Jump to content

Curatare radiator interior AC (E90/E91)


Recommended Posts

Va salut,

(E91, dublu climatronic, nfl.)

Din primavara am miros urat in habitaclu pe instalatia de ventilatie. Parca miroase a balegar. Am sesizat ca nu pe incalzire ci pe parte de racire (AC). 

Filtru de polen l-am schimbat prima data (are 4000 km si nici sase luni), apoi am cumparat un spray de ala de-i dai drumu', dai pe recirculare, lasi masina mergand 15 minute pe ventilatie maxima, efect zero.

Cumparat spray cu spuma, dat inclusiv ventilatorul jos, bagat furtun pe tubulatura, acelasi efect, zero. Dupa ce am dat pe gurile centrale de ventilatie, mai ales la alea centrale am descoperit ca nu-s tocmai etanse si exista risc sa ajunga lichide pe diferite componente electrice de bord. Parca am dubii in a recomanda procedura pe acele trasee si altora.

Daca cineva a intampinat problema si a rezolvat-o sau daca-mi puteti spune pe unde sa introduc spuma sa ajunga in radiatorul de AC din "tulumba aeroterma" astept raspuns. Am studiat tulumba pe imagini de pe net, nu am avut timp sa ajung la dezmembrari (au program de munca mai scurt decat al meu) si nu-mi dau seama ce si cum. Cred ca cine are o tulumba in fata ochilor si dorinta de a ma ajuta mi-e de maxim folos.

Multumesc anticipat, D.

Edited by daniellu
Link to comment
Share on other sites

  • daniellu changed the title to Curatare radiator interior AC (E90/E91)

Am la lucru vecini niște băieți care fac detailing,am văzut la ei un aparat care nu folosește nici o soluție,il bagă în mașină conectat la curent și il lasă pornit câteva ore bune.Face un fel de ionizare...bănuiesc,rezultate bune.Mirosurile de pe AC ,de cele mai multe ori ,vin de la evaporizatorul de pe instalație,acea piesă de aluminiu ca o butelcuță.Ea nu se poate curăța dar o poți înlocui.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, daniellu said:

Multumesc, vaporizator este de fapt chiar radiatorul de AC din habitaclu. Am sa caut butelcuta de care zici.

Nu are legătură uscătorul ăla de care zici , care e montat pe radiatorul de climă ( condensator) cu mirosul din habitaclu, el reține umezeala din circuitul de agent. Mirosul provine de la vaporizator, din cauza umezelii și a prafului care se adună pe lamelele lui, facilitează dezvoltarea de microorganisme care sunt cauza mirosului. Dacă chiar vrei să-l cureți, dai vaporizatorul afară și-l speli, la fel și interiorul unității de climă, dar e muncă nu glumă. Altă soluție este să pulverizezi agent de curățare pe el, dar e iar destul de greu, te-ar ajuta puțin dacă scoți caloriferul afară, și cel electric ( dacă ai) și cel cu lichid, dar e iar greu. Rămâi la spuma aia de curățat/igienizat instalații de climă, era un tutorial care explica cum să aplici conținutul spray-ului direct pe vaporizator nu prin grile,  se dădea o gaură mică , cât să intre tubul pulverizatorului, in carcasa unității de climă, pe partea cu torpedoul pe unde se pulveriza spuma care curăță într-o oarecare măsură vaporizatorul iar mizeria se scurge prin tuburile de condens. După aia, astupi gaura cu un dop de cauciuc.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.