Jump to content

Cutia automata...in repaos la semafor, in modul D sau P ?


Recommended Posts

Exista vreo recomandare pertinenta, in ce priveste situatia in care se sta la semafor sau cu alta ocazie, ma gandesc la un timp de ordinul a catorva minute, daca e mai bine sa comut cutia in modul P sau e indicat sa raman pe D ?

 

Se uzeaza vreo piesa din cutie, prematur ? Exista o influenta reala, sau e totuna ?

 

Mie parca nu imi vine sa o tot frec in P apoi iar in D, parca se simte un efort al cutiei cand face trecerea.....multumesc

Link to comment
Share on other sites

pe N o pun tot timpul cand stationez ca daca o tin pe D imi sta subturata si imi consuma mai mult cand stau!

 

Chiar crezi ca daca o pui in N va consuma mai putin? :twoup:

 

Nu exista nici o logica in aceasta afirmatie.

 

Eu nu o pun in N decat daca este un semafor foarte lung.

 

pe N o pun tot timpul cand stationez ca daca o tin pe D imi sta subturata si imi consuma mai mult cand stau!

 

hmm...cu cat iti sta subturata?100rpm? si nu stiam ca iti consuma mai mult in felul asta :twoup:

 

eu o las in D

se simte cum sta subturata nu am zis ca e cu cateva sute mai subturata ci ca se simte cum sta in "tensiune"!

nu stiu daca e un lucru bun ca in bucuresti masina mai mult sta pe la semafor sau in blocaje! cred ca cuita asta a fost gandita de nemti ca masina sa mearga cand o treci pe DRIVE! Parerea mea!

 

Nu se simte nimic, ti se pare tie.

 

Daca in manual nu scrie despre asa ceva, nu ai de ce sa pui in N la semafor.

Link to comment
Share on other sites

pe N o pun tot timpul cand stationez ca daca o tin pe D imi sta subturata si imi consuma mai mult cand stau!

 

 

Cam cât staÞionezi În general pe DRIVE de ai ajuns la concluzia cã ÎÞi consumã mai mult ? :twoup:

pai foarte des cand plec dimineata la servici si dupamasa la fel! bara la bara si nu am ce face! acum nu stiu daca teoria mea este adevarata sau pura speculatie! eu asa fac, acum daca gresesc cu ceva si stric ceva voi sa-mi spuneti

 

ar fi bine sa o lasi in D...nu te mai complica...cutia asta nu prea e facuta sa "mesteci' in ea

Link to comment
Share on other sites

o alta chestie mentionata mai sus, cu lasatul in n sa curga, cred ca este mai bine sa o lasi in d sa curga din doua motive(din ce am mai citit si eu pe net) consumul este mai mic in frana de motor decat la relanti, daca se intampla ceva si ai nevoie sa accelerezi ca sa eveti vro problema vei putea face asta instant

 

/p.s. si eu o mai las sa curga cateodata in n :twoup:

Edited by at_b
Link to comment
Share on other sites

Pai nu are nici o logica.

 

Atunci cand stai pe loc este consumata la fel de multa benzina indiferent daca esti in Drive, Neutral, Parking sau Reverse.

 

Adica este totuna cand motorul este la ralanti si cand este in D. :twoup:

Chiar nu are logica.

 

 

Pai in D sta la aceeasi turatie ca la relanti.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu are nici o logica.

 

Atunci cand stai pe loc este consumata la fel de multa benzina indiferent daca esti in Drive, Neutral, Parking sau Reverse.

 

Adica este totuna cand motorul este la ralanti si cand este in D. :twoup:

Chiar nu are logica.

 

 

Pai in D sta la aceeasi turatie ca la relanti.

 

la mine in D sta putin mai jos...100-150 rpm

Link to comment
Share on other sites

Chiar crezi ca daca o pui in N va consuma mai putin?

 

Computerul de bord imi arata consum instantaneu 1.9 l/h in pozitia N si 2.2 l/h in D. Plus ca se simte ca in D sta tensionata. Ca sa ramina pe loc trebuie tinuta frina, adica grupul motor/cutie e in sarcina. De aceea e diferenta de consum.

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: stii ca de obicei sunt de acord cu tine :twoup: , dar de data asta sa stii ca te inseli. Eu am testat la semafor sa stau in D sau sa stau in N. Daca resetezi cu putin timp inainte de semafor, de exemplu 2-3 km, indicatorul din OBC de consum mediu/100 km (asta ca sa fie sensibil la variatii, pt ca daca ai facut inainte 500 km, nu se va modifica asa usor) si stai in D vei observa ca creste consumul foarte repede iar daca stai in N nu.

 

Eu ma gandeam inainte sa am automata ca atunci cand stai pe loc cu piciorul pe frana, cumva se decupleaza transmisia de motor la roti dar nu e asa ! De fapt tu din frana o tii pe loc, ea trage incontinuu, ca test stai cu frana de mana trasa pe loc in D si face exact la fel.

