Jump to content

Vehicle Check la E90


IulianC

Recommended Posts

am cautat dar nu am gasit nimic despre acest aspect pe forum. am un E90 320d din 2005 cu 119kkm si in 1000 de km trebuie sa-i fac Vehicle Check-ul. am navigatie si imi arata asta in meniul de service din I-Drive si la fiecare pornire.

intrebarea mea este in ce consta acest Vehicle Check?

m-am uitat in cartea service dar e in germana si am cam lipsit de la orele astea de la scoala, asa ca nu prea pricep. are cineva o carte service in Engleza (in Romana ar fi ideal-poate sunt posesori de E90 noi achizitionate din RO si vor sa faca un gest umanitar)?

ce am vazut eu pe acolo ar fi ca trebuie pusa pe tester, testate franele, verificata coroziunea caroseriei, restul nu mai stiu.

nu vreau sa ma duc la reprezentanta(m-as duce in alta parte dar nu stiu daca au tester de E90) cu degetul in gura si sa fiu dus de nas.

sa le cer o imprimare cu diagnoza masinii de la tester? ce ma sfatuiti?

si ultimul aspect: la cati bani sa ma astept pentru operatiunea asta?

Link to comment
Share on other sites

Vehicle check insemna ca la 120.000km masina trebuie ridicata pe elevator si facuta o verificare a sistemului de rulare (nu ca ar fi o problema,e doar un test preventiv).Normal revizia in Germania se face la 40.000km deci ar trebui sa fii la a 3-a revizie.
Link to comment
Share on other sites

iti spune cat mai ai pana la urmatoarea revizie. dupa ce schimbi, intervalele se reseteaza, atat km, cat si timp.

 

ce sa schimb? ca intervalul pt ulei, placute, microfiltru si alte chestii de genul asta le arata separat. nu se schimba toate odata.

 

Vehicle check insemna ca la 120.000km masina trebuie ridicata pe elevator si facuta o verificare a sistemului de rulare (nu ca ar fi o problema,e doar un test preventiv).Normal revizia in Germania se face la 40.000km deci ar trebui sa fii la a 3-a revizie.

m-am programat azi pt poimaine la Bavaria si mi-a zis ca o pune pe tester, ii verifica furtunele, puntile etc. totul in jur de 200 RON. eu zic ca e rezonabil, pt un Vehicle Check la 60.000. zic la 60.000 pt ca am resetat eu din BC intervalul si s-a resetat la 60.000km:D

sa cer o imprimare a rezultatelor testelor? e vreo sansa sa imi dea asa ceva? ca de lasat nu cred ca ma lasa inauntru.

Link to comment
Share on other sites

Am fost acum cateva zile si operatiunile care s-au facut au fost urmatoarele:

ridicat pe rampa si tras de fiecare roata in parte sa se verifice jocul

verificat concentratie antigel(concluzie-rezista la -35 grade)

lumini si semnalizari

+alte chestii marunte

diagnosticare tester (la care mi-a gasit releu incalzire bujii defect+toate 4 bujiile incandescente defecte)

alte rezultate:discuri+placute spate uzate, trebuie schimbate cat de curand.

 

cost total(manopera):119 lei inclusiv TVA

piesele care mi le-au dat ei sa le comand la ei: releu bujii+4bujii+2discuri+2sigurante+set placute+senzori+pasta placute= 2030 Ron

dar nu o sa iau piesele de la ei.

Link to comment
Share on other sites

Intervin tot aici cu o intrebare, nu mai deschid alt topic.

cum imi dau seama din martorii de bord, in cazul in care e o problema cu lichidul de racire(s-a incalzit prea tare, un defect pompa apa sau curea sarita) ca am chiar o problema si sa reactionez la timpul potrivit?

dau un link pt o imagine in ansamblu a martorilor de bord

Sincer mi se pare o stangacie din partea BMW sa scoata indicatorul de temperatura lichid de racire din bord(sub forma de indicator analogic).

