Jump to content

o problema nerezolvata de 2 ani


Recommended Posts

Am un bmw 525 d an 2004. La cateva luni dupa ce am cumparat-o mi-a aparut o problema pe care nu am rezolvat-o nici pana acum. Cateodata cind merg cu masina mai mult timp la relantiu cam la 1500-2000 de ture (in aglomeratia din oras) imi apare problema...nu mai trage cum trebuie cind incerc sa o calc mai brusc. Dureaza cateva secunde pana pleaca. Am fost la bavaria de cateva ori si nu mi-au gasit nimic pe tester. (poate sa ma duc numai in momentul care apare problema) Am schimbat senzorul de pe galeria de admisie,senzorul de presiune de la egr debitmetru de aer si degeaba. Daca pate cineva sa ma ajute cu o sugestie....
Link to comment
Share on other sites

si eu am cateodata o problema asemanatoare dar la viteza mai mare ( 120-130 ) cand o calc in blana nu vrea sa se mai tureze nici cum , curios e ca daca calc ambreiajul se tureaza iar cand ii dau drumul tot nu vrea , atunci reduc viteza ii dau treapta a-4-a si isi revine ( nu face tot timpul asa dar si cand fece iti vine sa ii dai foc , oricum senzatia e naspa ) nu am dus-o pe test dar daca incepe sa faca prea des am sa o duc la investigatii. sper sa te poata ajuta cineva :)
Link to comment
Share on other sites

Sigur nu e vorba de curatarea filtrului de particule ? Adica la fel sunt simptomele cand are loc curatarea acestuia ; Se aude cumva evacuarea mai infundata cand nu trage ?? La mine daca merg mult in oras in coloana apare mult mai des aceasta curatare deoarece la turatii mai joase se depune mai multa funingine pe filtru de particule . Edited by Maxxone
Link to comment
Share on other sites

Filtrul de particule nu se fundăţă ci se schimbă.

 

 

ai dreptate , pe idrive la service apare in km cat mai este pina la schimbarea lui , dar probabil @maxxone se referea la regenerarea lui , mers constant la drum cu o anumita viteza.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

Ceva in sensul asta adica dupa o anumita perioada , apare aceasta "autocuratare" si se masina va prezenta urmatoarele simptome : trage prost , mult mai prost decat normal , tobele se aud de parca ar fi sport , consuma mai mult si nu se mai aude asa puternic turbina iar evacuarea ,chiar daca masina nu este folosita in regim de turatii ridicate , este foarte incinsa de zici ca ai fost pe circuit cu ea si nu in trafic ...
Link to comment
Share on other sites

Ceva in sensul asta adica dupa o anumita perioada , apare aceasta "autocuratare" si se masina va prezenta urmatoarele simptome : trage prost , mult mai prost decat normal , tobele se aud de parca ar fi sport , consuma mai mult si nu se mai aude asa puternic turbina iar evacuarea ,chiar daca masina nu este folosita in regim de turatii ridicate , este foarte incinsa de zici ca ai fost pe circuit cu ea si nu in trafic ...

si eu am simptome de genul asta la e39.... dar nu inteleg... care sunt conditiile cand apare problema... ca apare....sporadic.... depinde de umiditatea aerului ... de temperatura..... cam tot odata pe sapt patesc si eu... mai ca simt cateodata... ca si pedala ...are o cursa moarta.... apas... in continuare nu acceleraza..si cum trec de 2200 pleaca brusc... si dispare problema.... nu mai revine

tot cred ca tine de mersul cuminte...ca asta se intampla am observat daca am mers 1800 .. 2200 ture cum merge in regim de DRIVE cutia automata la mers cuminte.

Link to comment
Share on other sites

cred ca am gasit explicatia la ce se intampla...functia de autocuratare a filtrului de particule ......am luat dupa un alt forum o explicatie....Atunci cand incepe sa se comporte ciudat, se aprinde si martorul de filtru de particule pe bord. Inseamna ca calculatorul de motor a adoptat un program de regenerare a filtrului. Acest program se declanseaza atunci cand filtrul de particule este colmatat peste 30% si incearca sa faca regenerarea pana cand filtrul ajunge la 80%. Peste 80% calculatorul nu mai induce starea de regenerare pentru ca este pericol de incendiu. Atunci va ramane martorul de filtru de particule permanent aprins pe bord si trebuie sa mergi la un dealer pentru a efectua controlat acea regenerare a filtrului.

Bun: de ce merge motorul ciudat cand se face regenerarea DPF-ului. ECU modifica avansul distributiei pentru a creste temperatura gazelor de evacuare. Catalizatorul (care are DPF incorporat) are temperatura de regim ~500grade. Funinginea (care se aduna in DPF) are temperatura de autoaprindere de aprox. 600-650grade. Deci, prin modificarea fazelor distributiei ECU creste temperatura catalizatorului pana pe la 600-650grade si atunci funinginea se autoaprinde.

Bun, ce faci cand incepe regenerarea? De obicei ECU induce o stare de regenerare in conditiile in care mergi la turatii si viteze relativ constante cu auto. Daca incepe regenerarea cand tu esti in mers, incearca sa tii cat de cat turatia constanta (peste 2000rpm, indiferent de viteza) pentru a beneficia de o regenerare cat mai completa a filtrului. Nu accelera brusc, nu forta motorul.

 

 

o sa dorm mai linistit.... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.