Jump to content

Cum se conduce o masina cu peste 200 cai putere?


ciprianborbei

Recommended Posts

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La cum se circula in Bucuresti, sansele de accident sunt foarte mari.

 

Chiar daca nu esti de vina, fara casco e foarte trist.

Bun dar eu sunt din Oradea si circulatia aici nu e nici pe departe ca la voi din fericire. Si cand plec la Constanta evit autostrada, mai bine merg pe Brasov decat prin Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

stai linistit ..o sa o zgaraii, o sa te infigi intr-un "tepus" dealea de la locurile de parcare...o sa atingi bara fata in faimoasele borduri....si daca tu reusesti sa te feresti...o sa aiba grija altii.....ptr mine CASCO e un must...1000 de euro/an e probabil cea mai buna investitie legata de masina....si referitor la prostii ( "si e multi")... si refritor la furat... eu dorm linistit....

 

daca iti iei 535d si iti faci probleme ptr 1500 euro/an CASCO...atunci eu iti zic sa te lasi de pe acum de vise....daca ti se pare ceva inutil inseamna ca nu constientizezi cu adevarat ce inseamna intretinerea/ce probleme pot aparea la o masina de acest nivel, si costurile/necesitatile ei....ca merge cu mai mult de motorina/ lichid parbriz si ulei la 20 000 km....

 

no offence !

Link to comment
Share on other sites

...si 1500 de EURO (sau cred ca si mai mult de atat e CASCO pe an) sunt bani buni pe care nu vreau sa ii arunc pe fereastra....

Daca crezi ca e relevanta experienta mea, ce-i drept cu un 530d. Banii aia de care spui tu ca ar fi asigurarea pe an, cred ca sint de fapt un pic mai multi decit 1500 :blink: Pe urma, tota suma aia pe un an se duce ca nimic daca mergi cu 60 km/h, nu mai mult, e seara, ploua, te cam orbesc cei din fata, esti intr-un oras pe care nu il cunosti (ma refer ca nu il cunosti la nivel de groapa/canal/sant/sina/etc. sa poti naviga si orbit) si treci cu roti pe 18'' peste un canal care e "doar" o palma lasat. Rezulta doua jante sparte, doua cauciucuri dezintegrate, caseta indoita, amortizoare pe o parte praf, niste plasticaraie varza. Si rezultatul (costuri, timp de reparatie, nervi) e elocvent. Sau crezi ca asta e un secenariu putin probabil? In Romania? In plus, asta a fost doar un exemplu. In doi ani am patit destul de ulte, de la peripetia de mai sus si pina la intrat un Logan in mine in parcare, cu spatele. Oricum, eu nu vad cum ai putea sa ai curajul sa iesi din curte cu o masina de 80 mii CIP (asta ai configurat tu acolo, cel putin) fara CASCO. Poate tu esti mai curajos. Sau mai inconstient. No offence.

 

Si acum am masina de pana in 10 000 EURO dar nu am CASCO la ea si nu intra nimeni in ea.

Acum vorbesti de o masina de 95 mii euro (DDP). Nu crezi ca e relevanta diferenta?

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, nu pot face un sumar la citi bani a inghitit masina mea in 2 ani (si 130K km) deoarece facturile achitate de casco/kulanz nu le am. Dar poti fi convins ca nu 2x1500 euro. Poate inmultesti cu 10. Asta fara ce am platit eu. Si nu, nici acum nu zic ca n-ar fi o masina fiabila. Majoritatea problemelor au fost din neglijenta (contactele verzi de oxidate dintr-o mufa a unei electrovalve/senzor de presiune din cauza careia mi-au picat doua turbine), starea jalnica a drumurilor (cuplata cu un pic de inconstienta din partea mea, dar nu poti sa mergi tot timpul cu 40 in afara localitatiolor, din pacate - am intilnit si drum national (!) pe care nu eram convins ca pot sa trec cu masina aia - Oradea-Satu Mare, nota bene) cu urmari foarte neplacute (2 jante odata, eventimentul descris mai sus alta data), a intrat odata unul in mine in parcare si m-a lovit in stinga lateral, intre aripa fata si usa soferului, masina zgiriata intentionat cu cheia, de mai multe ori (a fost vopsita roata, tot, mai putin "capacul"), barile fata si spate lovite/frecate si de mine si de altii, vopsite de mai multe ori si altele mai marunte. Cum ti se pare?
Link to comment
Share on other sites

