Jump to content

creste temperatura in aglomeratie


Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Revin cu problema mea legata de temperatura.Am fost la un "mecanic" pe care mi l-a recomandat cineva si pot spune ca m-am invatat minte sa ma gandesc de 2 ori inainte sa iau o decizie si sa fiu FOARTE ATENT unde imi repar masina,pe viitor.Mai sus am precizat ca am avut o problema cu temperatura,acul a ajuns pe rosu la un moment dat.Dupa ce am facut cateva "investigatii" am ajuns la concluzia ca este termostatul de vina,sau vascocuplajul.La service-ul cu pricina,nenea Gheorghita a facut "constatarea" si mi-a confirmat asteptarile,spunandu-mi ca trebuie inlocuite cele 2 piese.M-am conformat,am comandat piesele si in scurt timp eram cu masina pe rampa.Am montat vascocuplajul;termostatul,ambele noi noute si identice cu cele pe care le aveam pe masina.Am aerisit frumos instalatia de racire de la surubul acela de langa vasul de expansiune si am plecat cu masina in probe.Am condus pret de 10 min,timp in care indicatorul de temperatura nu s-a clintit de la jumatate.Ajuns pe la piata obor,stupoare:temperatura urca vazand cu ochii!Revin la "service",unde dupa cateva verificari "amanuntite" Mecanicul cel Intelept decide sa desfaca capacul vasului de expansiune,pe care scrie cu majuscule in 2 limbi: "DO NOT OPEN WHEN HOT".Precizez ca pana sa ma intorc la service temperatura urcase pe rosu.Privind nedumerit,imi imaginam ce avea sa urmeze.Am facut cativa pasi inapoi.Urland,cei 2 aflati acolo au fugit ca potarnichiile de langa masina.Estimez ca daca nu ar fi existat capota,apa fiarta ar fi ajuns pana la tavan,cam atat de mare era presiunea...cat despre temperatura..

Dupa toate cele intamplate,cei aflati in acel service nu au reusit sa-i dea de cap.Sincer,nu m-a mirat acest lucru.Mai grav este faptul ca le-am sugerat de nenumarate ori ca este posibil ca pompa de apa sa fie cauza.Iar spre surprinderea lor,ambele termostate functionau(am facut un mic experiment,le-am incalzit la o flacara si s-au deschis amandoua).Ei o tineau intruna cu garnitura de chiulasa.Mi-am luat frumos la revedere de la ei si am decis sa merg la Filaret,cu ajutorul unei cunostinte.Acolo am aflat verdictul surpriza:pompa di aqua.Si nu numai.Baietii mecanici mi-au stricat un filet de la chiulasa.Care se desfacea in sens invers decat normal,dar ei nu au stiut acest lucru.Si lichidul de racire trebuie inlocuit,dupa ce a fiert,a curs si a fost completat de nenumarate ori.

Acestea fiind spuse,folositi numai piese originale Bmw,si aveti mare grija unde va reparati masinile.. :)

Link to comment
Share on other sites

Acestea fiind spuse,folositi numai piese originale Bmw,si aveti mare grija unde va reparati masinile.. :lol:

 

 

care e legatura intre piesele aftermarket si cele OEM?

ce ai pus aftrmarket pe masina nu functionau? ca mecanicii la acre ai fost sunt incompetenti e alta gasca in alta traista

Ca idee,nu am spus ca piesele aftermarket nu sunt bune. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

acum 2000 de km am schimbat pompa de apa, termostatul (care nu avea nimic) si radiatorul (care a busit la 7000rpm) - piesele ''de cand masina'' - 240.000km. Toate bune si frumoase, nu am avut niciodata probleme cu temperatura, nu a sarit de jumatate.

