Jump to content

Supraalimentare la masinile fara turbo sau compresor mecanic


Calin

Recommended Posts

Cobai va fi al meu Passat din '88 diesel de 1.6l. Daca functioneaza testez si la Bmw.

 

Montarea unei turbine sau a unui compresor mecanic include multe modificari si costuri mari. Ar mai fi varianta de turbo electric dar are un consum enorm de curent si rezultate slabe.

 

M-am gandit la o solutie de supraalimentare care sa nu functioneze tot timpul doar atunci cand ai nevoie de putere in plus. Ideea mi-a venut cand citeam despre cum functioneaza un turbo electric.

 

Initial m-am gandit la un turbo electric, se monteaza destul de usor dar consumul ridicat de curent (undeva la 70-80 A) nu ajuta prea mult la performantele masinii, plus ca alternatorul nu va rezista. Eventual daca mai montezi ceva baterii prin portbagaj (kitt-ul asa vine echipat).

 

Ce vreau sa fac eu e destul de simplu si nu cred ca va dauna motorului, dispozitivul nu va functiona tot timpul, doar cand vei avea nevoie de ceva caluti in plus.

 

Deci ma gandesc sa montez un compresor mecanic si o butelie de aer de vreu 6-7 litri, un regulator de presiune (gen ceasul de la butelie) pt. o presiune constanta, un presostat si o valva electrica.

Compresorul electric va face presiune undeva la vreo 4-5 atmosfere care va fi stocata in acea butelie. Aerul va avea mereu aceeasi presiune ( din cauza regulatorului) si va fi actionat electric de catre o valva electrica printr-un intrerupator.

 

Traseul aerului va fi undeva dupa debitmetru, presupun eu, presiunea mare de aer ar putea strica debitmetrul.

 

Maine am de gand sa incerc la Passat-ul meu, teoretic n-are ce sa se strice, dispozitivul va functiona max. 5-6 sec. Voi face un test mai simplu, adica voi umple cu aer o butelie, trag un furtun pana in admisie si cu un robinet voi da drumul la presiune in admisie (asta in timpul mersului) .

 

Hai ca fac si o schita sa vedeti cam cum ar arata ciudatenia, ma duc sa :)

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

dupa cate stiu eu daca ii dai mai mult aier automat trebuie si o cantitate mai mare de combustibil, injectoare cu debit marit. Merita incercat daca tot faci asa sa pui niste injectoare mai mari atunci teoretic o sa mearga, parerea mea. Oricum bafta la experiment...
Link to comment
Share on other sites

dupa cate stiu eu daca ii dai mai mult aier automat trebuie si o cantitate mai mare de combustibil, injectoare cu debit marit. Merita incercat daca tot faci asa sa pui niste injectoare mai mari atunci teoretic o sa mearga, parerea mea. Oricum bafta la experiment...

 

Injectoarele sint cu debit marit, masina a avut turbo dar l-am demontat pt. ca, consuma ulei. Motoarele diesel de la Passat au fost 1.6d si 1.6td. Cele td au bielele mai groase, pompa de injectie cu debit marit si capul pistonului cu doua scobituri (nu cu una ca la diesel simplu). Am vreo doua motoare p-acasa, le cunosc cu ochii inchisi.

 

La asa ceva m-am gandit, teoretic ar trebui sa mearga, nu vad ce s-ar putea intampla

Trebuie insa bine calibrat regulatoru la o presiune identica cu cea care o facea initial turbina

post-8540-1226420138_thumb.jpg

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Adica NOS, dar cu aer?

LE: Poti face cumva sa blochezi compresorul atunci cand butelia e plina, ca sa nu bage in continuare aer si sa bubuie?

 

presostatul se va ocupa cu treaba asta, cand butelia va avea aer suficient se opreste compresorul. Exact ca la un compresor pt. vopsit

 

 

Pai in schema asta se creeaza presiune si pe debitmetru. Banuiesc ca iti mai trebuie o supapa de sens, sau ceva de genul asta care sa impiedice aerul sa o ia spre debitmetru.

 

bineinteles, dar passatu nu are debitmetru de aer si nici senzor presiune admisie :)

Link to comment
Share on other sites

E buna ideea, insa nu inteleg cum va intra aer in butelie... pe la admisie ?

 

n-ai inteles, butelia de aer va fi umpluta cu ajutorul compresorului.

Mai simplu sa intelegi si tu: inchipuie-ti ca ai un compresor (de umflat roti, vopsit,etc) in masina si furtunul lui intra in admisie. Cand deschizi robinetu de aer, acesta intra cu presiune in admisie.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Intelesesem de prima data tot, in afara de umplerea buteliei..:) Acum am inteles...si cum va fi actionat dispozitivul ? La comanda ma refer..

 

offf, n-ai citit tot. O valva electrica da drumul la aer, sau cum sa-ti zic, un fel de robinet electric.

Link to comment
Share on other sites

Cum faci cu amestecul?

