Jump to content

Cum se conduce o masina cu peste 200 cai putere?


ciprianborbei

Recommended Posts

Ciprian chestia cu sofatul fara mila a fost doar un exemplu ...nu ma refeream la stilul tau de condus neaparat:) ... In rest cred ca poti trage o concluzie simpla in ceea ce priveste condusul unei astfel de masini. N-ai nevoie de scoala de pilotaj ci doar de o buna dozare a acceleratiei ca sa nu te fure peisajul. In asemenea masina nici nu stii cand atingi 200km/h. In rest e super motorizarea si restul. Spor la bani :) PS si cu siguranta trebuie si-un dram de noroc ...ca in orice chestie in viata asta :blink:

E o concluzie buna a tot ceea ce s-a vorbit pana acuma ce spui tu dupa parerea mea. Puterea motorului e imensa (cel putin pentru mine) si cred ca trebuie avut grija cum imi dozez acceleratia. Noroc sper sa am si cu masina aleasa pentru ca recunosc, am nevoie si de asa ceva. Daca se poate va rog sa revenim la titlul topicului si sa lasam de o parte CASCO si ce tine de ingrijirea masinii. Am eu grija de asta :).

Este cineva pe forum cu un 535d? As dori sa stiu mai multe despre motor. Nu caracteristici tehnice ci de comportament? Si de cele 2 turbo. Sunt eficiente pe cat le lauda cei de la BMW si Top Gear. Care e senzatia reala intr-o masina ca asta?!

Ma mir cum de mai esti asa optimist dupa 200k Km, majoritatea prin Ro, banuiesc.

Eu am trecut in aceeasi seara pe langa 2 canale fara capac. Si mai si incepuse sa ploua, sa fie mai "usor" de vazut.

In privinta parcarii....nu mergi niciodata cu masina prin oras, la cumparaturi, etc?

 

Edit: daca e chiar un efort financiar imens pe care trebuie sa il faci, mai gandeste-te inainte sa iei o masina asa scumpa.

Cum sa nu merg? Parchez dar nu oriunde, Iar in oras daca merg la cumparaturi marunte nu merg cu masina decat daca e necesar. Oradea nu e foarte aglomerata. Sunt locuri de parcare bunicele. Nu zic ca mai sunt si capcane dar le evit daca nu sunt sigur ca nu imi voi lovi masina.

Am zis ca e efort financiar imens dar asta nu inseamna ca nu imi permit sa o cumpar si sa o intretin ci ca banii pe care ii dau pe masina nu ii arunc pe fereastra ci ii dau pe o mare pasiune a mea. Sunt foarte multi bani intradevar dar asta nu ma va lasa in strada sa mor de foame.

Edited by ciprianborbei
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In acest caz, casco este obligatoriu.

1. Ok. As dori sa inchidem subiectul CASCO. Daca va fi cazul imi voi face insa deocamdata ma mai documentez.

2. As dori sa stiu care e explicatia "fenomenului" ce l-am descris mai sus. De ce o masina asa scumpa se defecteaza mai des decat una low-cost? Unde e logica? Nu am inteles aceasta idee cum ca trebuie sa ma astept sa imi pice ba directia, ba turbina, ba jantele, etc. Un raspuns mai elaborat imi puteti da?

 

Eu sunt de parere ca nu e vorba neaparat de fiabilitatea masinii ci pur si simplu de noroc. Masina nu se defecteaza mai des, dar te doare mai tare cand se intampla. Daca iei un canal sau o groapa de 15-20 cm, poti sa ai ce masina vrei tu ca tot o patesti. Iar daca se intampla sa o gasesti lovita in parcare si esti neovit sa platesti tu reparatia .... :blink:

