Jump to content

Cum se conduce o masina cu peste 200 cai putere?


ciprianborbei

Recommended Posts

Buna seara. In primul rand sper ca postez unde trebuie, in caz contrar rog unul din moderatori sa imi mute post-ul unde trebuie. Am in plan achizitionarea unui "monstru" de 286 CP si anume masina din semnatura mea, BMW 535d, "Lucifer" cum ii zicea moderatorul de la Top Gear. Nu ma grabesc pentru ca inca nu am totii banii pentru asa ceva asa ca am timp de sfaturi, pareri idei, orice comentarii la obiect sunt binevenite pe marginea acestui subiect. Singurul lucru care nu vreau sa il aud (vad) aici este diesel vs benzina! Va rog! In rest as dori cat mai multe pareri despre masina, eventual si posesorii de 535d sa isi dea cu parerea aici.

Nu am mai condus niciodata o masina atat de puternica decat un 530d insa a fost o experienta scurta. Nu mi-am putut forma o idee despre ce reprezinta un motor de peste 200 cai. Intrebarea e cea din titlul topic'ului: Cum (naiba) se conduce o masina cu atatia cai putere? Atat in oras cat si in afara, cum se comporta? Ce ar trebui sa fac inainte de a ma sui la volan, ori ar trebui sa merg cu masina pe un drum mai putin aglomerat? Este mare diferenta astfel incat sa trebuiasca facute toate chestiile astea sau pur si simplu sa ma comport normal si sa-i dau bataie prin oras si voi invata cu timpul care e treaba. Nu prea am prieteni sau cunostinte cu BMW atat de puternic, deci nu am unde sa incerc inainte de a lua masina.

Ma opresc aici si astept pareri, idei, sfaturi din partea tuturor. Va multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Este usor de condus, trebuie doar sa fii putin mai atent.

 

O masina moderna de peste 200 de cai este chiar usor de condus, dupa parerea mea.

Sistemele de control al tractiunii si stabilitatii, directia foarte exacta, sistemul de franare foarte performant ofera soferului un maxim de siguranta si o mare usurinta a condusului.

 

Te vei obisnui imediat cu masina, cu DSC on este foarte usor de condus, chiar intr-un regim de mers mai sportiv.

 

Insa nu este bine nici sa cazi in extrema cealalta, sa nu-i acorzi respectul pe care-l merita si sa-ti asumi riscuri prea mari.

 

Prudenta este de aur, mai ales pana te obisnuiesti.

Link to comment
Share on other sites

Este usor de condus, trebuie doar sa fii putin mai atent.

Prudenta este de aur, mai ales pana te obisnuiesti.

Ma mira faptul ca e usor de condus. Am crezut ca atata herghelie e greu de strunit. Cum zici si tu, mai bine sa fiu prudent la inceput pana ma obisnuiesc. Nu am de gand sa dezactivez sistemele de ajutor pentru ca nu sunt o fire care conduce foarte sportiv mereu. Ma mai apuca si pe mine nevoia de adrenalina insa in mod normal sunt mai rezervat. La depasiri ma tem sa nu urce acul prea mult, si dupa cum zicea si Romulus, sper sa apuc sa franez la curba ce urmeaza. Ma gandesc ca la atata putere nici franele nu lasa de dorit. Sau nu?!

Link to comment
Share on other sites

pai mai intai trebuie sa intri la niste teste sa vedem la cate G-uri iti rezista organismul, dupa care trebuie sa fii foarte atent sa nu apesi foarte tare pedala de acceleratie !!!!! ( TE POTI TELEPORTA !! )

 

scuze dar nu m-am putut abtine, sper sa o iei ca atare ! ( O GLUMA ) :blink:

 

masina se conduce foarte foarte usor iar acest model cred ca este unul dintre cele mai reusite de la BMW ( mai ales motorizarea ).

 

bafta in cautarea ei !

Link to comment
Share on other sites

pai mai intai trebuie sa intri la niste teste sa vedem la cate G-uri iti rezista organismul, dupa care trebuie sa fii foarte atent sa nu apesi foarte tare pedala de acceleratie !!!!! ( TE POTI TELEPORTA !! )

 

scuze dar nu m-am putut abtine, sper sa o iei ca atare ! ( O GLUMA ) :)

 

masina se conduce foarte foarte usor iar acest model cred ca este unul dintre cele mai reusite de la BMW ( mai ales motorizarea ).

 

bafta in cautarea ei !

O iau ca atare ca fiind gluma insa eu consider ca nu strica sa intreb daca tot sunt pe un forum BMW. Daca nu stiu de unde sa aflu? Pana vine masina ma mai interesez si eu unde pot si sper ca si de aici sa aflu lucruri utile.

Mi-a placut misto-ul cu G-urile :blink:.

PS: Calin78, tu consideri ca o Dacie si un Veyron se conduc la fel doar sa te obisnuiesti cu motorul? Eu sunt de parere ca nu oricine e in stare de un Veyron.

