Jump to content

probleme cu regulatorul de turatie ventilator


Recommended Posts

click me!"]am un bmw 316i E46 din 99 si nu siu daca imi functioneaza regulatorul de turatie ventilator.stie cineva cum se poate verifica fara tester?multumesc[/topic] :unsure: am un bmw 316i E46 din 99 si nu stiu daca imi functioneaza regulatorul de turatie ventilator.stie cineva cum se poate verifica fara tester?multumesc
Link to comment
Share on other sites

Cum adica nu stii daca iti functioneaza?Daca iti creste si descreste de capu lui de obicei e Final Stage resistor sau piesa cu "tepi"cumi i se mai spune.Ce anume nu iti functioneaza?

unde se afla final stage resistor(piesa cu tepi)?e cumva capacul acela dreptunghiular de pe carcasa ventilatorului?simptom:daca las motorul sa mearga,dupa aproximativ 25 min.acul de la temp.ajunge aproape de rosu.opresc motorul si in mod normal ar trebui sa se auda ventilatorul functionand,dar nu se aude nimic.am schimbat:termostat,bulb senzor de temperatura,valva pcv,pompa de apa,furtun gaze carter,antigel g12(special pt.bmw).ce sa fie?multumescClick me!

 

nu iti porneste ventilatorul ?

nu!dupa 25 min.de mers la relanti acul de la temp.ajunge aproape de rosu si nici o miscare la ventilator.multumesc

 

Cum adica nu stii daca iti functioneaza?Daca iti creste si descreste de capu lui de obicei e Final Stage resistor sau piesa cu "tepi"cumi i se mai spune.Ce anume nu iti functioneaza?

unde se afla final stage resistor(piesa cu tepi)?e cumva capacul acela dreptunghiular de pe carcasa ventilatorului?simptom:daca las motorul sa mearga,dupa aproximativ 25 min.acul de la temp.ajunge aproape de rosu.opresc motorul si in mod normal ar trebui sa se auda ventilatorul functionand,dar nu se aude nimic.am schimbat:termostat,bulb senzor de temperatura,valva pcv,pompa de apa,furtun gaze carter,antigel g12(special pt.bmw).ce sa fie?multumescClick me!

 

nu iti porneste ventilatorul ?

nu!dupa 25 min.de mers la relanti acul de la temp.ajunge aproape de rosu si nici o miscare la ventilator.dupa racirea motorului nu mai invarte electromotorul,in schimb imi stau aprinse pe bord:abs-ul si semicercul cu triunghiul in mijloc situat la mijlocul bordului intre vitezometru si turometru(scuze,dar nu am nici o carte de la masina,asa am luat-o). multumesc

Link to comment
Share on other sites

''piesa cu tepi'' este de la instalatia de climatizare.

 

tu ai probleme cu electroventilatorul nu ?

vezi si pe direct daca merge...

siguranta nu e arsa ?

dupa cum am descris si pe topic,am probleme cu regulatorul de turatie ventilator,care se afla montat pe radiatorul de racire antigel.nu stiu daca imi funcioneaza pt.ca mi se ridica acul aproape de rosu la temperatura.sper sa nu mi se fi ars garnitura de chiulasa.nu am spuma in ulei.multumesc anticipat pt.ajutorul acordat

Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu test este sa iti porneasca in momentul in care dai drumul la clima. Daca nu, verifica siguranta/sigurantele 37, 28, 62, 63. Daca si acestea sunt OK, atunci de vina este modulul ansamblului sau ventilatorul propriuzis (pe acesta il poti verifica punandu-l pe direct). Am trecut si eu prin astea. Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu test este sa iti porneasca in momentul in care dai drumul la clima. Daca nu, verifica siguranta/sigurantele 37, 28, 62, 63. Daca si acestea sunt OK, atunci de vina este modulul ansamblului sau ventilatorul propriuzis (pe acesta il poti verifica punandu-l pe direct). Am trecut si eu prin astea.

stai putin,sa inteleg mai bine.daca pornesc motorul apoi dupa 5 minute pornesc clima,ventilatorul cel mare de pe radiator trebuie sa functioneze si el?pt.ca dupa parerea mea e un consumator destul de mare:12V/30A(360W uita-te pe realoem).intre circuitul de clima si circuitul de racire al motorului exista o legatura asa de stransa?si apropo ,cum verific daca am agent de racire la climatizare?nu l-am folosit deloc 5 luni.multumesc.

