Jump to content

s-a subtiat uleiul


Recommended Posts

am vazut de cateva zile ca uleiul din masina e foarte subtire , zici ca e apa , adica cade de pe joja

a mai auzit cineva asa ceva? mentionez ca am in masina 5w-30 bmw si am cu el cam 6-7 mii ( acolo la service light am un singur patratel stins)

ce ziceti sa-l schimb sau sa-l mai las 2-3 mii ???

Link to comment
Share on other sites

am vazut de cateva zile ca uleiul din masina e foarte subtire , zici ca e apa , adica cade de pe joja

a mai auzit cineva asa ceva? mentionez ca am in masina 5w-30 bmw si am cu el cam 6-7 mii ( acolo la service light am un singur patratel stins)

ce ziceti sa-l schimb sau sa-l mai las 2-3 mii ???

 

cum l-ai verificat ? imediat ce ai oprit masina ?

lasa-l 5 min

Link to comment
Share on other sites

Asta e si ideea sa fie mai putin vascos cand motorul este cald sa ajunga pe unde trebuie ,lasa masina 30 de min sau controleaza dimineata sa mai vezi daca este tot la fel!
Link to comment
Share on other sites

l-am verificat si cu motorul cald , si cum scrie la carte , dupa 5 minute , si de dimineata inaite de prima cheie , este la fel , subtire ca apa , chiar cad picaturi de ulei de pe joja , sa ceva nu am mai vazut Edited by thecreator88
Link to comment
Share on other sites

Al meu e 5w 40. Uneori cand scot joja se intampla sa se scurga o picatura. Dar nicidecum sa se comporte ca apa. Daca n-are spume sau ceva semne ca ar fi intrat apa-n el, cred ca ar trebui sa-l schimbi. De unde l-ai cumparat? Poate scria pe el ca e bmw, dar cine stie ce era inauntru. Nush..
Link to comment
Share on other sites

da? si daca motoru prezinta uzura? e bun 5w? de ce oare la motoarele uzate se recomanda 10w sau 15 ?

ai zis ca e bun la motoarele peste 100 dar la mine ca am 412 e bun si la mine?am bagat si eu 10w40 dar il cam manca acum am 15w40 in el si se comporta bine 1-1,5 l la schimb cam atata dispare

Edited by CaveMan
Link to comment
Share on other sites

Hai, pune frana. De ce te ataci. Care-i faza cu 412 km? Omul tocmai a spus ca masina lui are 160 de mii. A mea are 106 mii si m-am interesat inainte sa-i pun ulei si asa am aflat, ca 5w 40 e recomandat. Nu inteleg de ce "sari cu bata". Bine ti se potriveste user name-ul <_< Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Explicati-mi si mie va rog, ce reprezinta prima cifra, litera, si celelalte doua cifre la ulei? eu am pus la e60 530d (107000km in prezent) ulei castrol 0w30 longlife-01. Din cate mi-au recomandat cei de la bosch service, si am vazut ca nu consuma ulei sau ceva de genul. Ce se recomanda la kilometrii astia intrucat peste cam 2000km as vrea sa schimb uleiul.
Link to comment
Share on other sites

Explicati-mi si mie va rog, ce reprezinta prima cifra, litera, si celelalte doua cifre la ulei? eu am pus la e60 530d (107000km in prezent) ulei castrol 0w30 longlife-01. Din cate mi-au recomandat cei de la bosch service, si am vazut ca nu consuma ulei sau ceva de genul. Ce se recomanda la kilometrii astia intrucat peste cam 2000km as vrea sa schimb uleiul.

 

"The API/SAE designation for multi-grade oils includes two grade numbers; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil. The first number associated with the W is not rated at any single temperature. The "10W" means that this oil can be pumped by your engine as cold as a single-grade 10 weight oil can be pumped. "5W" can be pumped at a lower temperature than "10W". The second number, 30, means that the viscosity of this multi-grade oil at 100C (212F) operating temperature corresponds to the viscosity of a single-grade 30 oil at same temperature. The governing SAE standard is called SAE J300. The motor oil grade and viscosity to be used in a given vehicle is specified by the manufacturer of the vehicle"

Link to comment
Share on other sites

Explicati-mi si mie va rog, ce reprezinta prima cifra, litera, si celelalte doua cifre la ulei?Ce se recomanda la kilometrii astia intrucat peste cam 2000km as vrea sa schimb uleiul.

 

 

if you see an expression such as 10W-40, the oil is a multigrade which simply means that the oil falls into 2 viscosity grades, in this case 10W and 40.

These examples show viscosities at different temperatures:

 

Grade................0degC............10degC...... .........40degC...............100degC

 

0w-40...............665cst.............354cst........ ..........82cst................14cst

5w-40...............842cst............ 430cst..................91cst................14cst

10w-40.............874cst.............440cst .................91cst................14cst

15w-40...........1260cst.............595cst........... ......107cst................14cst

The weights given on oils are arbitrary numbers assigned by the S.A.E. (Society of Automotive Engineers). These numbers correspond to "real" viscosity, as measured by several accepted techniques. These measurements are taken at specific temperatures. Oils that fall into a certain range are designated 5, 10, 20, 30, 40, 50 by the S.A.E. The W means the oil meets specifications for viscosity at 0 F and is therefore suitable for Winter use.

Link to comment
Share on other sites

Merci.. sa vad daca am inteles bine, primul set de cifre reprezinta vascozitatea uleiului la rece, cu cat e mai mica cifra uleiul e mai subtire, iar al doilea set de cifre reprezinta vascozitatea la 100 grade a uleiului, cu cat e mai mica cifra cu atat e mai subtire. Deci cu cat e mai uzat motorul e recomandat sa se puna ulei mai gros? <_<
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca sunt site-uri unde introduci modelul tau de masina si nr de km si iti zice ce ulei e cel mai potrivit. De asemenea daca intri pe autovit si te uiti un pic la masini ai sa vezi ca la fiecare anunt apare dedesubt o reclama la ulei Mobil 1 si zice pentru fiecare masina (te uiti si tu la nr de km) ce ulei recomanda. Si iti faci o idee.
Link to comment
Share on other sites

Poti pune ulei 10w, sau chiar 15w, asa o fi, vad ca multi zic asa. Se pare ca nici nu mai conteaza tipul motorului, nici macar tipul uleiului, ci doar cifrele 5-10-15.

 

Mai e si varianta sa ignori aceste pareri si impresii si sa respecti recomandarile producatorului. Evident se vor gasi unii care vor putea baga mana in foc ca producatorul e pe dinafara si habar nu are ce ulei ti se potriveste, dar ii poti ignora linistit.

 

In alegerea tipului de ulei nu conteaza doar cifrele 5-10-15-20-etc, ci si tipul uleiului. De exemplu Castrol face mai multe tipuri de ulei 5w40, dar nu toate merg la orice motor.

 

La motorul M54 poti pune un ulei care este certificat BMW LongLife 01. Este singura conditie necesara si suficienta. Daca este LongLife 98 sau daca nu scrie nimic de genul acesta, aproape sigur uleiul acela nu este bun pentru motorul tau.

 

In atasament am pus o lista cu cateva uleiuri certificate BMW LongLife01.

LongLife_01_CURAT.pdf

 

PS : In lista sunt recomandarile BMW referitoare la tipul uleiului. M-as baza mai mult pe ele decat pe recomandari de genul ca asa stiu eu sau asa mi-a zis mie un mecanic sau am pus eu la mine si nu s-a stricat nimic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.