Jump to content

Probleme imobilizator E38. Help !


XSD

Recommended Posts

Salut din nou,

 

Am luat de la un prieten un 728i E38 din '96 care avea o problema la imobilizator si cum el oricum vroia un diesel mai mic, cu ceva convingere s-a despartit de ea. Masina a decis intr-o dimineata sa nu mai porneasca, electromotorul nu invarte, nu ii da benzina si nici scanteie (cam exact ce opreste imobilizatorul).

 

Pe tester pe langa alte erori care am inteles ca nu sunt critice sau relevante la problema mea, mi-a dat eroare de imobilizator (as vrea sa va pot spune exact codul, insa nu il, nu mi l-a zis mecanicul si nu am avut prezenta de spirit sa intreb).

 

Eu mai am un 728i aproximativ identic pentru piese, m-am gandit ca orice ar fi in neregula cu primul, rezolv cu al 2-lea.

Am apucat deci sa iau calculatorul de la motor si modulul EWS de la cel de piese si le-am montat pe "bolnav". Am tinut cheia care corespunde cu noul ews/ecu pe bord sau langa cheia normala insa tot nu a vrut sa porneasca. Am resetat si codurile de eroare cu metoda bazata pe butoanele de pe bord (cod de scos lock:on / test 21). Tot nimic.

 

In momentul de fata ramane sa incerc (cumva) sa pun si amplificatorul de la ews si sa vad daca va face o diferenta faptul ca am facut schimb de chip-uri intre chei, deci acum cheia de contact are chip-ul care corespunde la ews/ecu. Asta pt. ca m-am gandit sa nu fie nevoie de o anumita pozitie in care sa fie chip-ul sau (posibil ?) sa interfereze daca sunt 2 chip-uri de pe masini diferite unul langa altul.

 

Problema mea este ca nu posed o interfata de diagnoza iar mecanicul care ma mai ajuta e de obicei disponibil cam o data pe saptamana. In acest caz imi vine f. greu sa diagnostichez ce se intampla. Asta in special pentru ca in instalatia masinii a mai fost umblat si nu foarte "profesionist" sa spun asa (deci pot aparea mai multe cauze la aceeasi problema).

 

As aprecia foarte mult niste ajutor, sugestii, orice.

De asemenea daca poate cineva din Iasi sa ma ajute cu o interfata de diagnoza ar fi superb.

 

Intrebari :

1. este pana la urma vreo modalitate prin care sa se testeze sigur ca imobilizatorul este de vina ?

2. chip-urile de pe chei pot "expira"/sa se strice ? in acest caz ce variante as avea ? se pot reprograma ?

3. ce relee/sigurante ar trebui sa conteze ? am schimbat sigurantele in neregula din panou, dar poate mai sunt si altele de care nu stiu ?

4. contactul in sine conteaza ? ar trebui schimbat si el, ev. si partea electrica ? din ce am vazut eu nu e tocmai usor de scos, mi s-a parut ca trebuie sa schimbi coloana cu totul.

 

Va multumesc anticipat, sunt putin speriat de lipsa de succes la ceva ce speram sa fie relativ simplu.

 

PS : Are cineva idee daca o interfata de flash tuning KWP2000+ poate face si diagnoza ? Am comandat din alte motive una din Hong Kong si trebuie sa-mi ajunga sapt. viitoare.

Edited by XSD
Link to comment
Share on other sites

multumesc de raspuns, am citit si topic-ul tau acum ceva vreme, insa nu cred ca se aplica la mine, eu nu am o baza de pornire sigura (ex. nu stiu 100% ca functioneaza unul din cele 2 ansable ews/amplif ews/ecu/chip cheie). Practic as avea nevoie sa am posibilitatea sa reprogramez si sa testez o cheie, chestie pt. care fie nu stiu daca o sa gasesc un expert fie trebuie sa scot cam 800E si sa astept 2-3 sapt. pt. o scula care sa stie sa faca asta. Aveam in plan sa iau asa ceva, dar nu acum :)
Link to comment
Share on other sites

Prefer sa incerc sa inteleg problema si sa o rezolv, nu am avut experiente bune cu dealerii in general. Plus ca la o problema complicata reprezentanta te usuca de bani. Din alte sfaturi am inteles ca inclusiv antena ar fi trebuit schimbata de pe cealalta masina tot ansamblul verificand codurile de identificare (IFN) de la fiecare componenta inainte de a merge mai departe si a verifica transponderul.

