Jump to content

Recesiunea si BMW


Tien

Recommended Posts

http://www.ziare.com/Profitul_BMW_a_scazut...uta-687009.html

 

Profitul net al celui mai mare producator de masini de lux, BMW, a scazut cu 89,5% ajungand la 330 de milioane de euro in 2008

 

Potrivit unui comunicat postat pe site-ul companiei, profitul inainte de taxe s-a situat la valoarea de 351 de milioane de euro, in scadere cu 90,9% fata de anul precedent.

 

Segmentul automobilelor a avut cel mai mult de suferit. Astfel, profiturile inainte de taxe au scazut cu 90,2 procente, ajungand la 318 milioane de euro.

 

Compania a vandut cu 4,3% mai putine masini pe parcursul ultimului an, dintre care 1,202 milioane de unitati din marca BMW, 1.212 limuzine Rolls-Royce si 830.000 de automobile MINI.

 

Ultimele doua branduri au inregistrat astfel cresteri ale vanzarilor, cu 20%, respectiv 4,3%. Numarul de vanzari ale masinilor BMW a scazut cu 5,8 procente.

 

Pe sectorul de motociclete, profiturile inainte de taxe au scazut cu 28,2 procente, la 51 de milioane de euro. In total, s-au vandut aproximativ 102.000 motociclete BMW anul trecut.

 

In urma rezultatelor negative, conducerea BMW a decis scaderea dividendelor, de la 1,06 euro/actiune in 2008, la 0,30 euro/actiune in acest an. "Vrem sa platim dividende chiar si in aceste vremuri grele din punct de vedere economic, pentru a demonstra increderea pe care o avem in operatiunile noastre si interesul acordat actionarilor", a declarat Reithofer Norbert, presedintele BMW.

 

In urma anuntului, actiunile companiei s-au depreciat cu 12 procente pe bursa.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

nu prea inteleg, cum sa vanda cu doar 4% mai putin dar profitul a scazut cu 89% ? <_<

 

ar insemna o scadere de la aprox 3 miliarde in 2007 la 330 de milioane in 2008 !

 

pai asta ar fi faliment.

 

Stirea nu poate fi corecta.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

intr-o companie o scadere de la un an la altul de 89% la profitul NET, ar insemna faliment. de la 3 miliarde la 300 de milioane practic.

 

Apoi, ca sa ai scadere in vanzari (in conditiile in care asta faci, vinzi un produs) DOAR 4% si scadere de profit net 89% este aproape imposibil.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Nu e chiar imposibil. O mare parte din vanzari sunt (erau) in SUA. Acolo recesiunea a lovit bine incepand de anul trecut. Ca atare s-au redus preturile ca sa mai vanda totusi cat se mai poate. Si-au pastrat volumele dar s-au redus marjele. Bine macar ca nu sunt in pierdere. Sa vedem insa ce aduce anul asta <_< Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

eu asa stiu ca daca obtii profit, chiar si daca acesta e redus cu 90 % fata de anul precedent, nu poti sa fii falimentar.

profitul e diferenta dintre venituri si cheltuieli, deci e ceea ce ramana din veniturile obtinute daca scazi cheltuielile.

deci BMW si-a acoperit cheltuielile avute pe anul 2008 din vanzarile facute si pe deasupra a mai ramas cu un profit de 300 milioane de euro, pe care l-a impartit actionarilor.

asta nu inseamna faliment.

asta inseamna ca detinatorii de actiuni BMW au castigat de pe urma lor acea suma de 0.30 centi / actiune.

odata ce ti-ai acoperit cheltuielile facute nu poti fii falimentar.

sa vedem ce v-a fii in anul acesta. ? ! <_<

Link to comment
Share on other sites

e aiurea stirea... vedeti ca la RR si mini au crescut vanzarile chiar daca la BMW a scazut, si e de subliniat, ca au crescut vanzarile la RR, care este o masina scumpa, adica profitul e mai mare la RR./ unitate decat la mini...

 

Probabil ca intr-adevar au obtinut un profit de 89%.. fata de anu trecut, nu cu 89% mai mic decat anu trecut

Link to comment
Share on other sites

e aiurea stirea... vedeti ca la RR si mini au crescut vanzarile chiar daca la BMW a scazut, si e de subliniat, ca au crescut vanzarile la RR, care este o masina scumpa, adica profitul e mai mare la RR./ unitate decat la mini...

 

Probabil ca intr-adevar au obtinut un profit de 89%.. fata de anu trecut, nu cu 89% mai mic decat anu trecut

Da, dar cate RR se vand intr-n an? Maxim 2000-3000 ....

 

Insignifiant cred..chiar daca profitul e mai mare pe bucata....

Link to comment
Share on other sites

De obicei firmele nu dau faliment din cauza lipsei profitului, ci din cauza ca nu au lichiditati.

Exemplu: am datorii de plata de 5000 ron, dar am 50 ron in buzunar. Sunt pe pierdere, dar in seara asta mananc shaorma...

Am datorii de primit 2000 ron si 2 lei in buzunar. Sunt pe profit, dar in seara asta mananc paine cu ceapa...

 

Nu am gasit decat pentru 30.09.2008, dar din cate imi dau seama profitul net e de 296 mil euro la septembrie 2008 fata de 989mil la decembrie 2007.

http://moneycentral.msn.com/investor/invsu...mp;stmtView=Qtr

sau

http://www.reuters.com/finance/stocks/inco...?symbol=BMWG.DE

Link to comment
Share on other sites

Alt efect al crizei:

 

http://www.ziare.com/BMW_renunta_la_viitor...4_M-698084.html

 

Oficialii BMW au anuntat ca vor renunta pentru moment la o versiune M destinata roadsterului Z4, invocand efectele crizei economice si interesul scazut al publicului.

 

Criza face inca o victima, de aceasta data in ograda BMW. Ca in majoritatea cazurilor este vorba despre o versiune de performanta, mai exact viitorul Z4 M, care nu va mai debuta in showroom-urile constructorului bavarez asa cum se anticipa.

 

Anuntul a fost facut chiar de un purtator de cuvant BMW, care a declarat ca "actuala criza economica nu permite lansarea unei versiuni M pentru roadsterul Z4". Oficialul a continuat, explicand de ce fenomenul nu a afectat si viitoarele X5 M si X6 M. "Cele doua modele de performanta au primit acceptul pentru productie inainte de prabusirea vanzarilor pe acest segment, criza fiind resimtita mai tare de constructorii premium decat de cei de volum".

 

Se pare ca un alt motiv invocat de brandul german ar fi si scaderea interesului pentru acest tip de versiune de performanta.

 

Ca o consolare pentru fanii brandului care asteptau extensia gamei, BMW a pregatit un pachet de accesorii M, disponibil pentru 135i. Acesta individualizeaza modelul de serie printr-o serie de logo-uri M, o suspensie revizuita, un body kit si jante din aliaj de dimensiuni mai mari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.