Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

Eu vreau doar sa va povestesc ce mi s-a intamplat, fie ca o sa ma credeti, fie ca nu (nici mie parca nu-mi vine :) ).

 

Am schimbat epuratorul de gaze, inlocuindu-l cu modelul gol (asa a venit de la reprezentanta) si din momentul acela trepidatia a disparut complet, si nu a mai reaparut niciodata de peste o saptamana. Va tin la curent daca apare, dar s-ar putea sa fi scapat incredibil de ieftin. Poate merita incercat.

 

Mentionez ca nu am schimbat niciodata filtrul de cand am masina (am tot uitat/amanat), asta insemnand 1 an si aprox 25000 km. Nu stiu cand a fost schimbat inainte.

 

PS: Am verificat inainte la service atat flansa cardanului cat si rulmentul + carcasa ("culisa"), sunt ok.

EXPLICANE ce fel de trepidatie aveai

Link to comment
Share on other sites

@POYUIT

 

Nu zic ca este SINGURA cauza posibila, sunt convins ca mai sunt si altele mult mai probabile, gen volanta+ambreiaj etc. Am zis doar ce mi s-a intamplat mie, si epuratorul ar putea fi UNA din cauzele posibile.

 

nici eu nu l-am schimbat de cand am masina si la felul cum aratau celelalte filtre probabil ca nu a fost schimbat pana acum.

O sa il schimb si eu in curand si vad daca mai trepideaza sau nu, desi nu cred sa aiba vreo legatura, oricum e bine sa il schimb so...

Link to comment
Share on other sites

Daca asta te multumeste sa stii ca si a mea face identic. A mea e un 320d touring din 07/2002 cu 100000km. A inceput sa faca aceasta mica trepidatie care nu e asa excesiva pe la 85000. Face numai la cald. Dupa multe plecari de la semafor etc,etc. Eu nu ma preocup deloc deocamdata. A o intrebare. Si la tine debraiaza cam sus ambreiajul ? Apropo ce este acest filtru epurator ? Edited by delutzu
Link to comment
Share on other sites

Daca asta te multumeste sa stii ca si a mea face identic. A mea e un 320d touring din 07/2002 cu 100000km. A inceput sa faca aceasta mica trepidatie care nu e asa excesiva pe la 85000. Face numai la cald. Dupa multe plecari de la semafor etc,etc. Eu nu ma preocup deloc deocamdata. A o intrebare. Si la tine debraiaza cam sus ambreiajul ? Apropo ce este acest filtru epurator ?

Uite inca o pesroana la care tine sus ambreiajul...si are tot touring. Si pe mine ma obseda faza asta. Dupa ceva timp petrecut pe forum am observat cel putin inca 5-6 persoane care spun ca ambreiajul tine sus...si toti aveau diesel touring aveau. Acuma incep sa-l cred pe nenea neamtul de la care am cumparat-o si care mi-a spus ca asa tinea inca de la inceput.

Link to comment
Share on other sites

EXPLICANE ce fel de trepidatie aveai

 

Trepida cand plecam din loc, si de multe ori cand schimbam treptele 1-2, 2-3. Mentionez ca am suporti motor noi-nouti, schimbati odata cu bratele/bucsele fata - schimbarea lor nu a inlaturat trepidatiile.

 

Inca nu a revenit trepidatia. I'm feeling lucky :)

 

@Pavel:

Dupa parerea mea, intrebarea taeste foarte perfect fondata deoarece repet, sunt convins ca exista mai multe cauze posibile ale acestor trepidatii, volanta+kitul ambreiaj reprezentand in opinia mea candidatii favoriti. 

 

Sa vedem daca schimbarea epuratorului va mai ajuta si pe altcineva... va tin pumnii. Apropos, faptul ca filtrul este gol sau cu pasla nu cred ca are vreo importanta din punct de vedere al performantei acestuia, ci doar dpdv al duratei de viata. Mentionez asta pentru ca mai devreme, POYUIT punea problema daca masina noua cu filtru cu pasla ar trebui sa trepideze... raspunsul fiind "bineinteles ca nu, filtrul fiind nou - indiferent daca este cu sau fara pasla". Probabil m-am exprimat eu gresit.

