Jump to content

Unde este senzorul de temperatura ? Ajutor!


Recommended Posts

masina este e39 525 tds si cred ca merge mereu cu socu tras pt ca porneste f greu cand e calda , si cand pornesc de pe lok are tendinta sa se inece

filtre schimbate,debitmetru schimbat,injector cu senzor schimbat,pompa rezervor schimbata...cred ca este vb din ce am citit pe alte forumuri senzorul de temperatura al motorului ...apa...si unde il gasesc?am fost acum ceva timp la un service , si de atunci am aceste pb, consum ridicat aproape dublu ,

Nu cred ca au mai pus la lok aceasta mufa,din ce am vazut eu , in dreapta radiatorului pe colt sus, ar fi o mufa de bagat dar nu se afla nimic, acolo este? si de unde vine ca sa caut?

Mentionez ca am dat search si nu am gasit nimic ajutator

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. Poate fi din pompa de motorina, mai exact capul hidraulic. Ca sa fii sigur de asta, se pune apa rece pe pompa si apoi se da la cheie. Daca fara apa pornea greu iar dupa stropirea cu apa porneste ok, aia e buba. Problema intalnita la motoarele VW de 1.9TDI, 80% au problema asta. De 2 ori am auzit si la 525TDS de problema asta. Merita sa verifici si varianta asta.

Chestia cu senzorul e ff simpla, la un scan ar trebui imediat sa-ti apara ce temp. arata senzorul si da are probleme.

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. Poate fi din pompa de motorina, mai exact capul hidraulic. Ca sa fii sigur de asta, se pune apa rece pe pompa si apoi se da la cheie. Daca fara apa pornea greu iar dupa stropirea cu apa porneste ok, aia e buba. Problema intalnita la motoarele VW de 1.9TDI, 80% au problema asta. De 2 ori am auzit si la 525TDS de problema asta. Merita sa verifici si varianta asta.

Chestia cu senzorul e ff simpla, la un scan ar trebui imediat sa-ti apara ce temp. arata senzorul si da are probleme.

i-am facut tester complet ..si tot ce mi-a zis... ca la un injector variaza putin cam mult comb...in rest nici o pb mi-a zis :blink: si porneste greu tare la cald ...chiar si jum de minut cateodata...si totusi senzoru unde este ? trebuie sa fie!!

 

Daca porneste greu la cald, este probabil sonda lambda stricata.

Ai fost la tester?

sonda aia ce simptome are ? deci la testeru care am fost eu ...avea pe comp un prg..i-am uitat numele , la care nu puteai verifica f multe ,am si consumu f ridicat ,si cand plec de pe loc are tendinta sa se inece,nu pot pleca cu ea, daca nu e turata cel putin la 1700 rpm , cel putin nu brusc ca se opreste imediat motoru

Link to comment
Share on other sites

ai incercat faza cu apa?

 

pompa de injectie este electronica?

in interiorul pompei este o placuta cu potentiometrul de la acceleratie si are si o piesa mica pe acea placuta care e un senzor de temperatura ,e posibil sa fie si ala.

doar daca ai pe cineva care a mai acut pompe ,altfel nu te sfatuiesc sa o desfaci tu.

acel senzor se mai potriveste si de la audi A6(vechi) 25TD

Link to comment
Share on other sites

Daca porneste greu la cald, este probabil sonda lambda stricata.

Ai fost la tester?

sonda aia ce simptome are ? deci la testeru care am fost eu ...avea pe comp un prg..i-am uitat numele , la care nu puteai verifica f multe ,am si consumu f ridicat ,si cand plec de pe loc are tendinta sa se inece,nu pot pleca cu ea, daca nu e turata cel putin la 1700 rpm , cel putin nu brusc ca se opreste imediat motoru

 

Du-te la reprezentanta pentru o constatare, nu costa mult.

Este foarte probabil sa fie sonda lambda stricata.

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca stie despre ce vorbeste si nu vrea sa induca lumea in eroare cum ca sonda lambda e de vina. Asa ca trebuie sa fie o sonda lambda pe undeva si la motorul acesta, desi eu nu am gasit-o inca. Dar mai am timp :blink: ... Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

masina este e39 525 tds si cred ca merge mereu cu socu tras pt ca porneste f greu cand e calda ,

 

Incearca sa ajungi la cineva care se pricepe la pompe de injectie.

am fost ...si mi-a zis doar ca e putin uzat capul hidraulic , in rest e ok .....poate sa fie de la asta ? dar totusi stie cineva un service sau mecanic bun prin zona "Moldova" care se pricepe la pompe de injectie ? cei din Galati sunt varza

 

ai incercat faza cu apa?