Edited by ciprianborbei
Link to comment
Share on other sites

Cred ca mai greu este sa conduci o masina mai slaba dupa ce te-ai obisnuit cu una puternica.

 

In primul rand trebuie sa apreciezi altfel distantele din cauza ca o masina mai slaba ca putere franeaza mai prost, iti trebuie mai mult spatiu pentru depasire, sta mai slab in curbe.

Link to comment
Share on other sites

Da,consider ca se conduc la fel.Doar ca o sa-ti ia ceva timp pana te obisnuiesti cu cuplul motorului,directie,frane,suspensii,tractiunea fatasau spate,etc.

Tot 4 roti si volan are

Hmm, eu zic ca e cu totul altceva chiar daca ambele masini au cate 4 roti. E ca si cum ai zice ca un avion Boeing se piloteaza la fel cu unul de vanatoare ceea ce e cu totul altceva.

Link to comment
Share on other sites

Revenind on-topic: Sunt anumite optionale la 535d pe care nu ar trebui sa le ratez cand configurez masina? Ma refer la cele care au legatura cu sofatul, nu cele de confort. Am vazut pe site la BMW o gramada de optionale insa nu stiu care cu ce se mananca decat putine din ele. Aveti vreun link cu detalii de genul asta? Edited by ciprianborbei
Link to comment
Share on other sites

Eu am facut scoala pe o dacie pe gaz...dupa ce am luat permisul nu posedam autoturism, mai conduceam din cand in cand o solnita de la firma. Deci in concluzie aveam permis de cam 1 an si 5-600km la bord. In 2006 mi-am luat e39 520i, la 2 ore dupa ce am facut actele mergeam de la buc. spre suceava pe la cernavoda, i-am dat 200 nici nu mi-am dat seama, nu eram obisnuit cu asa ceva, numa ce m-am uitat in bord si am inceput sa caut frana :blink:. Senzatia principala era de nesiguranta.

Anul trecut am luat 523i-ul, vreau sa zic ca au trebuit sa treaca cam 2-3 luni pana sa cunosc masina si nici chiar atunci nu eram 100% sigur. Acum pot sa zic ca sunt una cu masina :) stii cum se zice... "ca mana si manusa" :)

 

In concluzie, toate se conduc la fel insa fiecare iti ofera o alta senzatie.

Link to comment
Share on other sites

Un 535d franeaza foarte bine,

 

Cum adica franeaza foarte bine? :)

Franeaza foarte bine in raport cu ce? :)

Pentru a spune ca o masina "franeaza foarte bine" trebuie sa o comparam cu un etalon, nu?

Deci, care este diferenta de franare intre 535d si etalon? :)

 

Sau te-ai referit la faptul ca ai apasat pe pedala de frana la un 535d si ai considerat ca franeaza "foarte bine"?

Atunci discutam discutii, pe un forum auto...

 

 

Ce ar trebui sa fac inainte de a ma sui la volan, ori ar trebui sa merg cu masina pe un drum mai putin aglomerat? Este mare diferenta astfel incat sa trebuiasca facute toate chestiile astea sau pur si simplu sa ma comport normal si sa-i dau bataie prin oras si voi invata cu timpul care e treaba. !

 

Inainte de a te urca la volan trebuie sa citesti cartea masinii. :)

Tu chiar crezi ca exista pe aici "experti" care iti pot spune cum se conduce o masina de 286cp?Cum sa apesi pe acceleratie, cum sa iei o curba...

Eu zic sa conduci masina, pur si simplu, si sa nu te uiti in gura la toti "soferii" care cad in penibil incercand sa dea lectii de soferie :blink:

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Cum adica franeaza foarte bine? :blink:

Franeaza foarte bine in raport cu ce? :)

Pentru a spune ca o masina "franeaza foarte bine" trebuie sa o comparam cu un etalon, nu?

Deci, care este diferenta de franare intre 535d si etalon? :)

Ce-a vrut sa spuna e ca o masina cu putere mai mare are sistem de franare mai performant decat acelasi model de masina cu o motorizare mai slaba. Discurile de frana au diametrul mai mare, placutele de frana au suprafata mai mare, deci franeaza mai bine.

 

Totusi, faptul ca franeaza mai bine se simte la viteze mari, nu la viteze mici unde si sistemul de franare al masinii cu motorizare mai slaba poate bloca rotile.

Link to comment
Share on other sites

Un 535d franeaza foarte bine,

 

Cum adica franeaza foarte bine? :blink:

Franeaza foarte bine in raport cu ce? :)

Pentru a spune ca o masina "franeaza foarte bine" trebuie sa o comparam cu un etalon, nu?

Deci, care este diferenta de franare intre 535d si etalon? :)

 

Sau te-ai referit la faptul ca ai apasat pe pedala de frana la un 535d si ai considerat ca franeaza "foarte bine"?

Atunci discutam discutii, pe un forum auto...

 

Este foarte simplu....

Un 535d franeaza mai bine decat un 520i de exemplu.... Sau decat un E60 motorizat inferior.

Asta nu inseamna ca 520i ar avea probleme de franare insa datorita puterii mult mai mari, 535d-ul are frane supradimensionate.

