Jump to content

BMWurile si dezavantajele RWD


Cumnatu

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

@Cumnatu: citind tot ce ai postat, ce si cum pui problema in post-uri, poate nu am fost eu atent... dar de cat timp conduci si ce masina ai de 3,5 L ?

 

P.S. Nu te intreb ca de la "expert" departe sa fiu asa ceva, dar sunt curios. In rest bafta la luarea deciziei.

Link to comment
Share on other sites

@andrei27, cam de 25 mii km. Chrysler 300m

Si mereu ma surprinde ca mai gaseste cate o resursa.

Nu de putine ori m-a scos din bucluc ( mai ales cand aveam cauciucuri de vara iarna pe spate - masina e tractiune fata ) in WOT tragand unde tineam volanul. E superb power slidingul la masina asta .

Tractiune spate nu am condus decat un C200 2005 si nu am ajuns niciodata la limita aderentei si deci mi-e cam frica de acea limita ( tinand cont ca am de gand sa pun la roata pe septar cam 250hp in timp ce C-ul avea undeva la 120 )

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Intentionez sa achizitionez un BMW seria 5 ( nu stiu de care dar stiu ca o sa fie benzina pentru ca de obicei merg subturat rau gen 1300 ture in oras cu exceptia apucaturilor care le mai am si unde rup podeaua dar alea sunt rare comparativ ), probabil ceva 3L daca nu 3,5 L neaparat cutie automata.

Am mai condus o singura masina cu propulsie respectiv Mercedes C200 din 2005 ( am condus numai vara cu asta) .

Superba masina la finizaje si la tinuta de drum dar inchesuita rau si era si manuala.

De ce am amintit de acest Mertz?

Pentru ca mi s-a intamplat 1 data sa NU pot sa urc niste pietris de langa o sina de tramvai din cauza propulsiei. Se ingropau rotile din fata in pietris. A trebuit sa intorc si sa ies cu spatele .

Cu 1 zi inainte trecusem tot pe acolo cu un Opel Astra Clasic fara nici cea mai mica problema.

Apoi, mi-a mai povestit fostul sofer al respectivului Mertz cum ca la 130 km/h pe autostrada soarelui brusc a dat de o palma de polei si s-a invartit de i-au venit dracii. AU fost si 3 martori deci povestea e reala. Nici nu a apucat sa intre ESPul asa de mica era pata de gheata.

In plus, iarna trecuta ( decembrie 2007 ) urcam prin zapada de 30 cm catre cota 1400 la Sinaia alaturi de jeepuri. Asta cu masina de acum Chrysler 300M si m-a ajutat cutia automata, plecand de pe loc in a III-a lucru care mi-ar fi fost imposibil cu manuala. La baza urcusului erau parcate toate natiile de masini cu propulsie ce nu aveau sanse sa ajunga sus nici chiar cu lanturi.

 

BMWul care vreau sa il iau ( acum invat despre BMW ) vreau sa il tin 4-5 ani lejer daca nu for ever. NU sunt adeptul schimbarii masinii in ciuda faptului ca am schimbat 5 in 3 ani. Inca nu am gasit-o p-aia care sa ma satisfaca complet. Cred ca ar fi o seria 7 din 2000 dar cu tractiune integrala, motor de circa 3,5L. Dar cum BMW 4X4 .......

 

Revenind ontopic cu premisele de mai sus : va rog sa exprimati cazuri REALE prin care v-ati descurcat cu propulsie pe : ploaie masiva, iarba uda, pietris, nisip, zapada, polei.

Evident se presupune ca masina este echipata cu gumele catre trebuie.

NU concep sa imi iau o masina cu care sa nu pot sa intru oriunde ii permite garda la sol.

Din pacate la ninsoarea aia puternica ( prima ) din Bucuresti de iarna trecuta a trebuit sa imping cu masina 2 BMWuri pe stradutele din spatele blocului ca sa pot ajunge acasa. Acum nu stiu daca aveau sau nu cauciucuri de iarna ca era haos total dar stiu ca nu se miscau neam.

 

Deci vreau o masina allseason si as vrea sa fie Seria 7 dar nu imi permit decat Seria 5 anii 2000. Ma poate satisface din punctele de vedere de mai sus ?

 

Multumesc infinit petru ajutor !

 

 

Salut, eu am un 330xd cu pachetul M din 2005 si sunt foarte multumit de tractiunea integrala, am urkt iarna asta si la cota 2000 cu masina insa cu cauciucuri de iarna, ca sa nu mai spun k tractiunea integrala m-a salvat de cateva ori iarna asta, mai ales in curbe. Nu pot sa trec peste orice obstacol si ma indoiesc ca o sa poate cineva trece peste orice obstacol cu o masina de clasa medie cu tractiune 4x4. Parerea mea este ca merita banii xdrive .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A fost prima zapada si in Cluj si sincer am simtit si eu prima data pe pielea mea ce inseamna tractiunea spate.M-a surprins la inceput dar toata chestia e de acomodare.Au fost si cateva situatii putin cam la limita care s-au rezolvat prin contrabracare si acceleratie.Dar situatii de genul sunt de evitat mai ales cand nu iti permite spatiul de manevra.

