Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

drivetrain malfunction - 520, f11, 2016, 232000 km


Recommended Posts

buna ziua,

ma lovesc de o eroare drivetrain malfunction recurenta la masina mea,  - 520, f11, din 2016, ce are 232000 km.

in decembrie 2024 apare martor bord galben check engine, apoi drivetrain problem pe ecran navigatie, full performance not available. se pune tester la service, se inlocuieste senzor nox . dupa cca 1 spt apare iar martor in bord si la service se curata pe rampa senzor presiune turbo dedesubtul masinii fara alta interventie. masina merge f ok pana la finalul lui februarie cand, dupa cateva zile de stat sub nameti e dezapezita si iese din zapada dupa cca 5 min de incercari inainte inapoi. dupa 1 zi apare iar martor bord galben check engine, drivetrain problem cu galben dar imediat si ceva nou - cu rosu, pe ecran navigatie, transmission overheat. aceste pb apar la decelerare mai ales cd masina se opreste sau ia viraje la 90 grade spre dreapta. cea de overheating transmission pe ecran navigatie apare chiar cd stationam, tocmai parcasem. 
merg la service, se schimba uleiul din cutia de viteze cu kit zf alb-albastru, 7 litri. asist la schimb, ulei vechi destul de negru la inceput, apoi se face nivel cu masina pe elevator, dar dupa o zi reapare martor bord galben si drivetrain problem. revenit la service se pune tester si reiese aceasta eroare "4209A4: Temperature stage 3 exceded
Avand in vedere ca nu s au rezolvat erorile desi s a schimbat uleiul- am dus o la zf faur, unde au indicat o pb electrica nu mecanica, cu recomandare schimbare joystick. Am schimbat si bateria care era din 2016, apoi am schimbat joystick. Dupa ce s-a pus joystick nou masina a mers perfect 2 zile si iar a aparut cu rosu transmission overheating resp drivetrain malfunction. s-a mai curatat si radiatorul care era plin de frunze, dar tot asa, masina dupa 1-2 zile intra in drivetrain malfunction .

problema in esenta apare cam la 10 minute, la 2-3 km de la pornire, fix cand temperatura uleiului in bord e 70 grade ,  apare drivetrain pe navi si eu tb sa dau ok, apoi aprinde becul in bord check engine. Dar masina merge, schimba vitezele ok, trage. De 2 ori, cand aveam in bord martor aprins si aparea pe navi overheating , am mers direct la service si a masurat temp uleiului din cutie in 2 zile diferite dupa rulare cam 10 km. Era 80-90 grade. Si daca tot am fost cu ea la doctor s-a mai descoperit un scurt pe confort access la manerul usii soferului, s-a dezactivat senzorul acolo. 
serviceul la care merg de regula a opinat acum sa schimbam termostat cutie viteze, am gasit unul dar totusi ma gd sa nu fie o problema de cablaj.
va indic mai jos erorile cele mai des aparute la diagnoza
 
  4209A4: Temperature stage 3 exceded
cf0486 egs: pt-can2 line fault  electrical fault
 
Recomandare de la Bmw e verificare sistem Pt-can 2 Intre joystick si cutie, drept pentru care avem nevoie de un electrician auto priceput la aceste probleme.
 
multumesc anticipat pentru orice sugestie 
 
 
Link to comment
Share on other sites

m-am uitat pentru tine pe alte forumuri.

se sugereaza verificarea cablurilor si conectorului EGS..

daca nu, probabil e mechatronica.

(232 mii sunt multi si pentru o cutie manuala.. daramite una in care nu mesteci.. e pe confort)

din ce am inteles urmatorul pas e ca sare din viteza cu aceiasi eroare..

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

m-am uitat pentru tine pe alte forumuri.

se sugereaza verificarea cablurilor si conectorului EGS..

daca nu, probabil e mechatronica.

(232 mii sunt multi si pentru o cutie manuala.. daramite una in care nu mesteci.. e pe confort)

din ce am inteles urmatorul pas e ca sare din viteza cu aceiasi eroare..

multumesc mult. asta ma gandeam, sa verific intai cablajul PT Can dar nu stiu pe nimeni in domeniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut, am rezolvat pb din fericire, dupa ce am schimbat  la ea baterie, ulei cutie, joystick, plus vreo 4 mecanici care s au bagat.

astfel, la mine era de la cablaje, anume pt- can 2. asa aparea si pe diagnoze. niste fire erau tensionate intre cutie si motor. posibil le a tras dorel cd a montat inapoi scutul.

aceste fire au fost de fapt reparatia, ele faceau scurt. asa ca mi le a indreptat, izolat si mi a predat masina ca in zilele ei bune.

 

cred ca se poate inchide topic

ms

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/26/2025 at 9:46 PM, ~Skyline~ said:

Am aceasi problema, ai gasit pana la urma ce a fost ? 

Asa cum Albu m-a intrebat pe mine pe privat, daca stiu pe cineva. Nestiind, pentru ca le fac eu pe toate, ..pana la urma dupa cum vezi a scris si in public rezolvarea problemei lui; problema de cablaj.

Contacteaza-l pe privat pe Albu si poate iti da numar de contact la meserias.

Bafta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut si scuze ca ma bag in seama aici ,dar nu mai stiu cum sa ii dau de cap . Am un f11 2014 520D cu eroare drive train cam de un an si jumatate , doar ca a devenit obositor sa ai o masina de care nu te poti bucura  .  Sa oprit in mers  si am ajuns la mecanic unde pe tester a reiesit problema la pompa de inalta (span) . Am schimbato cu tot cu rampa si injectoare . Eroare drive train iar .Sa pus tester iar si a reiesit eroarea la DPF .  L_am dat jos curatat repus .eroare persista dar la sezorul de pe DPF .L_am schimbat .am schimbat si EGR ul . Sa pus tester eroarea sa mutat pe senzorul de pe pompa de inalta . L_am inlocuit cu altul .Sa pus tester iar eroarea sa mutat pe rampa .Iar am inlocuito .Iar tester , iar aceeasi problema cu presiune mica pe rampa .Cand sa schimbat pompa din cauza spanului sau mai schimbat si pompa din rezervor cu filtre si spalat rezervorul . Acum mecanicii unde merg cred ca iar trebuiesc alte injectoare ceace sunt ceva bani iar .

Mentionez ca eroarea apare la cald cam dupa doua ore de mers in  conditii de vara , apoi tine toata ziua indiferent de numarul de opriri . Daca se poate un sfat pana nu schimb tot motorul . Cand apare eroarea imi taie puterea si merge exact cu o dacie 1300 .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.