Jump to content

Dynamic Drive E60


aphedrone

Recommended Posts

Off topic: Sunt de acord cu Romulus...Cei de la service-uri ce se cred mari ingineri mecanici...nici nu stiau ca daca scoti din viteza pe N cardanul tot se mai invarte (masina fiind in mers).

Ca sa nu mai zic ca radeau de mine cand le-am spus ca un rulment uzat se depisteaza cu stetoscopul...

Dar la noi trebuie sa schimbam 4 rulmenti ca sa il gasim pe cel uzat...si nici macar nu e 7.5 milioane unul...

Deci incompetenta Dealerilor din Romania nu e doar un mit...din pacate!

 

On Topic: Daca nu ar fi nici o diferenta intre DD si non DD, atunci nu cred ca si-ar mai fi batut capul cei de la BMW sa conceapa si sa instaleze sistemul...

Insa cred ca cel mai bine s-ar simti deiferenta pe seria 7 care e mult mai grea si mai mare...

Link to comment
Share on other sites

Ma scuzati, dar numai mie mi se pare ca a deviat discutia? Si pana la urma noi "profanii" ce sa mai credem? Exista sau nu diferente majore intre DD si amortizoare simple?

283789[/snapback]

 

Ai doua variante simple. Sa crezi ce spun cei de la BMW, sau se te increzi in simturile cuiva care a condus mai multe BMW-uri.

Link to comment
Share on other sites

Cu DD: virezi puternic dreapta, se incarca stanga. DD-ul impinge din caseta bara spre stanga, ca sa sustina caroseria.

Cu pachet sport + arcuri/amortizare in conditii bune: virezi puternic dreapta, se incarca stanga. Arcul si amortizorul de pe stanga sunt suficient de rigide sa sustina balansul.

Acum ramane sa sesizezi diferenta dintre ele.

Cu arcuri/amortizoare uzate: virezi puternic dreapta, se incarca stanga. Masina se inclina considerabil spre stanga, nu se impotrivesc multe componente acestui comportament. Ti se varsa cafeaua din cupholder-ul de 2 lei :blink:

 

Cum s-a mai spus mai sus, cine nu stie ce sa mai creada, ar fi mai bine sa mearga sa faca un test live.

Link to comment
Share on other sites

Cu DD: virezi puternic dreapta, se incarca stanga. DD-ul impinge din caseta bara spre stanga, ca sa sustina caroseria.

Cu pachet sport + arcuri/amortizare in conditii bune: virezi puternic dreapta, se incarca stanga. Arcul si amortizorul de pe stanga sunt suficient de rigide sa sustina balansul.

Acum ramane sa sesizezi diferenta dintre ele.

Cu arcuri/amortizoare uzate: virezi puternic dreapta, se incarca stanga. Masina se inclina considerabil spre stanga, nu se impotrivesc multe componente acestui comportament. Ti se varsa cafeaua din cupholder-ul de 2 lei :blink:

 

Cum s-a mai spus mai sus, cine nu stie ce sa mai creada, ar fi mai bine sa mearga sa faca un test live.

284320[/snapback]

Hmm.. asha ceva am avut si eu la EKlasse.

Suspensie care se modifica in functie de ... cat de tare trageai de ea in curbe.

Chestia e superba.. si masina sta impecabil pe sosea, atunci cand te obisnuiesti cu ideea, dar mai e o problema:

Daca tragi tare in curbe, atunci tine ambele maini pe volan, pentru ca alfel esti in sant!

Link to comment
Share on other sites

Back on topic: eu nu ma pot da soferul iadului, super experimentat. Si habar n-am avut ca am dracia de DD. Am crezut ca asa e masina, super tare pe curbe.

 

Dar cand mi-a dat eroarea, in mod evident sistemul nu a mai functionat pentru vreo doua minute, timp in care masina se INCLINA MULT MAI MULT pe curbe. Nu a fost doar o senzatie, nici auto hipnoza, nici efectul marketingului BMW. A fost foooarte clar ce s-a intamplat. Masina era mult mai moale. Inclinarea la acceleratie si la frana era la fel, insa pe lateral era o diferenta foarte mare.

 

Cand mi-a disparut eroarea, masina si-a revenit la stabilitatea obisnuita.

 

Sunt fericit ca am treaba asta. Chiar e o zeama.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi fost chiar culmea sa nu se simta, doar nu se zbateau atata cei de la BMW ca sa scoata un sistem nesemnificativ. Cu siguranta in curbe abordate la maxim si cu viteza mare, efectul se simte.

 

Toata discutia a pornit de la tras de volan stanga dreapta la 50 la ora, unde nu cred ca se simte diferenta pentru ca nici cu telescoape bune nu se simte cine stie ce. De fapt asa se si pot verifica starea telescoapelor la orice masina, daca se balanseaza ca o barca sunt pe duca. Dar Romulus duce chestia asta cu pilotajul lui la extrem, zici ca e un iepure cu urechile ciulite care simte orice de pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Dar cand mi-a dat eroarea, in mod evident sistemul nu a mai functionat pentru vreo doua minute, timp in care masina se INCLINA MULT MAI MULT pe curbe.

285156[/snapback]

Asta cu simtitul dupa ce ti-a cazut sistemul respectiv nu mi se pare relevanta - e la fel ca la AS de exemplu. Nu e asa de izbitoare diferenta daca mergi cu o masina cu AS si dupa aia cu una fara AS. In schimb, daca iti cade AS-ul in mers, o sa ti se para ca mergi pe raba la cat tragi de volan.

Plus ca se facea comparatie cu pachet sport si arcuri/amortizoare noi, e cazul de fata?