Si cand te gandesti ca dimensiunea discului de frana nici macar nu are legatura cu distanta de franare ... :)

 

 

Pai tocmai asta am spus, este singurul factor care influenteaza franarea :blink:

 

Eu vorbeam serios :), si ar fi bine sa explic, dimensiunea discului nu are legatura cu distanta de franare ci doar cu capacitatea de lucru a franelor in perioade de stresare intensa (accelerari/franari repetate, drum in coborare etc). Distanta de franare e data de cauciucuri si suprafata de rulare, distributia maselor pe cele doua punti, incarcarea dinamica, distributia fortelor de franare intre roti, geometria suspensiilor si oarecum de dimensiunea rotilor.

 

Discul de frana poate genera usor o forta suficienta incat sa rupa aderenta cauciucurilor, insa cu cat e mai mic cu atat se incalzeste mai repede facand asta. Un disc de frana cald nu mai functioneaza cum trebuie si apare fenomenul de fading - pierderea aproape subita a capacitatii de franare. Cu cat ai un motor mai puternic se presupune ca atingi viteze mai mari in alternantele accelerare/franare, si va fi nevoie ca franele sa poata disipa mai multa caldura, motiv pentru care se pun discuri mai mari.

Link to comment
Share on other sites

]dimensiunea discului nu are legatura cu distanta de franare

Discul de frana poate genera usor o forta suficienta incat sa rupa aderenta cauciucurilor, insa cu cat e mai mic cu atat se Cu cat ai un motor mai puternic se presupune ca atingi viteze mai mari in alternantele accelerare/franare, si va fi nevoie ca franele sa poata disipa mai multa caldura, motiv pentru care se pun discuri mai mari.

 

Daca disipa caldura mai bine, implicit distanta de franare este mai mica. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Singura problema apare atunci cand discul e prea fierbinte si nu mai poate genera forta necesara pentru a mentine cauciucul aproape de limita aderentei. Daca temperatura discului a trecut de un prag, distanta de franare incepe sa se inrautateasca (si din experienta iti spun, FOARTE repede), cat timp stai sub temperatura critica, franarea nu e influentata aproape deloc de caracteristicile discului. In afara de asta, nu e necesara o franare, chiar de la 200Kmh la 0, ca sa aduci chiar si cel mai mic disc folosit pe un tip de masina aproape de temperatura critica, e nevoie de o perioada de solicitari intense asupra sistemului de franare.
Link to comment
Share on other sites

stai linistit ..o sa o zgaraii, o sa te infigi intr-un "tepus" dealea de la locurile de parcare...o sa atingi bara fata in faimoasele borduri....si daca tu reusesti sa te feresti...o sa aiba grija altii.....ptr mine CASCO e un must...1000 de euro/an e probabil cea mai buna investitie legata de masina....si referitor la prostii ( "si e multi")... si refritor la furat... eu dorm linistit....

 

daca iti iei 535d si iti faci probleme ptr 1500 euro/an CASCO...atunci eu iti zic sa te lasi de pe acum de vise....daca ti se pare ceva inutil inseamna ca nu constientizezi cu adevarat ce inseamna intretinerea/ce probleme pot aparea la o masina de acest nivel, si costurile/necesitatile ei....ca merge cu mai mult de motorina/ lichid parbriz si ulei la 20 000 km....

 

no offence !

