Jump to content

creste temperatura in aglomeratie


Recommended Posts

Cred ca am deja cateva luni de cand am problema asta. Am crezut ca totul se va termina cand voi schimba lichidul de racire insa nu a fost asa.

 

Problema sta in felul urmator, indiferent de temperatura de afara sau de turatiile motorului, daca nu dau de aglomeratie acul de la temperatura ramane fixat la jumate (90 grade) si totul este ok.

 

Chiar daca sunt 40 de grade afara si schimb la 3500 / 4000 rpm daca drumul este liber nu am nici o problema cu temperatura, insa daca trebuie sa ajung prin centrul Bucurestiului la o ora de varf dupa maxim 30 de minute de mers bara la bara incepe sa-mi creasca temperatura.

 

Nu am lasat-o niciodata sa ajunga pe rosu sau in apropierea zonei rosii insa nu mi se pare deloc normal sa faca asa. Daca temperatura trece de jumate si pornesc caldura, temperatura scade inapoi la jumate.

 

Cand era mai frig puteam sa dau drumul la caldura insa vara nu am cum sa fac asta, ar insemna sa imi montez un aparat de aer conditionat in plus ca sa pot respira. <_<

 

Din ce am citit pe forum si pe google (aproape 3 ore) cred ca problema este de la vascocuplaj. As vrea sa aflu si parerile voastre despre asta si deasemenea mai multe informatii despre vascocupla, mai exact ce face si cand porneste.

 

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cand incepe sa treaca de jumate ....desfa capota si uita-te la vascocupla sa vezi daca porneste.......daca termostatul a deschis si apa ti-a ajuns in radiator iar vascocupla nu a pornit atunci trebuie schimbat vasco. Insa daca atunci cand trece de jumate si termostatul nu a deschis iar furtunul din partea stanga cum te uiti la motor , cel care iese din termostat este rece inseamna ca ai termostatul blocat si apa nu mai ajunge in radiator iar in cazul asta este normal sa nu iti porneasca vasco si in acest caz ar fi de vina termostatul....(insa la tine cred ca este de vina vascocuplajul deoarece la mine cand trecea de jumate apa imi ramanea asa si in oras la viteze reduse cat si in afara orasului cand normal trebuia sa isi revina. In concluzie la tine cred ca este vascocupla deoarece la viteza iti raceste apa din radiator ceea ce inseamna ca termostatul a deschis si dasta iti ajunge la jumate.......eu am schimbat si vasco si termostatul.....vascocupla sachs= 290 lei...termostat = 250 lei nou si original bmw.....sper sa-ti fie de folos...insa sa nu cumperi nimic pana nu verifici bine ce poate fi ca sa nu arunci cu banutii tai aiurea Edited by zeky
Link to comment
Share on other sites

As vrea sa aflu si parerile voastre despre asta si deasemenea mai multe informatii despre vascocupla, mai exact ce face si cand porneste.

o data cu pornirea motorului vascocuplajul se invarte si el permanent.

cum il poti verifica?

cu motorul cald ,in aglomeratie de preferat,la ralanti incerci sa opresti elicea cu degetul.

foloseste o carpa sa nu te ranesti la degete.

daca o poti opri nu e bine,inseamna ca vascul e de vina.

poti face si altfel:te uiti sa nu aiba scurs uleiul siliconic din el,e ca o mazga de ulei si praf.

prima metoda e mai sanatoasa.

Link to comment
Share on other sites

vascocuplaj sau radiator,aceasi problema am avut-o si eu la un E30 si dupa 2 vascocuplaje 2 termostate+garnitura de chiulasa s-a dovedit a fi radiatorul(asta aproape toti mecanicii au zis ca radiatorul "nu are nimic domne" era in stare destul de proasta in fata)
Link to comment
Share on other sites

- spune si tu despre ce motor e vorba.

- se incaljeste in aglomeratie pentru ca motorul "se raceste mult mai bine cand e masina in mers ( masina are viteza )"

- cum ti-a mai spus si zeky, schimba piesele acelea.

- verifica si daca radiatorul e infundat.

