Jump to content

schimbare trepte viteza la 2000 ture la motor de 2500 diesel, e corect?


georgian

Recommended Posts

Depinde ce intelegi tu prin schimbat in 2000 ....ca sa schimbi intradevar in 2000 trebuie ca acul turometrului sa urce in 2500 ....abea atunci schimbi in 2000 si DA atunci schimbi corect pt o functionare optima a motorului

~~La diesel nu se schimba peste 2500 cand e motorul rece sub nici-o forma , dupa ce-ti ajunge apa la 90 grade poti schimba si in rosu ....

~~Tot la diesel daca mergi mult in oras cel putin 1 data pe saptamana trebuie sa vada ROSU sau sa iesi cu masina pe autostrada cativa km cu peste 150km/h, deoarece se depune calamina pe paletele turbinei si iti raman deschise ....acest fenomen se numeste LIMP MODE, iti trage bine masina cand schimbi in 2500 sau 3000 si la un moment dat intr-o depasire pe autostrada cad vrei sa schimbi in treapta 3 la peste 3000 ture iti pica turbina si ramai practic cu un motor fara turbina , de cele mai multe ori acest lucru e tragic intr-o depasire .....Se opreste motorul si cand il repornesti isi revine ....

Prin urmare nu e bine sa mergi mereu batraneste si la consum cu un DIESEL .

~~Dupa ce mergi cu viteze mari pe autostrada sau schimbat in rosu prin oras SA NU opresti imediat motorul ....iti omori turbina garantat

 

Daca respectam anumite reguli la un motor diesel ne tine o viata de om

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Are dreptate edy. Daca insa tu intelegi prin schimbat treapta cand ai atins 2000rpm (adica in treapta urmatoare este undeva pe la 1500rpm), asta este mers subturat care este foarte daunator. Singurul avantaj este acela al consumului, desi diferenta nu justifica acest comportament.
Link to comment
Share on other sites

Doamne, Edi!! M-ai ametit... Stii tu ceva dar le-ai mixat de te doare capul! :)

Masina nu trebuie sa vada rosu ca sa se curete. Trebuie sa mearga asa cum a fost ea gandita. Daca stii turatiile de cuplu maxim si putere maxima incearca sa tii masina acolo. Nu subturat, nu supraturat.

Palele turbinei sunt INTOTDEAUNA deschise saracele, pt ca sunt fixe. Se pot bloca palele de la geometria variabila care regleaza volumul aerului aruncat pe palele turbinei. Nu stiu daca e cazul colegului nostru, care nu stiu ce masina are exact 324d, 325d, 325td, 325tds. Ramane sa ne lamureasca el, sper totusi sa nu fie 324d. <_<

Si nu ramai fara turbina pe autostrada, ca nu o ciordeste nimeni. Doar plezneste, se da pe ulei sau cel mai fericit caz sare vreun furtun si nu mai ai presiune in admisie. Si nu-si revine dupa repornire. In rest numai de bine!

Link to comment
Share on other sites

Doamne, Edi!! M-ai ametit... Stii tu ceva dar le-ai mixat de te doare capul! <_<

Masina nu trebuie sa vada rosu ca sa se curete. Trebuie sa mearga asa cum a fost ea gandita. Daca stii turatiile de cuplu maxim si putere maxima incearca sa tii masina acolo. Nu subturat, nu supraturat.

 

Mi se pare pertinenta observatia privind turatia de cuplu maxim si putere maxima. Totusi in cazul 320d, cuplu maxim e la 2000 rpm, iar puterea maxima la 4000 rpm (sper ca nu gresesc). Intelg ca ar fi ok sa o tin pe la ~ 3000 rpm?

Link to comment
Share on other sites

Doamne, Edi!! M-ai ametit... Stii tu ceva dar le-ai mixat de te doare capul! <_<

Masina nu trebuie sa vada rosu ca sa se curete. Trebuie sa mearga asa cum a fost ea gandita. Daca stii turatiile de cuplu maxim si putere maxima incearca sa tii masina acolo. Nu subturat, nu supraturat.

 

Mi se pare pertinenta observatia privind turatia de cuplu maxim si putere maxima. Totusi in cazul 320d, cuplu maxim e la 2000 rpm, iar puterea maxima la 4000 rpm (sper ca nu gresesc). Intelg ca ar fi ok sa o tin pe la ~ 3000 rpm?

ideea pe care merg eu (puterea maxima si cuplul maxim la E90 320d se aplica la aceleasi turatii), este aceea de a merge cu motorul turat intre 2000 si 4000 rpm tot timpul(4000 mai rar, cam 3500 maxim). si cand schimb treapta la una superioara motorul sa aibe obligatoriu peste 2000rpm.

Link to comment
Share on other sites

Si nu ramai fara turbina pe autostrada, ca nu o ciordeste nimeni. Doar plezneste, se da pe ulei sau cel mai fericit caz sare vreun furtun si nu mai ai presiune in admisie. Si nu-si revine dupa repornire. In rest numai de bine!

 

 

EXPLICA ASTA !!!!!!!!!

 

Alimentez, merg 3,4 km si observ ca dintr-o data masina nu mai trage (aveam 2800/rpm ma pregateam sa schimb din viteza 4 in viteza 5). Schimb din viteza 4 in viteza 3, la fel, masina nu mai vroia sa mai traga normal adica nu sarea de 130 km/h si urca cu viteza melcului exact ca o masina cu motor diesel fara turbina .

Opresc motoru, stau 10 minute, pornesc si obs ca isi revenise, mergea normal. Bucuros ii dau putzina forja si pe la 3000/rpm mi se taie aceasta "forja". Opresc motorul , dau sa plec mergea bine. Ajung la destinatie dar nu am mai sarit de 3000/rpm. de fiecare data imi facea la fel .....

