Jump to content

325 td din92


Recommended Posts

revin dupa ce am mesterit de ...

 

dimineatza, daca pun de 2 ori contactul, ma refer pana se sting becurile iau contact il pun iar o ia la sfert sa zic asa, cand e cald si se aprinde doar semnul de injector, nu si celalt o ia greu, imvarte cca 4-5 secunde pana porneste... acum am schimbat de 3 ori pompa de motorina (injectie) cei drept nu erau noi dar toate 3 cu aceiasi pb?

 

altii au zis ca pierde compresie? motorul nu mananca ulei, sau marog mananca in limita bunului simtz, cca 500 mll la 1500 2000 km, ce insemna sa piarda compresie? masina se imfige bine, relantiul nu joaca deloc deloc... ???!!? help

 

acum am auzit varinta ca electromotorul sa aiba o problema cand se incalzeste de la motor

 

va rog ajutati-ma, m-am saturat de aceasta problema cu pornirea la cald... nu stiu ce sa ii mai fac, ca imi omoara bateria si tot... in alta ordine de idei ... cum se poate face sa se aprinde ambele becuri din bord, injectorul si semnul cu arcul ala... bobina sau ce o fi ? ii pot face ceva ? ca asa tind sa cred ca o so ia imediat ...!?

 

p.s. ce semnifica becurile... injectorul si cel din stanga sa?

 

altceva... daca alternatorul da tensiunea de 13.7 V turat sau neturat, exista varianta sa nu incarca in paramanetrii, adica sa nu dea amperajul necesar sau..? zic asta pentru ca am un subwoofer montat si la relantiu daca intra un bass periculos motorul are tendintza sa dea in greu, sa se zguduie sa tremure asa...

 

...am vrut sa schimb rulmentzii si mecanicul mi-a zis ca am diferentialul naspa, ce urmari poate avea daca mai merg asa?

 

...servo directie mi se pare putin cam moale, volanul nu tremura nici la viteze de peste 150km/h dar daca iau mana d pe el la denivalri (ca drumurile din Ro) tinde sa o ia dupa drum, se poate intari putin sau care e problema/rezolvarea?

Link to comment
Share on other sites

1) problema cu pornirea poate fi cauzata de electromotor; in sensul are uzati carbunii, sau/si lamelele de cupru de pe rotor.

2)daca nu mananca ulei inseamna ca nu are cum sa piarda compresie.

3)nu stiu exact cum arata becurile (desi am avut si eu un 325tds) dar stiu ca indicatorul cu arc reprezinta bujiile incandescente

4)este normal daca ai subwoofer sa simti anumite variatii de turatie ale motorului

5)legat de servodirectie nu mie se pare ca e o problema

Link to comment
Share on other sites

...servo directie mi se pare putin cam moale, volanul nu tremura nici la viteze de peste 150km/h dar daca iau mana d pe el la denivalri (ca drumurile din Ro) tinde sa o ia dupa drum, se poate intari putin sau care e problema/rezolvarea?

 

 

 

sa nu fie caseta de directie. eu la un 316i, inainte sa o schimb avea simptome asemanatoare.

Link to comment
Share on other sites

...servo directie mi se pare putin cam moale, volanul nu tremura nici la viteze de peste 150km/h dar daca iau mana d pe el la denivalri (ca drumurile din Ro) tinde sa o ia dupa drum, se poate intari putin sau care e problema/rezolvarea?

 

 

 

sa nu fie caseta de directie. eu la un 316i, inainte sa o schimb avea simptome asemanatoare.

 

 

si nu aveai deloc vibratie in volan ?

Link to comment
Share on other sites

da, pot face bujiile sa se aprinda mereu ? adica sa dea scantaie la fiecare pornire indiferent daca e cald sau nu motorul ? cum pot face senzorul asta care isi da seama de temperatura sa...

Bujiile tale nu fac "scanteie", sunt bujii incandescente care doar la pornire functioneaza, atat cat iti sta tie aprins becul ala cu "arcul", ele incalzesc camera de ardere, nu aprind combustibilul! Cand motorul este cald, ele nu functioneaza deoarece treaba lor este facuta gata, camera de ardere este "infierbantata" deja!

Se pot pune "pe direct" prin anumite "adaptari" sa intre in functiune de fiecare data cand pornesti motorul dar e inutil si reduce mult din viata bujiilor!

Link to comment
Share on other sites

da, dar cand camera de ardere este incalzita de bujiile alea porneste la sfert, daca ele nu se aprind imvarte de o ia gaia... ! oare sa fie electromotor? ca cu pompa de injectie m-am saturat sa o tot schimb si este totusi o operatie destul de costisitoare si de durata!

 

deci care ar fi adaptarile alea? sa incerc si asa... sau intai sa vad cei cu electromotorul ?

Link to comment
Share on other sites

...servo directie mi se pare putin cam moale, volanul nu tremura nici la viteze de peste 150km/h dar daca iau mana d pe el la denivalri (ca drumurile din Ro) tinde sa o ia dupa drum, se poate intari putin sau care e problema/rezolvarea?

 

 

 

sa nu fie caseta de directie. eu la un 316i, inainte sa o schimb avea simptome asemanatoare.

 

 

si nu aveai deloc vibratie in volan ?

 

 

nu...

Link to comment
Share on other sites

...servo directie mi se pare putin cam moale, volanul nu tremura nici la viteze de peste 150km/h dar daca iau mana d pe el la denivalri (ca drumurile din Ro) tinde sa o ia dupa drum, se poate intari putin sau care e problema/rezolvarea?

 

 

 

sa nu fie caseta de directie. eu la un 316i, inainte sa o schimb avea simptome asemanatoare.

 

 

si nu aveai deloc vibratie in volan ?

 

 

nu...

