Jump to content

Achizitionare E36


maciu1

Recommended Posts

Salut si bine v-am gasit !

 

Vreau sa-mi cumpar un E36,320i, fabricat intre 1992-1994 (de, limitele bugetului...) si rugamintea mea este sa ma ajutati cu sfaturi. Privitoare la orice:fiabilitate, consum, "limite maxime" acceptabile pt kilometraj, etc. Singura dilema pe care o am se refera la cutie: manuala sau automata?

 

Multumesc frumos pt. raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

In ceea ce priveste cutia, clar "manuala", e unul urasc automatele, in al doilea rand: ai grija sa controlezi ca seriile de motor si caroserie sa fie aceleasi ca si pe cartea de identitate, inainte sa dai banii pe ea cere sa iti arate certificatul de autentificare care se eleibereaza numai de RAR, dc asta e ok, atunci te uiti la motor si il asculti de oarecare batai, te uiti la eventualele nuatete de vopsea, dc sunt mai multe, ca dc sunt atunci a fost lovita, vezi cum arata volanul si schimbatorul, dc sunt tocite rau si kilometrajul este mic inseamna ca a fost umblat la el....si eventualele alte probleme le descoperi la service pe o rampa....ai grija ce cumperi si de unde...Bafta.. :blink:
Link to comment
Share on other sites

ca an de fabricatie si capacitate cilindrica pe care ti le doresti... io m-as gandi in primul lucru la faptul ca motorul este unul tras de el...

 

nimeni nu-si ia BMW de 2 litri si nu trage de el cat poate :blink:

 

La momentul la care mi-am luat eu E36-le am cautat f multa vreme pana mi-am gasit ce am vrut... cel mai bine intretinute erau motoarele de 1,6... erau cele de care nu s-a putut trage si nu apartineau unor tineri care aveau nevoie de putere... ci erau masini de femei sau persoane mai in varsta.

 

cat despre cutia de viteze... la un motor mai mare... cutia automata poate fi mai uzata, in incercarea de a se scoate cat mai mult din ea... dar ma repet: la masinile cu capacitate mai mica si cutiile automate sunt mult mai bine intretinute

 

concluzie:

1. verifici serii (de preferat cu proprietarul mers direct la RAR) - nu te intereseaza restul pana nu vezi daca masina e OK

2. verificare motor si numai daca si acesta e OK atunci...

3. verifici cutia de viteze (recomandarea mea este sa alegi una care se potriveste stilului tau de a conduce masina caci de verificat pot fi verificate amandoua)

4. verificari suplimentare: bucse, amortizoare, parte electrica etc.

Link to comment
Share on other sites

Salut si bine v-am gasit !

 

Vreau sa-mi cumpar un E36,320i, fabricat intre 1992-1994 (de, limitele bugetului...) si rugamintea mea este sa ma ajutati cu sfaturi. Privitoare la orice:fiabilitate, consum, "limite maxime" acceptabile pt kilometraj, etc. Singura dilema pe care o am se refera la cutie: manuala sau automata?

 

Multumesc frumos pt. raspunsuri.

4869[/snapback]

 

AI grija sa eviti motorul de 1800,cc,pentru ca este slabut ca platforma tehnica,si poti sa ai probleme cu el-la culbutori-sunt hidraulici-iar puterea e cam mica pentru caroseria de e36

Link to comment
Share on other sites

chiar se descurca. am condus masina unui amic E36 de 105 cp, de fapt ,e  acelasi motor ca si cel de pe E46 316i. si se descurca foarte bine zic eu.

complet fals:

La modelele 316, E36 are motorul de 1,6 iar pe E46 s-a pus motorul de 1,9.

Intradevar, amandoua au 105 CP, dar cuplul e mult mai jos la E46 si este o diferenta ca de la cer la pamant intre cele 2 motoare (le-am avut pe amandoua)

cu E36 (cutie automata) - la demaraj simteai ca nu mai reuseste sa plece de pe loc... insa nu pot spune despre E46 (cutie automata) acelasi lucru :blink:

Link to comment
Share on other sites

complet fals:

La modelele 316, E36 are motorul de 1,6 iar pe E46 s-a pus motorul de 1,9.