Am mai spus-o si mai sus. Probabil inca nu sunt pregatit pentru atatea cheltuieli la o masina. Nici Renault-ul pe care il am nu merge doar cu motorina si lichid de parbriz insa nu l-am lovit niciodata ori zgariat, janta indoita, cauciuc crapat. Nu vad de ce toate astea sa se intample la un BMW care se presupune ca e mult mai fiabil. Nu pot sa cred ca o masina mult mai avansata si scumpa se va defecta mai des decat actuala masina (intre cele 2 nu incape comparatie). Nu prea e logic. Dar daca e asa desi refuz sa cred, e clar ca nu imi voi cumpara niciodata un BMW pentru ca nu am nevoie de o masina care sa fie mai putin fiabila, sa se defecteze mai des decat masina mea actuala de sub 10000 EURO. E inadmisibil. Ca sunt costuri mai mari de intretinere e una, e ok, nu ma deranjeaza, dar sa stiu ca e riscul mai mare ca masina sa fie lovita, zgariata, avariata, sa se defecteze mai des, mi se pare absurd.

 

Daca crezi ca e relevanta experienta mea, ce-i drept cu un 530d. Banii aia de care spui tu ca ar fi asigurarea pe an, cred ca sint de fapt un pic mai multi decit 1500 smile.gif Pe urma, tota suma aia pe un an se duce ca nimic daca mergi cu 60 km/h, nu mai mult, e seara, ploua, te cam orbesc cei din fata, esti intr-un oras pe care nu il cunosti (ma refer ca nu il cunosti la nivel de groapa/canal/sant/sina/etc. sa poti naviga si orbit) si treci cu roti pe 18'' peste un canal care e "doar" o palma lasat. Rezulta doua jante sparte, doua cauciucuri dezintegrate, caseta indoita, amortizoare pe o parte praf, niste plasticaraie varza. Si rezultatul (costuri, timp de reparatie, nervi) e elocvent. Sau crezi ca asta e un secenariu putin probabil? In Romania? In plus, asta a fost doar un exemplu. In doi ani am patit destul de ulte, de la peripetia de mai sus si pina la intrat un Logan in mine in parcare, cu spatele. Oricum, eu nu vad cum ai putea sa ai curajul sa iesi din curte cu o masina de 80 mii CIP (asta ai configurat tu acolo, cel putin) fara CASCO. Poate tu esti mai curajos. Sau mai inconstient. No offence.

Curajos nu sunt in aceasta situatie, mai degraba inconstient pentru ca nu am avut niciodata CASCO si nu sunt obisnuit cu asa ceva. E foarte posibil ca pana imi ajunge masina sa ma "luminez" si eu si sa imi dau seama ca e necesar CASCO. Sunt sincer si va spun ca inca nu simt necesitatea, nu are rost sa vorbesc aici doar de dragul de a ma lauda ci spun ce cred. Repet, sper sa imi dau seama de necesitatea CASCO in Romania.

 

PS: zicea unul din colegii de pe forum ca "imi fac probleme pentru 1500 EURO pe an". Mi se pare amuzant :blink:. Eu imi fac probleme si pentru 500 EURO pe an. Doar eu stiu cat muncesc pentru banii astia, nu fur, nu dau in cap la nimeni, de la parinti am primit 3000 EURO ca punct de pornire in viata. Deci am pornit aproape de la 0 si de la munca de jos desi nu sunt old-man ca am doar 23 de ani, sunt foarte multumit de cum am evoluat, poate prin noroc sau mai degraba m-a ajutat CEL DE SUS sa ajung aici.

Deci da, pretuiesc fiecare cent pe care-l castig!

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bun e casco atunci cand gasesti masina lovita in parcare. Poti sa fii un sofer cat se poate de prudent, nu ai cum sa previi asta. Si politia nici ia in considerare varianta de a investiga accidentele de genul asta... Sau daca o sa faci un mic accident in care spargi un far, indoi capota si o aripa, si o sa vezi ca reparatia costa cateva mii bune de Euro (la dealer, masina fiind in garantie), s-ar putea sa-ti schimbi parerea despre Casco.

Sper sa nu ti se intample totusi.

