Jump to content

Povesti & sfaturi 520i - E28


barqqsanu

Recommended Posts

Am cumparat un 520i din '83 acum vreo 4 ani. A mers bine masina vreo 2 luni dupa ce am cumparat-o...apoi au inceput problemele. Incepuse sa intrerupa in mers....ii placea sa stea doar la turatii medii...intre 2500 si 4000 rpm. M-am tot intrebat de la ce sa fie....si intr-un final am schimbat debimetrul. Cu noul debitmetru (luat de la dezmembrari) mergea perfect, nu mai intrerupea, consumul era mai mic...dar nu mai avea viatza in ea ca inainte. M-am multumit cu asta....am zis k mai bine sa mearga asa decat deloc. Dupa alte 6-7 luni de mers...iarasi probleme cu demarajul. Cand bagam piciorul in ea....murea, si asta de pe la vreo 3000 rpm. Am fost cu ea la mecanici....nici unul nu si-a dat seama ce are....pt k dupa 3 saptamani sa se rupa cureaua de distributie (de la curea era problema cu demarajul) :blink: . Am demontat motorul sa vad ce pagube a produs ruperea curelei si am constatat ca, _chiulasa_ era facuta praf.Si inca un lucru care m-a surprins....garnitura de _chiulasa_ avea pusa peste ea....un rand de sarma.Nu-mi venea sa cred ce vad acolo. 2 ani de zile am cautat motor complet...asta pt k nu am vrut sa umblu cu piese din dezmembrari prin motor...si n-am gasit nici unul sub 500 E....si am zis k nu merita. In final.....la sfarsitul anului trecut am gasit un tip care mi-a vandut un motor ieftin...la doar 4 mil, dar avea blocul spart pt k intrase apa in el si inghetase. Am luat tot ce era bun de pe motorul lui si l-am pus pe al meu (_chiulasa_, segmenti, pistoane...etc). Am urcat motorul pe masina....si da-i la cheie. Nu a vrut sa porneasca nici in ruptul capului. Am inceput sa iau toata instalatia la mana. Am curatat electromotorul + toti conectorii posibili....si am reusit sa-l pornesc.

Au mai aparut multe probleme:

- Regulatorul de presiune de la rampa de injectoare scapa presiune, l-am schimbat.

- pierde lichid pe la servo - problema nerezolvata inca

- motorul de la stergatoare s-a ars....l-am inlocuit

- acul de la chilometraj e mort - problema nerezolvata.

 

Asa ca....sfatul meu este: daca va luati un BMW E28....verificati (schimbati): cureaua de distributie, uleiul, filtrul de aer si de benzina, regulatorul de presiune, debimetrul si garnitura de _chiulasa_. Va spun asta dupa ce am cheltuit pt reparatiile masinii peste 20 mil...si asta fara mana de lucru pt k m-a ajutat tatal meu (mecanic de meserie).

Acum masina merge ok....sunt multumit de ea.

Daca stie cineva cum pot rezolva problema cu acul de chilometraj va rog sa postati un mesaj.

Link to comment
Share on other sites

:blink: deci nu stiu cine esti dar mi ai facut un mare favor si iti multumesc

astazi mi am cumparat si eu un e28 ca norocu ca am citit sfaturile tale referitor la curea si am schimbat o automat evident nu mai avea mult cea veche si spargeam motoru,si filtrele si bujiile si garnituri cam 5 mil plus manopera dar frate stii ceva a meritat masina merge tun m am speriat cand m am urcat la volan dupa ce le am rezolvat deci vreau sa ti spun ca merge motoru de mi vine sa l mananc nici nu l aud bestial de silentios nu bate nimik la masina este super si am luat o cu o mie de euro dar ca fiecare BMW necesita cateva mici reparatii de rugina la telescoape o bara spate si stop dar in rest ii beton motor 2000 ,masina peste vreo 2 luni v a fii la toate shourile o fac bestial piele tapiterie noua jante bord tot schimb clasica cu un aer sportiv si v a radia in splendoarea a dupa ce ii trag o vopsea de sa rup guri noah aniway mersi mult

Link to comment
Share on other sites

sa o stapanesti sanatos si sa ai parte numai de bucurii din partea ei. Pune si tu pe o foaie tot ce faci la ea si cu preturi, ca observ ca esti chitit pe treburi mari in privinta ei. Ma intereseaza in mod direct, am si eu un E28 525i din '84 cam hartanit si nu prea am timp de el dar poate daca vad rezultate frumoase si preturi acceptabile ma apuc si eu de el. Edited by crazydriver
Link to comment
Share on other sites

Vreau sa va zic k eu mi-am reparat masina dupa cartea asta (atasata) si merge struna. Esapamentul l-am facut eu ajutat de un meserias...din tevi + niste tobe de la alt bmw pt k toate tobele noi pt 520i - ul meu ma costau 12 mil...si nu se merita.