 

?

Link to comment
Share on other sites

Eu am 525td.Motorul asta are cam multe fitze ce-i drept si e valabil si la tds.

1.Mi se pare ca totusi 400ml la 2000km e cam mult ulei mancat.Mie imi arata 252.000km pe bord si de cand am bagat ulei nu am completat decat f.putin si am deja 6000km cu el.E normal din cate am inteles sa scape putin ulei pe la lagarele de la axul turbinei si sa intre putini vapori pe la filtru epurator(fiind o varianta mai rustica de filtru :) )dar totusi cat ai zis tu mi se pare mult.

2.Ar fi bine sa o pui pe tester si iti arata daca e ceva in neregula cu bujiile.Mie mi-a zis clar ca sunt duse asa ca le-am schimbat.E ceva mai complicat de schimbat dar merita.E mare diferenta.Totusi bujiile nu influenteaza decat pornirea la rece.Din cate am vazut motorul are 3 sau 4 senzori de temperatura montati in bloc cam la nivelul bujiilor.Unitatea de control a motorului stie mai bine cand trebuie sa le dea drumu sau nu.Mie la cald nici nu mi se mai aprinde martorul luminos de la bujii pt ca temperatura amestecului este buna si nu mai e nevoie de bujii sa incalzeasca.Repet asta influenteaza doar pornirea la rece!

3.Martorul luminos cu injectorul nu mi s-a aprins decat atunci cand un mecanic ambitios mi-a prins firul de la injectorul de comanda intr-o flansa de la admise.

Deci clar a facut scurt si prin urmare eroare pe bord.Iarasi iti recomand si pt problema asta un tester.Nu e normal sa se aprinda martorul respectiv.

4.De obicei cand porneste greu la cald este problema cu capul hidraulic de la pompa.Acuma ma gandesc ca daca ai schimbat 3 pompe e foarte putin probabil sa aiba toate acelasi defect.Vrifica injectorul cu fir daca are scurgeri.De obicei se strapunge unde intra firul in injector si scapa motorina.Cand masina sta inclinata pe spate, din cauza ca pe acolo intra aer nu tine vid pe instalatie si motorina coboara inapoi in rezervor.Prin urmare tre sa dai la automat pana vine din nou si se aeriseste instalatia de aer.Daca ai furtunul dintre filtru de motorina si pompa de injectie transparent poti verifica treaba asta. Pune pe cineva sa ii dea cheie si daca vezi bule de aer e clar.Asta e problema.Eu am patit la fel si am rezolvat problema relativ simplu.Am schimbat toate furtunele de retur cu altele de buna calitate si am pus pe furtunul dintre filtru si pompa de injectie o valva unisens cu sensul de trcere catre pompa.

5.Ar putea sa fie si electromotorul de vina al meu de exemplu era varza.Da-l jos si reconditioneaza-l.Daca nu ia unul second hand.Eu am pus unul de pe 524td.Chiar daca are putere mai mica 2,3kw se potriveste doar ca trebuie puse suruburile de prindere invers si invarte foarte bine.Eu am dat 2 mil pe el si 500 de mii pe montaj.

 

In concluzie cam astea ar fi problemele din cauza carora nu porneste din prima atat la rece cat si la cald.La tine ca si la mine cred ca sunt mai multe la un loc.Incearaca sa le rezolvi pe rand mai ales ca e iarna pe noi.In primul rand verifica treaba cu aerul pe instalatie ca daca nu are motorina nu o sa-ti porneasca indiferent ce-i faci. :) .Multa bafta!Sper sa te ajute si tine-ne la curent cu ce ai rezolvat.Sunt curios.

 

P.S.:In legatura cu consumul de ulei.Daca iti scoate fum mult albastrui clar iti mananca ulei.Deschide cutia de la filtru de aer,scoate filtrul de aer afara si vezi chiar in capatul din fata unde este gaura care merge la turbo daca are ulei pe ea.Daca da,atunci e infundat filtru epurator si e una din cauze pt. consumul de ulei.

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

eu am BMW 318 tds din 1996 si la fel am probleme cu pornirea... la rece knd pun contactul mi se aprind martorul de la bujia incandescenta si cel cu injectoarele si dupa 2-3secunde se sting iar masina porneste la sfert de cheie ... cand e motorul cald porneste mai greu... cred ca dureaza si 5 secunde uneori si scoate mult fum negru...

 

am fost cu masina la tester si am intrebat mecanicul de ce e zgomotos motorul si a zis ca pompa de injectie are avans...

"4.De obicei cand porneste greu la cald este problema cu capul hidraulic de la pompa"... e vreo legatura intre astea?

 

"Deschide cutia de la filtru de aer,scoate filtrul de aer afara si vezi chiar in capatul din fata unde este gaura care merge la turbo daca are ulei pe ea.Daca da,atunci e infundat filtru epurator si e una din cauze pt. consumul de ulei."

si la mine mananca ulei (cam mult dupa parerea mea...ca dupa aproape 1000km am completat cu un litru)...am vazut ca la gaura aia de sub filtru de aer erau pete de ulei... trebuie sa schimb filtrul epurator??? sau sunt probleme si cu turbina???

ce ar trebuis sa mai verific si sa schimb???

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
...servo directie mi se pare putin cam moale, volanul nu tremura nici la viteze de peste 150km/h dar daca iau mana d pe el la denivalri (ca drumurile din Ro) tinde sa o ia dupa drum, se poate intari putin sau care e problema/rezolvarea?

 

 

 

sa nu fie caseta de directie. eu la un 316i, inainte sa o schimb avea simptome asemanatoare.

 

 

si nu aveai deloc vibratie in volan ?

 

 

nu...

 

?

 

 

ai rezolvat problema cu pornirea la cald?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.