Jump to content

Recommended Posts

Salutari,
Masina in cauza un BMW X1 F48 LCI din 09.2019.

Acum mai bine de o luna am decis sa imi schimb palcutele spate deoarece de o saptamana mi se aparinse atentionare in consola centrala din "Service requirements".

Inainte de a incepe schimbul verific in consola si vad ca mai am 1700 de km, mesaj pe galben. Ma apuc de treaba activez din ista+ service mode pentru retragere etrierilor, schimb placutele, schimb senzorul de placute cu unul nou OEM, dezactivez service mod, pun rotile si termin.

Intru in CBS reset, resetez contorul la placutele spate, restare ok, contorul trece la +1 dar langa in loc sa imi apara 100% imi apare "not displayed". Repet procedura, tot ok, +1 pe contor, acelasi mesaj.

Intru pe module, in DSC, "Call up ECU functions", caut senzorii, live data sau cum era, imi apare si fata si spatele cu "OK", asta insemnand ca lucreaza.

Mai pot mentiona doar ca am pus palcute noi ATE cu senzor BMW pe discuri 50% uzura. Senzorul e clipsat corect, altfel nu aveam ok in call up ECU Functions, resetare a fost de succes, senorul e pus corect, cu partea plata spre exterior iar partea cu filigran-ul de cupru spre interior spre disc. Am mers aproximativ 20-30 de km cu destul de multe frane zicand ca se activeaza.

Tinand cont de cele de mai sus problema este urmatoarea: In CBS nu mai vad procentajul si imi apare not displayed. Din meniul din consola centrala "Service requirments" nu imi mai apar informatii.
Practic randul cu REAR BRAKE - cred ca asa se numea a disparut.
Am repetat operatiunea si cu un VLinker si BimmerLink - operatiune de succes +1 pe contor dar din pacate aceiasi situatie, not displayed.

______________________________________________


Concluzionând, îmi dau seama și mesajul "FRONT BRAKE" a dispărut de ceva timp, însă nu am observat acest lucru până acum. În ianuarie am efectuat aceeași operațiune pentru discuri, plăcuțe și senzorul de frână pe față. Am realizat acest aspect după ce am văzut o poză făcută în luna februarie, în care apărea doar "REAR BRAKE", deci este clar cele două mesaje nu au dispărut simultan.

În prezent, nu mai sunt afișate nici "FRONT BRAKE", nici "REAR BRAKE", deși ambii senzori sunt noi și originali.

De aproximativ o lună încerc găsesc cauza acestei probleme, căutând informații pe diverse grupuri BMW din România și din străinătate, însă fără succes. Nu am primit niciun răspuns și nici vreo variantă.


Am gresit ceva? Am omis ceva? Mai trebuia sa fac ceva?

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@B666GSP poti sa incerci si asta:

 

La ceva similar m-am gandit si eu. Practic sa schimbi "state of mind" din system (starea sistemului) temporar. 

Probabil sistemul se asteapta (e prevazut, daca vrei) ca si nivelul al doilea de tocire a senzorului sa fie atins ca resetarea sa fie validata/activata complet.

Tu cum l-ai schimbat la prima avertizare sistemul nu s-a mai resetat..

Cam ce a facut si tipul in clip.

Nu iti face probleme. Ma indoiesc ca vei sttica ceva daca pui firele de la senzor in scurt pentru inca un reset. Sistemul e prevazut afi protejat si impotriva scurt-circuitelor.. indeosebi pe senzorii din capetele cablajelor unde sansele ca fire neizolate sa atinga parti metalice sunt mari, prin natura expunerii lor, o protectie a modulelor impotriva scurt-circuitului trebuie sa fi implementat..

Bine, pana la urma tot pe raspunderea ta o faci. 😉

Sau cauta-l pe @neo_andersson ca sigur el va avea raspunsul!

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

@B666GSP poti sa incerci si asta:

 

La ceva similar m-am gandit si eu. Practic sa schimbi "state of mind" din system (starea sistemului) temporar. 

Probabil sistemul se asteapta (e prevazut, daca vrei) ca si nivelul al doilea de tocire a senzorului sa fie atins ca resetarea sa fie validata/activata complet.

Tu cum l-ai schimbat la prima avertizare sistemul nu s-a mai resetat..

Cam ce a facut si tipul in clip.

Nu iti face probleme. Ma indoiesc ca vei sttica ceva daca pui firele de la senzor in scurt pentru inca un reset. Sistemul e prevazut afi protejat si impotriva scurt-circuitelor.. indeosebi pe senzorii din capetele cablajelor unde sansele ca fire neizolate sa atinga parti metalice sunt mari, prin natura expunerii lor, o protectie a modulelor impotriva scurt-circuitului trebuie sa fi implementat..

Bine, pana la urma tot pe raspunderea ta o faci. 😉

Sau cauta-l pe @neo_andersson ca sigur el va avea raspunsul!

 

Da, înțeleg ce spui... Sistemul mașinii detectează că resetarea a fost făcută înainte de perioada critică — adică înainte să ajungă pe roșu — ceea ce înseamnă că resetarea s-a făcut înainte de a atinge 0 km, cum a fost și în cazul meu, la +1700 km. Cred că am și o poză cu senzorul.