Intradevar, amandoua au 105 CP, dar cuplul e mult mai jos la E46 si este o diferenta ca de la cer la pamant intre cele 2 motoare (le-am avut pe amandoua)

cu E36 (cutie automata) - la demaraj simteai ca nu mai reuseste sa plece de pe loc... insa nu pot spune despre E46 (cutie automata) acelasi lucru :blink:

4947[/snapback]

 

 

Mike,vezi sa nu te inseli!modelul e 316,dar cilindreea e 1766cc-adica 1800

Am montat motor m40 pe e36 cabrio-de 1800cc-era varza-cabrio e destul de greu.

Si la urs(e30)-exista modelul 316-pe carburatie pierburg-dar motorul este de 1766cc-ai inteles?sarbatori fericite

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi sa imi cumpar un E36, mi-as lua cu motor M50(de preferat cu vanos) sau M52.

 

Problemele la E36 ,apar in general din cauza drumurilor proaste si a benzinei de proasta calitate.

 

Caseta de directie,pivoti,amortizoare,probleme injectie.

 

Una peste alta este o masina ieftina la intretinere si fara multe probleme(zic eu).

 

Recomand una peste 94 datorita EWS-ului.

 

Normal .Mare atentie la motor.

 

Km sunt greu de aflat (cei adevarati) dar nu imposibil :blink:

 

Iar seria de caroserie ,cu putina bunavointa, se poate afla daca a fost schimbata.

 

Hm!

 

De fapt nu mi-as cumpara BMW second hand din Romania decat cu mare atentie.

Link to comment
Share on other sites

Mike,vezi sa nu te inseli!modelul e 316,dar cilindreea e 1766cc-adica 1800

Am montat motor m40 pe e36 cabrio-de 1800cc-era varza-cabrio e destul de greu.

Si la urs(e30)-exista modelul 316-pe carburatie pierburg-dar motorul este de 1766cc-ai inteles?sarbatori fericite

scuzati off-topicul

am verificat intr-o copie dupa actele de la E36 si am descoperit urmatoarele:

1596 cmc, 73KW adica 102 CP

cod motor 164E2 similar cod motor M40 .B16/94

nu stiu exact ce inseamna codurile acelea, dar cu siguranta ca avea un motor de 1,6 :)

si continuand cercetarea numai la E30 am gasit motoare de 1766 cmc pe 316:

 

"E30

BMW 316 (4-Gang) 1766 ccm 66 kW 140 Nm 12,5 s 175 km/h

BMW 316 (5-Gang) 1766 ccm 66 kW 140 Nm 12,3 s (12,2 s) 174 km/h (175 km/h)

BMW 316i 1766 ccm 75 kW 140 Nm 11,7 s 184 km/h

BMW 316i 1596 ccm 73 kW 141 Nm 12,2 s [11,6 s] 184 km/h [189 km/h]"

 

"E36

BMW 316i compact 1596 ccm 75 kW 150 Nm 12,6 s [11,4 s] 183 km/h [188 km/h]

BMW 316i 1596 ccm 75 kW 150 Nm 13,0 s 191 km/h"

 

revenind la topic:

bavaria concluzioneaza f bine :blink:

Link to comment
Share on other sites

depinde ce vreti de la o masina?

316i, 318i, pe e36 au motoarele m40, care, zic unii fiind motoare de 4 cilindri nu prea fac fata pe bmw(sportivitate). Desigur intotdeauna trebuie facut un compromis intre putere si consum. Daca vrei un consum mai redus, folosind masina foarte des in oras tre sa iei un 4 cilindri, iar daca nu te intereseaza, 6cil.

Link to comment
Share on other sites

depinde ce vreti de la o masina?

316i, 318i, pe e36 au motoarele m40, care, zic unii fiind motoare de 4 cilindri nu prea fac fata pe bmw(sportivitate). Desigur intotdeauna trebuie facut un compromis intre putere si consum. Daca vrei un consum mai redus, folosind masina foarte des in oras tre sa iei un 4 cilindri, iar daca nu te intereseaza, 6cil.