Astazi, la un drum ceva mai lung prin caldura si traficul din bucuresti am observat stupefiat ca acul temperaturii nu iese din zona albastra (maxim la limita din dreapta a zonei albastre) -> am tras pe dreapta, iar furtunele erau fierbinti, radiatorul la fel, caldura totala, nimic rece

1. sa fie senzotul de temperatura care se infileteaza pe blocul motor (si are o mufa patrata cu 2 pini)

2. sau sa fie termostatul (am cumparat cel mai ieftin FACET made in italy)

-> pompa de apa este tot ceva made in italy iar radiatorul General Radiators. in instalatie am o proportie in jur de 40%antigel60%apa

PS. in interior baga caldura puternic

am vrut sa desfac busonul de la radiator,usor usor, dar nivelul apei a crescut pana sus si m-am lasat pagubas (precizez ca in trecut daca desfaceam busonul radiatorului, iesea presiunea insa nu sarea apa si puteam sa completez chiar cu motorul pornit

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
O problema am si eu cu acul din bord. Nu-mi indica, masina am luat-o de cateva zile, este un 318is coupe din 94. Unde se afla exact senzorul de temperatura si cum se face proba daca merge? Am facut testul acelor si merge cel de temperatura.
Link to comment
Share on other sites

nu da banii aiurea pe senzorul de temperatura, cum am facut eu ... nu e de la senzor, si degeaba faci testul cu acele....

eu am pus bordul de la alta masina si indica corect, deci iti recomand sa faci proba cu alt bord, si intradevar o sa vezi ca e de la bord... mie mi s-au defectat si cel de la benzina si cel de la temperatura in acelasi timp

Link to comment
Share on other sites

nu da banii aiurea pe senzorul de temperatura, cum am facut eu ... nu e de la senzor, si degeaba faci testul cu acele....

eu am pus bordul de la alta masina si indica corect, deci iti recomand sa faci proba cu alt bord, si intradevar o sa vezi ca e de la bord... mie mi s-au defectat si cel de la benzina si cel de la temperatura in acelasi timp

Oare becul rosu mi s-o aprinde daca e sa fiarba ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
nu cred ca o sa vezi becul rosu aprins ... am inteles ca sunt 125-130 de grade cand se aprinde becul ... din cate am patit din proprie experienta in momentul in care incepe sa fiarba (pe la 110-115 grade, daca ai antigel) se creeaza presiune prea mare si sare unul din furtunele de la radiator ; este totusi normal sa existe o presiune in instalatie in regimul de functionare normal.
Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa sara nici un furtun, capacul vasului de expansiune are o supapa tarata care deschide in caz de suprapresiune ceva de genul 1->1.5 bar presiune absoluta asta pe la 120-130°C.

verificarea senzorului se face cu un ohmetru, cautati manualul de reparatie si arata acolo pentru 20 si 80-100°C ce valori trebuie sa aiba.

 

p.s. cu cat presiunea este mai mare cu atat si punctul de fierbere este mai ridicat.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa sara nici un furtun, capacul vasului de expansiune are o supapa tarata care deschide in caz de suprapresiune ceva de genul 1->1.5 bar presiune absoluta asta pe la 120-130°C.

verificarea senzorului se face cu un ohmetru, cautati manualul de reparatie si arata acolo pentru 20 si 80-100°C ce valori trebuie sa aiba.

 

p.s. cu cat presiunea este mai mare cu atat si punctul de fierbere este mai ridicat.

Daca atunci cand spui punct de fierbere te referi la temperatura la care fierbe un lichid, iti amintesc ca, conform legilor termodinamice inca in vigoare :twoup: odata cu cresterea presiunii scade temperatura de fierbere. (cred ca macar oalele de gatit sub presiune stii pe ce principiu functioneaza). Daca vrei sa studiezi mai amanuntit recomand sa incepi cu ecuatia de stare.

Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa sara nici un furtun, capacul vasului de expansiune are o supapa tarata care deschide in caz de suprapresiune ceva de genul 1->1.5 bar presiune absoluta asta pe la 120-130°C.

verificarea senzorului se face cu un ohmetru, cautati manualul de reparatie si arata acolo pentru 20 si 80-100°C ce valori trebuie sa aiba.

 

p.s. cu cat presiunea este mai mare cu atat si punctul de fierbere este mai ridicat.

Daca atunci cand spui punct de fierbere te referi la temperatura la care fierbe un lichid, iti amintesc ca, conform legilor termodinamice inca in vigoare :) odata cu cresterea presiunii scade temperatura de fierbere. (cred ca macar oalele de gatit sub presiune stii pe ce principiu functioneaza). Daca vrei sa studiezi mai amanuntit recomand sa incepi cu ecuatia de stare.

