Jump to content

pot sa pun roti mai mari


umbra

Recommended Posts

Pesemne nu crezi nici ca placute de frana mai mari + discuri mai mari.. nu te ajuta sa franezi mai repede.. nu ?

 

S-a mai discutat si ai fi surprins de concluzii:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=32788&hl=

 

o sa citesc.. dar referitor la subiectu asta.. este ceva parere din partea domnului moderator ?

 

"paul: Legea aceea invatata in clasa a VI care guverneaza frecarea este corecta indiferent de pareea ta. Ar fi bine daca din toata discutia ai retine macar 2 chestii fundamentale :

 

Forta de frecare nu depinde de marimea suprafatei de contact

Coeficientul de frecare este o constanta si nu variaza in functie de marimea suprafatei de contact"

deci forta de frecare... nu depinde de suprafata de contact.. adica marimea discurilor...si a placutelor... dimensiunea lor.. face ca ele sa se raceasca mai usor.. si sa ia abuzul fluierand :).

 

" Sunt tesite la mai multe marci, nu doar la ATE. Poate nu asa mult ca la ATE.

Oricum important e ca marimea suprafetei placutelor de frana nu afecteaza absolut deloc forta e franare "

Edited by Dan_Andrei
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am sa fiu scurt si la obiect..(observ ca aici se dicuta mult si ....)....caz real nu demonstratii de la olimpiade si din ziare sau site-uri "specializate".......am pe fata cauciucuri 235/45/17....si pe spate 255/45/17...merg in linie dreapta cu cauciucurile ude...am doua tipuri de urme distincte pe asfalt...una de 235mm si una de 255mm specific presiunea fata 2.1 si cea spate 2.3...fara alte comentarii...cine nu crede sa faca practic aceast experiment......

PS: nu mai vorbiti de dragul artei :)

Link to comment
Share on other sites

Am sa fiu scurt si la obiect..(observ ca aici se dicuta mult si ....)....caz real nu demonstratii de la olimpiade si din ziare sau site-uri "specializate".......am pe fata cauciucuri 235/45/17....si pe spate 255/45/17...merg in linie dreapta cu cauciucurile ude...am doua tipuri de urme distincte pe asfalt...una de 235mm si una de 255mm specific presiunea fata 2.1 si cea spate 2.3...fara alte comentarii...cine nu crede sa faca practic aceast experiment......

PS: nu mai vorbiti de dragul artei :)

 

Si tu acuma cui dai dreptate ? ai citit ce s-a postat ? pagina anterioara.. normal ca ai urma lata de cat ti-e cauciucul dar ai poza pe pagina anterioara.. suprafata de contact se lateste.. dar ii scade lungimea... prin exemplu pe fata ai 235x20 ...suprafata de contact.. iar pe spate suprafata de contact e 245x18. Latimea suprafetei de contact nu o contesta nimeni...

 

http://www.ibmwr.org/otech/tirestuff.html

 

Contact area on dry areas is still not completely understood, and there are different conflicting theories. Experimental data indicates that the net pressure distribution at any point in the contact patch depends primarily upon tire pressure. Small blocks of tread design often demonstrate markedly different distributions on different areas of the same block. While in theory the smooth tire gives the best traction, pressure levels in blocked patterns exceed those in smooth areas by about 25%. Maximum tire pressure (on the contact area) occurs in the middle of the projection, being slightly shifted to the "toe" of the blocks, in the direction of vehicle travel, due to the increased stiffness of the sheared and compressed rubber in that region. Uneven tire wear and moulding irregularities including seams, can result in quite different distributions at different points in the life of a tire.

 

 

Tire deflection is the most important variable concerning the area of contact between the tire and roadway. If inflation pressure and load are simultaneously varied so as to maintain constant tire deflection, the contact area of the tire will remain relatively constant

 

peste tot unde am cautat scrie ca suprafata de contact este dependenta strict de greutatea pe roata si presiunea din roata..

Link to comment
Share on other sites

suprafata de contact are aceeasi arie, difera forma doar.. daca la o guma de 15" 205 de lata... are prin absurd forma patrata, la o guma pe 18" 245 lata.. va avea o forma dreptunghiulara, iar suprafata ramane la fel.

eu ma refeream la acest post......si nu numai...este foarte simplu si repet....daca am acelasi diametru 17' si am acelasi talon...si am doua latimi diferite...vor rezulta doua suprafete de contact diferite.....