Link to comment
Share on other sites

La cele cu aer conditionat are si electroventiltor care te ajuta la racire. Daca stai foarte mult cu motorul la ralanti pe caldurile astea asa se intimpla.Vasocupla cupleaza ventilatorul de fulia pompei de apa atunci cind temperatura sare de aproximativ 95 de grade. Cand vezi ca apa ajunge aproape de 100 de grade tine-o mai turata (2500-3000) si vezi daca incepe sa scada. Daca nu scade este vasocupla de vina.Daca ai aer conditionat vezi daca merge electroventilatorul. Edited by bdani
Link to comment
Share on other sites

As vrea sa aflu si parerile voastre despre asta si deasemenea mai multe informatii despre vascocupla, mai exact ce face si cand porneste.

o data cu pornirea motorului vascocuplajul se invarte si el permanent.

cum il poti verifica?

cu motorul cald ,in aglomeratie de preferat,la ralanti incerci sa opresti elicea cu degetul.

foloseste o carpa sa nu te ranesti la degete.

daca o poti opri nu e bine,inseamna ca vascul e de vina.

poti face si altfel:te uiti sa nu aiba scurs uleiul siliconic din el,e ca o mazga de ulei si praf.

prima metoda e mai sanatoasa.

Nu stiu daca e relevant.La mine o pot opri,cu motorul la temp.nominala,si nu am nici un fel de probleme cu racirea.Apa sta la jumate indiferent de situatie,elicea o pot opri oricand atingand-o cu o surubelnita.

Link to comment
Share on other sites

bai nene, da numai ideei deastea "crete" aveti ???????????

 

ca se invarte termocupla nu stiu cum, ca o poti verifica nu stiu cum .......si bomba......aaaaa pai poti sa o opresti si cu mana.

 

treminati ma nene cu ideile aste.

Pai asta ma gandeam si eu,unu zice ca daca vascocupla nu porneste aia e-pai eu m-am uitat la mai multe E36 vascocupla porneste de la pornire din inertie. La fel o poti opri cu mana chiar daca apa e la 80.De asta zic testele astea nu dau un rezultat concludent.

Link to comment
Share on other sites

bai nene, da numai ideei deastea "crete" aveti ???????????

 

ca se invarte termocupla nu stiu cum, ca o poti verifica nu stiu cum .......si bomba......aaaaa pai poti sa o opresti si cu mana.

 

treminati ma nene cu ideile aste.

poti sa o opresti cu mina daca nu ai ajuns la 95 de grade cu apa. Pentru ca nu ai electroventilator care sa mearga la turatie mare cind stai cu motorul la ralanti singura solutie este sa turezi motorul ca sa racesti apa. Mergi pe Transfagarasan cu motorul la turatie mica si o sa o fierbi de 3 ori pana sus.

Link to comment
Share on other sites

bai nene, da numai ideei deastea "crete" aveti ???????????

 

ca se invarte termocupla nu stiu cum, ca o poti verifica nu stiu cum .......si bomba......aaaaa pai poti sa o opresti si cu mana.

 

treminati ma nene cu ideile aste.

Pai asta ma gandeam si eu,unu zice ca daca vascocupla nu porneste aia e-pai eu m-am uitat la mai multe E36 vascocupla porneste de la pornire din inertie. La fel o poti opri cu mana chiar daca apa e la 80.De asta zic testele astea nu dau un rezultat concludent.

 

 

VASCO SE INVARTE NON STOP...insa la o viteza redusa......iar cand am spus sa porneasca ...(adica sa cupleze la viteza corespunzatoare pentru a raci motorul)

 

in acel moment iti rupe ghiarele daca le bagi acolo.....in fine.....vad ca va pricepeti bine la asa ceva....continuati....eu nu o sa mai postez aici...

Link to comment
Share on other sites

[poti sa o opresti cu mina daca nu ai ajuns la 95 de grade cu apa. Pentru ca nu ai electroventilator care sa mearga la turatie mare cind stai cu motorul la ralanti singura solutie este sa turezi motorul ca sa racesti apa. Mergi pe Transfagarasan cu motorul la turatie mica si o sa o fierbi de 3 ori pana sus.