 

Hai ca ai trantit-o.

 

Deci dupa tine circuitul de racire este tinut sub presiune ca sa ... fiarba mai repede? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa sara nici un furtun, capacul vasului de expansiune are o supapa tarata care deschide in caz de suprapresiune ceva de genul 1->1.5 bar presiune absoluta asta pe la 120-130°C.

verificarea senzorului se face cu un ohmetru, cautati manualul de reparatie si arata acolo pentru 20 si 80-100°C ce valori trebuie sa aiba.

 

p.s. cu cat presiunea este mai mare cu atat si punctul de fierbere este mai ridicat.

Daca atunci cand spui punct de fierbere te referi la temperatura la care fierbe un lichid, iti amintesc ca, conform legilor termodinamice inca in vigoare :) odata cu cresterea presiunii scade temperatura de fierbere. (cred ca macar oalele de gatit sub presiune stii pe ce principiu functioneaza). Daca vrei sa studiezi mai amanuntit recomand sa incepi cu ecuatia de stare.

 

Hai ca ai trantit-o.

 

Deci dupa tine circuitul de racire este tinut sub presiune ca sa ... fiarba mai repede? :twoup:

Daca in circuitul de racire ai presiune, da va fierbe mai repede. Din ce stiu eu nu e bine sa ai presiune in circuitul de racire. Presiunea se obtine de la un gaz, de aceea se recomanda aerisirea instalatiei de racire. Intelegi?

P.S. sa vezi ce urat ma uitam in liceu la profa de fizica in timp ce ne spunea chestiile astea. Ni le-a demonstrat ulterior foarte usor din formule. Avea intentii bune cucoana. Apropo inca un paradox, daca arunci de pe un bloc o sticla de apa de 1litru si una de 10 litrii car eajunge prima jos? :)

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa sara nici un furtun, capacul vasului de expansiune are o supapa tarata care deschide in caz de suprapresiune ceva de genul 1->1.5 bar presiune absoluta asta pe la 120-130°C.

verificarea senzorului se face cu un ohmetru, cautati manualul de reparatie si arata acolo pentru 20 si 80-100°C ce valori trebuie sa aiba.

 

p.s. cu cat presiunea este mai mare cu atat si punctul de fierbere este mai ridicat.

Daca atunci cand spui punct de fierbere te referi la temperatura la care fierbe un lichid, iti amintesc ca, conform legilor termodinamice inca in vigoare :twoup: odata cu cresterea presiunii scade temperatura de fierbere. (cred ca macar oalele de gatit sub presiune stii pe ce principiu functioneaza). Daca vrei sa studiezi mai amanuntit recomand sa incepi cu ecuatia de stare.

 

cred ca ai incurcat cartea de termodinamica, mai degraba manualul fizica, cu cea de bucate.

 

iti dau un ex. de clasa 5 la nivelul marii apa fierbe la 100°C(0m), pe Everest(8848m) fierbe la 70°C.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa sara nici un furtun, capacul vasului de expansiune are o supapa tarata care deschide in caz de suprapresiune ceva de genul 1->1.5 bar presiune absoluta asta pe la 120-130°C.

verificarea senzorului se face cu un ohmetru, cautati manualul de reparatie si arata acolo pentru 20 si 80-100°C ce valori trebuie sa aiba.

 

p.s. cu cat presiunea este mai mare cu atat si punctul de fierbere este mai ridicat.

Daca atunci cand spui punct de fierbere te referi la temperatura la care fierbe un lichid, iti amintesc ca, conform legilor termodinamice inca in vigoare :twoup: odata cu cresterea presiunii scade temperatura de fierbere. (cred ca macar oalele de gatit sub presiune stii pe ce principiu functioneaza). Daca vrei sa studiezi mai amanuntit recomand sa incepi cu ecuatia de stare.

 

cred ca ai incurcat cartea de termodinamica, mai degraba manualul fizica, cu cea de bucate.

 

iti dau un ex. de clasa 5 la nivelul marii apa fierbe la 100°C(0m), pe Everest(8848m) fierbe la 70°C.

