Jump to content

Diferenta intre ASC si DSC


alinutza

Recommended Posts

Mersi si o seara placuta....chair nu am vrut sa intru intr-o polemica de genul asta cu tine...am vrut doar sa-mi spun parerea dar se pare ca nu poti sa accepti altceva decat propria opinie... MULTUMESC

Ai putintica rabdare. Probabil ne va oferi mai multe detalii, poate vedem si niste explicatii, nu doar afirmatii seci gen "A mai bun ca B".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi si o seara placuta....chair nu am vrut sa intru intr-o polemica de genul asta cu tine...am vrut doar sa-mi spun parerea dar se pare ca nu poti sa accepti altceva decat propria opinie... MULTUMESC

Ai putintica rabdare. Probabil ne va oferi mai multe detalii, poate vedem si niste explicatii, nu doar afirmatii seci gen "A mai bun ca B".

Am mai scris explicatii pe acest topic:

 

ASC-ul limiteaza puterea data de motor si franeaza individual fiecare roata pana cand ambele au tractiune optima, in timp ce DSC-ul este un sistem mult mai complex, o evolutie fata de ASC, masurand constant viteza, avand si un senzor de unghi al volanului, toate aceste masuratori fiind facute pentru a depista pierderea stabilitatii in curbe, DSC-ul intervine limitand puterea si franeaza fiecare roata pentru a stabiliza masina.

 

In concluzie, in timp ce ASC-ul doar franeaza rotile pentru a preveni pierderea aderentei, DSC-ul ofera un maxim de stabilitate in curbe, franeaza rotile astfel incat opreste subvirarea si supravirarea.

Deci DSC-ul functioneaza in curbe iar ASC nu.

 

Din moment ce DSC-ul masoara constant viteza, turatia, unghiul volanului si depisteaza imediat orice eventuala pierdere de aderenta pentru a corecta traiectoria actionand frana si taiand puterea, e clar ca nu se poate compara cu ASC-ul care franeaza doar rotile din spate astfel evitand pierderea aderentei si care nu are cum sa stopeze supravirarea sau subvirarea din moment ce nu franeaza si rotile din fata si nici nu are senzor de unghi pe volan deci nu depisteaza traiectoria masinii.

 

Asa ca nu-mi spune ca trebuie sa conduc ca sa vad diferenta...CHIAR NU E CAZUL.

 

Si DSC si ASC sunt sisteme patentate despre care nu ai sa aflii foarte multe detalii tehnice de specialitate..realitatea e ca nu e diferenta mare asa ca nu-mi vorbi mie pe tonul asta autoritar si atotstiutor ca nu-ti merge.

 

Mersi si o seara placuta....chair nu am vrut sa intru intr-o polemica de genul asta cu tine...am vrut doar sa-mi spun parerea dar se pare ca nu poti sa accepti altceva decat propria opinie... MULTUMESC

Acccept si alte pareri daca sunt argumentate iar argumentele tale nu mi se par dintre cele mai potrivite.

 

Exista destule date despre cum functioneaza DSC-ul sau ASC-ul, si asta tocmai pentru ca sunt patentate deci daca se dau detalii despre functionarea lor nu are cum sa scoata alta firma un sistem identic.

 

Eu am condus si un E39 525i dotat cu ASC si am putut observa foarte usor diferentele..

 

In timp ce DSC-ul iti ofera pe uscat un control asupra perfect asupra masinii si nu te lasa sa pierzi controlul, iar pe ud te ajuta enorm sa nu pierzi controlul, ASC-ul functioneaza mult mai primitiv.

In primul rand am avut impresia ca taie mult mai mult din puterea motorului, si ca daca intri prea tare intr-o curba nu te va ajuta cu nimic.

 

Mi s-a parut destul de slab fata de DSC, mai ales ca pe ud poti foarte usor sa te trezesti de-a latul pe sosea, lucru care se va intampla mult mai greu in cazul in care ai DSC.

 

Asa ca nu-mi spune ca trebuie sa conduc ca sa vad diferenta...CHIAR NU E CAZUL.

Daca nu le-ai condus pe google n-ai condus nimic. De aia nici nu vezi diferentele. :blink:

Din moment ce am o masina echipata cu DSC, am dreptul sa-mi spun parerea despre cat de eficient mi se pare acest sistem, si pe de alta parte, nu este nimic rau in a cauta informatii pe google, pot fi gasite astfel chiar date oficiale deci utile.

 

E mai rau sa fii ignorant decat sa incerci sa te documentezi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

viteza, turatia sunt parametri pe care ASC ii monitorizeaza...de acea exista senzorul component al sistemului ASC pe corpul de acceleratie....viteza este monitorizata de orice sistem OBC .....deci teoria ta nu prea sta in picioare...iar cu rotile spate este o gogoritza pe care ai citit-o pe forumul 318ti.org... iar cu franarea...mai usor ca nu e chiar asa :

 

"ASC has the ability to regulate engine power and brake all four wheels. The difference though is ASC only monitors slippage on the rear wheels."

 

iar daca vrei umplu topicul cu marturii de genul:

 

"I had DSC on my old MC. Now, my current MCS has only ASC. To be honest, I can't tell a difference. On the Dragon, you can go just as fast in a MC as you can in a MCS."

 

 

Asa ca nu are rost discutia asta...am spus ca e mai avansat DSC-ul...nu inteleg ce problema mai ai?????