 

 

am mers, in a 2, la 4000-4500, si asa e motorul mic si nu are viata in el, daca schimbam in a 3-a pica nu tragea deloc. <_< :)

 

si crede-ma , ca nu a fiert deloc.

 

( a fier odata , demult, din cauza mea, ca nu i-am schimbat termostatul ) asta e o alta poveste.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

[poti sa o opresti cu mina daca nu ai ajuns la 95 de grade cu apa. Pentru ca nu ai electroventilator care sa mearga la turatie mare cind stai cu motorul la ralanti singura solutie este sa turezi motorul ca sa racesti apa. Mergi pe Transfagarasan cu motorul la turatie mica si o sa o fierbi de 3 ori pana sus.

 

 

am mers, in a 2, la 4000-4500, si asa e motorul mic si nu are viata in el, daca schimbam in a 3-a pica nu tragea deloc. <_< :)

 

si crede-ma , ca nu a fiert deloc.

 

( a fier odata , demult, din cauza mea, ca nu i-am schimbat termostatul ) asta e o alta poveste.

La 4000 nu il fierbi la 2000 il fierbi (a 2-a in spate la o raba pe rucar-bran).La ralanti are 800 de ture si 40 de grade la nivelul asfaltului (stat in aglomeratie) cam ce racire ai?

Link to comment
Share on other sites

La 4000 nu il fierbi la 2000 il fierbi (a 2-a in spate la o raba pe rucar-bran).La ralanti are 800 de ture si 40 de grade la nivelul asfaltului (stat in aglomeratie) cam ce racire ai?

 

nu stiu, dar daca ti s-a intamplat tie nasol.

 

nu vreau sa fiu rautacios, dar cine te tine sa nu mergi mai turat ??????? te jucai cu ambreajul si accelertia, motorul era turat, si asta era.

 

stiu cum e cu motorul fiert. <_<

Link to comment
Share on other sites

Daca e masina in stare buna nu fierbe nici la 2000, nici la 4000 si nici la 6000.

Nu fierbe la 2000 daca ai peste 50km la ora. Daca esti nevoit sa urci cu 15-20 km/h ( sa ai un camion in fata si sa nu ai pe unde sa il depasesti) si nu ai electroventilator urmareste acul de la apa sa vezi pina unde ajunge. bmw-ul nu l-am fiert niciodata pentru ca atunci cind vad ca incepe sa urce temp la apa o tin mai turata.Am fost la un pas sa fierb dacia lu' batranu' acum trei ani pe cheia (spre brasov) tot din cauza traficului, dar cand urca apa bagam treapta intai si o tineam la 4500 de ture.Daca sudezi cuplajul cum zicea cineva pierzi un cal putere si vei avea un consum mai mare si iarna apa se va incalzi mai greu.

Link to comment
Share on other sites

@ ingineru' - unde trebuie sa ma uit mai exact ca sa vad daca s-a scurs sau nu uleiul din vasco?

 

@ 4ucom - pompa de apa e noua, la fel si termostatul, ambele au sub 2000 km. Legat de vascocuplaj, poate ma poti ajuta cu o metoda de verificare.

 

@ ingineru' - am aerisit-o corect, si sunt ferm convins ca nu aerisirea este problema

 

@ alex230ro - radiatorul e ok, l-am dat jos si l-am verificat..

 

@ wind-3r - Masina e un E36 din 95' motor de 1.6, fara clima.

 

@ Rhaziel - Ma tem ca nu inteleg.. ce vrei sa zici cu "bomba de apa"

 

@ em_28 - si eu cred ca testele astea sunt neconcludente insa care ar fi alternativa?

 

@ pyu - nu cred ca e o idee buna sa il sudez..

 

Alte sugestii?

 

PS. cat (aproximativ) ia un mecanic pentru a inlocui vascocuplajul?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

pentru inlocuirea vascului nu ai decat un surub in spatele lui care trebuie desfacut si sa tii contra pentru al putea desface.....atata tot......aaa si mai poti da plasticul ala mare jos ca sa poti lucra bine iar acela este prins in laterale in doua nituri de plastic......asta daca il ai la fel ca si mine....il ridici in sus si a iesit.....
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.