5327[/snapback]

 

 

Stiam si eu asta-repar la ele de 2 ani-ideea e ce vrei,intradevar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salut si bine v-am gasit !

 

Vreau sa-mi cumpar un E36,320i, fabricat intre 1992-1994 (de, limitele bugetului...) si rugamintea mea este sa ma ajutati cu sfaturi. Privitoare la orice:fiabilitate, consum, "limite maxime" acceptabile pt kilometraj, etc. Singura dilema pe care o am se refera la cutie: manuala sau automata?

 

Multumesc frumos pt. raspunsuri.

4869[/snapback]

 

Salut,

sunt cam in aceeasi situatie cu maciu1, numai ca stiu care ar fi limitele bugetului (EUR5.500 - max 6.000) - la banii astia s-ar gasi (Autovit, Anuntul) 316i sau (mai rar) 318i din 1994 - 1995 cu cca 150 - 200.000Km la bord (declarati) si stare impecabila (tot declarata).

rugamintea mea ar fi pentru o opinie de la un posesor de E36 (eventual daca cineva si-a luat de curind vre-un E36 descris mai sus).

multumesc anticipat,

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

conduc 320i din 96 de cateva luni si sunt multzumit de el si de performantza, daca nu trag de el suge 10L/100km daca trag cam 12L/100km cu cutie automata, nu imi place manuala, in city trafic mam scarbit de 1st, 2nd, 1st, 2nd if you know what i mean.

 

Probleme cu E36 sunt multe din care cea mai importanta la cele facute pana in 96 sunt bobinele de inductzie. Daca nu sunt BOSCH o sa se buleasca si deobicei iau si DME cu ele. Pompa de apa dupa 100.000km se face tzandari (are impeler din plastic). Mount's de la amortizoare din spate se bulesc dupa 30.000 km. Bucsele din fatza de la A arm se bulesc dupa 40.000 km (pune de M3 din 95, sunt foarte tari si au castor mai mare). Glovebox se deschide singur si arata juma deschis. Rear Subframe daca se dezlipeste de caroserie la punctul scaunelor din spate daca masina e condusa cam tare. Intra apa la DME si il bubuie daca nu scotz iafara plasticu de jos care nu lasa apa sa se adune in DME. Sensori care itzi zice daca placutzele de frana trebuie schimbate trebe scoase si legate de amortizoare (40$ la noi pentru un sensor, e stupidly expensive!)

 

In afara de asta sunt masini superbe :blink:

 

(scuze la spelling, i wasnt born there)

Link to comment
Share on other sites

conduc 320i din 96 de cateva luni si sunt multzumit de el si de performantza, daca nu trag de el suge 10L/100km daca trag cam 12L/100km cu cutie automata, nu imi place manuala, in city trafic mam scarbit de 1st, 2nd, 1st, 2nd if you know what i mean.

 

Probleme cu E36 sunt multe din care cea mai importanta la cele facute pana in 96 sunt bobinele de inductzie. Daca nu sunt BOSCH o sa se buleasca si deobicei iau si DME cu ele. Pompa de apa dupa 100.000km se face tzandari (are impeler din plastic). Mount's de la amortizoare din spate se bulesc dupa 30.000 km. Bucsele din fatza de la A arm se bulesc dupa 40.000 km (pune de M3 din 95, sunt foarte tari si au castor mai mare). Glovebox se deschide singur si arata juma deschis. Rear Subframe daca se dezlipeste de caroserie la punctul scaunelor din spate daca masina e condusa cam tare. Intra apa la DME si il bubuie daca nu scotz iafara plasticu de jos care nu lasa apa sa se adune in DME. Sensori care itzi zice daca placutzele de frana trebuie schimbate trebe scoase si legate de amortizoare (40$ la noi pentru un sensor, e stupidly expensive!)