Link to comment
Share on other sites

stai putin,sa inteleg mai bine.daca pornesc motorul apoi dupa 5 minute pornesc clima,ventilatorul cel mare de pe radiator trebuie sa functioneze si el? ..... intre circuitul de clima si circuitul de racire al motorului exista o legatura asa de stransa?

 

Da. De ce dupa 5 minute? Chiar imediat. Ventilatorul respectiv raceste si radiatorul de clima. Banuiesc ca stii unde este pozitionat.

 

 

 

cum verific daca am agent de racire la climatizare?nu l-am folosit deloc 5 luni.multumesc.

 

Nu conteaza ca nu l-ai folosit 5 luni, daca nu ai pierderi in sistem. Poti sa faci un service al sistemului de racire (descarcare/cantarire/test de etanseitate/reincarcare cu freon si ulei). De fapt, asa ceva se recomanda o data la doi ani.

Link to comment
Share on other sites

stai putin,sa inteleg mai bine.daca pornesc motorul apoi dupa 5 minute pornesc clima,ventilatorul cel mare de pe radiator trebuie sa functioneze si el? ..... intre circuitul de clima si circuitul de racire al motorului exista o legatura asa de stransa?

 

Da. De ce dupa 5 minute? Chiar imediat. Ventilatorul respectiv raceste si radiatorul de clima. Banuiesc ca stii unde este pozitionat.

 

 

 

cum verific daca am agent de racire la climatizare?nu l-am folosit deloc 5 luni.multumesc.

 

Nu conteaza ca nu l-ai folosit 5 luni, daca nu ai pierderi in sistem. Poti sa faci un service al sistemului de racire (descarcare/cantarire/test de etanseitate/reincarcare cu freon si ulei). De fapt, asa ceva se recomanda o data la doi ani.

am verificat sigurantele:28-5A,37-50A.62,63-7,5A.sunt bune.poate fi modulul?am pus pe direct ventilatorul,functioneaza!stii cumva unde se afla final stage resistor(piesa cu tepi),pt. ca am scos borna plus de la baterie si am inseriat cu un ampermetru digital,iar valoarea pt. consum in stand-by este de 200mA?mi se pare destul de mult.am vazut mai sus pe topic,ca ar fi si piesa cu tepi o problema pt. baterie.multumesc

Link to comment
Share on other sites

stai putin,sa inteleg mai bine.daca pornesc motorul apoi dupa 5 minute pornesc clima,ventilatorul cel mare de pe radiator trebuie sa functioneze si el? ..... intre circuitul de clima si circuitul de racire al motorului exista o legatura asa de stransa?

 

Da. De ce dupa 5 minute? Chiar imediat. Ventilatorul respectiv raceste si radiatorul de clima. Banuiesc ca stii unde este pozitionat.

 

 

 

cum verific daca am agent de racire la climatizare?nu l-am folosit deloc 5 luni.multumesc.

 

Nu conteaza ca nu l-ai folosit 5 luni, daca nu ai pierderi in sistem. Poti sa faci un service al sistemului de racire (descarcare/cantarire/test de etanseitate/reincarcare cu freon si ulei). De fapt, asa ceva se recomanda o data la doi ani.

o intrebare pt. CC23298:daca pornesc motorul si imediat dau drumul la clima ar trebui ca ventilatorul de racire radiatoare(antigel si freon)sa functioneze,nu?pana imi rezolv problema cu modulul de comanda ventilator,pot sa merg pe direct cu ventilatorul?nu se descarca bateria?nu mi se topesc firele?am de facut un drum mai lung(pe caldura asta)!multumesc

Link to comment
Share on other sites

arm316i...ai legat pe direct ventilatorul ? daca contactele sunt facute bine...CRED ca poti sa mergi fara probleme. Nu are ce sa se strice !!!