De unde stiu eu cand stau vara in aglomeratie cum se simte motorul?sunt constient ca are electroventilator, dar daca acesta nu isi face aparitia la timp?

sau doar la gripare motor imi pot da seama?:))

Link to comment
Share on other sites

ca tot m-a mancat undeva sa aduc vorba de curea sarita, azi mi-a sarit cureaua de la servodirectie, cea fara intinzator. indignarea mea este nu din ce cauza a sarit(desi si asta e un aspect la care imi pun semne de intrebare), ci de ce nu s-a aprins martorul din bord(cel cu volanul de culoare galbena).

noroc ca faceam stanga undeva si aveam viteza mica, la care deodata am simtit cum s-a intarit brusc directia, de credeam ca s-a blocat volanul. am mai mers putin, am tras pe dreapta, ridicat capota, si exact ce ma asteptam-> curea sarita.

daca nu se aprinde senzorul la cureaua sarita de la pompa de servodirectie, atunci cand se mai aprinde? cand se rupe cardanul, cand mi se rupe vreun capat de bara?ma cam pune pe ganduri tehnologia de atentionare BMW.

Daca executam vreo manevra la mustata cu viteza eu cred ca indicatorul ala si/sau un semnal acustic mi-ar fi atras atentia numaidecat.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Am fost acum cateva zile si operatiunile care s-au facut au fost urmatoarele:

ridicat pe rampa si tras de fiecare roata in parte sa se verifice jocul

verificat concentratie antigel(concluzie-rezista la -35 grade)

lumini si semnalizari

+alte chestii marunte

diagnosticare tester (la care mi-a gasit releu incalzire bujii defect+toate 4 bujiile incandescente defecte)

alte rezultate:discuri+placute spate uzate, trebuie schimbate cat de curand.

 

cost total(manopera):119 lei inclusiv TVA

piesele care mi le-au dat ei sa le comand la ei: releu bujii+4bujii+2discuri+2sigurante+set placute+senzori+pasta placute= 2030 Ron

dar nu o sa iau piesele de la ei.

Nu-i asa ca este superb sa ai un BMW, mai ales cand se strica ceva la el ? Este asa un scump cate odata. :)

Si eu am de schimbat o conducta la servodirectie, 4 tuburi si 2 conducte = 1.200 lei plus TVA.

Link to comment
Share on other sites

azi mi-a sarit iar. nu stiu ce naiba are. buzele de la fulie arbore si fulie pompa servodirectie sunt intacte, cureaua e intacta. oare de ce nu au pus ei un intinzator?

bine ca mi-am luat soricei(TORX-uri) ca sa pot deface suruburile de la captatorul aer. am pus-o cu mana inapoi cureaua, sper sa nu mai iasa vreodata.

mai bine n-o schimbam ca cu cea veche n-am avut probleme.

Link to comment
Share on other sites

esti sigur ca ai pus cureaua potrivita?

 

daca ai pus-o cu mana, adica foarte usor, ma gandesc ca este la fel de usor si sa sara de la locul ei...

da, aia este cureaua pe care am pus-o.si am luat-o originala, nu pe producator.

am pus-o cu mana in sensul ca am invartit fulia de la arbore cu mana(greu, dar era nevoie, mi-am facut si o rana urata din cauza asta).adica am pus cureaua complet pe fulia de la pompa servo dupa care partial in partea de sus a fuliei arborelui. dupa care am invartit cu mana de fulia arborelui spre dreapta(cu schimbatorul pe liber) si incet incet s-a asezat cureaua in locul ei.

asa mi-au montat-o si mecanicii, doar ca ei au invartit de fulia arborelui cu o tubulara de 22.eu o sa-mi cumpar o inelara:D

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

revenind la vechea mea problema,cea cu saritul curelei de la servo,am observat in seara asta ca doamna curea este miscata de la locul ei cu un canal inspre exteriorul fuliei de la arbore,deci poata sa sara in orice moment.maine o s-o fixez la loc.

intrebarea mea este din ce cauza se deviaza de pe canalele fuliei de la arbore?cureaua este noua originala BMW de 2 sapt. sa se fi uzat canalele de la fulie arbore?eu nu vad alta explicatie.

fulia de la servo si cea de la arborennu fuleaza,sunt centrate.