Diferența este că, în clipul respectiv, în bord sau în meniul navigației apar rubricile pentru resetare, însă resetările nu sunt de succes. La mine, în schimb, aceste rubrici nici măcar nu mai apar — practic nu am ce să resetez. În ISTA, ele apar ca „Not displayed”, iar dacă dau resetare din ISTA, operațiunea este raportată ca fiind un succes și contorul crește la +1.

Am zis: „OK, hai să merg cei 1700 km ca să se uzeze puțin senzorul, poate își revine.” De joi până duminică, în weekendul acesta, am mers peste 2100 km, la care se adaugă alți ~4000 km de când am problema. Așadar, și varianta aceasta a picat.

În schimb, cu senzorul de pe față a fost complet diferit: l-am schimbat împreună cu plăcuțele când mesajul din bord era -300 km, deci pe roșu, caz clar de senzor uzat complet.

Așadar, nu cred că o resetare ar fi posibilă doar prin tăierea și îmbinarea firelor — practic aș crea o continuitate în senzor, lucru care există deja în acest moment.

 

2 hours ago, RedCap said:

Poate @neo_andersson te poate ajuta aici.

Mulțumesc! Cu siguranță o să-l contactez dacă nu reușesc. Între timp, în ultimele trei săptămâni am fost foarte prins cu jobul și nu am mai avut timp să mă ocup de această problemă, care, practic, nu afectează cu nimic funcționarea mașinii — doar că îmi stă mie pe cap.

Totuși, seara mai arunc câte un ochi pe net. Am găsit un topic în care cineva relata că a reușit să rezolve problema folosind E-Sys + PSdZData FULL, într-un modul ceva de genul DSC_60.

Din păcate, eu nu am E-Sys + PSdZData și nici nu am lucrat cu E-Sys până acum. Sunt destul de multe variante pe internet, dar majoritatea linkurilor sunt deja căzute.

WhatsApp Image 2025-06-02 at 10.22.17_1479f0f6.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, B666GSP said:

Așadar, nu cred că o resetare ar fi posibilă doar prin tăierea și îmbinarea firelor — practic aș crea o continuitate în senzor, lucru care există deja în acest moment.

Nu as zice ca e chiar asa. senzorul in momentul de fata eE BINE departat, prins de placuta interioara si e masurat/identificat ca prezenta.. in circuit.

Ai masurat rezistenta in senzor, acela nou, ca sa vezi daca e zero? S-ar putea sa nu o gasesti zero dar nici infinit (adica rupt.. ceva intrerupt).

Cand masori sa ai un aparat care masoara si Mega ohmi. ("Senzorii" din fuzete sunt de oridinul Mega-ohmilor! Dar asta e doar un exemplu, alt subiect, nu acelasi lucru; 👍o zic doar sa ai ceva multimetru cu plaja larga de masura, ..ca vad ca nu te descurajeaza intelegerea masinilor. 👍 )

3 hours ago, B666GSP said:

Am zis: „OK, hai să merg cei 1700 km ca să se uzeze puțin senzorul, poate își revine.”

Nici aici nu e chiar asa. Senzorul nu se uzeza in timp. Masina face estimari dupa cum franezi pana la un anumit numar de km sau daca senzorul e atins. Il monitorizeaza permanent continuitatea, sa nu fie smuls firul, afectat fizic pana cand partea ce urmeaza a fi atinsa de disc, e atinsa. 

Pe fata zici ca ai avut rosu si sub 300 de km.. asta inseamna ca pe fata a avertizat exact cum au prevazut ei iar resetarea a fost facuta de la un punct diferit de cel in care ai facut tu restarea pe spate.. (mai devreme cumva).

Tine-ne la curent, cum rezolvi.

Contacteaza pe @neo_andersson probabil e cel mai sigur si in masura sa iti spuna muult mai multe.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Ai masurat rezistenta in senzor, acela nou, ca sa vezi daca e zero? S-ar putea sa nu o gasesti zero dar nici infinit (adica rupt.. ceva intrerupt).

Nu, nu am masurat rezistenta in senzor pana in acest moment, dar imediat cum o sa am putin timp intr-un week o sa fac asta. E o idee foarte buna.

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nici aici nu e chiar asa. Senzorul nu se uzeza in timp. Masina face estimari dupa cum franezi pana la un anumit numar de km sau daca senzorul e atins. Il monitorizeaza permanent continuitatea, sa nu fie smuls firul, afectat fizic pana cand partea ce urmeaza a fi atinsa de disc, e atinsa. 


Tot pe niste formuri citisem ca la unele persoane s-a schimbat din "not displayed" in ista in 100% dupa ce au rulat 10-20 km. Din aceasta cauza am zis, ca am mers 5000-6000 km in total si tot degeaba, nemai fiind vorba doar de cativa km cum citisem. Am zis SI EU ca poate poate. 😀
 

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Pe fata zici ca ai avut rosu si sub 300 de km.. asta inseamna ca pe fata a avertizat exact cum au prevazut ei iar resetarea a fost facuta de la un punct diferit de cel in care ai facut tu restarea pe spate.. (mai devreme cumva).

Exact, cand m-am referit ca aveam mesaj pe rosu si sub 300km, eram deja in etapa in care trecusem de avertizarile in galben dar nu am avut timp sa fac acest schimb de placute si senzor. Iar pe spate am schimbat cum am zis cand aveam avertizare pe galben.

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Tine-ne la curent, cum rezolvi.


Va tin la curent cu rezolvarea, trebuie sa ii dau de cap. Multumesc!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.