Trebuie sa-mi imbrac si eu scaunele...k vremea si-a spus cuvantul....asa k cea mai ieftina varianta ar fi sa-mi iau un set de huse. Si mai trebuie sa-mi iau un regulator de presiune pt k asta pe care-l am acum scapa presiune... si imi papa cam multa benzina.

In rest...totul e ok.....dar tot n-am rezolvat pb cu acul de kilometraj :blink: .

P.S: Sper sa va ajute cartea asta !.......Pe care nu o pot atasa pt k are 6 MB. Asa k cine e interesat...sa-mi lase adresa de mail si i-o trimit eu.

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa va zic k eu mi-am reparat masina dupa cartea asta (atasata) si merge struna. Esapamentul l-am facut eu ajutat de un meserias...din tevi + niste tobe de la alt bmw pt k toate tobele noi pt 520i - ul meu ma costau 12 mil...si nu se merita.

Trebuie sa-mi imbrac si eu scaunele...k vremea si-a spus cuvantul....asa k cea mai ieftina varianta ar fi sa-mi iau un set de huse. Si mai trebuie sa-mi iau un regulator de presiune pt k asta pe care-l am acum scapa presiune... si imi papa cam multa benzina.

In rest...totul e ok.....dar tot n-am rezolvat pb cu acul de kilometraj  :) .

P.S: Sper sa va ajute cartea asta !.......Pe care nu o pot atasa pt k are 6 MB. Asa k cine e interesat...sa-mi lase adresa de mail si i-o trimit eu.

71849[/snapback]

Eu am cartea aia de care spui completa (aia de pe net are un capitol lipsa :blink: ) dar e in format JPG, adica efectiv am scanat-o fara sa o mai trec in format txt. Si a mea are cca 100Mb.

Cu kilometrajul...vezi mufa de sub bancheta din spate, din partea dreapta... curat-o si mai vezi apoi...indicatorul de consum merge?kilometrajul-ala general si cel zilnic, merg? pt ca daca e din senzorul de pe diferential, ar trebui sa nu mearga...daca e din bord...at mai bine iei un nou bord...eu am dat 300.000 pe unul ca mi se stricase kilometrajul (l-am demontat si l-am tinut cu atata finete ca l-am scapat pe jos drept in acul de viteza, care s-a indoit, si la indreptare s-a rupt :) )

Link to comment
Share on other sites

Imi merg toate acele in afara de kilometraj. Cred k e din bord totusi...am vazut pe alte forumuri k tre sa curat niste conectori sub bord..... .

Apropo...tu ai cartea aia de la Bentley??? K eu nu o am pe aia...o am pe aia de la Haynes...si am auzit k cea de la bentley e mult mai buna. Dak o ai....da un reply si vdm cum facem sa o dai si la altii :blink:

Link to comment
Share on other sites

:blink: multumesc pt sprijinul moral baieti maine cred ca ii fac niste poze DAR astazi sant deosebit de fericit am montat un mp3 player si am ramas prost de cela vazute si auzite difuzoarele cela 4 de facbrica merg brici nu mi vine sa cred cat de bine merg (evident am tirat mp3 playeru din mertanu lui taicameu :) ) primul pas ,al doilea a fost ca am gasit o curea pirelli noua pt servo in porbagaj carlig de tractare original un furtun de care aveam urgent nevoie de la gaze si ala nou o umbrela cateva marci germane si un prezervativ :)) .sant foarte multumit masina rupe asfaltul sub ea
Link to comment
Share on other sites

Imi merg toate acele in afara de kilometraj. Cred k e din bord totusi...am vazut pe alte forumuri k tre sa curat niste conectori sub bord..... .