 

Am observat o mare diferenta intre cum franeaza masina mea si cum franeaza mai multe 525d-uri.

Diferenta este evidenta.

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a te urca la volan trebuie sa citesti cartea masinii. :)

Tu chiar crezi ca exista pe aici "experti" care iti pot spune cum se conduce o masina de 286cp?Cum sa apesi pe acceleratie, cum sa iei o curba...

Eu zic sa conduci masina, pur si simplu, si sa nu te uiti in gura la toti "soferii" care cad in penibil incercand sa dea lectii de soferie :blink:

Eu nu am presupus si nici dorit sa imi raspunda experti pe forum insa nu consider ca raspunsurile fiecaruia sunt penibile. Fiecare are dreptul la parerea lui ca e buna sau mai putin buna. Asta nu inseamna ca eu o sa ma iau dupa fiecare. Pur si simplu ma mai documentez si eu (asta nu e singurul loc in care o fac) si orice informatie corecta sustinuta cu argumente bune e binevenita. Cartea masinii chiar cred ca trebuie citita insa nu am apucat sa fac rost de ea inca. Nu o gasesc nicaieri decat ale altor motorizari asa ca daca aveti cartea unui 535d va rog sa ma ajutati cu ea.

Asta nu inseamna ca 520i ar avea probleme de franare insa datorita puterii mult mai mari, 535d-ul are frane supradimensionate.

Ciupanezu'le, ma gandesc ca un 535 are frane bune insa esti sigur ca le are altfel decat un 525 de exemplu?

Senzatia principala era de nesiguranta.

Anul trecut am luat 523i-ul, vreau sa zic ca au trebuit sa treaca cam 2-3 luni pana sa cunosc masina si nici chiar atunci nu eram 100% sigur. Acum pot sa zic ca sunt una cu masina biggrin.gif stii cum se zice... "ca mana si manusa" smile.gif

 

In concluzie, toate se conduc la fel insa fiecare iti ofera o alta senzatie.

Duxter, eu tocmai de acei primi 1000-3000 km vorbeam aici. Pana ma acomodez cu masina. Care sunt toate trucurile sau macar o mica parte din ele. Ca apoi ma descurc eu. Defapt ma descurc eu chiar de la inceput insa tocmai de aceea am creeat acest topic, sa aflu si alte pareri.

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a te urca la volan trebuie sa citesti cartea masinii. :)

Tu chiar crezi ca exista pe aici "experti" care iti pot spune cum se conduce o masina de 286cp?Cum sa apesi pe acceleratie, cum sa iei o curba...

Eu zic sa conduci masina, pur si simplu, si sa nu te uiti in gura la toti "soferii" care cad in penibil incercand sa dea lectii de soferie :blink:

Eu nu am presupus si nici dorit sa imi raspunda experti pe forum insa nu consider ca raspunsurile fiecaruia sunt penibile. Fiecare are dreptul la parerea lui ca e buna sau mai putin buna. Asta nu inseamna ca eu o sa ma iau dupa fiecare. Pur si simplu ma mai documentez si eu (asta nu e singurul loc in care o fac) si orice informatie corecta sustinuta cu argumente bune e binevenita. Cartea masinii chiar cred ca trebuie citita insa nu am apucat sa fac rost de ea inca. Nu o gasesc nicaieri decat ale altor motorizari asa ca daca aveti cartea unui 535d va rog sa ma ajutati cu ea.

Asta nu inseamna ca 520i ar avea probleme de franare insa datorita puterii mult mai mari, 535d-ul are frane supradimensionate.

Ciupanezu'le, ma gandesc ca un 535 are frane bune insa esti sigur ca le are altfel decat un 525 de exemplu?

Senzatia principala era de nesiguranta.

Anul trecut am luat 523i-ul, vreau sa zic ca au trebuit sa treaca cam 2-3 luni pana sa cunosc masina si nici chiar atunci nu eram 100% sigur. Acum pot sa zic ca sunt una cu masina biggrin.gif stii cum se zice... "ca mana si manusa" smile.gif

 

In concluzie, toate se conduc la fel insa fiecare iti ofera o alta senzatie.

Duxter, eu tocmai de acei primi 1000-3000 km vorbeam aici. Pana ma acomodez cu masina. Care sunt toate trucurile sau macar o mica parte din ele. Ca apoi ma descurc eu. Defapt ma descurc eu chiar de la inceput insa tocmai de aceea am creeat acest topic, sa aflu si alte pareri.

 

 

o sa te descurci...dozezi acceleratia si atentie la vitezometru...ca te fura viteza....la masina aia 3 secunde de pedala la maxim au consecinte asupra vitezei....am facut si eu un "test drive " cu un 535d...din drepta...dar senzatia e impunatoare....masina aia FUGE, RAU !!! cand m-am urcat la mine parca eram in brisca si era castrata si cu toata manuala, parca aveam frana de mana trasa, nu tragea....relativitatea lucrurilor....mi-a trecut dupa 2 zile de megane... :)

Edited by alex sabin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.