Link to comment
Share on other sites

Sau daca o sa faci un mic accident in care spargi un far, indoi capota si o aripa, si o sa vezi ca reparatia costa cateva mii bune de Euro (la dealer, masina fiind in garantie), s-ar putea sa-ti schimbi parerea despre Casco.

Sper sa nu ti se intample totusi.

 

Ai mare dreptate.

 

Plus ca daca nu cumpara o masina noua ci una sh si doreste sa faca reparatia la un service neautorizat BMW, reparatia tot va costa foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Sau daca o sa faci un mic accident in care spargi un far, indoi capota si o aripa, si o sa vezi ca reparatia costa cateva mii bune de Euro (la dealer, masina fiind in garantie), s-ar putea sa-ti schimbi parerea despre Casco.

Sper sa nu ti se intample totusi.

 

Ai mare dreptate.

 

Plus ca daca nu cumpara o masina noua ci una sh si doreste sa faca reparatia la un service neautorizat BMW, reparatia tot va costa foarte mult.

Masina va fi neaparat noua; nu intra in discutie SH.

Link to comment
Share on other sites

In acest caz, casco este obligatoriu.

1. Ok. As dori sa inchidem subiectul CASCO. Daca va fi cazul imi voi face insa deocamdata ma mai documentez.

2. As dori sa stiu care e explicatia "fenomenului" ce l-am descris mai sus. De ce o masina asa scumpa se defecteaza mai des decat una low-cost? Unde e logica? Nu am inteles aceasta idee cum ca trebuie sa ma astept sa imi pice ba directia, ba turbina, ba jantele, etc. Un raspuns mai elaborat imi puteti da?

Link to comment
Share on other sites

Fiabilitatea nu este punctul forte al unei masini foarte complexe.

 

Daca vei cumpara un E60 nou, probabil nu vei mai avea atat de multe probleme cu softul cum au proprietarii de E60 din primii ani insa problemele vor exista totusi.

 

Marketing-ul afecteaza tot...

Masinile din ziua de azi sunt construite in asa fel incat unele piese pica la un interval de timp regulat.

 

Mai ales anumiti senzori, de exemplu debitmetrul.

Caseta de directie nu este facuta pentru drumuri atat de proaste cum sunt in Romania, injectoarele au de suferit datorita motorinei proaste...

 

O masina premium are si costuri de intretinere pe masura.

Link to comment
Share on other sites

In acest caz, casco este obligatoriu.

1. Ok. As dori sa inchidem subiectul CASCO. Daca va fi cazul imi voi face insa deocamdata ma mai documentez.

2. As dori sa stiu care e explicatia "fenomenului" ce l-am descris mai sus. De ce o masina asa scumpa se defecteaza mai des decat una low-cost? Unde e logica? Nu am inteles aceasta idee cum ca trebuie sa ma astept sa imi pice ba directia, ba turbina, ba jantele, etc. Un raspuns mai elaborat imi puteti da?

 

Eu sunt de parere ca nu e vorba neaparat de fiabilitatea masinii ci pur si simplu de noroc. Masina nu se defecteaza mai des, dar te doare mai tare cand se intampla. Daca iei un canal sau o groapa de 15-20 cm, poti sa ai ce masina vrei tu ca tot o patesti. Iar daca se intampla sa o gasesti lovita in parcare si esti neovit sa platesti tu reparatia .... :blink:

Edited by MaQ
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca masina va fi noua eu cred ca problemele n-au sa fie chiar asa multe. Multa lume a presupus ca vrei masina SH. Plus ca la masina noua o sa ai si garantia aferenta deci ... multe se rezolva prin ea. Un lucru iarasi important tine de modul de exploatare al masinii. Datorita drumurilor noastre "exceptionale" combinatia jante 18" + mers fara mila + gropi, denivelari etc duc la deteriorarea accentuata a directiei, suspensiilor etc. Succes la achizitie.
Link to comment
Share on other sites

In acest caz, casco este obligatoriu.