 

Din nefericire am pierdut multicel timp cu masinile in ultima vreme si m-a cam ajuns din spate lucrul, asa ca abia de luni poate ma mai joc putin cu ea :) Va tin la curent, intre timp daca mai sunt idei, sugestii, sunt binevenite !

 

Cheers !

Link to comment
Share on other sites

"nu ne pricepem sunt prea vechi, aduceti masina aici pe platforma si vedem daca putem sa-i facem ceva" :)

 

Eu sper oricum sa-i dau de cap avand in vedere ca am 2 masini la fel si o sa-mi vina si mie odata si-odata o diagnoza, nu am gasit inca pe nimeni sa ma ajute.

Link to comment
Share on other sites

Mai, eu ii inteleg, la reprezentanta se duc doar cei cu modele noi, apreciez sinceritatea. Vasile si Gheo pe de alta parte zic ca pot sa faca orice si pleci cu masina bucati.

 

Mi se par corecti si din ce contact am avut cu ei dintre toti dealerii par cei mai okay. Insa experientele mai "nefericite" cu alti dealeri m-au facut sa fiu putin mai atent cand am incredere in reprezentante.

 

Oricum pe mine nu ma supara sa mai prind putina experienta in problemele astea, daca nu as fi curios de tehnica si pasionat de masini mi-as fi luat un logan "mpi" si mi-as fi vazut de treaba. Oricum am totdeauna cu ce merge deci nu e nici stres nici graba :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

din nou, dupa o abseta mai lunga (mai citesc dar nu prea e timp sa postez si sa fac prezenta) m-am gandit sa completez topicul.

 

In final era ews-ul, ma gandeam sa fac un tutorial ceva pt. cei care trec prin probleme similare si le zic mecanicii sa schimbe motorul etc. :) Pana la urma mi-am luat diagnoze bmw si alte din astea (m-am saturat sa depind de altii la chestii relativ simple) si am sincronizat ews-ul iar masina a pornit la sfert cu toate ca statea de ceva vreme. Cu diagnoza am schimbat si limba in engleza din germana si alte nebunii, daca tot se poate, de ce nu.

 

M-am apucat sa mut tot ce era in stare mult mai buna de pe masina de piese (care e impecabila si km putini dar fost putin botita in fata iar omul fiind mai "boss" a preferat sa ia alta fara accident), interiorul full de piele, usi, cutia automata (pt. km mai putini, si cealalta era f. buna), chiulasa completa (nu-mi placea cum se auzea aia veche avea o mica bataie - era o supapa care nu etansa, s-ar fi rezolvat cu o curatare dar asta e, odata data jos mai bine o pui pe aia mai buna/noua, nu ?) diverse alte trim-uri si nebunii mici, suspensia, evacuarea etc. Practic i-am redus mult varsta. Din nefericire mecanicului meu i-a luat foarte mult sa faca operatia asta (dar il inteleg, si pretul cerut e mult sub piata) si intre timp deja am luat alte masini si E38-ul cred ca va fi pus la vanzare. Urmeaza o mica revopsire la capota (are niste zgarieturi mai nasoale pe ea), un detailing profesional interior-exterior ca sa arate aproape ca noua. Asa noul proprietar sper sa fie mandru de ce primeste :lol: Apropos, m-a surprins consumul (la mers linistit), cam 11.5-12 in oras si 7 inafara. Chiar ca nu are rost TDS-ul cum spunea cineva aici, ce castigi prin consum pierzi la prima piesa cazuta (si cam cad) iar demarajul nu cred ca are nici o legatura intre cele doua, am mers cu un E39 TDS si cu toate ca e mai usoara mi s-a parut simtitor mai lenta.

 

Masina cred ca va ajunge in 2-3 sapt. la mica publicitate la un pret de criza :lol: Totul depinde de timpul care-l am sa ma ocup de ea.

 

Sper sa ajute pe cineva ce am mai scris pe aici :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.