Jump to content

Scartait spate


Recommended Posts

Poate stie cineva daca seria E34 touring are ceva probleme pe puntea spate si scartaie? Ceva stiut si care si-a gasit rezolvare intr-un fel sau altul. Am banuit hayonul, dar nu e de acolo, am banuit banchetele spate dar nu-i de acolo. Scartaie ca si cum freaca cauciuc pe cauciuc, la gropi si la denivelari luate la viteza mica. Masina are schimbate bucsele de la puntea spate, intre punte si caroserie. e modelul cu auto leveling. Cauciucurile nu au cum sa atinga de caroserie ca-s cauciucuri pe 15'' cuminti. Mie imi pare ca suna din zona amortizoarelor. Dar e scartzait nu bataie si ma seaca la creier. Daca aveti idei, bagati-le aici, ca le verific eu! :blink:
Link to comment
Share on other sites

verifica flansa amortizorului, si la mine scartaie pe spate stanga si am desfacut spatele banchetei. Acolo am gasit o flana cu mijloc de cauciuc, care e mancat si freaca tija amortizorului pe el, de-acolo si scartaitul.

 

Si eu am avut aceiasi problema si tot de la bucsele de la amortizoare era(alea de sub planseta spate).

Link to comment
Share on other sites

Sar'na! Maine o sa arunc un ochi sa vad ce mama naibii e acolo. E pacat, in afara de asta masina nu scoate nici un zgomot suspect. Ca sa schimb bucsa trebuie sa dau amortizorul jos sau doar il desfac de sus si-l las jos? Accesul pe sus se face scotzand mocheta de pe capetele amortizoarelor?
Link to comment
Share on other sites

La masina ta cred ca accesul se face prin portbagaj ,trebuie sa cauti bocurile la amortizoare,sa dai jos protectiile si gasesti tija la amortizor care e prinsa de caroserie cu o piulita de 12(cheie de 17).Desfaci piulita aia dai jos saiba aia mare si pui bucsa de cauciuc (eu am pus,din lipsa de de materiala o bucsa de la bieleta antiroliu de la Dacie).
Link to comment
Share on other sites

Sar'na! Maine o sa arunc un ochi sa vad ce mama naibii e acolo. E pacat, in afara de asta masina nu scoate nici un zgomot suspect. Ca sa schimb bucsa trebuie sa dau amortizorul jos sau doar il desfac de sus si-l las jos? Accesul pe sus se face scotzand mocheta de pe capetele amortizoarelor?

Il dai jos cu tot cu arc.E simplu ai 3 suruburi sus si unul jos in spatele discului de frana.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa ma uit, e posibil sa nu fie chiar asa simplu, dat fiind faptul ca la masinile cu LAD amortizorul e posibil sa arate putin altfel. Sambata o sa desfac sa ma uit ce si cum. In bentley nu arata explicit ca la cele cu LAD in partea superioara ar arata altfel, sper sa fie destul de simplu. Pe realoem astia dau 2 tipuri de amortizoare, acum nu stiu care e la mine, prima poza e REAR SPRING STRUT a 2-a e REAR SPRING STRUT, LEVELLING DEVICE deci ar trebui poza nr 2 sa fie la mine. Sa-mi spuneti de care bucsa spuneai voi ca e vorba.
Link to comment
Share on other sites

Am desfacut azi in spate si am mers cu masina, cu capetele de la amortizoare dezvelite. Intr-adevar de acolo se aude, acum trebuie sa dau jos piulita mare, sa ajung la bucsa. Bucsa iese prin tragere sau cum? Dau jos piulita mare de pe mijloc (cheie de 19), trag saiba mare si ar trebui sa iasa saiba. E corect ce spun? Va rog spuneti din desen care ar fi bucsa aia buclucasha, ca ma duc maine cu desenul in brate si masina desfacuta la magazin.
Link to comment
Share on other sites

Depinde ce suspensie ai pe spate. Daca e normala esti norocos, e 50RON o bucsa. Daca e ca la a mea, cu suspensie reglabila, e 250RON bucsa. Azi sau maine desfac si incerc o bucsa d-aia ieftina, poate se potrivesc.

Oricum, trebuie dat jos amortizorul si schimbata acea bucsa, sau flansha (piesa nr. 4 in desen).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Azi am dat flansele jos, in incercarea de a pune flanse de la modelul cu suspensie standard. Din pacate nu am reusit pt flansele pt modelul standard au diametrul interior al flanselor mai mic cu 2mm. In rest, flansa se potriveste pe arc si in oala. Am incercat sa maresc gaura la una din flanse la strung, pt ca axul amortizorului de la suspensia mea reglabila e mai gros. Nu am reusit, bucsa interioara s-a desfacut din cauciucul in care era vulcanizata si n-a iesit nimic. Bucsa se si incinge ff tare de la burghiu plus ca e forta de rotatie, cert e ca nu am facut nimic, am aruncat 50RON azi pe o flansa degeaba. Am gasit de la un producator alternativ flansa care-mi trebuie la 150RON asa ca le-am comandat si saptamana viitoare sper sa termin cu scartzaitul.

M-am lamurit si de unde e scartzaitul: pe axul de la amortizor vine flansha. Flansa are o bucsa din fier care vine pe ax si e vulcanizata intr-un cauciuc apoi vine cadrul mare de fier care se prinde de oala. In timp, bucsa de pe ax, care e impinsa de buza de la ax in sus se dezlipeste de cauciuc si freaca pe cauciucul din interiorul flansei odata cu axul de la amortizor. Odata cu bucsa care freaca de cauciuc, axul amortizorului nu se mai opreste in acea bucsa si urca odata cu bucsa prin oala de la amortizor. Clar este afectata si functia amortizorului pe langa zgomotul de soricel strans cu usa. Va tin la curent cu noutatile. Din pacate, voiam si eu sa ajung saptamana asta la intalnire si iar nu reusesc, ca sunt cu masina desfacuta pe dreapta. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Aseara am schimbat flansa de pe dreapta, la mine a fost 75 RON flansa marca SWAG, si acum scartaitul si troncaneala au disparut. Flansa veche avea gaura cat pentru 3 tije de amortizor, atat a ros in cauciuc acolo. S-a facut din nou liniste acum in masina.
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca ai suspensia standard. La aia eu am gasit flanse Otpimal la 50RON, dar nu am reusit sa le fac sa mearga la mine.

Din ce mi-am dat eu seama, nu prea are ce sa roada in cauciuc, pur si simplu bucsa metalica incastrata in cauciuc se dezlipeste si salta odata cu axul amortizorului, frecand de cauciuc, de aici acel scartzait deranjant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.