Jump to content

Pareri - Poti, totusi, sa iesi cu X3-ul de pe un drum greu? drum de tara, mult noroi, mâzga sau de pe un drum troienit?


athanor

Recommended Posts

Mi-am luat de curand X3 3.0d, 204 CP.

 

Saptamana trecuta, am fost la pescuit si ne-a prins ploaia pe balta.

 

....balta... departe de sosea... drum de tara, de pamant, fara pietris, mult praf... si cateva smocuri de iarba ici-colo.

Drumul de tara s-au imbibat cu apa, iar pamantul si praful drumului de tara s-au transformat intr-un mal, mazga... ceva... un noroi cleios, dar in acelasi timp f.f. alunecos, incat de-abia stateam si pe picioarele noastre.

Noi ne-am strans linistiti lansetele, unditele, ne-am urcat in X3... si hai sa plecam!!!

Si surpriza!!!!! surpriza mare!!!!!! X3-ul meu, 4X4 si 204 CP, de-abia cumparat, a inceput sa patineze, sa se chinuie, sa fuga de spate, de fata, sa se invarta pe loc in mazga creata pe drumul de tara.... la un moment dat a alunecat periculos pe-o parte, pe o panta laterala de max. 20 de grade... cat pe-aci sa cadem in balta!

Intr-un final, numai dupa cativa metri, tot patinand intr-o parte si-n cealalta, de fata, de spate, am ramas blocati in noroi.

Mi-a fost clar ca X3 nu poate face fata la un drum greu.

Dezamagit si suparat am renuntat la alte incercari de a iesi la sosea.

Finalul tristei povesti:

Am reusit sa luam legatura cu administratorul baltii care a trimis un tractor sa ne scoata la liman!

Trist, dar asta a fost.

Si mai trist a fost sa vedem pe langa noi un Mitsubishi (un model vechi, de prin anii 90', 91') care zburda pur si simplu prin noroaiele alea!!!!!

...am aflat de la tipul care ne-a tractat de-acolo, ca acel Mitsubishi avea diferential blocabil si reductor!!!!!

 

Intrebarea este:

 

Se poate pune sau adapta si la X3, X5 reductor si diferential blocabil?

Sau exista pt X3 vreo solutie sa poata iesi singur din noroiul ala (lasam la o parte activare/dezactivare DSC.... caci, normal c-am incercat si-asa)?

 

Pareri? Solutii?

Edited by athanor
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

GUME de offroad (desi va fi greu pt masina pe asfalt) <_< sau macar niste tot-teren-uri. si ca sa nu crezi ca importanta lor e marginala, iti dau 2 exemple: la land rover in teste de off-road (oricare) nu se accepta decat masini cu gume tot-teren macar. la demonstrativul din romania, cand o masina a facut pana si avea rezerva roata normala (de sosea, roti cu care masina vine din fabrica de altfel), a fost imediat retrasa, desi era totusi un land rover cu multe sisteme smechere. si al doilea exemplu vine chiar de la bmw, care pt pamant (nu noroi), a echipat masinile cu gume de iarna.

 

desigur pe sosea nu va sta masina la de bine, dar oricum.

 

parca X3 are numai xdrive din asta nou, care nu-i prost deloc. totusi nu uita ca nu e un off-roader si nu are scut de metal.

 

deci cine rade ca X3 sau X5 nu poate prin noroi, rade aiurea.

 

de asemenea vezi la http://www.hartge.de/ in programul de offroad cam ce pun aia pe masina.

 

http://www.hartge.de/e/processedPictures/c/2841.jpg

 

bafta!!!

Link to comment
Share on other sites

X3 si X5 nu pot sa faca ceea ce poate face o Toyota Land Cruiser sau un Nissan Patrol sau un Mitsubishi Pajero. X3 si X5 nu's nici cal nici magar. Intra tu cu X3 sau cu X5 in noroi, prin padure printre crengi etc si apoi spune ca e masina de teren. Consider ca este inutil (si foarte costisitor) sa te apuci sa investesti intr-o masina care nu a fost gandita ca fiind preponderent off-road, sa investesti zic - sume foarte mari de bani cu rezultate destul de mici. Ia-ti o masina pentru noroaie - exista forumuri de specialitate - si pastreaza x3 pentru ceea ce a fost el gandit sa faca in special. Fara suparare, unul care are un pic de experienta offroad.
Link to comment
Share on other sites

mersi mult pt sfaturi.

o sa-i cumpar si niste gume off-road.

ma gandeam, totusi... intr-o situatie extrema, cum a fost cea povestita si patita de mine... ca sa ies la liman, doar pana la drumul pietruit sau pana la sosea.... as fi putut sa-i montez lanturi (bineinteles, daca le-as fi avut), sa le folosesc doar pe bucata aia de drum ca sa ies din belea?