Link to comment
Share on other sites

@delutzu : e un filtru dinainte de turbina care poate afecta viata turbinei daca e prea dus.... costa in jur de 130-150 ron

@f1bogdan : eu am sedan si tot sus tine :) mi-a luat mult sa ma obisnuiesc cu el asa :)

 

si despre ce vorbesti ??? ia baga un link... :)

Link to comment
Share on other sites

Si la tine debraiaza cam sus ambreiajul ?

 

 

Pe mine m-a deranjat faptul ca atunci cand mi-am pus ,fundul in bmw-u actual ,ambreiajul tinea foarte jos,adica daca imi scapa putin pedala ,da sa plece...acum mi se pare ciudat cand ma urc in alte masini si tine ambreiajul sus...daca si bmw face masini dupa ureche si incepem sa intalnim ca la dacie,una intra in viteze intr-un fel ,alta in alt fel, una trage intr-un fel, alta in alt fel...nu stiu de ce ii mai spune masina din clasa premium sau masina de lux pt care trebuie sa platesti taxe in plus... :)

Link to comment
Share on other sites

si mie imi tremura in aglomeratie,acum am schimbat kit-ul de ambreiaj si nu mai am probleme.Trebuia sa schimb si volanta dar nu am avut bani la momentul respectiv.

iti tremura doar in treapta 1 fi mai explicit avea uzura ambreajul

 

Se manifesta doar in treapta 1,cand era aglomerat si vroiam sa inaintez usor trepida rau,daca o turam pana pe la 2000 rpm nu mai trepida,in afara de asta,am observat dupa vreo 3 luni la un drum lung masina nu mai tragea si se tura aiurea(patina ambreiajul),atunci am decis sa schimb kitul,dupa ce l-am schimbat nu am mai avut probleme.

 

hmmm..misto, ai scapat, poate o sa il schimb si eu, desi unii sustin ca nu e asta cauza. se pare ca in cazul tau a fost asta, si parca a mai fost un caz mai sus cu un e90.

si eu parca am observat ca atunci cand tremura nici nu mai trage ok, iar cand trage bine nu tremura ... :)

 

 

Sincer nu prea vad alta cauza....ma rog,la mine de la ambreiaj a fost.Cand mergi la drum si accelerezi brusc,se tureaza in gol masina?

Link to comment
Share on other sites

Si la tine debraiaza cam sus ambreiajul ?

 

 

Pe mine m-a deranjat faptul ca atunci cand mi-am pus ,fundul in bmw-u actual ,ambreiajul tinea foarte jos,adica daca imi scapa putin pedala ,da sa plece...acum mi se pare ciudat cand ma urc in alte masini si tine ambreiajul sus...daca si bmw face masini dupa ureche si incepem sa intalnim ca la dacie,una intra in viteze intr-un fel ,alta in alt fel, una trage intr-un fel, alta in alt fel...nu stiu de ce ii mai spune masina din clasa premium sau masina de lux pt care trebuie sa platesti taxe in plus... :)

 

Mamaaaaa...ce te-ai suparat pe faza asta :) ! Eu cred ca depinde de model. Nu cred sub nicio forma ca e facut "dupa ureche". Mie un amic mecanic mi-a spus ca ambreiajul care tine sus este considerat a fi mai "sport", sa-i spunem. Asta pentru ca nu trebuie sa parcurgi toata cursa pedalei, fiind destul sa o "pisti" pentru a putea schimba viteza. Eu sant absolut sigur ca tine fie de modele fie de opitunea personala in momentul in care o cumperi.

Link to comment
Share on other sites

Daca asta te multumeste sa stii ca si a mea face identic. A mea e un 320d touring din 07/2002 cu 100000km. A inceput sa faca aceasta mica trepidatie care nu e asa excesiva pe la 85000. Face numai la cald. Dupa multe plecari de la semafor etc,etc. Eu nu ma preocup deloc deocamdata. A o intrebare. Si la tine debraiaza cam sus ambreiajul ? Apropo ce este acest filtru epurator ?

Uite inca o pesroana la care tine sus ambreiajul...si are tot touring. Si pe mine ma obseda faza asta. Dupa ceva timp petrecut pe forum am observat cel putin inca 5-6 persoane care spun ca ambreiajul tine sus...si toti aveau diesel touring aveau. Acuma incep sa-l cred pe nenea neamtul de la care am cumparat-o si care mi-a spus ca asa tinea inca de la inceput.

