de om care accepta sa riste sa sara din lac, in put.

 

11 hours ago, alex230ro said:

Din pacate din postare lipsesc lucruri esentiale:

- zici sa schimbi semeringurile de supape / segmentare => care este consumul de ulei al masinii?

-schimbare catalizator si toba finala => care este consumul de benzina? 

La E30 care are niste ani in plus si km sunt tot pe acolo noxele au fost intotdeauna motiv de lauda , ok masina este non euro dar intotdeauna comentariul era uite ba asta are euro2/3 si e non euro .Catalizatorul la mine e cel original si pare ca  in ca rezista .

 

Nu e o problema, raspund treptat la intrebari. Nu stiu daca consuma ulei (5W40 FS folosesc), o sa iti dau raspunsul in cateva zile, in schimb, Cluj - Bistrita fara autostrada, dus si intors, am facut un calcul pe calculator, mi-a iesit aproximativ 9,3 L/ 100 KM. Benzina mol EVO premium.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.