 

trebuie curatata turbina ?????????

 

ce am scris acolo a fost din experienta mea cu fosta masina, cand am cumparat-o exact asa mi s-a intamplat, dupa lungi cautari si conversatii cu mecanicii am ajuns la concluzia pe care v-am scriso mai sus ....

 

Geometrie blocata, actuator intepenit, imbacsire de mecanism geometrie variabila

 

Am vazut cu ochii meu cum mi-a desfacut turbina si mi-a curatat=o ,sunt zeci de masini in bucuresti cu aceleasi simptome deoarece romanii merg aproape subturat cu ele , merg cred ei LA CONSUM ....crezand ca daca si-a luat diesel e raiul pe pemant consuma putin , schimba in 2000 ture dar in realitate nu schimba mai sus de 1500 ....

 

P.S. Masina respectiva o urmaresc si acum dupa 4 ani are alt proprietar si motorul functioneaza impecabil ...am mers cu ea exact cum am scris mai sus ...adica ca la carte ...asa cum se conduce o masina cu motor DIESEL

post-3851-1240334746_thumb.jpg

post-3851-1240334753_thumb.jpg

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Citeste atent ce am scris, te rog si o sa vezi ca-mi dai dreptate. Si nu confunda palele de la sistemul de geometrie variabila ce actioneaza asupra turbine cu palele turbinei. Limp mode nu e un fenomen, oricat ai vrea tu sa crezi asta ci este o eroare pe care masina ti-o arata in cazul unor probleme la injectie. De cele mai multe ori. Si nu e exclus sa-si schimbe masina comportamentul dupa o repornire a motorului. Cum la fel poate sa dispara dupa ce scoti borna la baterie. Depinde de tipul de eroare. Limp mode e doar o atentionare ca ai probleme. De regula in limp mode masina functioneaza in continuare insa anumiti senzori pot fi anulati, punandu-se o valoare medie fixa pe acei senzori. Acei senzori merg pe un regim de avarie, tocmai ca sa nu ramai cu masina in drum, mai exact sunt anulate valorile afisate de ei. La repornire sau la resetare se recitesc valorile senzorului. Daca nu intra in contradictie cu alt senzor sau nu indica alta valoare decat stie ECU nu mai apare limp mode, altfel intra iar pe avarie. Cam asta e cu limp mode, in teorie.

Si da, se pot curata si palele de la geometrie si cele ale turbinei, nu te contrazic. Incarcarea lor cu funingine amestecata cu vapori de ulei sau chiar ulei scapat pe ax e motivul ruperii axului de la turbina, din cauza descentrarii lui la viteze mari (80-90k turatii/min).

Link to comment
Share on other sites

Doamne, Edi!! M-ai ametit... Stii tu ceva dar le-ai mixat de te doare capul! :)

Masina nu trebuie sa vada rosu ca sa se curete. Trebuie sa mearga asa cum a fost ea gandita. Daca stii turatiile de cuplu maxim si putere maxima incearca sa tii masina acolo. Nu subturat, nu supraturat.

Palele turbinei sunt INTOTDEAUNA deschise saracele, pt ca sunt fixe. Se pot bloca palele de la geometria variabila care regleaza volumul aerului aruncat pe palele turbinei. Nu stiu daca e cazul colegului nostru, care nu stiu ce masina are exact 324d, 325d, 325td, 325tds. Ramane sa ne lamureasca el, sper totusi sa nu fie 324d. <_<

Si nu ramai fara turbina pe autostrada, ca nu o ciordeste nimeni. Doar plezneste, se da pe ulei sau cel mai fericit caz sare vreun furtun si nu mai ai presiune in admisie. Si nu-si revine dupa repornire. In rest numai de bine!

RMG-ule salutare! este exact 324d fara turbo...

Link to comment
Share on other sites

La 324d nu ai probleme cu turbina :bashwall: E un motor destul de robust, cuplu are, dar avand in vedere varsta lui, nu-i pica bine turatiile inalte. Si eu am intrebat cum sa-mi conduc corect 524td-ul (acelasi motor + turbina) si cate raspunsuri atatea pareri <_< Neavand turbina, parerea mea e ca poti schimba linistit de la 2000 in sus, chiar daca iti cade apoi sub 2000 in treapta superioara. Sa ai grija de ea si sa o folosesti sanatos :)
Link to comment
Share on other sites

La 324d nu ai probleme cu turbina :bashwall: E un motor destul de robust, cuplu are, dar avand in vedere varsta lui, nu-i pica bine turatiile inalte. Si eu am intrebat cum sa-mi conduc corect 524td-ul (acelasi motor + turbina) si cate raspunsuri atatea pareri <_< Neavand turbina, parerea mea e ca poti schimba linistit de la 2000 in sus, chiar daca iti cade apoi sub 2000 in treapta superioara. Sa ai grija de ea si sa o folosesti sanatos :)

da Tomado...e un motor robust intr-adevar..si merge frumos...cam la 2500 zic eu ca e ok sa schimb ...524td al tau cati cp are?

 

la dieselul tau simplu poti sa schimbi cand vrei dar problema e ca daca vrei sa fuga un pic tre sa ii dai un pic de span,

pai de aceea intreb,ca nu eram sigur...multumesc pt. raspuns...

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca e o diferenta, dar de obicei schimb treapta de viteza in jur de 2200rpm (dupa auz) inainte sa inceapa suieratul turbinei <_<

Diferenta intre aceste motoare cred ca incepe sa se simta dincolo de 2500rpm, cand intra in actiune turbo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.