Link to comment
Share on other sites

revenind la vechea mea problema,cea cu saritul curelei de la servo,am observat in seara asta ca doamna curea este miscata de la locul ei cu un canal inspre exteriorul fuliei de la arbore,deci poata sa sara in orice moment.maine o s-o fixez la loc.

intrebarea mea este din ce cauza se deviaza de pe canalele fuliei de la arbore?cureaua este noua originala BMW de 2 sapt. sa se fi uzat canalele de la fulie arbore?eu nu vad alta explicatie.

fulia de la servo si cea de la arborennu fuleaza,sunt centrate.

nicio parere printre cunoscatori?

Link to comment
Share on other sites

Sau s-a slabit intinzatorul... Cum e tensiunea in curea ?

nu are intinzator. din cate am inteles la modelele precedente era cu intinzator, la E90 s-au inversat locurile intre compresorul de AC si pompa de servodirectie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=18

tensiunea in curea e buna zic eu, e intinsa.cureaua e originala, schimbata acum 3 saptamani. sa fi fost oare fabricata gresit cureaua, sa nu fie canalele la dimensiunile exacte si sa alunece?

cu vechea curea n-am avut deloc probleme, am mers 10.000km cu ea+cat o mai fi avut dinainte.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

am aflat acum exact din TIS 2006 ce trebuie verificat la un vehicle check la E90 diesel:

1. Diagnoza pe calculator

2. Sistemul de lumini + claxon

3. Centurile

4. Sistemul de spalare al parbrizului

5. Coroziunea caroseriei si verificarea instalatiei de franare

6. Starea cauciucurilor

7. Initializarea indicatorului Run Flat

8. Verificarea bateriei (verificarea culorii ochiului magic)

9. Verificarea nivelului lichidului de servodirectie

10. Verificarea nivelului lichidului de racire si concentratia. Completarea daca este nevoie.

11. Verificarea nivelului lichidului de spalat parbrizul. Completarea daca este nevoie.

12. Verificarea instalatiei de franare, conductele aferente si legaturile dintre ele.

13. Verificare scurgeri transmisie, directie sau sistem de franare. Coroziunea sau lovituri asupra caroseriei.

14. Verificarea directiei (a pivotilor si a instalatiei de servodirectie)

15. Verificarea prin test-drive a franelor, a directiei, a suspensiei si a ambreiajului.

16. Resetarea Vehicle Check-ului in bord.

Link to comment
Share on other sites

Sau s-a slabit intinzatorul... Cum e tensiunea in curea ?

nu are intinzator. din cate am inteles la modelele precedente era cu intinzator, la E90 s-au inversat locurile intre compresorul de AC si pompa de servodirectie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=18

tensiunea in curea e buna zic eu, e intinsa.cureaua e originala, schimbata acum 3 saptamani. sa fi fost oare fabricata gresit cureaua, sa nu fie canalele la dimensiunile exacte si sa alunece?

cu vechea curea n-am avut deloc probleme, am mers 10.000km cu ea+cat o mai fi avut dinainte.

 

Daca nu exista intinzator de unde apare tensiunea in curea? :)

Link to comment
Share on other sites

Daca nu exista intinzator de unde apare tensiunea in curea? :)

din pozitionarea pompei la o distanta fata de fulie astfel incat cureaua sa fie intinsa, sa aibe tensiunea corespunzatoare. are o tensiune fixa, nu reglabila.

atasez si o imagine pt demontare/montare curea.

post-11868-1227715614_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.