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din moment ce nu are senzor de unghi pe volan nu are cum sa depisteze traiectoria deci nu va avea nici cuvant de spus in situatia supravirarii sau subvirarii, mai ales pentru ca nu monitorizeaza fortele laterale care intervin asupra masinii.

 

Nu cred ca franeaza si rotile din fata, am citit pe mai multe site-uri ca intervine doar asupra rotilor din spate.

 

O alta diferenta ar fi ca ASC-ul intervine doar atunci cand se rupe aderenta din acceleratie deci logic ar fi sa franeze doar rotile din spate.

 

Este doar o discutie deci eu nu am nici o problema, e in interesul tuturor sa existe cat mai multe informatii si dezbateri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

e clar ca nu se poate compara cu ASC-ul care franeaza doar rotile din spate astfel evitand pierderea aderentei si care nu are cum sa stopeze supravirarea sau subvirarea din moment ce nu franeaza si rotile din fata si nici nu are senzor de unghi pe volan deci nu depisteaza traiectoria masinii.

 

Eu as vrea sa stiu cum franeaza ASC-ul rotzile pe spate, si pe cele de pe fatza nu le franeaza. Mai exact, cum actioneaza franele.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca nimeni nu vrea sa explice cum e cu DSC-ul, ASC-ul, ABS-ul, multi vor flame-uri.

 

Cam multa paine si circ, topicul se inchide pentru calmarea spiritelor!

 

Era un post al lui Red Cap pe aici.

Nu inteleg de ce a fost sters, era singurul on-topic :blink:

Era doar o ironie ieftina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

E simplu ... DSC-ul e mult mai evoluat.

ASC te asista doar la plecarea de pe loc, la derapaje in curbe ... e ca si inexistent... daca pleaca si nu o redresezi .. papa .. esti in sant.

Cu DSC, se schimba treaba, daca pleaca atunci el stie sa iti franeze rotile care trebuie si iti taie si acceleratia ....

Cam asta e de zis ..

Link to comment
Share on other sites

E simplu ... DSC-ul e mult mai evoluat.

ASC te asista doar la plecarea de pe loc, la derapaje in curbe ... e ca si inexistent... daca pleaca si nu o redresezi .. papa .. esti in sant.

Cu DSC, se schimba treaba, daca pleaca atunci el stie sa iti franeze rotile care trebuie si iti taie si acceleratia ....

Cam asta e de zis ..

 

Eu nu prea ma pricep, relatez doar din ce am patit, nu doar o data. In cazul in care masina a inceput un derapaj, martorul de la ASC a inceput sa clipeasca, deci ceva a facut. Nu stiu ce exact pentru ca oricum nu am lasat-o in voia sortii. Banuiesc ca doar mi-a taiat gazul putin. Deci face si el ceva la derpaje in curbe. Cu DSC nu am condus la limita, sa vad ce face.

 

P.S. suprafata de rulare era alunecoasa, iarna..

Depinde si cu ce viteza mergi ... ASC-ul ... te corecteaza pana la o anumita limita .. de viteza ...

LA DSC limita e mai mare ...

Link to comment
Share on other sites

Din moment ce ai pierdut controlul, nu cred ca te mai ajuta decat sansa. Ideea era ca atunci cand inca mai ai control chiar si ASC cred eu ca ajuta sa o redresezi. Experiment pe zapada ASC off, bruscata masina supravireaza excesiv, cu ASC on nu prea, dimpotriva tendinta era subviratorie. Atat cat m-am jucat si eu...

 

Dupa parerea mea, ASC-ul este aproape inutil in comparatie cu DSC-ul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din moment ce ai pierdut controlul, nu cred ca te mai ajuta decat sansa. Ideea era ca atunci cand inca mai ai control chiar si ASC cred eu ca ajuta sa o redresezi. Experiment pe zapada ASC off, bruscata masina supravireaza excesiv, cu ASC on nu prea, dimpotriva tendinta era subviratorie. Atat cat m-am jucat si eu...

 

Dupa parerea mea, ASC-ul este aproape inutil in comparatie cu DSC-ul.

+1

Te mai ajuta totusi ... si in curbe ....dar nu foarte mult ..

Link to comment
Share on other sites

========================================================================

 

Pentru cine are timp de lectura, dupa care puteti inchide topicul:

 

http://rapidshare.de/files/40064068/TSC_BMW.rar.html

 

========================================================================

 

 

Bine Bobo ... trebuia sa puna cineva piciorul in prag!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
ASC-ul limiteaza puterea data de motor si franeaza individual fiecare roata pana cand ambele au tractiune optima, in timp ce DSC-ul este un sistem mult mai complex, o evolutie fata de ASC, masurand constant viteza, avand si un senzor de unghi al volanului, toate aceste masuratori fiind facute pentru a depista pierderea stabilitatii in curbe, DSC-ul intervine limitand puterea si franeaza fiecare roata pentru a stabiliza masina.

 

In concluzie, in timp ce ASC-ul doar franeaza rotile pentru a preveni pierderea aderentei, DSC-ul ofera un maxim de stabilitate in curbe, franeaza rotile astfel incat opreste subvirarea si supravirarea.

Deci DSC-ul functioneaza in curbe iar ASC nu.

 

La mine ASC-ul intervine cel mai des in curbe. Cand le iau prea in viteza. Sau daca accelerez mai tare la jumatea curbei. In linie dreapta intervine doar cand vreau sa plec cu scart, intentionat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.