Acuma sincer, canal de unde sa iau ca nu am luat in peste 200 000 km cat am facut cu diferite masini? Gropi sunt har domnului dar nu conduc cu 200 pe un drum stricat. Nici in tara nu ma avant prea tare. Acuma nu stiu care cum va ingrijiti de masinile voastre dar e ridicol ca sa stai in reparatii permanent cu o masina noua; pe deasupra e si BMW. Cand se defecteaza o repar daca nu mai e in garantie ca doar nu o sa fie problema dar nu sunt maniac sa intru din stalp in stalp si nici nu o sa tin o masina asa scumpa in parcare sa o zgarie care trece pe langa ea.

costinlogin

Avand in vedere ca masina va fi noua eu cred ca problemele n-au sa fie chiar asa multe. Multa lume a presupus ca vrei masina SH. Plus ca la masina noua o sa ai si garantia aferenta deci ... multe se rezolva prin ea. Un lucru iarasi important tine de modul de exploatare al masinii. Datorita drumurilor noastre "exceptionale" combinatia jante 18" + mers fara mila + gropi, denivelari etc duc la deteriorarea accentuata a directiei, suspensiilor etc. Succes la achizitie.

Mers fara mila nu exista la mine. Am zis si mai inainte ca e un efort financiar imens pentru mine. Nu imi permit sa imi bat joc de munca mea si sa stric zeci de mii de euro. Nu fac parte din clasa sociala de baieti de cartier sau baiatu lu tata cu masina sub fund. Nu e vorba doar de masina aici. Orice lucru ar fi am grija de el. Nu fac curse noaptea, nu fac drifting. Imi iau masina pentru mine si familia mea care deocamdata e compusa doar din 2 persoane (eu si sotia).

Daca "jaful" (exagerez acuma sa ma fac mai bine inteles) de Reno nu s-a defectat si functioneaza OK la modul meu de exploatare al masinii nu vad de ce un BMW nu s-ar comporta MULT mai bine decat masina actuala.

 

1.sa stii ca si eu mi-am luat bmw-ul din banii mei si o parte imprumutati de la banca ( ptr ca mai aveam si alte proiecte in desfasurare...)..in nici un caz nu ma ajutat taticu...

2. din punctul meu de vedere cred ca te arunci la o asemenea masina...si nu din cauza puterii, ca aia e "docila" daca esti si tu atent cu acceleratia...ci de la intretinere...

pai daca e noua, scapi de belele SH dar sa stii ca serviceul la AB nu e chiar ieftin... si se presupune ca daca dai 80 000 pe masina..are balta peste ( ma indoiesc ca o sa fiu contrazis )

3. tu ai fost mai norocos si poate un pic mai atent , poate si din cauza traficului mai linistit/scazut/bunului simt

4. nu e normal ca orice lucru complicat sa se strice mai usor ??? la cate subansamble si calculatoare sunt ...creste exponential probabilitatea de a se defecta ceva..( ca exemplu : la un golf 2 diesel de 1.6 aspirat 54 cai ...care nu are climatronic,servo,geamuri...practic are 4 roti si un volan..ce sa se strice ???? )

5. cel mai bine fa un drum si testeaza un bmw....nu prea cred ca ai inteles cam cu ce se mananca...testeaza un 5 nou, chiar daca nu e 535d, poate sa fie si 530d sau...ceva cam pe acolo...sa vezi cum e ca si dimensiuni, sa vezi cum e cu tractiune spate...sa simti puterea, capacitatea de franare ( cu toate ca si renault-ul sta foarte bine la frane...scartie toata de zici ca ai o orchestra cu tine, nu fuge,si se vede ca e frantuzeasca dar..)... ( ti-o spun ptr ca si eu am un megane ca si tine...si cand ma urc in bmw...e ALTCEVA ...incepand cu pozitia si terminand cu....restul... )

Edited by alex sabin
Link to comment
Share on other sites

1.sa stii ca si eu mi-am luat bmw-ul din banii mei si o parte imprumutati de la banca ( ptr ca mai aveam si alte proiecte in desfasurare...)..in nici un caz nu ma ajutat taticu...