 

 

Pai sa stii ca tine cam sus cam de la inceput. Eu o am decand avea foarte putini km si cam asa a tot tinut mereu. Asta e si pe deasupra e si cam greoi !

 

Ok am inteles care e !! :) Da are rolul de a recupera parte din vaporii de ulei. O sa-l schimb ! Mersi !!

Link to comment
Share on other sites

Mie un amic mecanic mi-a spus ca ambreiajul care tine sus este considerat a fi mai "sport", sa-i spunem.

 

si sa inteleg ca aste break (combi),tin sus toate si sunt toate sport...?! :)

 

Iti imaginezi ca la un 318d touring, sport este ultimul lucru la care ma gandesc. Insa este acolo sa dea o tenta poate mai sportiva...nu am spus acest lucru din convingere ci din ce am auzit si ce mi s-a spus. Oricum faptul ca e facut dupa ureche e un lucru mult mai absurd decat ceea ce am spus eu...nu o lua personal, te rog! Vad dupa avatar ca te-ai facut fan Mertz(glumesc :) )...si la E-Klass te intalnesti cu faza asta in functie de marimea motorului; la 220 tine mai sus pe cand la 250 tine mai jos!

Link to comment
Share on other sites

Mie un amic mecanic mi-a spus ca ambreiajul care tine sus este considerat a fi mai "sport", sa-i spunem.

 

si sa inteleg ca aste break (combi),tin sus toate si sunt toate sport...?! :)

 

Iti imaginezi ca la un 318d touring, sport este ultimul lucru la care ma gandesc. Insa este acolo sa dea o tenta poate mai sportiva...nu am spus acest lucru din convingere ci din ce am auzit si ce mi s-a spus. Oricum faptul ca e facut dupa ureche e un lucru mult mai absurd decat ceea ce am spus eu...nu o lua personal, te rog! Vad dupa avatar ca te-ai facut fan Mertz(glumesc :) )...si la E-Klass te intalnesti cu faza asta in functie de marimea motorului; la 220 tine mai sus pe cand la 250 tine mai jos!

 

Eroare...rog un moderator sa stearga dublura postului...multumesc si imi cer scuze!

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

 

hmmm..misto, ai scapat, poate o sa il schimb si eu, desi unii sustin ca nu e asta cauza. se pare ca in cazul tau a fost asta, si parca a mai fost un caz mai sus cu un e90.

si eu parca am observat ca atunci cand tremura nici nu mai trage ok, iar cand trage bine nu tremura ... :)

 

 

Sincer nu prea vad alta cauza....ma rog,la mine de la ambreiaj a fost.Cand mergi la drum si accelerezi brusc,se tureaza in gol masina?

 

asa mi se pare, se tureaza dar nu prea trage.

Link to comment
Share on other sites

A mea face acea mica trepidatie la 1-a si cateodata in a 2-a. Nu patineaza deloc. Oricum faptul ca tine sus poate fi ca si ambreiajul e pe duca. A mea are 100000km.

Asta e valabil la ambreiajul pe cablu...de ceva timp ambreiajul e hidraulic. Asta inseamna ca oricat de uzat ar fi ambreiajul el se regleaza in asa fel incat sa tina in aceeasi pozitie ca la inceput. Mie neamtul mi-a spus ca asa tinea de cand a scos-o din fabrica. Si tu spuneai mai devreme ca ai masina de ceva vreme si asa a tinut dintotdeauna...eu spun ca in nicun caz nu e semn de uzuara a ambreiajului. Daca ar fi fost ar fi patinat. Eu raman la concluzia ca volanta e de vina...am sa verific si flansa de la cardan, insa sunt destul de sceptic.

Link to comment
Share on other sites

EXPLICANE ce fel de trepidatie aveai

 

Trepida cand plecam din loc, si de multe ori cand schimbam treptele 1-2, 2-3. Mentionez ca am suporti motor noi-nouti, schimbati odata cu bratele/bucsele fata - schimbarea lor nu a inlaturat trepidatiile.

 

Inca nu a revenit trepidatia. I'm feeling lucky :)

 

@Pavel:

Dupa parerea mea, intrebarea taeste foarte perfect fondata deoarece repet, sunt convins ca exista mai multe cauze posibile ale acestor trepidatii, volanta+kitul ambreiaj reprezentand in opinia mea candidatii favoriti. 