 

Deci, nu e recomandabil in P dupa parerea mea pt ca se pune o piedica (un fel de carlig mecanic) la cutie ca sa o impiedice sa alunece, dar e recomandabil in N chiar si cand stai doar 30 de sec pe loc. Chestia ca se strica solenoizii de la schimbari ale modurilor automatei prea dese eu nu o prea cred.

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: stii ca de obicei sunt de acord cu tine :twoup: , dar de data asta sa stii ca te inseli. Eu am testat la semafor sa stau in D sau sa stau in N. Daca resetezi cu putin timp inainte de semafor, de exemplu 2-3 km, indicatorul din OBC de consum mediu/100 km (asta ca sa fie sensibil la variatii, pt ca daca ai facut inainte 500 km, nu se va modifica asa usor) si stai in D vei observa ca creste consumul foarte repede iar daca stai in N nu.

 

Eu ma gandeam inainte sa am automata ca atunci cand stai pe loc cu piciorul pe frana, cumva se decupleaza transmisia de motor la roti dar nu e asa ! De fapt tu din frana o tii pe loc, ea trage incontinuu, ca test stai cu frana de mana trasa pe loc in D si face exact la fel.

 

Deci, nu e recomandabil in P dupa parerea mea pt ca se pune o piedica (un fel de carlig mecanic) la cutie ca sa o impiedice sa alunece, dar e recomandabil in N chiar si cand stai doar 30 de sec pe loc. Chestia ca se strica solenoizii de la schimbari ale modurilor automatei prea dese eu nu o prea cred.

 

 

interesant...dar prefer sa consume 0,5l% in plus dar sa fie cutia menajata...raman la parerea ca nu-i faci un bine cutiei schimband N-D-N,mai ales in bucuresti la cate semafoare sunt...

Link to comment
Share on other sites

Am avut pana acum 4 cutii automate din gama GM.

Am spart una ( nu fusese schimabt uleiul si am dat in ea ) dar niciodata aproape nu am tinut in D la semafoare ce dureaza mai mult de 30 secunde.

Motivul ?

Ma jeneaza la picior.

Turatia in D pe loc e INTOTDEAUNA mai mica putin decat in N.

Da, lucreaza cutia sa intre si sa iasa din viteza si automat apare o uzura. Este insa atat de mica incat nu o iau in calcul.

In afara de acea cutie sparta din cauza atat a fostului proprietar cat si a mea, nu am avut nici un del de probleme cu cutomatele in ciuda faptului ca sunt cutii de conceptie veche nu ca la MBW si nu foarte sportive samd iar eu le-am condus sportiv ( Cielo, Espero, Opel Tigra, Chrysler 300m )

Tot ce NU trebuie sa ii faci unei cutii automate este sa dai in ea cand este rece, se va duce la garla cu siguranta.

Si la traficul nostru sa ii schimbi cam cu 15% mai des uleiul decat zice producatorul. Evident si filtrul.

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Eu niciodata nu o scot pe N la semafor ... de fapt .. ca sa fiu sincer .. pe N nu stau nici macar cand stationez .. stau pe P.

In rest .. la semafoare pe D si piciorul pe frana.

Nu am avut probleme cu ele .. si e a 4 masina cu CV automata pe care o posed.

Link to comment
Share on other sites

Eu mai am o intrebare:

Voi aveti la automata frana de motor in modul D ? La a mea, daca nu mai apas acceleratia, in loc sa intre in frana de motor, motorul mai trage (ce-i drept mai slab) asa incat economizatorul imi arata un consum de aprox. 5% dar viteza se reduce doar insesizabil.

 

Ma enerveaza teribil asta, mi se pare singurul dezavantaj al cutiei automate fiind obisnuit inainte cu manuala, eu foloseam la fiecare franare inainte unui viraj frana de motor (singura sau impreuna cu pedala de frana). Acum, orice fac, inainte de viraje trebuie sa o franez din pedala, nu reduce viteza de loc din frana de motor.

 

Doar in DS apare frana de motor.

 

E normal ? Ar trebuie resetata oare (fiind adaptativa) ?

 

LE: Daca cineva are materiale cu recomandari de la producator vis-a-vis de modul de folosire a cutiei automate ca sa ne lamurim cum e mai la semafor: in D sau in N, il rog sa le posteze. A mea are cartea in germana si nu ma ajuta :twoup:

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

NU exista in nici un manual pe care l-am vazut nici o recomandare de scoatere sau nu din viteza a schimbatorului atunci cand stai pe loc.

E absolut normal ca turatia sa iti ramana putin ridicata la cutia automata chiar daca intra intr-o mai fina frana de motor fata de atunci cand accelerezi.

Frana de motor violenta la automata nu poti sa faci decat daca retrogradezi.

Oricum dpdv economic chiar si in oras daca esti la 200 metrii de semafor si ai sa zicem 50-60 km/h si iti dai seama ca o sa il prinzi pe rosu iei piciorul de pe acceleratie si ai avantajul ca NU vei decelera puternic astfel neincomodand traficul ( adica pe aia care accelereaza pana in ultimul moment ca apoi sa franeze violent ) intrand totusi dpdv consum in frana de motor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.