Corect, insa nu se poate face o comparatie, sunt formule diferite pentru cazul in care volumul ramane constant, presiunea ramane constanta si variaza temperatura, sau alte combinatii de genu pentru cazuri de genul: volumul ramane constant si se schimba presiunea sau temperatura, sau temperatura ramane constanta si se modifica volumul etc. Am formulat prea succint ca sa exprim exact ce vroiam sa spun. Ideea e urmatoarea: Cu cat in instalatia de racire e mai mare presiunea cu atat va fi nevoie de energie termica mai putina de la motor ca sa obtina fierberea apei. Asta e si motivul pt care trebuie pe cat posibil sa se reduca aerul din instalatie, caci el isi modifica volumul la temperaturi mai ridicate si creeaza presiune. Astfel ca intr-o instalatie neaerisita apa va fierbe mai usor.

Exemplul cu Everestu e diferit, moleculel de apa care stau gata sa se desfaca in oxigen si hidrogen vor trece in stare gazoasa odata ce presiune din interior o va egala pe cea de deasupra apei, iar cu cat asta e mai mica cu atat mai repede o vor face, de asta scade temperatura la care fierbe apa.

Daca incurc ceva, mea culpa, dar in ceea ce am spus cred ca asa sta treaba.

Link to comment
Share on other sites

eu am crezut ca ai mai citit cate ceva intre timp

 

lasam apa deoparte ca imi e greu sa explic de ce fierbe la o temperatura mai mare cand este supusa la presiune, antigelul pe de alta parte ridica si el punctul de fierbere al lichidului

 

la 2 bar pres temperatura de fierbere a apei este ~119°C. ai adus in discutie oala sub presiune, functioneaza pe acelasi principiu, avantajul este cresterea temperaturii de fierbere deci bucatele se fac mai repede, dar atentie.. in lichid nu in gaze.

 

daca vrei sa te convingi practic, incalzeste motorul la >110°C, in borcan vei avea lichid nicidecum vapori, si desfa busonul de umplere, practic reduci presiunea, revii la p atmo, atentie ca face ca un gheizer (volumul este acelasi, temp la fel, modifici practic doar presiunea..)

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

eu am crezut ca ai mai citit cate ceva intre timp

 

lasam apa deoparte ca imi e greu sa explic de ce fierbe la o temperatura mai mare cand este supusa la presiune, antigelul pe de alta parte ridica si el punctul de fierbere al lichidului

 

la 2 bar pres temperatura de fierbere a apei este ~119°C. ai adus in discutie oala sub presiune, functioneaza pe acelasi principiu, avantajul este cresterea temperaturii de fierbere deci bucatele se fac mai repede, dar atentie.. in lichid nu in gaze.

 

 

Mea culpa, am stat tot timpul in cap cu formula de transformare izocora(volum constanta), variaza presiunea si temperatura. tot ce am spus este corect dar pentru gaze nu pt lichide.

Totusi, aerisiti-va instalatia de racire :twoup:) .

Gago, sustinute afirmatiile, merci. Am dat un mic search pe google ca sa verific. A mai trecut timpu de cand eram la liceu. O sa studiez si cum e cu apa, dar odata ce apa se transforma in gaz cand fierbe e clar ca cu cat presiunea e mai mare ea fierbe mai greu.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema enervanta cu temperatura, in mare este vorba despre subiectul topicului.

 

In aglomeratie, dupa aproximativ 30 minute de la pornire, incepe sa creasca temperatura. Daca o tin turata in 2000-2500 rpm timp de 10 sec revine la normal.

 

Termostatul l-am schimbat, are 30.000 km.

Acum 2 saptamani am schimbat pompa de apa si vascocuplajul, dar nu s-a schimbat nimic in bine. Initial am crezut ca e vascocuplajul de vina si am zis sa schimb si pompa de apa daca tot umblu la sistemul de racire.

 

Am facut 8.000 km in 2 saptamani cu masina in starea asta, adica pe autostrada am mers 18 ore intr-o zi si nu aveam probleme cu racirea, doar cand prindeam aglomeratie se ridica temperatura, dar o raceam tinand-o turata.

 

Ma gandesc sa verific si radiatorul, altceva nu mai imi trece prin cap...apa nu pierde pe nicaieri...

 

Ceva idei? Ati mai avut problema asta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.