Din ce inteleg eu, aerul ala suplimentar nu este citit de debitmetru, astfel incat cantitatea de combustibil nu este ajustata, deci amestecul va fi saracit. Rau.

 

Parerea mea este ca, atunci cand vei da drumul la aer, ti se va opri motorul.

Link to comment
Share on other sites

Cum faci cu amestecul?

Din ce inteleg eu, aerul ala suplimentar nu este citit de debitmetru, astfel incat cantitatea de combustibil nu este ajustata, deci amestecul va fi saracit. Rau.

 

Parerea mea este ca, atunci cand vei da drumul la aer, ti se va opri motorul.

 

Perfect adevarat, din fericire pt. mine motorul meu n-are debitmetru, e un diesel clasic, fara Ecu

Link to comment
Share on other sites

Problema v-a fii la alegerea presiunii corecte, adica vei avea un pic de lucru. ma gandesc ca pompa de injectie de la o anumita turatie baga debit mai mare mai ales daca a fost odata turbo motorul.Eu zic ca vei intampina mai multe batai de cap la reglajul presiunii. Oricum debit mai mare poti sa ii dai si din pompa daca e mecanica. Bafta la experiment si sa ne tii la curent.
Link to comment
Share on other sites

sunt al dracului de curios

teoreti, avand in vedere ca masina nu are debitmetru si ca a avut turbina, ar trebiu sa mearga.

pe de altaparte e posibil ca sa nu iasa bine reglarea presiunii, amestecului aer carburant, avand in vedere ca se face manual, ca la carburatoare.

am si eu, insa, o nelamurire, adica 2> de ce nu ii montezi turbo inapoi? daca a avut. si crezi ca asa vei obtine putere mai mare decat turbo original?

Link to comment
Share on other sites

sunt al dracului de curios

am si eu, insa, o nelamurire, adica 2> de ce nu ii montezi turbo inapoi? daca a avut. si crezi ca asa vei obtine putere mai mare decat turbo original?

 

nu gasesc turbo, modelul asta de motoare cu turbo au fost destul de rare, e totusi'88.

 

Sper sa obtin putere cat de cat asemanatoare ca si turbo, numai sa o pot gestiona cand vreau eu, cand am nevoie

Link to comment
Share on other sites

bineinteles, dar passatu nu are debitmetru de aer si nici senzor presiune admisie :)

Cum masoara aerul?

 

in admisie are, nu stiu cum sa zic, un fel de plutitor cumva, cu cat presiunea e mai mare in admisie acesta se ridica in sus si mareste printr-un tub debitul de la pompa de injectie. Oricum ansamblul nu mai functioneaza fiinca nu are turbo si aerul care intra in admisie din viteza masinii, nu-l misca din loc. Probabil daca as merge cu vreo 250 km/h. Daca trag cu mana de el motorul da sa se inece(din cauza lipsei de aer, presupun).

 

Oricum azi n-am facut mare lucru in afara de demontarea admisiei pt. ca am fost nevoit s-o curat foarte bine, nu puteam incerca cu ea murdara fiinca mi-era frica ca nu cumva aerul ce intra cu presiune sa-mi dezlipeasca mizerie de pe peretii interiori ai galeriei si s-o bage in cilindrii.

Mai fac si maine cate ceva.

Link to comment
Share on other sites

Probabil are injectie ke-Jetronic.Ceva de genul asta?

 

Cam asa cumva. Este un vacuum care este pe admisie si unul pe pompa de injectie. Cand plutitorul ala din admisie este impins de aerul aspirat, vacuumul de pe admisie il actioneaza pe celalalt de pe pompa (cam ca la vasele comunicante, cumva).

Eu nu am acces la ala din admisie dar daca scot furtunul si trag cu gura, cel de la pompa de injectia actioneaza o parghie si motorul da sa se opreasca si scoate mult fum

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Ai nevoie de un debit de aer marisor. In nici un caz nu va fi suficient un compresor de roti obisnuit. Nici nu se simte in raport cu cat aspira normal motorul. Iti trebuie nu doar presiune ci si debit foarte mare.
Link to comment
Share on other sites

Ai nevoie de un debit de aer marisor. In nici un caz nu va fi suficient un compresor de roti obisnuit. Nici nu se simte in raport cu cat aspira normal motorul. Iti trebuie nu doar presiune ci si debit foarte mare.

 

m-am gandit si la asta, e clar ca nu voi folosi butelia de la un comresor obisnuit, furtunul va fi mult mai mare, zic eu undeva la 2.5 toli, cam atata are filtrul de aer absortia.

Voi folosi o butelie de aer ceva de genul celei cu care se umfla rotile la camion. E o butelie interesanta care se umple cu o presiune foarte mare de aer care umfla roata unui tir in cateva secunde. Are cam 8l.

Azi am fost la Gica Compresoare sa vad de un regulator de presiune si cel mai mare il aveau de 1 tol. Mai mari nu se gasesc numai la instalatii industriale

 

Totusi destul de complicat, initial am crezut ca-i mult mai simplu

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.