da,am legat pe direct si functioneaza,dar ma gandesc,ca ventilatorul este de putere destul de mare(30A)si pe parcurs sa nu mi se topeasca cablurile sau,sa se termine bateria.varianta:sa nu merg pe direct si sa cumpar la sh un modul de comanda bun si ieftin.ai idee de unde as putea sa-l achizitionez?am vazut ca esti din tim.si poate stii.multumesc

Link to comment
Share on other sites

arm316i...ai legat pe direct ventilatorul ? daca contactele sunt facute bine...CRED ca poti sa mergi fara probleme. Nu are ce sa se strice !!!

da,am legat pe direct si functioneaza,dar ma gandesc,ca ventilatorul este de putere destul de mare(30A)si pe parcurs sa nu mi se topeasca cablurile sau,sa se termine bateria.varianta:sa nu merg pe direct si sa cumpar la sh un modul de comanda bun si ieftin.ai idee de unde as putea sa-l achizitionez?am vazut ca esti din tim.si poate stii.multumesc

 

- mergi la CARLOS [pe buziasului faci dreapta dupa ultimul bloc. este si un izvor pe colt. mergi cam 300m pe strada respectiva si o sa vezi pe dreapta service'ul]

- cred ca o sa gasesti si in zona mehala la shroturile de acolo. dupa ce treci de piata ... imediat [la 100-150m] pe dreapta dupa cei care vand cherestea

Link to comment
Share on other sites

arm316i...ai legat pe direct ventilatorul ? daca contactele sunt facute bine...CRED ca poti sa mergi fara probleme. Nu are ce sa se strice !!!

da,am legat pe direct si functioneaza,dar ma gandesc,ca ventilatorul este de putere destul de mare(30A)si pe parcurs sa nu mi se topeasca cablurile sau,sa se termine bateria.varianta:sa nu merg pe direct si sa cumpar la sh un modul de comanda bun si ieftin.ai idee de unde as putea sa-l achizitionez?am vazut ca esti din tim.si poate stii.multumesc

 

- mergi la CARLOS [pe buziasului faci dreapta dupa ultimul bloc. este si un izvor pe colt. mergi cam 300m pe strada respectiva si o sa vezi pe dreapta service'ul]

- cred ca o sa gasesti si in zona mehala la shroturile de acolo. dupa ce treci de piata ... imediat [la 100-150m] pe dreapta dupa cei care vand cherestea

iti multumesc.iti spun daca s-a rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

nu era nimic ascuns sau cu subinteles in mesajul meu. ia de bun mesajul.

 

sa nu te simta total paralel cu tehnica si cu masinile. de altfel ca in orice service. diferenta este ca ei repara BMW de prin 1992-1993 din cate imi amintesc...

 

problemele si nelamuririle despre care citesti tu aici pe forum...ei s-au lovit de ele, le-au vazut, etc.

sunt experimentati...

Link to comment
Share on other sites

nu era nimic ascuns sau cu subinteles in mesajul meu. ia de bun mesajul.

 

sa nu te simta total paralel cu tehnica si cu masinile. de altfel ca in orice service. diferenta este ca ei repara BMW de prin 1992-1993 din cate imi amintesc...

 

problemele si nelamuririle despre care citesti tu aici pe forum...ei s-au lovit de ele, le-au vazut, etc.

sunt experimentati...

multumesc de informatii.mai vorbim.salut

Link to comment
Share on other sites

salut, si eu am aceeasi problema. Sa ma anunti si pe mine cand o rezolvi tu!

arm316i si denis_125, voi aveti probleme cu modulul/regulatorul/piesa care regleaza turatia la ventilator <_<

 

''piesa cu tepi'' se afla undeva langa ventilatoarele din INTERIOR.

Link to comment
Share on other sites

o intrebare pt. CC23298:...........................

 

Daca folosesti fir corespunzator, un releu si o siguranta, poti sa mergi pe direct.

despre legatura cu releu si siguranta,m-am gandit asa:am fisa cu trei fire-plus,minus,sonda.am masurat si am vazut ca am 12V permanent,iar minusul e continuu pana la ventilator.trec plusul prin releu inseriat cu o siguranta (de cati AMP.?)iar alimentarea releului o fac printr-un buton.am gasit un releu de 25A,CARTIER,pe contacte.crezi ca-i bine?MULTUMESC.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.