Apropo...tu ai cartea aia de la Bentley??? K eu nu o am pe aia...o am pe aia de la Haynes...si am auzit k cea de la bentley e mult mai buna. Dak o ai....da un reply si vdm cum facem sa o dai si la altii :)

71876[/snapback]

Tot pe aia de la Haynes...si rectific marimea...are 40 Mb...

Nu ai nici un conector sub bord...ai in spatele bordului alea colorate in alb, galben si albastru...aia cu alb si cea cu albastru sunt responsabile...mufa galbena e pentru ceasul din dreapta bordului :) si alea sunt f fine...chiar nu vad cum ai putea sa le cureti si daca au probleme...pt ca sunt atat de bine prinse...de zici ca sunt aproape ermetice...cea mai expusa mufa e cea de sub bancheta din spate si, am uitat, cea din diferential...din cate stiu eu, daca nu-ti mergea aia...nu-ti mergea nici indicatorul de consum :blink: ...

Link to comment
Share on other sites

:blink: multumesc pt sprijinul moral baieti maine cred ca ii fac niste poze DAR astazi sant deosebit de fericit am montat un mp3 player si am ramas prost de cela vazute si auzite difuzoarele cela 4 de facbrica merg brici nu mi vine sa cred cat de bine merg (evident am tirat mp3 playeru din mertanu lui taicameu :)  ) primul pas ,al doilea a fost ca am gasit o curea pirelli noua pt servo in porbagaj carlig de tractare original un furtun de care aveam urgent nevoie de la gaze si ala nou o umbrela cateva marci germane si un prezervativ :)) .sant foarte multumit masina rupe asfaltul sub ea

71881[/snapback]

Grija mare cu asfaltul...sa nu se termine neasteptat sub cauciucuri :) ca pe urma sufli si-n iaurt :)Si eu am facut prostia si se vede si acum pe capota :)

Si am mai facut greseala sa schimb boxele de pe spate cu altele...si nu le mai gasesc pe alea vechi...ca tare bune erau :)

carligul de tractare monteaza-l cat mai repede sa-ti pazesti spatele de aia care uita ca au frana...:(

Marcile pune-le la colectie si prezervativul...arunca-l, sa nu fie expirat :)

Link to comment
Share on other sites

Fratilor....sa va zic ce am patit azi. Am cumparat regulator de presiune....k v-am poveztit k am pb cu al meu....si l-am pus. Am dat sa pornesc masina....o porneam....dar nu statea la relanti. Deja ma enervasem....credeam k mi-a dat ala tzeapa cu regulatorul. Zic...hai k poate o fi rece si nu vrea acum sa mearga cum trebuie.....si am plecat cu ea sa vad cum se comporta in mers.Nu se accelera nici sa o impusti...si dacia mea aia veche avea demaraj mai bun k BMW-ul. Nu va spun ce rusine am patit...m-a luat unu cu un Tico la misto...imi venea sa ma impusc. :) Am ajuns plin de draci acasa si am inceput sa umblu la delco...credeam k nu are avansul klumea.Dar tot umbland eu pe acolo...aud cum tragea aer pe undeva in galerie. Ma uit mai atent...si vad o gaura cat 3 degete in furtunul ala gros ce pleaca din debitmetru si intra in galerie. Am astupat gaura aia cu niste banda izoliera si am plecat din nou in ture cu ea. Acum merge de zbarnaie...dar vreau sa-i cumpar furtun nou. Asa k daca stiti de unde pot cumpara un furtun din ala nou....sau intr-o stare buna...pls.....HELP ME !!! :blink:

 

P.S: Aveati dreptate....nu-mi merge nici kilometrajul dar nici indicatorul de consum si nici indicatoarele de kilometrii parcursi. Am cautat mufa sub bancheta din spate....dar nu am gasit-o. E cumva sub masina????

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa cum v-am spus....nu pot sa-i dau de cap la kilometraj. Am curatat mufa de sub bancheta spate...dar degeaba. M-am uitat si in spatele bordului...dar nu se vede nici un fir desprins. De unde naiba sa fie problema????

Al doilea lucru ce ma enerveaza....masina e puturoasa in demaraje.Nu stiu ce sa-i fac. I-am schimbat regulatorul de presiune...dar degeaba...tot "baba" e. De la ce sa fie??

Veniti si voi cu sfaturi si idei !!!

Link to comment
Share on other sites

P.S: Aveati dreptate....nu-mi merge nici kilometrajul dar nici indicatorul de consum si nici indicatoarele de kilometrii parcursi. Am cautat mufa sub bancheta din spate....dar nu am gasit-o. E cumva sub masina????