 

Sunt fericit ca am treaba asta. Chiar e o zeama.

285156[/snapback]

Nu erai inebunit de honda parca? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Se simte in mod evident. Eu ce tot cant aici... Se simte si la 20 km/h facand o curba usoara.

285226[/snapback]

 

Deci in concluzie E60 e atat de barca incat la viteza de 20 la ora se inclina atat de mult incat e nevoie de DD ca sa corecteze. Hai sa fim seriosi.

Link to comment
Share on other sites

Dar cand mi-a dat eroarea, in mod evident sistemul nu a mai functionat pentru vreo doua minute, timp in care masina se INCLINA MULT MAI MULT pe curbe. Nu a fost doar o senzatie, nici auto hipnoza, nici efectul marketingului BMW. A fost foooarte clar ce s-a intamplat. Masina era mult mai moale. Inclinarea la acceleratie si la frana era la fel, insa pe lateral era o diferenta foarte mare.

 

Cand mi-a disparut eroarea, masina si-a revenit la stabilitatea obisnuita.

 

Sunt fericit ca am treaba asta. Chiar e o zeama.

285156[/snapback]

Nu prea are relevanta situatia, si o sa-ti zic de ce.

O masina cu DD careia nu-i functioneaza DD trece intr-un "safe mode" in care se inclina mult mai tare decat o masina fara DD.

Deci daca sistemul DD este dezactivat masina se comporta mai rau decat una fara DD. De aici si senzatia ta ca masina era mult mai moale. Era intradevar moale, chiar semnificativ mai moale decat una fara DD.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea are relevanta situatia, si o sa-ti zic de ce.

O masina cu DD careia nu-i functioneaza DD trece intr-un "safe mode" in care se inclina mult mai tare decat o masina fara DD.

Deci daca sistemul DD este dezactivat masina se comporta mai rau decat una fara DD. De aici si senzatia ta ca masina era mult mai moale. Era intradevar moale, chiar semnificativ mai moale decat una fara DD.

285284[/snapback]

 

Poti dezvolta? Sunt arcurile mai moi? Adauga greutate pe o parte? In safe mode poate sa intre, dar ce modifica suspensia normala?

Link to comment
Share on other sites

O masina standard are o bara antiruliu care se torsioneaza si se opune inclinarii laterale a masinii in curbe.

 

La masinile cu Dynamic Drive aceasta bara a fost sectionata si cele doua jumatati au fost conectate intre ele printr-un motor hidraulic. Statorul este conectat la o parte a barei antiruliu, rotorul la cealalta.

 

Astfel, atunci cand calculatorul DD sesizeaza ca sunt conditii ca masina sa se incline, trimite ulei ( este de fapt acelasi ulei cu cel de la servodirectie ) spre acest motor care tensioneaza suplimentar bara antiruliu, opunandu-se activ inclinarii laterale.

 

In caz ca sistemul este dezactivat motoarele sunt blocate si bara antiruliu functioneaza ca o bara normala. Bara fiind insa mai elastica ca una normala, masina se inclina mai tare in curbe decat o masina fara DD.

 

De exemplu la un 530 i fara DD, bara stabilizatoare are un diametru cuprins intre 24.6 mm in varianta standard si 25.5 daca masina este echipata cu suspensie tip M.

La aceeasi masina, insa prevazuta cu DD, bara stabilizatoare are doar 21.8 mm.

In acelasi timp, la o masina cu DD sunt alte amortizoare fata de o masina fara DD.

 

Sistemul intra in functiune doar la viteze mai mari de 15 Km/h.

Sistemul actioneaza progresiv pentru a permite soferului sa "simta" masina. Deci la acceleratii laterale mici ( curbe luate normal, nu in forta ) sistemul nu iese in evidenta fata de o masina fara DD. Se simte pregnant in situatii la limita, cu acceleratii laterale mari.

 

Pentru cei interesati, aceasta este descrierea brevetului de inventie al DD :

 

Abstract

BMW has developed an active stabilizer bar system, called Dynamic Drive, which significantly reduces roll angle during cornering.

For higher lateral accelerations, the roll angle increases gradually at the same rate as in conventional cars to alert the driver to the proximity of the stability limit. In addition, the self-steering properties of the vehicle, including understeering and oversteering, improve handling, agility, steering precision, and safety.

 

The Dynamic Drive system consists of a hydraulic valve block with integrated sensors, a hydraulic pump coupled to the power steering pump, a lateral acceleration sensor, a control unit, several hydraulic lines, and two active stabilizer bars with rotating hydraulic actuators.

The main control inputs for the Dynamic Drive system are steering angle and lateral acceleration. A dynamic observer implemented in the electronic control unit calculates the necessary vehicle stabilization torque based on a prediction derived from the steering angle signal and lateral acceleration.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai ce honda vrei de nu-ti au ajuns banii?

285247[/snapback]

 

Nu e vorba ca nu mi-au ajuns banii. Din pacate nu face sens sa dau (destui) bani pe un Legend (TL) iar dupa doi ani sa o vand la pretul unui Passat 2.0 TDI. Nu in Romania.

 

Am ales o masina care isi tine valoarea bine. Cel mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Exact, nu prea inteleg. Daca nu merge DD, ar trebui sa ramana setarile din fabrica, arcurile si amortizoarele care sunt pe modelul de baza.

285298[/snapback]

 

Pai tocmai ti s-a explicat mai mult decat clar de catre Paul. ...Daca mai citesti odata vei intelege "exact" ca in afara de amortizoare si arcuri, responsabile de tinuta de drum a oricarei masini sunt si barele stabilizatoare...care la DD nu sunt dintr-o bucata ci sunt controlate hidraulic!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.