 

Sa vedem daca schimbarea epuratorului va mai ajuta si pe altcineva... va tin pumnii. Apropos, faptul ca filtrul este gol sau cu pasla nu cred ca are vreo importanta din punct de vedere al performantei acestuia, ci doar dpdv al duratei de viata. Mentionez asta pentru ca mai devreme, POYUIT punea problema daca masina noua cu filtru cu pasla ar trebui sa trepideze... raspunsul fiind "bineinteles ca nu, filtrul fiind nou - indiferent daca este cu sau fara pasla". Probabil m-am exprimat eu gresit.

O sa te anunt eu cu se comporta masina (320d touring 11.2002) ca saptamana viitoare il schimb si eu. ACUM vreau sa spun ceva f.f.f important in legatura cu vibratiile aste. Eu am schimbat suporti motor, volanta, placa de presiune si disc de ambreaj. Trepidatiile au ramas!! :) :) Intradevar nu ca inainte dar inca sunt acolo si incep sa inebunesc.Maine schimb filtru de motorina, ulei si filtru si saptamana viitoare filtru de aer si filtru epurator. Trebuie sa precizez ca doar la cald se simt trepidatiile.

Link to comment
Share on other sites

O sa te anunt eu cu se comporta masina (320d touring 11.2002) ca saptamana viitoare il schimb si eu. ACUM vreau sa spun ceva f.f.f important in legatura cu vibratiile aste. Eu am schimbat suporti motor, volanta, placa de presiune si disc de ambreaj. Trepidatiile au ramas!! :) :) Intradevar nu ca inainte dar inca sunt acolo si incep sa inebunesc.Maine schimb filtru de motorina, ulei si filtru si saptamana viitoare filtru de aer si filtru epurator. Trebuie sa precizez ca doar la cald se simt trepidatiile.

 

Ma faci nerabdator sa ridic masina pe rampa si sa verific flansa de la cardan...m-as bucura tare sa aveti dreptate cu flansa. Ramane de vazut!

Link to comment
Share on other sites

noutati !!! ;)

de cand a sa incalzit afara au reaparut trepidatiile :)....insa...astazi...surpriza.....am ramas cu masina-n drum :)

pur si simplu s-a orit in drum si nu a fost chip sa o mai pornesc :)...fix in fata casei poporului :)

am dat fuga la serv si mi-am luat multimetrul sa fac unele verificari (injectie/aprindere/alimentare benzina)...dupa cateva teste am constatat ca pompa de benzina era moarta; am demontat-o si am mers la serv unde am mai testat-o odata alimentand-o de la un acumulator de UPS si...surpriza...a inceput sa functioneze....dar doar cateva secunde si apoi iarasi a murit; fiind f curios sa vad ce sa intamplat in interiorul ei, an demontat-o si am vazut ca periile motorului erau uzate la maxim iar colectorul rotorului extrem de uzat (am sa pun si cateva poze pt cine vrea sa vada :) ) in fine.....am luat o pompa noua (pierburg) si am inlocuit-o; surpiza placuta a fost sa constat ca acum se infige mult mai vartos ca inainte si ca pot pleca de pe loc fara sa accelerez si FARA NICI O TREPIDATIE. am mai simtit de cateva ori ca masina se infige mult mai bine decat "de obicei" insa am mers pe ideea ca am inimerit benzina mai buna, pentru ca se intampla de obicei cand faceam plinul.

- imi trepida doar la cald si nu intotdeauna -

iata care e concluzia mea (strict legat de experienta personala):

-cand era cald, vara in plin trafic, pompa mea de benzina se supraincalzea (din cauza unui motoras care nu avea randamentul necesar); astfel, nu furniza presiunea necesara la rampa de injectie.

-si inca un detaliu destul de important cred eu; benzina care trece prin pompa are si rolul de a raci motorasul pompei, insa in cazul unui motoras care merge aiurea, care furnizeaza presiune redusa,si care este insuficient racit de o cantitate redusa de benzina (recirculata), atunci se explica de ce pe gerul ala mare, la mine nu era NICI cea mai mica trepidatie.

Nu stiu daca m-am facut bine inteles insa are logica; o pompa de benzina slaba va debita aiurea benzina catre motor si este FFF proba;li ca acesta sa nu aiba forta necesara la tiratie redusa, generand trepidatii din cauza cuplului scazut.