PS: tu vorbesti numai cu de exemplu sau daca ar fi.....suntem unii pe aici care iti spunem practic... nu exemple ...sau daca ar fi ...eu ti-am dat o informatie practica si tu deja ai inceput cu de exemplu daca.... :) las-o balta

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

M-am enervat :)

 

Am o roata pe fata care imi face probleme, este cauciucul de iarna care l-am pus acum 2-3 saptamani si care, desi a fost echilibrat la montare, acum bate, probabil ca s-a mai asezat; rezulta ca maine - cel tarziu poimaine - trebuie sa il duc la echilibrat.

 

In momentul in care o sa imi ridice baietii masina pe cric, o sa fac o comparatie intre suprafata de contact a acestei roti si cea a rotii de rezerva, mai ingusta si umflata la aceeasi presiune. O sa posetez tot procesul, masuratorile si concluziile, ca sunt tare curios :)

 

Intrebare: Ce sa pun sub roata sa fie cat mai precisa masuratoarea? O foaie de indigo intre 2 de hartie o functiona? Vreau sa ma duc pregatit...

Link to comment
Share on other sites

Bogdanchis: simplu... de tot.. ce inseamna presiunea ? cum se defineste... si de acolo e simplu de tot.. partea a 2-a sti care e ? ca am postat un articol .. si "l-am luat in brate"... da tu n-ai postat nici un articol nimic.. sa vad si eu ce ai luat in brate... din cate vad eu pe forumu asta... site-ul respectiv se da referinta cand se trimite cineva la studiat..

 

Faci confuzie.. cumperi guma mai lata.. ca sa aiba TALON mai mic... documenteaza-te.. vezi cum scade talonul in functie de latimea gumei.. avand un talon mai mic..ai unele avantaje...

...

 

Presiunea : este forÞa pe unitatea de suprafaÞã aplicatã În direcÞie perpendicularã pe acea suprafaÞã.

 

Consider ca am explicat clar.. pentru cine a vrut sa inteleaga, mai mult de atata am adus si argumente, poze, linkuri si asa mai departe. Nu ai adus nici un dram de argument care sa-ti sustina teoria...

 

Uite o lectie de fizica...

post-21294-1229961748_thumb.jpg

 

 

ma tot mir ca pretinzi ca te-ai documentat, si tot timpul faci referire la latime, dar latimea depinde in totalitate si de inaltimea gumei.... pe tine in curbe te ajuta talonul mai mic....

 

Pesemne nu crezi nici ca placute de frana mai mari + discuri mai mari.. nu te ajuta sa franezi mai repede.. nu ?

 

 

Eu am scris clar ca luam un caz ideal si luam ca exemplu doua roti pe 15 echipate cu cauciucuri de aceeasi marca producator deci aceeasi compozitie la latimi diferite si cu aproximativ acelasi talon dimensiunile erau:195/65R15 si 225/60R15.Am mentionat dimensiunile pentru ca daca o sa calculezi inaltimile taloanelor(vezi pe site-ul care l-ai dat bibliografie) o sa observi ca sunt aproximativ egale. Un talon de 65 la o guma de 195 latime nu e mai mare decat un talon de 60 la o guma de 225.Asa ca nu stiu de ce te tot legi tu de toaloanele gumelor ca nu au nici o legatura cu latimea.Am spus clar:"Luam doua roti 195/65R15 si 225/60R15 amandoua acelasi model de cauciuc(michelin pilot sa zicem) umflate cu aceeasi presiune 2 bari.Care crezi tu ca o sa aiba urma mai mare?"

Ca sa stii cum se calculeaza talonul la o guma de 225/60R15: "60" inseamna 60% din latimea benzii de rulare.Adica la guma de 225 talon de 60 se traduce in 135 de mm iar la una de 195 talon de 65 este 126.75 mm.

Am atasat si o poza cu diametrele rotilor cea standard de 195 si cealalta care culmea era omologata pe toate actele si chiar si pe stalpul masinii este trecuta de 225.

 

Deci sa terminam odata pt totdeauna cu talonul ca are aceeasi inaltime si sa ne concentram asupra suprafetei de contact.

Si apropo maine o sa ma duc la o benzinarie sa dau jos o roata sa ii masor presiunea si dupa o sa o pun inapoi pe masina sa o masor iara.Se vedem ca poate o sa creasca miraculos cand e greutaea masinii pe ea.

Si apoi asteptam testul lui MuadDib.Poate gasesc si eu niste indigo si fac o comparatie intre cele doua roti cea de pe masina de 225 si cea de rezerva 195.