 

pompa de injectie este electronica?

in interiorul pompei este o placuta cu potentiometrul de la acceleratie si are si o piesa mica pe acea placuta care e un senzor de temperatura ,e posibil sa fie si ala.

doar daca ai pe cineva care a mai acut pompe ,altfel nu te sfatuiesc sa o desfaci tu.

acel senzor se mai potriveste si de la audi A6(vechi) 25TD

informatia asta se poate citi cu carsoft 6.5 ? adika ma refer vad pe tester? ca luni sau marti imi vine mufa, si incerc eu sa vad

Link to comment
Share on other sites

am fost ...si mi-a zis doar ca e putin uzat capul hidraulic , in rest e ok .....poate sa fie de la asta ?

 

Da, este foarte posibil sa fie de la capul hidraulic.

azi dim am fost jos la masina si am dat valva agr jos , am curatato de ulei , ca era plina si am facut proba in casa, am puso sub vid si se misca valva aia , dar cand am conectato la masina, si am accelerat nu se misca, de ce oare ....pe marti trebuie sa imi vina mufele pt diagnoza si sper sa pot afla ceva atunci.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nu neaparat. Poate fi din pompa de motorina, mai exact capul hidraulic. Ca sa fii sigur de asta, se pune apa rece pe pompa si apoi se da la cheie. Daca fara apa pornea greu iar dupa stropirea cu apa porneste ok, aia e buba. Problema intalnita la motoarele VW de 1.9TDI, 80% au problema asta. De 2 ori am auzit si la 525TDS de problema asta. Merita sa verifici si varianta asta.

Chestia cu senzorul e ff simpla, la un scan ar trebui imediat sa-ti apara ce temp. arata senzorul si da are probleme.

nu am dat cu apa rece, dar mi-am spalat motoru , si a pornit la sfert dupa aceea

Edited by crisuletzz
Link to comment
Share on other sites

azi dim am fost jos la masina si am dat valva agr jos , am curatato de ulei , ca era plina si am facut proba in casa, am puso sub vid si se misca valva aia , dar cand am conectato la masina, si am accelerat nu se misca, de ce oare ....

 

Valva EGR nu deschide cand se accelereaza motorul.

Nu de la valva aia nu porneste bine motorul.

Link to comment
Share on other sites

azi dim am fost jos la masina si am dat valva agr jos , am curatato de ulei , ca era plina si am facut proba in casa, am puso sub vid si se misca valva aia , dar cand am conectato la masina, si am accelerat nu se misca, de ce oare ....

 

Valva EGR nu deschide cand se accelereaza motorul.

Nu de la valva aia nu porneste bine motorul.

dar?:twoup:

 

am pus si o poza cum arata furtunasele de la valva..nu stiu daca sunt puse bine

 

Daca porneste greu la cald, este probabil sonda lambda stricata.

Ai fost la tester?

sonda aia ce simptome are ? deci la testeru care am fost eu ...avea pe comp un prg..i-am uitat numele , la care nu puteai verifica f multe ,am si consumu f ridicat ,si cand plec de pe loc are tendinta sa se inece,nu pot pleca cu ea, daca nu e turata cel putin la 1700 rpm , cel putin nu brusc ca se opreste imediat motoru

 

Du-te la reprezentanta pentru o constatare, nu costa mult.

Este foarte probabil sa fie sonda lambda stricata.

are somba lambda pan la urma ?

post-5928-1210433694_thumb.jpg

Edited by crisuletzz
Link to comment
Share on other sites

De ce nu incerci ce ti-am spus? Elimini din start si ff simplu o cauza.

Si mai poti incerca o varianta, stiuta tot de la motoarele VW: sa pui un robot de pornire pe ea sa ai bateria beton si sa vezi daca porneste cand e calda la sfert de cheie. In unele cazuri, la VW se rezolva problema si asa, prin schimbarea bateriei cu una noua.

Si inca o varianta: tot atunci cand masina e calda si stii ca va face figuri, pune contactul, las-o 3-4sec, ia contactul si apoi pune-l iar, las-o 3-4 sec. si porneste-o. Vezi daca porneste la sfert.

Pt capetele hidraulice, auzisem de cineva la Brasov ca ii trimiteai pompa si-ti schimba doar capul hidraulic, nu toata pompa. Iti face si calibrarea.

Oricum, nu cred ca tu cauti unde trebuie problema. Ce treaba are valva EGR cu pornitul motorului?

Link to comment
Share on other sites

De ce nu incerci ce ti-am spus? Elimini din start si ff simplu o cauza.

Si mai poti incerca o varianta, stiuta tot de la motoarele VW: sa pui un robot de pornire pe ea sa ai bateria beton si sa vezi daca porneste cand e calda la sfert de cheie. In unele cazuri, la VW se rezolva problema si asa, prin schimbarea bateriei cu una noua.

Si inca o varianta: tot atunci cand masina e calda si stii ca va face figuri, pune contactul, las-o 3-4sec, ia contactul si apoi pune-l iar, las-o 3-4 sec. si porneste-o. Vezi daca porneste la sfert.

Pt capetele hidraulice, auzisem de cineva la Brasov ca ii trimiteai pompa si-ti schimba doar capul hidraulic, nu toata pompa. Iti face si calibrarea.

