Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

F10 520d Martor motor aprins


Recommended Posts

Buna , 

As avea o dilema foarte , foarte mare in legatura cu un martor motor aprins chiar daca se sterge din memoria calculatorului . Dupa stergerea cu testerul ( cel original BMW ) si dupa numai 5-10 km se aprinde iarasi , eroarea este ceva cam - Air Flow to high - . Este vorba despre un BMW F10 520 XDRIVE cu motor N47D20O . Prin ian.-febr. 2022 am avut rechemare de la BMW pentru schimb de egr + airbag sofer , lucrurile au mers foarte bine pana anul trecut ( cam prin vara , 2024 ) cand am patit sa mi-i se sparga flansa de racire care se prinde pe motor iar pentru schimbarea acesteia trebuie data jos galeria de admisie . La mecanicul la care am fost nu pot sa spun ca este ,,expert'' dar nici chiar nepriceput ( a fost un caz de urgenta , flansa s-a spart cand eram pe autostrada ) . NU STIU daca este coincidenta sau nu , dar cam de atunci am inceput sa vad ca becurile din bord functioneaza 🙂😞  .

De atunci am fost la un mecanic care se ocupa doar de BMW-uri ( nu in reprezentanta ) , unul la care imi repar/sau fac reviziile de regula . Am avut si ceva consum de ulei cam mare , si ca sa rezolv cat mai multe probleme de la masina am bagat-o intr-o reparatie mai mare si am schimbat urmatoarele : turbo ( de aici am avut consumul de ulei , stiam de ceva timp treaba asta ) , motorasul de la galeria de admisie , garnitura cu clapetele de la admisie , una dintre supapele de vacuum ( prima chiar din fata motorului ) , un furtun de vacuum care trece chiar pe deasupra motorului , pe langa galeria de admisie . La categoria - ,, posibil sa fie asta " : am schimbat si debitmetru de aer , am schimbat ( update ) softul dar martorul motor tot se aprinde dupa resetare , chiar si dupa 10 km ( nu este un kilometraj anume la care se aprinde ) . Acum el banuieste ca ar fi posibil ca EGR-ul schimbat prin recall de catre BMW sa se fi defectat dar nu este sigur si nu ar vrea sa ma puna sa il platesc si pe acesta degeaba si sa nu fie el de vina . NU mai stiu ce si cum sa fac . Ati mai avut careva dintre voi vreo problema de genul asta , cum ati rezolvat-o ?

 

Screenshot_20250506_221801_BimmerLink.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, IonutDNL said:

Acum el banuieste ca ar fi posibil ca EGR-ul schimbat prin recall de catre BMW sa se fi defectat dar nu este sigur si nu ar vrea sa ma puna sa il platesc si pe acesta degeaba si sa nu fie el de vina .

EGR daca e controlat electric si nu vacuumatic sigur o sa fie vazut in ISTA pentru ca i se face adaptare prin ISTA cand se schimba.

Ideea e ca probabil trage pe undeva aer fals.. dupa prima operatie facuta, dupa cum ai constatat singur. Ceva a fost demontat si fie nu a fost prins bine, fie o fi crapat..

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, IonutDNL said:

una dintre supapele de vacuum ( prima chiar din fata motorului ) , un furtun de vacuum care trece chiar pe deasupra motorului , pe langa galeria de admisie

astea sunt de la bypass egr

6 hours ago, IonutDNL said:

am schimbat si debitmetru de aer

original?

6 hours ago, IonutDNL said:

Air Flow to high

inainte sau dupa schimbarea turbinei?

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, zeronoo said:

astea sunt de la bypass egr

original?

inainte sau dupa schimbarea turbinei?

Da , debitmetru e original . Turbo e after-market . Eroarea asta a aparut si inainte de schimbarea turbinei. De asta am schimbat si motorasul de pe galeria de admisie .

Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to F10 520d Martor motor aprins

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.