 

P.S.:Vezi ca presiunea e intradevar o unitatea vectoriala dar nu reactioneaza ca o reactiune.Adica nu are sensul in sus ci in jos.Eu cred ca atunci cand inmultesti/sau imparti un vector cu un scalar,vectorul nu isi schimba directia si sensul.La tine s-a scmbat.Si inca o data presiunea din gume nu e tot una cu presiunea exercitata de guma asupra asfaltului asa ca nu o lua in calcul.Pune o roata din lemn cu aceeasi urma si o sa vezi ca exercita aceeasi presiune asupra asfaltului ca cea de cauciuc.OAre aia de lemn ce presiune are?Vro "30 psi". :)

 

 

Dupa parerea mea greutatea rotilor este are un rol insignifiant pt consum.Nu cred ca e o diferenta asa mare de greutate intre rotile de serie pe 15 si sa zicem altele pe 17.

 

TotuÂşi conteazĂŁ.

DiferenĂžele se simt destul de uÂşor la maÂşinile mai slabe ca putere.

 

O fi o diferenta de masa intre cele doua tipuri de roti avand nu zic nu.Dar nu cred ca ea contaza asa mult.De curiozitate oare cat e diferenta intre rotile standard si cele M mai mari de exemplu la tine.Nu cred ca depaseste 20kg.20kg e diferenta intre rezervorul plin si gol.

Link to comment
Share on other sites

In ce sens se simte diferenta, ce anume se modifica?

 

Va trage mai prost.

 

Mai ales pentru cã cei mai mulÞi trec la jante replici pe 18, simÞitor mai grele decât cele originale BMW.

Existã ºi jante replici care nu cântãresc mult faÞã de cele originale deci nu este o regulã.

Link to comment
Share on other sites

Ma duc acasa si imi ridic masina. Si de fata si de spate. Si o las pe rand pe fiecare roata, iar sub roata pun polistiren. Masor apoi urmele lasate de 225/45/17 si de 245/40/17 si postez. Ca asa nu se mai poate. Si sunt convins ca suprafetele difera ca si marime. Pentru ca peste tot in racing se folosesc anvelope late.

 

PS: de ex, la masinile ce merg in zonele arctice, de ce anvelopele sunt foarte mari si late? Oare nu pentru a avea suprafata mare si pentru a nu se afunda asa in zapada? Valabil si pentru buggy-urile de nisip ...

Link to comment
Share on other sites

Cam ambiguu termenul. Ce inseamna ca va trage mai prost, cum se manifesta acest "va trage mai prost"? Ce se simte? Daca pui masina pe dyno va indica o putere mai mica cu jante de 18?

 

Nu am de unde sĂŁ Âştiu din moment ce nu am fĂŁcut un astfel de test.

 

ĂnsĂŁ foarte mulĂži ĂŽÂşi dau seama de acest lucru când trec de la jante mai mici la jante mai mari sau invers.

Link to comment
Share on other sites

Cristianiorga: iti spun practic....dupa cum sti.. aria/suprafata este data de lungime si latime.... daca tie iti creste latimea... se poate sa ai aceeasi suprafata de contact.. pentru ca iti scade lungimea... impropriu spus... cand latimea o sa fie mai mare decat lungimea.... deci cresti latimea.. scade automat cealalta dimensiune... PRACTIC :)

post-21294-1230029901_thumb.jpg Exact asa ai tu... pe fata si pe spate... suprafata e aceeasi

 

Ieri toata ziua am cautat posibile documentatii care sa sustina punctu de vedere a lui bogdan chis... si nu am gasit nicaieri, peste tot gasesc ca suprafata de contact depinde de greutatea pe roata si de presiunea din roti... as vrea sa-l rog pe aceasta cale pe bogdan chis sa-mi dea lectura de citit...

 

Bogdanchis: presiunea actioneaza...in toate directiile, eu am luat directia care ma intereseaza pe mine pentru exemplul dat, presiunea este egala in orice punct . Repet, da-mi sa citesc... ceva documentatie care-ti confirma teoria.... si dupa capu meu daca ai avea placute de frana mari si discuri mari.. ar trebui sa opresti mai repede... dar legile fizicii zic ca opresti la fel de repede, atata ca se uzeaza mai incet, si suporta abuzul mai bine... la fel este si aici....

 

Teoretic: scad performantele la o masina, daca va creste diametrul rotii sau greutatea rotii, de aceea este bine sa urmarim indicatiile producatorului... a

 

Acestea fiind spuse.. nu ma apuc sa predau lectii de matematica... in stanga si in dreapta sa explic ca... aria depinde de 2 dimensiuni si ca totusi este posibil sa ai aceeasi arie daca va creste 1 din cele 2.... ca mi se pare absurd sa nu se stie treaba asta...