2. din punctul meu de vedere cred ca te arunci la o asemenea masina...si nu din cauza puterii, ca aia e "docila" daca esti si tu atent cu acceleratia...ci de la intretinere...

pai daca e noua, scapi de belele SH dar sa stii ca serviceul la AB nu e chiar ieftin... si se presupune ca daca dai 80 000 pe masina..are balta peste ( ma indoiesc ca o sa fiu contrazis )

3. tu ai fost mai norocos si poate un pic mai atent , poate si din cauza traficului mai linistit/scazut/bunului simt

4. nu e normal ca orice lucru complicat sa se strice mai usor ??? la cate subansamble si calculatoare sunt ...creste exponential probabilitatea de a se defecta ceva..( ca exemplu : la un golf 2 diesel de 1.6 aspirat 54 cai ...care nu are climatronic,servo,geamuri...practic are 4 roti si un volan..ce sa se strice ???? )

5. cel mai bine fa un drum si testeaza un bmw....nu prea cred ca ai inteles cam cu ce se mananca...testeaza un 5 nou, chiar daca nu e 535d, poate sa fie si 530d sau...ceva cam pe acolo...sa vezi cum e ca si dimensiuni, sa vezi cum e cu tractiune spate...sa simti puterea, capacitatea de franare ( cu toate ca si renault-ul sta foarte bine la frane...scartie toata de zici ca ai o orchestra cu tine, nu fuge,si se vede ca e frantuzeasca dar..)... ( ti-o spun ptr ca si eu am un megane ca si tine...si cand ma urc in bmw...e ALTCEVA ...incepand cu pozitia si terminand cu....restul... )

Cred ca asta e pana la urma cel mai bun lucru pe care trebuie sa il fac. Sa incerc sa "fac rost" de un seria 5 E60 diesel sa vad cum merge, cum ma simt, cum franeaza...ceea ce zici tu. Insa e destul de greu de pus in practica pt ca deocamdata nu am nici un amic care sa fie dispus sa imi lase masina macar 2-3 zile sa merg cu ea in oras si un drum de afara.

Intr-o oarecare masura iti dau dreptate ca lucrurile complicate se strica mai usor insa ma gandesc ca se defecteaza in perioada de garantie, la inceputul utilizarii masinii.

PS: nu am zis ca tu nu ai muncit pentru banii tai. Toata stima pentru cei care muncesc si au un scop in viata!

Link to comment
Share on other sites

Nu imi permit sa imi bat joc de munca mea si sa stric zeci de mii de euro. Nu fac parte din clasa sociala de baieti de cartier sau baiatu lu tata cu masina sub fund. Nu e vorba doar de masina aici. Orice lucru ar fi am grija de el. Nu fac curse noaptea, nu fac drifting. Imi iau masina pentru mine si familia mea care deocamdata e compusa doar din 2 persoane (eu si sotia).

Daca "jaful" (exagerez acuma sa ma fac mai bine inteles) de Reno nu s-a defectat si functioneaza OK la modul meu de exploatare al masinii nu vad de ce un BMW nu s-ar comporta MULT mai bine decat masina actuala.

Sa fii convins ca si pentru mine a fost un efort considerabil sa am e60 530d ala. Si banii aia i-am muncit, nu i-am primit de la nimeni. Si nu, nu am mers fara mila, nu am facut drifting, nu am facut curse, etc. Si rezultatul a fost tot cel pe care l-am descris. Inca o data, nu a fost problema masinii neaparat. Si iti dau dreptate, cu Focusul dinainte nu am avut probleme aproape deloc sau oricum neglijabile pe linga BMW (si am facut tot cam atitia km). Dar sa nu fii pregatit de costurile de intretinere la un e60, mai ales daca masina e o necesitate de zi cu zi si nu un moft, inseamna mai bine sa te reorientezi spre ceva mai ieftin si mai "fiabil" (tot ce-i simplu se strica mai rar - si cu efecte dramatice, de obicei :)).

 

Este cineva pe forum cu un 535d? As dori sa stiu mai multe despre motor. Nu caracteristici tehnice ci de comportament? Si de cele 2 turbo. Sunt eficiente pe cat le lauda cei de la BMW si Top Gear. Care e senzatia reala intr-o masina ca asta?!