1. Ok. As dori sa inchidem subiectul CASCO. Daca va fi cazul imi voi face insa deocamdata ma mai documentez.

2. As dori sa stiu care e explicatia "fenomenului" ce l-am descris mai sus. De ce o masina asa scumpa se defecteaza mai des decat una low-cost? Unde e logica? Nu am inteles aceasta idee cum ca trebuie sa ma astept sa imi pice ba directia, ba turbina, ba jantele, etc. Un raspuns mai elaborat imi puteti da?

 

Eu sunt de parere ca nu e vorba neaparat de fiabilitatea masinii ci pur si simplu de noroc. Masina nu se defecteaza mai des, dar te doare mai tare cand se intampla. Daca iei un canal sau o groapa de 15-20 cm, poti sa ai ce masina vrei tu ca tot o patesti. Iar daca se intampla sa o gasesti lovita in parcare si esti neovit sa platesti tu reparatia .... :blink:

Acuma sincer, canal de unde sa iau ca nu am luat in peste 200 000 km cat am facut cu diferite masini? Gropi sunt har domnului dar nu conduc cu 200 pe un drum stricat. Nici in tara nu ma avant prea tare. Acuma nu stiu care cum va ingrijiti de masinile voastre dar e ridicol ca sa stai in reparatii permanent cu o masina noua; pe deasupra e si BMW. Cand se defecteaza o repar daca nu mai e in garantie ca doar nu o sa fie problema dar nu sunt maniac sa intru din stalp in stalp si nici nu o sa tin o masina asa scumpa in parcare sa o zgarie care trece pe langa ea.

costinlogin

Avand in vedere ca masina va fi noua eu cred ca problemele n-au sa fie chiar asa multe. Multa lume a presupus ca vrei masina SH. Plus ca la masina noua o sa ai si garantia aferenta deci ... multe se rezolva prin ea. Un lucru iarasi important tine de modul de exploatare al masinii. Datorita drumurilor noastre "exceptionale" combinatia jante 18" + mers fara mila + gropi, denivelari etc duc la deteriorarea accentuata a directiei, suspensiilor etc. Succes la achizitie.

Mers fara mila nu exista la mine. Am zis si mai inainte ca e un efort financiar imens pentru mine. Nu imi permit sa imi bat joc de munca mea si sa stric zeci de mii de euro. Nu fac parte din clasa sociala de baieti de cartier sau baiatu lu tata cu masina sub fund. Nu e vorba doar de masina aici. Orice lucru ar fi am grija de el. Nu fac curse noaptea, nu fac drifting. Imi iau masina pentru mine si familia mea care deocamdata e compusa doar din 2 persoane (eu si sotia).

Daca "jaful" (exagerez acuma sa ma fac mai bine inteles) de Reno nu s-a defectat si functioneaza OK la modul meu de exploatare al masinii nu vad de ce un BMW nu s-ar comporta MULT mai bine decat masina actuala.

Link to comment
Share on other sites

Ciprian chestia cu sofatul fara mila a fost doar un exemplu ...nu ma refeream la stilul tau de condus neaparat:) ... In rest cred ca poti trage o concluzie simpla in ceea ce priveste condusul unei astfel de masini. N-ai nevoie de scoala de pilotaj ci doar de o buna dozare a acceleratiei ca sa nu te fure peisajul. In asemenea masina nici nu stii cand atingi 200km/h. In rest e super motorizarea si restul. Spor la bani :) PS si cu siguranta trebuie si-un dram de noroc ...ca in orice chestie in viata asta :blink: Edited by costinlogin
Link to comment
Share on other sites

Ma mir cum de mai esti asa optimist dupa 200k Km, majoritatea prin Ro, banuiesc.

Eu am trecut in aceeasi seara pe langa 2 canale fara capac. Si mai si incepuse sa ploua, sa fie mai "usor" de vazut.

In privinta parcarii....nu mergi niciodata cu masina prin oras, la cumparaturi, etc?

 

Edit: daca e chiar un efort financiar imens pe care trebuie sa il faci, mai gandeste-te inainte sa iei o masina asa scumpa.

Edited by MaQ
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.