Jump to content

F30 318D 2017 LCI - Primul BMW


balssh

Recommended Posts

Salut, citesc de vreun an de zile forumul si zilele trecute s-a facut anul de cand mi-am luat masina din titlu: F30 318D LCI 2017 si m-am gandit sa scriu niste impresii. Disclaimer: e prima masina pe care mi-o cumpar singur si nici nu vreun "pasionat" de masini. 

Preambul

Ca background: anul trecut voiam sa-mi schimb masina, un Sandero cinstit dar care din pacate n-avea AC si vara era moarte cu el. Ma uitam in principal ca noua masina sa aiba AC, sa fie automata, ideal faruri LED, un motor cat de cat puternic si sa fie relativ comoda la drum lung, ideal sa fie pe benzina. Si sa fie sedan.

Dupa niste dezbateri externe (cu prietenii) si interne (in principal cu finantele proprii), am ajuns sa ma uit in principal dupa Honda/Mitsubishi/Subaru si BMW. Japonezele erau extrem de rare OLX/Autovit, iar BMW-urile majoritatea diesel. Dupa vreo luna de belit ochii prin anunturi am gasit masina din flair, clasicul BMW de 200k km diesel. Am mers s-o vad impreuna cu un prieten mecanic si totul parea in regula. Batem palma.

Prima impresie

Mi-a placut din prima insonorizarea, conectivitatea, cat de smooth se conduce. Si AC-ul. Fiind obisnuit cu Sanderoul mi-a luat putin pana m-am obisnuit cu dimensiunile masinii (relevant pentru mai tarziu 🙂 ). Chiar cand am dus-o acasa am ramas placut surprins de consum, desi nu era neaparat un punct dupa care ma uitam.

Am facut si niste drumuri mai lungi cu ea (in oras folosesc destul de rar masina, majoritar conduc la drum lung) si mi-a placut ca pot fi mult mai relaxat in depasiri. Foarte placut mi s-a parut si rigidizarea directiei in modul sport, dar si senzatia pe curbe. Incepeam sa inteleg de ce multa lume apreciaza marca asta, dincolo de motivele cocalaresti.

Din pacate, la cam o luna dupa achizitie, cand am scos-o dintr-o parcare cam stramta n-am apreciat bine si am frecat una din usi de un stalp. S-a dus si din vopsea, dar mai grav s-a indoit putin tabla. Si aici ajung la partea mai neamuzanta din a detine o masina ca asta.

Costuri

La o tinichigerie recomandata din Timisoara mi s-a spus ca trebuie schimbata si vopsita toata usa, adica in jur de \~3000 lei. Din fericire m-a ajutat un prieten s-o indrepte pe cat posibil si s-o revopseasca. Din anumite unghiuri tot se vede putin, dar tinand cont ca nu planuiesc s-o vand curand, mie mi-e ok.

In afara de asta am avut urmatoarele costuri:

•    ⁠RCA anul trecut \~3300 lei 

•    ⁠Cauciucuri all season Pirelli SF3 \~3000 lei. Cauciucurile cu care a venit erau in stare buna, doar ca nu bateau cu ce scrie in talon era ceva gen 225/45/R18 vs 225/40/R18 si nu voiam sa risc sa am probleme. O calculez ca taxa de prost 

•    ⁠Schimb ulei + filtre + lichid de frana la un prieten \~1000 lei •    ⁠RCA anul asta \~2400 lei + 1400 CASCO limitat

•    ⁠Colier la evacuare \~200 lei •    ⁠Schimb ulei + filtre + discuri si placute + telescoape fata 4800 lei piese OEM sau aftermarket de calitate + manopera

Mentionez ca am un venit peste medie si *teoretic* mi-am calculat in mare ce cheltuieli as avea cu masina asta inainte sa o cumpar, dar tot s-a simtit putin psihic cand am auzit unele sume (probabil si din cauza ca am fost de mic obisnuit sa tin cat mai mult de bani). Cred ca e una dintre situatiile in care pana nu dai singur cu capul nu realizezi niste lucruri si sper ca pe viitor sa fiu mai calculat.

1 an mai tarziu

Mereu cand ma urc la volan e o placere s-o conduc, desi cum am zis, nu sunt vreun impatimit de masini, dar pur si simplu e misto de condus atat pe drum drept (cu CC pe 130 pe autostrada aveam consum 3), cat si pe curbe, unde de fapt si straluceste. Faptul ca nu ma rupe spatele dupa drum de 3-4 ore iar e un plus mare, iar peace of mind-ul ca am destula putere la nevoie (stiu, stiu, 150hp nu-s nimic wow) e nice.

Inca un efect interesant pe care l-am observat e ca am mai multa grija cand conduc, sunt mai atent la sunete dubioase, o spal mai des, overall cred ca apreciez mai mult masina fata de anterioara pe care o conduceam ca un drujbar si fara prea mari considerente (desi tre' sa-i dau Daciei ce-i al ei: momentan n-a crapat nimic pe ea, dupa 40k km de bataie de joc).

Concluzii

•    ⁠inteleg de ce e multa lume in limba dupa BMW 

•    ⁠am realizat ca desi nice pentru condusul in oras, cutia automata n-ar fi trebuit sa fie un must have, fiindca nu merg mult in oras, dar a si inceput sa-mi lipseasca putin mestecatul in schimbator 

•    ⁠desi consumul de diesel e super, 99% urmatoarea masina o sa fie benzina. Imi sta putin pe cap gandul ca dieseul e mai complicat si poate da batai de cap mai mari la intretinere, dar mai ales am realizat ca prefer stilul de condus turat al benzinarelor 

•    ⁠am inteles costul pentru o masina de genul daca vrei sa nu-ti bati joc de ea

Overall, sunt foarte multumit de cum se conduce, e efectiv o placere. Totusi as mai lua-o cu mintea si experienta de acum? Tind sa cred ca nu, cel putin as fi mai insistent pe o benzinara.

-bSH8RP7.jpg

OViqlaES.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.