Bogdanchis: citeste in documentatia respectiva si o sa vezi ca intaltimea talonului depinde strict de latimea gumei... daca ptr tine 65 si 60 e tot una... atunci nu mai are rost sa continuu discutia... te documentezi si vezi ca inaltimea talonului este un procent din restu dimensiunilor... scrie acolo cum se calculeaza... repet... inca nu mi-ai dat nimic de citit care sa-ti confirme teoria... eu ti-am dat deja 2 surse....

Edited by Dan_Andrei
Link to comment
Share on other sites

Cristianiorga: iti spun practic....dupa cum sti.. aria/suprafata este data de lungime si latime.... daca tie iti creste latimea... se poate sa ai aceeasi suprafata de contact.. pentru ca iti scade lungimea... impropriu spus... cand latimea o sa fie mai mare decat lungimea.... deci cresti latimea.. scade automat cealalta dimensiune... PRACTIC :)

post-21294-1230029901_thumb.jpg Exact asa ai tu... pe fata si pe spate... suprafata e aceeasi

 

Ieri toata ziua am cautat posibile documentatii care sa sustina punctu de vedere a lui bogdan chis... si nu am gasit nicaieri, peste tot gasesc ca suprafata de contact depinde de greutatea pe roata si de presiunea din roti... as vrea sa-l rog pe aceasta cale pe bogdan chis sa-mi dea lectura de citit...

 

Bogdanchis: presiunea actioneaza...in toate directiile, eu am luat directia care ma intereseaza pe mine pentru exemplul dat, presiunea este egala in orice punct . Repet, da-mi sa citesc... ceva documentatie care-ti confirma teoria.... si dupa capu meu daca ai avea placute de frana mari si discuri mari.. ar trebui sa opresti mai repede... dar legile fizicii zic ca opresti la fel de repede, atata ca se uzeaza mai incet, si suporta abuzul mai bine... la fel este si aici....

 

Teoretic: scad performantele la o masina, daca va creste diametrul rotii sau greutatea rotii, de aceea este bine sa urmarim indicatiile producatorului... a

 

Acestea fiind spuse.. nu ma apuc sa predau lectii de matematica... in stanga si in dreapta sa explic ca... aria depinde de 2 dimensiuni si ca totusi este posibil sa ai aceeasi arie daca va creste 1 din cele 2.... ca mi se pare absurd sa nu se stie treaba asta...

Bogdanchis: citeste in documentatia respectiva si o sa vezi ca intaltimea talonului depinde strict de latimea gumei... daca ptr tine 65 si 60 e tot una... atunci nu mai are rost sa continuu discutia... te documentezi si vezi ca inaltimea talonului este un procent din restu dimensiunilor... scrie acolo cum se calculeaza... repet... inca nu mi-ai dat nimic de citit care sa-ti confirme teoria... eu ti-am dat deja 2 surse....

Daca ma lamuresti si pe mine cu sensul acetei fraze: "Cristianiorga: iti spun practic....dupa cum sti.. aria/suprafata este data de lungime si latime.... daca tie iti creste latimea... se poate sa ai aceeasi suprafata de contact.. pentru ca iti scade lungimea... impropriu spus... cand latimea o sa fie mai mare decat lungimea.... deci cresti latimea.. scade automat cealalta dimensiune... PRACTIC :)....

Daca tu spui ca imi creste latimea imi scade lungimea....atunci fara suparare... dar eu am iesit din discutie......

Link to comment
Share on other sites

Cam ambiguu termenul. Ce inseamna ca va trage mai prost, cum se manifesta acest "va trage mai prost"? Ce se simte? Daca pui masina pe dyno va indica o putere mai mica cu jante de 18?

 

Nu am de unde sĂŁ Âştiu din moment ce nu am fĂŁcut un astfel de test.

 

ĂnsĂŁ foarte mulĂži ĂŽÂşi dau seama de acest lucru când trec de la jante mai mici la jante mai mari sau invers.

Edificator argumentul "ĂnsĂŁ foarte mulĂži ĂŽÂşi dau seama". Valoare zero.

Link to comment
Share on other sites

E39 520D

Masina cu motor prea mic pentru cat este de mare.

Pana acum 2 zile am avut pe ea jante originale pe 15.

Cred ca am dreptul sa afirm ca stiu cum trage masina, nu de alta dar i-am facut vreo 100000km , toti cu jentile pe 15.

 

Am schimbat acum 2 zile jentile cu un set original , pe 17.

 

Diferente:

Minime la demaraj.

Tinuta de drum impecabila acum.

Comfort putin redus.

Consumul s-a modificat, respectiv a crescut.

 

 

Greutatea unei jante+anvelopa pe 17 este aproape dubla fata de 15.

Ambele seturi sunt OEM nu pacalici replica sau ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.