72075[/snapback]

Nu e sub masina..e sub bancheta din spate, in partea din spatele pasagerului din spate...daca vrei fac o foto.....poate la 87-ele meu l-au pus sub bancheta, deasupra izolatiei termice, si la tine in alta parte :blink: ...

Mai repede ar fi mufa de la senzorul din diferential... :) la mine (518i) e pusa spre spatele masinii, in grupul diferential...fac si acolo foto...dar maine, daca vrei si gasesc rampa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Iuliane....te laudai cu niste poze pentru mufa buclucasa....te-ai dat batut????

Eu inca le astept, k nu-i dau de cap la kilometraj deloc !!!!

Si inca ceva.....am inteles k la e28 mai exista o pompa de benzina in rezervor ...e adevarat??? Si dak da....poate influenta doar ea presiunea din rampa de injectoare???

Link to comment
Share on other sites

Mai baieti...cunoscatori de motoare BMW....am un motor M20 ( E28 - 520i) si nu stiu ce rol are sonda aia de sub galeria de admisie. Am citit pe net ceva de PCV valve....sau oil separator....dar habar n-am ce-s alea. Asa k...va rog ajutati-ma si ziceti-mi ce e cu sonda aia.
Link to comment
Share on other sites

Nu te-am uitat cu foto...dar nu am avut rampa unde sa ma bag sa fac foto cu senzorul...vezi mai ca in spatele grupuilui diferential ai mufa aia cu un capison de cauciuc...vezi ca arata ca un dop dar are niste fire care pleaca de acolo..(stai sub toba de esapament si te uiti spre grup si vezi mufa de la senzor..) Referitor la mufa de sub bancheta...e chiar sub bancheta, sub pasagerul din dreapta spate...ridici bancheta si vezi 2 manunchiuri de fire care se unesc cu o mufa lata :blink:
Link to comment
Share on other sites

si eu am un E28 520I din `83.. am si ca oricare altul am si eu probleme cu el..

1.nu trage calumea adika urca in turatii da nus e simte nimika

2.cand motorul este rece porneste fra probleme cand este cald nu mai vrea sa o ia

3.uneiri are variae de turatie

4. consumul este undeva pe la 12& in oras

 

 

masina a fost dus ala un preten mecanic unde sau constata urmatoarele.

1. burduful ( cotul ) de la admisie este spart , trage aer fals

2.garnitura de _chiulasa_ este busita ( necesita schimbare)

3.bujiile sunt cam duse

4. la golirea motorului de ulei erau in jur 2l maxim de ulei

5. cureaua de distributie mecesita inlocuire

 

am procedat dupa indiccatiile mecanicului si am cumparat un schimb de ulei Castrol Rs ( 4l)10w 60 , un schimb pt cutie Castrol si pt diferential din aceeasi gama Castrol , curea de distributie Goodyear, filtru de aer Mann, bujii Champion 6 cu filet lung si 3 electrozi, garnitura imi vine maine si mai vreau sa imi iau un tratament metabond.. dar nu am gasit burduf ( cotul acela care vine imediat dupa deitmetru). poate ma ajuta cineva

Link to comment
Share on other sites

Eu am inlocuit la al meu tot ce ai inlocuit si tu...+filtrul de benzina. Al meu face figuri cand e rece....de-abia porneste...trebuie sa-l tin turat cam 2 min k sa-si dea drumul sa mearga frumos. Cred k nu tine presiune in rampa de injectoare. Dar de tras tot nu trage cum ar trebui.....si ai dreptate cu burduful ala...daca e fisurat trage aer fals si nu mai are putere....eu l-am infasurat intr-un cauciuc si merge asa. Si mai e si regulatorul de presiune...care s-ar putea sa nu-i dea atata benzina cat are nevoie motorul.

Mie nu-mi mai merge kilometrajul...si am incercat toate firele si mufele...dar degeaba.

Link to comment
Share on other sites

nici mie nu imi mai merg ceasurile

sa blocat borna kilometrica ..vitezometrul mergea acum nu stiu ce mama lui are.. in rest turometrul merge acul de la consum si ala ba merge aiurea ba nu merge cred ca inlocuiesc ceasurile cat de curand

Edited by DRooPY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.