 

In afara de asta sunt masini superbe :)

 

(scuze la spelling, i wasnt born there)

13611[/snapback]

 

:blink: ahh, tu in ce oras stai de cu cutie automata iti ia 10litrii in oras un 2l 6 in linie de BMW??? sunt si eu curios, nu de alta..... :)

Edited by Ionut
Link to comment
Share on other sites

eu nu pot sa scot 10 nici cu 318 cu manuala........minim 11 cand "suflu" pe pedala de acceleratie :blink:

13638[/snapback]

 

Si pe mine ma mira,mai ales ca daca studiezi cartea tehnica,intotdeauna consumul la automata in oras e mai mare.Iar la motorul de 2000 consum de 10 este chiar prea mic.Macar 11-12.Dar depinde intr-adevar si de orasul in care este el,ca daca e mai lejer traficul,poti scoate si sub 10.

Link to comment
Share on other sites

Salut si bine v-am gasit !

 

Vreau sa-mi cumpar un E36,320i, fabricat intre 1992-1994 (de, limitele bugetului...) si rugamintea mea este sa ma ajutati cu sfaturi. Privitoare la orice:fiabilitate, consum, "limite maxime" acceptabile pt kilometraj, etc. Singura dilema pe care o am se refera la cutie: manuala sau automata?

 

Multumesc frumos pt. raspunsuri.

4869[/snapback]

 

eu unul nu te sfatuiesc sa-ti iei un 320i. nu pt ca as avea ceva impotriva dar ai alternative mai bune: 318is care are unul dintre cele mai fiabile motoare 140 caluti si nu sare de 11 in oras si ca sa merg si mai in detaliu (dpdv al consumului) in afara orasului eu am facut 900 km cu un rezervor, mers obisnuit, nu la consum.

este o masina foarte buna eu am avut un 318is coupe 97 timp de 2 ani si am fost foarte multumit, piese ieftine cel putin mai ieftine ca la un passat tot din 97.

si ca performante tot cam pe acolo se situeaza ca si 320i.

Link to comment
Share on other sites

Brisbane Australia

 

cum am spus modelu E36 sub anii 1995 au bobine de inductzie care nu sunt BOSCH, ele crapa si pierzi putere/mileage. Multe au fost deja schimbate de BMW dar multe nu.

 

Secretu e simplu, Slick50 odata la 2 ani, O2 sensor odata la 3 ani, NKG Iridium plugs, Mobil1 0-40 si benzina Mobil VORTEX/Shell Optimax. Daca faci calculu pe an iesi mai bine decat cu ulei, benzina si bujii proaste cu vro 400$/an

 

Insa la benzina voastra din Romania si Uleiul vostru nu cred ca ajungi sa faci 500km cu un tanc de benzina :blink:

Link to comment
Share on other sites

Brisbane Australia

 

cum am spus modelu E36 sub anii 1995 au bobine de inductzie care nu sunt BOSCH, ele crapa si pierzi putere/mileage. Multe au fost deja schimbate de BMW dar multe nu.

 

Secretu e simplu, Slick50 odata la 2 ani, O2 sensor odata la 3 ani, NKG Iridium plugs, Mobil1 0-40 si benzina Mobil VORTEX/Shell Optimax. Daca faci calculu pe an iesi mai bine decat cu ulei, benzina si bujii proaste cu vro 400$/an

 

Insa la benzina voastra din Romania si Uleiul vostru nu cred ca ajungi sa faci 500km cu un tanc de benzina :blink:

13695[/snapback]

 

Pai uleiul ce are,ca daca pui Castrol Magnatec sau RS e mai mult decat bine.Daca mergi la reprezentanta si bagi ulei BMW,e de fapt Castrol cu eticheta de BMW.Benzina in general de la OMV e foarte buna,deci nu ai de ce sa te plangi.Iar bujiile nu se pun cum vrea fiecare,eu de exemplu pe E34 trebuie sa pun numai un anumit tip de bujii,eventual sa le modific scanteia ca sunt variabile.Senzorul de oxigen nu prea ai motiv sa il schimbi decat cand se duce,pentru ca ori merge ori nu mai merge,nu exista ca merge prost.Bobinele intr-adevar sunt probleme cu ele,dar numai cu cele care nu sunt BOSH.Iar Slick chiar nu bag ca nu are sens,aceeasi poveste si cu alti aditivi minune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.