Ca idee eu am un e34 525td din 95.Nu are nici un sistem electronic pentru tractiune.Din cate mi-am dat seama are dif. autoblocant si abs.Si atat.

Ca si concluzie mi se par mai bune masinile cu tractiune pe spate daca sunt echipate corespunzator si preferabil mai grele(seria5 si 7).Acum vorba aia "Iarna nu-i ca vara" si nu poti sa te astepti la aceleasi performante ca pe uscat.Dar daca ai talpa subtire si simti cat de cat masina nu ar trebui sa fie probleme.Trebuie lucrat destul de mult cu abreiajul si acceleratia mai ales la disel unde cuplu este mare si jos si este surprinazator cat de repede "te invarte".

Ce-mi place e ca fata de masinile FWD nu simti volanul ca ti se intareste si masina pleaca in toate directiile.Directia e destul de precisa mai ales cu gume bune si daca nu exagerezi.Ramane sa reusesti sa tii spatele pe traiectorie.Dar si asta se poate si devine chiar si distractiv cand te obisnuiesti.

Link to comment
Share on other sites

Parchez des bot in bot cu un Chrysler 300M. Stau in zona veteranilor/gorjului. Ma gandeam ca o fi tu... Proproetar de la Chrysler respectiv a intrat in masina mea si a zis atunci ca era interesat sa-si cumpara un BMW. O fi doar vorba de coincidenta?

Nu cred ca va fi vorba de ciuda, septarul meu fiind destul de veche.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Eu de cand conduc BMW-ul meu E46 nu m-a surprins niciodata comportamentul rutier. Mi se pare o masina foarte predictibila si usor controlabila chiar si in situatii grele. Intr-adevar pe zapada nu se descurca asa de bine ca o masina cu tractiune fata dar pe mine nu ma deranjeaza.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

nush cum e la 4x4,la FWD stiu cum e....dar RWD e cea mai tare iarna....te distrez de minune,nu e curba in care sa o calc si sa o acelerez si sa derapez cu ea,e super super fain....10x pt tractiune spate,tractiunea fata daca in curba tia fugit nu o mai redresezi,aia spate pot sa pun pariu ca da.....datorita propulsiei,orikum mi-a parut foarte rau ca sa terminat iarna,m-am intors fara sa vreau de vreo 2 ori prin intersectii..no problem,plecat usor si iar distractie...am avut o perioada si jantele pe 16 cu anvelope de iarna,cel mai naspa sa simti ca masina e mai stabila,sa te chinui sa o faci sa fuga sa iti palpaie dsc tot timpu,iarna cand ies din parcare primu lucru un click pe DSC,anvelope de vara ,sau de iarna uzate ceva....si joy it!..recomand BMW...

fiecare clipa e un moment de suspans...era sa o mierlesc de mai multe ori,e foarte funny:))

 

p.s cei care va plangeti de iarna,nu stiti sa profitati de clipe frumoase...o sa vina vara, si o sa va para rau,ca nu ati facut un derapaj ceva un cerc....poate ca il faceti dar anvelopele se duc,si nus asa ieftine..poi ningea odata destul de bine,afara zapada...si dai si dai cu 120 aleargo....stanga dreapta stanga dreapta....n-ai ce sa zici e super fain...

Edited by maLaKay
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

e46 iarna

pilotat de Lech Åšlebioda (pilot profesionist). Drumul e acoperit cu zapada afanata, deci nici daca avea cauciucuri cu crampoane nu cred ca il tineau pe drum. DSC e off pe toata perioada, altfel nici nu reusea sa se miste asa tare. Omul are o mana ceva de speriat, la cateva faze am strans din fund de a parait scaunul sub mine. Enjoy.

PS. Vezi minutul 4:15 cand a intrat in supravirare pe asfalt relativ curat, cat de calm a iesit din kkt. Kudos.

Edited by bbogdan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu unul ma amuz cand va vad ca BMW e super tare la capitolul iarna.

Iarna trecuta am avut "cauciuce" de iarna si am ramas impotmolit de vreo 4 ori si am iesit in decor odata.(adica pe marginea soselei).

De fiecare data am cand am ramas inzepezit am dat la lopata de mi-a venit rau si odata n-am iesit decat cu lanturi si impins.

Cat despre iesitul de pe sosea..aveam vreo 30-40 la ora si cand a inceput sa se duca..dusa a fost..cu toata frana..si tras de volan.

 

PS: toate au fost cu E60.

 

Concluzia..vreti BMW fiti foarte atenti ca foarte usor ajungeti pe burta..si adio dupa aia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.