Trebuie sa fie neaparat 535d? Mai ales daca te intereseaza motorul :blink: Poate citesti topicul meu despre noua mea masina. Mai ales ca mi-a atras atentia cineva ca nu e asa mare diferenta de masa intre e60 si e92, deci... poate te ajuta ce am scris acolo.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea ca un 535d e mult mai usor de condus decat orice masina cu motor de masina de spalat (gen Logan, Fabia, etc submotorizate in orice caz). De ce spun asta:

1. Nu mesteci in viteze la 100 km/h in depasire ca sa o aduci in banda de cuplu sau putere, (adica sa-i dai a -3 -a la 100 ca sa poti sa faci o depasire omeneasca), oricum 535 e automat.

2. Cele mai mari spaime la volan le-am trait conducand automate (hidramate normale fara steptronic, etc), pe masini cu motoare mici ( Jeep Cherokee Diesel de vreo 150 cai, dar masina vreo 2 tone si ceva, Daihatsu Materia 1.5 - asta e coma). E senzatia aia naspa cand o calci si mai are vreun lag de 2-3 secunde, pana se decide cutia in ce viteza sa traga, si dupa aia de abia se urneste, si TIRUL VINE DIN FATA.

Motorul de pe 535 iti trage din orice pozitie, turbo lag-ul e mult mai mic ca la alte masini ( a-2-a turbina micuta), cutia de viteze e superba. Si oricum masina are DSC, si doar daca o cauti cu lumanarea poti sa ai surprize.

Singura ta grija e sa te obisnuiesti cu masina, si sa stai cu ochii pe vitezometru, ca te uiti pe geam zici ca ai 70-80 si cand te uiti in bord nu mai gasesti frana. Poti sa-ti pui "limitarea" la 120 , macar auzi bipul cand depasesti viteza.

Problema cu monstruletul este sa te disciplinezi sa n-o calci prea tare mai ales prin oras.

 

Eu unul mi-as face griji doar de permis. Si daca circuli mult cu ea in oras mai iesi din cand in cand afara la putina talpa, ca nu cred la mod normal in oras sa sari de 2000 ture, si mai trebuie curatata din cand in cand.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea ca un 535d e mult mai usor de condus decat orice masina cu motor de masina de spalat (gen Logan, Fabia, etc submotorizate in orice caz). De ce spun asta:

1. Nu mesteci in viteze la 100 km/h in depasire ca sa o aduci in banda de cuplu sau putere, (adica sa-i dai a -3 -a la 100 ca sa poti sa faci o depasire omeneasca), oricum 535 e automat.

2. Cele mai mari spaime la volan le-am trait conducand automate (hidramate normale fara steptronic, etc), pe masini cu motoare mici ( Jeep Cherokee Diesel de vreo 150 cai, dar masina vreo 2 tone si ceva, Daihatsu Materia 1.5 - asta e coma). E senzatia aia naspa cand o calci si mai are vreun lag de 2-3 secunde, pana se decide cutia in ce viteza sa traga, si dupa aia de abia se urneste, si TIRUL VINE DIN FATA.

Motorul de pe 535 iti trage din orice pozitie, turbo lag-ul e mult mai mic ca la alte masini ( a-2-a turbina micuta), cutia de viteze e superba. Si oricum masina are DSC, si doar daca o cauti cu lumanarea poti sa ai surprize.

Singura ta grija e sa te obisnuiesti cu masina, si sa stai cu ochii pe vitezometru, ca te uiti pe geam zici ca ai 70-80 si cand te uiti in bord nu mai gasesti frana. Poti sa-ti pui "limitarea" la 120 , macar auzi bipul cand depasesti viteza.

Problema cu monstruletul este sa te disciplinezi sa n-o calci prea tare mai ales prin oras.

