Jump to content

fum albastru


Recommended Posts

BMW 320d 100kw

Inainte sa ajunga indicatorul de temperatura a motorului la pozitia de optim, masina intra in trepidatii - le simt in toata caroseria - si scoate nori de fum albastrui cu un miros pregnant de motorina (nearsa). Cateodata trepidatiile se atenueaza, cateodata nu, suspectez ca e in functie da cat e de frig afara.

Pompa de injectie am schimbat-o anul trecut, de altfel de atunci a inceput sa faca asa, am mers inapoi la service (BMW) si mi-au schimbat si epuratorul de gaze, alaltaieri am schimbat si debitmetrul (pe cel vechi erau depuneri de ulei si la tester dadea niste valori de 490 -500 in relanti, fata de 218 cat era valoarea nornala). La montarea pompei au verificat si injectoarele si au zis ca sunt bune, atunci mi-au schimbat si o bujie incandescenta. Revizia am facut-o in urma cu 4500 km. Exclud motorina fiindca face asa cu orice calitate. Masina nu consuma ulei, in sarcina trage foarte bine, la tester nu aveam nici o eroare, nici macar debitmetrul nu aparea ca defect. De vreo trei luni am curatat si valva EGR, dar am observat alaltaieri cand mi-a schimbat debitmetrul ca erau cam uleioase conductele p-acolo.

Avansul era -1.2 si zicea mecanicul ca ar trebui sa fie 1-2, dar ca e greu de reglat. Oricum cei de la service au subliniat ca pompa si toate reglajele sunt OK.

Link to comment
Share on other sites

Nu am Express Diesel in Oradea. Daca ar fi injector ar fi normal sa faca figuri cu motorul rece, pe cand la mine incepe sa trepideze si sa fumege DUPA ce se incalzeste.

scuze nu am vazut ca esti din oradea...treaba e mai nasoala atunci daca atunci cand e cald motorul face asa...poate fi pompa de inalta presiune , pot fi impuritati in injectoare. nu e o regula valabila ca la rece sa nu trepideze si sa trepideze la cald , sau viceversa. eu am un e39 525d si imi trepida la cald. am fost la service acolo si mi-au curatat nustiu ce piesa de pe pompa de inalta presiune si am schimba si pompa de unde alimentam cu motorina , acu ptiuu sa n-o deochi :blink: , ca merge perfect :)

Link to comment
Share on other sites

BMW 320d 100kw

Inainte sa ajunga indicatorul de temperatura a motorului la pozitia de optim, masina intra in trepidatii - le simt in toata caroseria - si scoate nori de fum albastrui cu un miros pregnant de motorina (nearsa). Cateodata trepidatiile se atenueaza, cateodata nu, suspectez ca e in functie da cat e de frig afara.

Pompa de injectie am schimbat-o anul trecut, de altfel de atunci a inceput sa faca asa, am mers inapoi la service (BMW) si mi-au schimbat si epuratorul de gaze, alaltaieri am schimbat si debitmetrul (pe cel vechi erau depuneri de ulei si la tester dadea niste valori de 490 -500 in relanti, fata de 218 cat era valoarea nornala). La montarea pompei au verificat si injectoarele si au zis ca sunt bune, atunci mi-au schimbat si o bujie incandescenta. Revizia am facut-o in urma cu 4500 km. Exclud motorina fiindca face asa cu orice calitate. Masina nu consuma ulei, in sarcina trage foarte bine, la tester nu aveam nici o eroare, nici macar debitmetrul nu aparea ca defect. De vreo trei luni am curatat si valva EGR, dar am observat alaltaieri cand mi-a schimbat debitmetrul ca erau cam uleioase conductele p-acolo.

Avansul era -1.2 si zicea mecanicul ca ar trebui sa fie 1-2, dar ca e greu de reglat. Oricum cei de la service au subliniat ca pompa si toate reglajele sunt OK.

 

 

salut, acceasi problema o am si eu...uite si rezolvare : postat de baracuda

 

Desi nu detin inca un bmw(deocamdata am audi A4 2002) si eu ma confrunt cu aceeasi problema. Cauza am gasito insa rezolvarea este prea costisitoare ca sa o realizez inca.

 

La multe masini se intampla ca semeringurile de la supape sa numai etanseze corect si astfel sa se scurga in cilindru ulei de pe supape. Acest ulei se aduna mai mult cu cat motorul se raceste si se contracta(de ex seara). Astfel fumul il sesizezi in deosebi dimineata dupa o seara racoroasa; si in diminetile de vara masina da fum insa in cantitati mai reduse. Problema cu adevarat suparatoare la masina mea este ca atat timp cat da fum nici motorul nu toarce corect.

 

Aceasta problema nu este una grava insa rezolvarea ei este destul de anevoioasa si costisitoare: scos capac _chiulasa_, schimbat semeringuri repus capac _chiulasa_.

 

Inafara unui consum redus de ulei motorul nu e afectat in nici un fel. Iti sugerez sa nu te impacientezi .

 

 

P.S. : pt a iti da seama clar daca problema este exact cea descrisa de mine poti incerca sa scoti dimineata inainte de pornire bujiile incandescente si sa examinezi daca nu cumva sut murdare de ulei. In cazul in care sunt murdare de ulei e clar daca nu sunt e posibil ca scurtgerile de ulei sa fie totusi reduse

 

:blink:

Edited by stelu
Link to comment
Share on other sites

La tester nu da nici o eroare, dupa cum am mai spus. Ce alte teste as putea sa fac fara sa demontez motorul, fiindca am inteles ca injectoarele nu se pot verifica decat daca le scoti din motor, avansul pompei nu se poate regla decat daca o dai jos, iar ca sa scot bujiile trebuie sa desfac tot motorul. Edited by flore
Link to comment
Share on other sites

Sigur un injector CURGE .Trebuie sa fi cu mare atentie la treaba asta din doua motive

Motorina nearsa poate sa o bage in ulei,verifica nivelul de ulei ,daca ai impresia ca nivelul creste ,iar uleiul este subtire,schimba-l imediat,vei distruge motorul!!

Prea multa motorina poate distruge capul pistonului,cand masina este incinsa si in sarcina,post injectia fiind mare nu mai face o ardera completa ci o noua explozie cu consecinte grave...

Scoate si bujiile si verifica daca sunt intregi,varful bujiilor ,fara ciupituri pe ele,daca observi ceva ciupituriinseamna ca injectorul respectiv cam curge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.