Jump to content

Schimbare bucsi bascula


dany.2007

Recommended Posts

nu se da bascula jos,bucsa veche se scoate prin diverse metode,dar cel mai simplu cu o presa iar cea noua se poate pune cu mana dar trebuie trasa pana la capat din prima ca altfel nu mai intra daca ramane putin in afara bratului,se poate folosi sapun lichid pentru a intra mai usor
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...pun si eu o intrebare...ca sa schimbi bucsele (E46) trebuie sa dai bascula jos cu totul sau doar desfaci din cele doua suruburi bucsa?....am vazut filmuletul postat, dar cand am intrebat un mecanic acesta mi-a zis ca n-are cum sa scoata/bage bucsa daca nu da bascula jos!!!....exista o presa speciala pentru asta sau in ce fel se dau jos?...multumesc

nu neaparat, eu cand le-am schimbat nu am dat basculele jos, am facut exact ca in filmul de pe youtube

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un tip la mine in oras, care vinde un set de bascule cu 350lei facute de lemforder . Ce ziceti? E un pret bun? Eu trebuie sa le schimb pe ale mele, asa ca...

 

daca cere pe set, noi, 350 de ron....pai da si ultimii bani din casa numa ia-le!

si pe bucata e foarte bun pretul!

si-s si Lemforder!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Care sunt semnele clare pe care le simtim atunci cand bucsele bascula sunt pe duca? Eu am ceva zgomote infunfate cand trec peste denivelari urate si linii de tramvai/cale ferata....si vreau sa ma asigur ca ele sunt responsabile.

 

ti-am pus un link dar cand face ca in filmulet sunt duse <_<

Link to comment
Share on other sites

cand mi se duc bucsile de la bascula am degand sa le schimb cu bucsi poliuretanice, astept pareri despre ele

 

 

Am eu montate de aproape 2 luni si se comporta foarte bine. Masina e putin mai rigida dar nu afecteaza absolut deloc. Cred ca in maxim o saptamana le schimb si pe cele de la bara stabilizatoare (le-am primit deja).

 

...pun si eu o intrebare...ca sa schimbi bucsele (E46) trebuie sa dai bascula jos cu totul sau doar desfaci din cele doua suruburi bucsa?....am vazut filmuletul postat, dar cand am intrebat un mecanic acesta mi-a zis ca n-are cum sa scoata/bage bucsa daca nu da bascula jos!!!....exista o presa speciala pentru asta sau in ce fel se dau jos?...multumesc

 

Nu se da bascula jos. Presa asigura montajul foarte usor. La cele poliuretanice nici nu am avut nevoie de presa (am folosit vaselina livrata de ei pentru asamblarea celor doua componente care in final constituie bucsa, iar pe brat am dat cu un spray cu lubrifiant dar poti sa dai si cu detergent lichid...de ex Pur...)

Link to comment
Share on other sites

Care sunt semnele clare pe care le simtim atunci cand bucsele bascula sunt pe duca? Eu am ceva zgomote infunfate cand trec peste denivelari urate si linii de tramvai/cale ferata....si vreau sa ma asigur ca ele sunt responsabile.

 

ti-am pus un link dar cand face ca in filmulet sunt duse <_<

 

La mine deocamdata nu fac asa ceva...poate inca nu sunt intr-o stare asa degradata ca cele din clip...deocamdata aud doar sunetele descrise mai sus....repet, la tranversarea liniilor de tramvai se aud cel mai bine

Link to comment
Share on other sites

Care sunt semnele clare pe care le simtim atunci cand bucsele bascula sunt pe duca? Eu am ceva zgomote infunfate cand trec peste denivelari urate si linii de tramvai/cale ferata....si vreau sa ma asigur ca ele sunt responsabile.

 

ti-am pus un link dar cand face ca in filmulet sunt duse <_<

 

La mine deocamdata nu fac asa ceva...poate inca nu sunt intr-o stare asa degradata ca cele din clip...deocamdata aud doar sunetele descrise mai sus....repet, la tranversarea liniilor de tramvai se aud cel mai bine

 

iti dai seama ca la astea le-a curs tot uleiul

Link to comment
Share on other sites

presa cu care se schimba bucsele alea e o presa mare, grea, care de regula e pusa pe un banc, nu e mobila, cel mai bine te duci la un service

 

 

stiu cum arata presa dragule, sunt inginer mecanic. si sincer iti spun ca nu trebuie ditamai presa. este suficienta una mica cu filet de forta ( patrat sau trapezoidal) genul celei ce se folosea acasa pentru schimbatul bucsilor de bascula la berlina.

intrebam cine are asa ceva, ca nu vreau sa atarn de niste mecanici de doi lei de la un service. am elevator fluture, am scule dar nu am presa asta.

Link to comment
Share on other sites

presa cu care se schimba bucsele alea e o presa mare, grea, care de regula e pusa pe un banc, nu e mobila, cel mai bine te duci la un service

 

 

stiu cum arata presa dragule, sunt inginer mecanic. si sincer iti spun ca nu trebuie ditamai presa. este suficienta una mica cu filet de forta ( patrat sau trapezoidal) genul celei ce se folosea acasa pentru schimbatul bucsilor de bascula la berlina.

intrebam cine are asa ceva, ca nu vreau sa atarn de niste mecanici de doi lei de la un service. am elevator fluture, am scule dar nu am presa asta.

 

Obi wan <_< , nu e deloc grea si poate fi folosita/ adaptata o presa care se gaseste la Bricostore si nu costa mai mult de 10 Ron. Nici presa originala nu e grea. Sunt o multime de DYI care o arata. Aia de banc era probabil pentru altceva sau posibil ca acel mecanic sa fi folosit una care in mod normal avea si alte destinatii;

Vezi pozele astea...am exemplificat cu o bascula pe care o aveam jos...pe masina se face la fel

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

stiu cum arata presa dragule, sunt inginer mecanic.

hai bine mă .. si ce te lauzi?