 

Eu unul mi-as face griji doar de permis. Si daca circuli mult cu ea in oras mai iesi din cand in cand afara la putina talpa, ca nu cred la mod normal in oras sa sari de 2000 ture, si mai trebuie curatata din cand in cand.

Informatiile tale imi sunt foarte utile mai ales ca ai condus si alte masini. Exemplele care mi le-ai dat ma fac sa inteleg mai bine comportamentul masinii. Si ultimul tau sfat l-am primit de la un amic care e mecanic la un service auto (nu-i dau numele ca ma tem sa nu fiu "pedepsit" pentru reclama; dar oricum nu asta conteaza). Macar la un plin de motorina sa fac si o tura de 100 km pe afara sa-i "dau in gura" sa se mai curete.

PS: am mai zis aici pe forum ca nu sunt maniac de viteza dar vreau o masina puternica care sa nu ma lase la greu dar care sa si aibe o autonomie de Oradea - Constanta. Grijuliu sunt cu masina deci nu ramane decat sa o savurez cand vine.

PS2: Nu stiam ca se poate pune limitarea de viteza si mai jos sa o aud piuind... E minunat. In cazul asta cred ca va fi setata pe la 140 km/h...Cam asta e viteza de croaziera pe drumurile care le cunosc.

Multumesc de tip-uri!

Link to comment
Share on other sites

Cu placere si sa te bucuri de "racheta" !

 

Si doar in caz ca n-ai mai avut diesel, nu "da in ea" cand e rece, nu accelera brusc de sub 2000 ture, si lasa "tornadele" sa se raceasca 1 min inainte sa opresti motorul.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Cu placere si sa te bucuri de "racheta" !

 

Si doar in caz ca n-ai mai avut diesel, nu "da in ea" cand e rece, nu accelera brusc de sub 2000 ture, si lasa "tornadele" sa se raceasca 1 min inainte sa opresti motorul.

Diesel conduc si acum iar ce ai scris tu mai sus pun in aplicare deja. Multumesc oricum inca odata si mai astept pareri, sugestii despre 535d.

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ stau Âşi mĂŁ gandesc nici la Renault nu sunt piesele chiar ieftine...este foarte posibil sĂŁ nu ai defecĂžiuni majore sau sĂŁ fie aproape inexistente (poate s-au mai eliminat din bug-urile de ĂŽnceput)....

Totusi, nu poti sã te gândeºti cã dai 80.000 eur pe o maºinã ºi nu-Þi vinã În minte cã de banii ãia primeºti "mai multã maºinã" ºi, implicit, mai multe piese, senzori ºi sisteme care se mai pot defecta.....Ca sã dau cel mai simplu exemplu, un far cu xenon e departe mult mai scump decât unul fãrã...o barã de e60 e mai scumpã cu mult decât una de Megane....nu e regulã sã se strice, dar nici sã se strice ceva la ea ºi sa-Þi vinã a plânge cã nu mai ai bani sã pleci În concediu sau pentru altele....

Ăn altĂŁ ordine de idei, 535d este o masinĂŁ minunatĂŁ, ĂŽn testul de la Top Gear nu a ajuns cu mult ĂŽn spatele 545i-ului....:twoup: merge aproape la un V8 pe benzinĂŁ Âşi, totuÂşi, consumĂŁ ca un diesel (chiar de motorina nu mai este aÂşa ieftinĂŁ).....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
De cateva zile caut cat mai multe date despre 535i. Un review complet m-ar interesa chiar daca e in limba engleza ca tot google-uiesc si nu gasesc nimic din pacate asa ca daca aveti ceva link dati-mi si mie va rog sa pot sa imi fac si eu o idee daca merita mai mult benzina asta de 3 litri sau raman tot pe 535d. Va multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cand se va lansa si in Europa.

 

Insa poti sa o aduci din America, chiar iesi mai ieftin decat daca ai lua masina din Europa.

 

In orice caz, este cu mult peste 535d.

Stii tu ca ar fi mai rentabil? Ai date despre preturile de import de acolo? Nu e cam mare distanta sa fie mai ieftin de acolo decat de aici???