Oricum, nu cred ca tu cauti unde trebuie problema. Ce treaba are valva EGR cu pornitul motorului?

 

pai pornitu e una din pb la masina mea :twoup: apoi mai e lipsa de putere si cand o las pana peste 3500 deja e nor negru in spatele meu, mi-a zis cineva sa verific releele de la pompa de alimentare , pt ca mi-a dat eroare la tester "current to high" si sa verific daca cumva trage aer fals pe la conductele de la turbo dar cum sa verific asta

 

Si in leg cu service la pompa, cine e nebun sa iti schimbe toate pompa de injectie pt capu hidraulic ?mi-a zis cand am fost in service ca este putin uzat dar mai merge :twoup:

 

Si unde torn apa ? asa peste ea ? la nimereala ?

Edited by crisuletzz
Link to comment
Share on other sites

Da, versi o sticla de apa pe ea si vezi daca are vreun efect.

Nu-i banc chestia cu schimbatul pompei de motorina cu totul prin service-urile BMW. E mult mai simplu...pt ei.

Am tot auzit numai recomandari bune despre turcul de la Filaret pe partea de pompe, mai ales pe diesel. Ma bate gandul sa incerc o vizita la ei, sa vedem despre ce e vorba.

Pornitul la cald greu poate avea o cauza ceea ce-ti spuneam mai sus. Insa pe toti pe care i-am auzit cu aceasta problema, si ma includ si eu pe vremea cand aveam Octavia, nu i-am auzit sa aiba lipsa de putere si fum negru. Cel putin masina mea tragea de rupea si nici un pic de fum. Oricum, senzatia de putere mult mai mare la cei 110CP pe care-i avea fata de cei 143 de pe TDS-ul actual. Din cauza asta, trebuie sa iei in calcul si alte posibile probleme, pt ca ai si alte simptome. Succes!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sonda Lambda

Pentru ca una din sursele majore de poluare o reprezinta gazele incomplet arse emise de motoare, constructorii au pus la punct sisteme de limitare a emisiilor poluante. Printre acestea se numara convertoarele catalitice, cunoscute sub numele de catalizatoare, amplasate pe tubulatura de evacuare a vehiculelor, si sondele de masurare a gazelor arse provenite din motor. Emisiile puternice de gaze de esapament apar atunci cind carburantul este incomplet ars, motorul este defectuos reglat, cind se porneste sau se opreste motorul sau la deplasarea cu viteza redusa. |n urma cu 25 de ani, constructorii au pus la punct un senzor – sonda Lambda sau oxigen senzorul – care poate masura cantitatea de oxigen evacuat. Localizata pe tubul de evacuare al gazelor arse, inaintea convertorului catalitic, sonda masoara in mod constant cantitatea de oxigen ramasa neconsumata in urma arderii. ECU (Electronic Central Unit – calculatorul central al masinii) foloseste semnalele primite de la sonda pentru a ajusta amestecul in vederea ob- tinerii amestecului ideal:14,8kg aer cu 1kg benzina fara plumb, pentru care asa-numitul factor Lambda este egal cu 1. Sonda Lambda asigura sporirea eficientei catalizatorului, dar si emisii reduse de noxe in atmosfera. |n sarcina maxima a motorului, de exemplu la viteza de virf, pentru a mentine viteza, sistemul este dezactivat pentru a preveni saracirea exagerata a amestecului. Sonda Lambda are rolul de a regla amestecul aerbenzina – prin comanda asupra injectiei de benzina – astfel incit acest amestec sa fie convenabil regimului de moment al motorului. Daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat, inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in combustibil); prin urmare, este marita cantitatea de benzina. Daca, dimpotriva, este prea putin oxigen in evacuare, inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie. Defectarea sondei duce la functionarea anormala a motorului. La fel si defectiunile de etansare a admisiei de aer/circuitelor de reglaj vacuumatic – asa-numita admisie de „aer fals“ – induce in eroare sonda Lambda care da informatia ca amestecul este prea sarac. Prin urmare, electronica (ECU) va „pompa“ mai multa benzina in cilindri (corespunzator cantitatii de aer aspirat in mod normal + cel fals) si motorul va functiona cu detonatii in evacuare, eventual se „ineaca“. Dupa reglajul amestecului aer-combustibil necesar unei arderi cit mai bune, gazele evacuate ajung in asa-numitul „catalizator“ unde, intr-adevar, gazele se oxideaza la contactul cu platina. Functionarea defecta a unui motor cu o sonda de O2 (Lambda) defecta determina utilizarea de amestecuri bogate, rezulti nd un consum marit de benzina, deteriorarea in scurt timp a catalizatorului si uzura prematura a motorului, provocata de excesul de benzina care ajunge in baia de ulei. Prin folosirea unui astfel de echipament se poate ajunge la o reducere a emisiilor de pina la 90%.

ASA CA NU MAI CAUTATI SONDA LAMBDA LA MOTOARE DIESEL

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.