BTW: am citit pe aici ca sunt destui cei care au schimbat suporti motor/cutie de viteze, disc ambreiaj, placa de preesiune, volanta, elemente de transmisie cardan...si tot nu au scapat de trepidatii; le recomand sa verifice si pomba de benzina si regulatorul de presiune (e posibil sa aveti surprize)

Sunt f multumit de incidentul asta cu pompa de benzina :D; se pare ca am tras dupa un iepure si am nimerit un bizon :D

Multa bafta la toata lumea.

Link to comment
Share on other sites

noutati !!! ;)

de cand a sa incalzit afara au reaparut trepidatiile :)....insa...astazi...surpriza.....am ramas cu masina-n drum :)

pur si simplu s-a orit in drum si nu a fost chip sa o mai pornesc :)...fix in fata casei poporului :)

am dat fuga la serv si mi-am luat multimetrul sa fac unele verificari (injectie/aprindere/alimentare benzina)...dupa cateva teste am constatat ca pompa de benzina era moarta; am demontat-o si am mers la serv unde am mai testat-o odata alimentand-o de la un acumulator de UPS si...surpriza...a inceput sa functioneze....dar doar cateva secunde si apoi iarasi a murit; fiind f curios sa vad ce sa intamplat in interiorul ei, an demontat-o si am vazut ca periile motorului erau uzate la maxim iar colectorul rotorului extrem de uzat (am sa pun si cateva poze pt cine vrea sa vada :) ) in fine.....am luat o pompa noua (pierburg) si am inlocuit-o; surpiza placuta a fost sa constat ca acum se infige mult mai vartos ca inainte si ca pot pleca de pe loc fara sa accelerez si FARA NICI O TREPIDATIE. am mai simtit de cateva ori ca masina se infige mult mai bine decat "de obicei" insa am mers pe ideea ca am inimerit benzina mai buna, pentru ca se intampla de obicei cand faceam plinul.

- imi trepida doar la cald si nu intotdeauna -

iata care e concluzia mea (strict legat de experienta personala):

-cand era cald, vara in plin trafic, pompa mea de benzina se supraincalzea (din cauza unui motoras care nu avea randamentul necesar); astfel, nu furniza presiunea necesara la rampa de injectie.

-si inca un detaliu destul de important cred eu; benzina care trece prin pompa are si rolul de a raci motorasul pompei, insa in cazul unui motoras care merge aiurea, care furnizeaza presiune redusa,si care este insuficient racit de o cantitate redusa de benzina (recirculata), atunci se explica de ce pe gerul ala mare, la mine nu era NICI cea mai mica trepidatie.

Nu stiu daca m-am facut bine inteles insa are logica; o pompa de benzina slaba va debita aiurea benzina catre motor si este FFF proba;li ca acesta sa nu aiba forta necesara la tiratie redusa, generand trepidatii din cauza cuplului scazut.

BTW: am citit pe aici ca sunt destui cei care au schimbat suporti motor/cutie de viteze, disc ambreiaj, placa de preesiune, volanta, elemente de transmisie cardan...si tot nu au scapat de trepidatii; le recomand sa verifice si pomba de benzina si regulatorul de presiune (e posibil sa aveti surprize)

Sunt f multumit de incidentul asta cu pompa de benzina :D; se pare ca am tras dupa un iepure si am nimerit un bizon :D

Multa bafta la toata lumea.

 

Eu am diesel...cat m-ar costa inlocuirea? Si am o intrebare...daca ar fi fost sa nu debiteze bine benzina(motorina in cazul meu) catre motor, nu ar fi trebuit sa varieze si turatia? Asta pentru ca la mine cand trepida, turatia ramanea constanta. La mine inca nu a reaparut trepidatia, desi azi au fost cam 7-8 grade si am mers ceva...pleaca fara nicio problema.

Link to comment
Share on other sites

Stranie mai e calea volantei...am mers prin trafic greu non stop timp de 3 ore, 4 zile la randul. Si ma refer la acele zile cand au fost 7-9 grade pe afara. Inainte pe la temperatura asta trepida cu zambetul pe buze la plecare-cald. Acuma nimic...nu mai trepideaza, a incetat. Desigur un lucru ca asta nu ma poate decat incanta insa nu-i gasesc logica.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.