<_<

 

 

 

edit: eu ma refeream la presa de banc pt ca eu am schimbat DOAR bucsa (piesa 8) nu si suportul (urechile) unde stau ele, dar deh.. eu daca nu sunt inginer mecanic :bashwall: nu am asa multi bani sa dau pe bucse complete :)

 

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/f/243.png

 

 

 

pt 10-20 ron cat costa presa aia ce stai sa atarni la un imprumut??? ..poate fii folositoare si la altceva si nu te mai rogi de unu' si altu'

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
scuzele mele ,

 

pe fata

 

Nu m-am bagat inca la ele dar am fost la un mecanic sa-mi zica ala sigur ce-mi troncane si mi-a spus ca sunt bucsile de bascula . Sunt cam varza ca aveam un joc destul de mare .

 

In rest nu stiu inca cum se scot si cum se monteaza celelalte , dar de obicei imi dau seama daca nu este vreo chichitza <_< .

salut le am schimbat eu ,iti trebuie o presa manuala nu i asa mare,dar vezi ca poti sa ai bataie ,zgomot de la biletele antiruliu.ai putea sa incerci sa le schimbi tu,ca nu mi sa parut asa de greu de schimbat.bafta

Link to comment
Share on other sites

e destul de complicat daca esti incepator si iti trebuiesc si ceva scule daca nu vrei sa dai cu ciocanu' in masina

daca ai scule si elevator e treaba de max 30 de minute <_<

 

-se scoate scutul (aparatoarea de plastic) de sub motor

-se da scutul metalic jos (are rol de a proteja puntea si baia, e din Al. )

-se da scutul termic de pe partea dreapta jos (pe acolo trece evacuarea) care are rolul de a proteja bucsa din partea dreapta de caldura facuta de evacuare

-se desfac suruburile care tin bucsa(bucsele) in (pe) lonjeron

-cu o presa speciala se extrage bucsa(bucsele) de pe bascula

-daca ai doar bucsele fara urechile unde sunt fixate iti mai trebuie un banc cu presa (8-10 To) pt a extrage bucsa si introduce bucsa noua

-se monteaza tot la loc in ordine inversa desfacerii

 

Am fost de acum cateva zile la mecanic sa schimb bucsa de pe bascula stanga spate. Si nu s-au putut scoate niste suruburi, ca cica n-au mai fost schimbate bucsile din fabrica si masina are vreo 10 ani. Acum nu stiu despre ce suruburi e vorba ca n-am fost prezent, dar mecanicul (cu care sunt prieten) mi-a spus ca sunt ruginite rau si ca n-a putut sa le scoata. Le-a dat cu solutie pt rugina si maine ma duc sa mai incerce, eventual sa le incalzeasca un pic, ca sa se dilate. El mi-a explicat ca a trebuit sa scoata si roata, ma gandesc ca din cauza ca are doar rampa, nu si elevator. Sper sa le scoata maine, ca ma doare sufletu cum troncane la denivelari chiar mici.

Ei si acum vine partea care imi cam sta pe creieri. Tot la el mi-am schimbat cu ocazia asta si filtrele, uleiul, mi-a completat antigelul (cica a bagat vreun litru jumate ??? pe unde pierde nu stiu, nici nu am completat cred deloc intr-un an, de cand o am), mi-a schimbat garnitura de la capacul culbutori ca se scurgea ceva ulei pe acolo exact pe evacuarea incinsa si va imaginati ce se intampla... Acum e ok masina, dar a luat-o si el la o tura si mi-a zis ca la ce motor are, nu prea trage de 150 de cai. Asta mi-a mai zis un prieten acum ceva vreme. Masina o am de un an si de cand am luat-o trage la fel, nu s-a modificat nimic. Am pus-o anu trecut si pe tester, nicio problema. Am mers si cu mufa de la debitmetru scoasa, trage mult mai bine cu debitmetrul pus. Ambreajul e teapan, nu patineaza, la demaraj cu ASC deconectat lasa 5-6 m de cauciuc pe asfalt. Acum, nu stiu cum e alt 320i, ca n-am condus. Aseara ma gandeam ca poate e vreo problema la vreun catalizator sau la ambele, ca si asa de curand am avut invelisul de la ambele gaurit si a trebuit sudat. Aspectele astea imi stau pe creier, pt ca imi place sa am masina in perfecta stare si ma chinui s-o intretin cum trebuie. Ce anume ar mai trebui sa verific?

Poate ar trebui sa conduc un alt 320i sau sa-mi conduca cineva masina. E vreun amator prin Constanta?

Edited by nautilixx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Din ce am citit pe forum vad ca bucsele pt e36 la brate se pot schimba si separat,dar eu cand am fost in service mi-au zis ca treb.cumparat bratul cu totul ca nu o sa tina daca schimb doar bucsa.Acum va intreb,cum e cel mai indicat?Sa schimb doar bucsele sau bratele cu totul?Multumesc
Link to comment
Share on other sites

o astfel de presa costa 20-30de lei se gaseste pe la bricostore si pe la piese auto

 

Asta e presa pe care am folosit-o si eu e foarte buna - merge brici!

 

Bucsele sa schimba usor. Ale mele le-am schimbat la 186.000 km si erau originale de pe masina.

 

In romania ce-i drept masina nu a facut decat vre-o 18.000 km.

 

E mult mai bine cu noile bucse Febi - 250 lei - am inteles ca nu tin ca cele originale dar la cum se schimba de usor nu se merita mai multi bani dati pe bucse.

 

Data viitoare voi schimba bratele cu totul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.