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cand se va lansa si in Europa.

 

Insa poti sa o aduci din America, chiar iesi mai ieftin decat daca ai lua masina din Europa.

 

In orice caz, este cu mult peste 535d.

Stii tu ca ar fi mai rentabil? Ai date despre preturile de import de acolo? Nu e cam mare distanta sa fie mai ieftin de acolo decat de aici???

 

Preturile din America sunt mai mici decat cele din Europa.

Motivul ar fi ca in America concurenta este foarte mare si asteptarile sunt la fel de mari.

 

In plus, multi spun ca o masina de US este mai buna decat aceeasi masina facuta pentru Europa.

In America normele de poluare sunt mai stricte, la fel si normele de siguranta.

 

O masina pentru US are mai multe dotari incluse in standard, totul la un pret mai mic.

 

Iar transportul costa intre 2000 - 3500 USD euro in functie de asigurare si marimea masinii.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cand se va lansa si in Europa.

 

Insa poti sa o aduci din America, chiar iesi mai ieftin decat daca ai lua masina din Europa.

 

In orice caz, este cu mult peste 535d.

Stii tu ca ar fi mai rentabil? Ai date despre preturile de import de acolo? Nu e cam mare distanta sa fie mai ieftin de acolo decat de aici???

 

Preturile din America sunt mai mici decat cele din Europa.

Motivul ar fi ca in America concurenta este foarte mare si asteptarile sunt la fel de mari.

 

In plus, multi spun ca o masina de US este mai buna decat aceeasi masina facuta pentru Europa.

In America normele de poluare sunt mai stricte, la fel si normele de siguranta.

 

O masina pentru US are mai multe dotari incluse in standard, totul la un pret mai mic.

 

Iar transportul costa intre 2000 - 3500 USD euro in functie de asigurare si marimea masinii.

Dar ceasul de la bordul si toate unitatile de masura nu sunt cumva in mile, galoane si alte porcarii pe care le inteleg doar cu ajutorul unui convertor al unitatilor de masura?! Se poate comanda si in unitatile metrice?

Ar fi interesant insa cu garantia cum naiba se face tinand cont ca masina e luata de peste ocean?

Ciudat faptul ca americanii au BMW-uri mai frumoase ca ale noastre. Insa ei nu au diesel-uri :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Despre masurile antipoluare din state nu stiu ce sa spun....benzina standard la ei, are cifra octanica in jur de 87 daca nu ma insel....eu auzisem odata ca la masinile mai pretentioase, cand le aduci din state in EU ar trebui sa li se schimbe injectoarele si sa li se face un fel de remapare, pentru a functiona optim cu benzina de aici....poate gresesc, dar eu asa am auzit...
Link to comment
Share on other sites

Despre masurile antipoluare din state nu stiu ce sa spun....benzina standard la ei, are cifra octanica in jur de 87 daca nu ma insel....eu auzisem odata ca la masinile mai pretentioase, cand le aduci din state in EU ar trebui sa li se schimbe injectoarele si sa li se face un fel de remapare, pentru a functiona optim cu benzina de aici....poate gresesc, dar eu asa am auzit...

 

Este fals.

Stiu pe cineva care si-a adus un S600 alb din US si nu a trebuit sa resofteze nimic.

Nici sa schimbe injectoare. :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu stiam de Chrysler 300c, la un anumit moment dat au fost probleme cu motoarele...calamina excesiva pe supape si inca niste chestii...si cineva de la Chrysler a spus ca nu ar fi treaba chiar ortodoxa, cu motorul setat pe benzina de acolo....dar daca stii tu, asa o fi :twoup: eu o oarecare logica vad, desi se prea poate sa ma insel...daca-mi amintesc bine, la porsche (nu mai stiu exact care model) exista un senzor care analizeaza benzina si daca ii pui mai proasta, mai scade din putere, deci se schimba ceva in managementul aprinderii si la tot....

Putea sa fie si negru s600-le, ca nu ma deranja...:twoup:

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.