 

este f. adevarat! n-am experienta off-road!

eu mai am un seria 3 si am luat X3 in special pt pescuit, drumuri de tara s.a.m.d.

N-am vrut Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol sau Mitsubishi Pajero, cum de altfel n-am optat nici pt un X5 pt ca mi s-au parut prea mari, prea namile....

mi-am dorit ceva potrivit, nici prea mare, nici mic... oricum 4X4...

...si avand deja de multi ani BMW seria 3, am optat tot pentru un BMW, pt X3, crezand ca 4X4 cu DSC sunt de ajuns... ca face fata....dar se pare ca nu face, din pacate!!!! <_<

Doar cu gume off road credeti ca ajuta in asemenea situatii? credeti ca merita o investitie in ele, sau pe viitor sa nu mai risc sa ma prinda ploaia pe drumuri de tara???? sau chestia cu lanturile, montate provizoriu, merge???

 

...sau exprimati-va parerea: dintre branduri, modelele.... nici prea mari, nici mici, pt ce anume ati opta? ce ati alege pt voi? ceva sa faca fata la off-road?

ceva cu care sa te simti in siguranta cand mergi la pescuit, la vanatoare.... sa nu ramai blocat pe vreun drum d-asta!!!! ....ca cine stie? mai ajungem si de rasul carutelor :) ca alea pe-acolo pot sa treaca!!!! :bashwall:

 

multumesc pt pareri

Link to comment
Share on other sites

totul tine de gume in cazul descris de tine Ca sa te linistesti iti spun o poveste de acum 2 ierni cand un prieten de-al meu cu un ford explorer taia zapada doar pt ca avea gume de iarna si radea de cateva x5 si ML impotmolite in zapada cu gume de vara evident..El era singurul care se misca !..Orice alta masina nu ar fi facut fata la noroiul ala daca nu era echipata corespunzator ..Astea sunt conditii extreme care au nevoie de echipari serioase , Daca e un SUV nu e Hercule Are nevoie de mici ajutoare Nu e ca pe sosea ! Bafta!
Link to comment
Share on other sites

gumele sunt prima investitie si posibil ultima, depinde cat de mult vrei sa mergi cu masina in directia asta. in principiu ar fi suficient, desi daca spui ca nu ai experienta deloc in off-road, nu e chiar de bine. sunt multe trucuri care te-ar putea salva. lanturi nu as pune.

 

gume, http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...el=Scorpion+ATR stiam ca sunt un compromis bun on/off road, atentie la indicativul de viteza, H (210km.h maxim). daca mergi incet pe sosea, poti incerca ceva mai extrem.

 

locdeparcare, are e, poate era mai castigat cu un pajero scurt, dar merita sa incerce si asa. poate gaseste chiar niste gume SH sau cu imprumut, de proba.

Link to comment
Share on other sites

Am un coleg de munca care a facut curse oficiale de off road timp de 15 ani si niste cunostinte in domeniu are. Ca si masina a spus ca pentru el nu exista altceva in afara de masina de teren.Clasificarea facuta de el ;Mercedes G ,Toyota ,Mitsubishi. El ca si masina de familie are un Pajero 3,2 pasul lung diesel ,si pentru iesiri off road grele de sfarsit de saptamana,are un suzuki samurai din 92,motor pe benzina de 1300 cmc,de care este mai mult decat multumit,si a mai sus ca unde intra el cu piticul de samurai,nu intra ori raman blocati cei cu jeep-uri mult mai puternice si de renume.
Link to comment
Share on other sites

ala e offroad extrem nu un drum la pescuit

 

http://image.4wdandsportutility.com/f/11005158%20w750%20st0/0108_4wd_01_z%201990_suzuki_samurai%20offroad_samurai.jpg

 

dar colegul are dreptate, G-ul e mai tare si decat un defender. dar si G-ul are o echipare speciala de off-road.

Link to comment
Share on other sites

nu e de mirare ca ai ramas in noroi.x3 x5 nu sunt facute pt off road, ele au menirea de a-ti aduce siguranta si stabilitate in conditii neprielnice,dar nu in afara drumului.Tin sa cred ca si cu cauciucurile corespunzatoare nu s-ar fi descurcat prea onorabil.Dif-ul este mana cereasca cand te aventurezi de nebun,+ garda la sol care nu iti permite sa strabati vaduri mari de apa si noroi.

Iti spun ca mai bine luai un aro la pescuit decat x3-u, pe ala tine-l de strada si un pic de macadam.

Link to comment
Share on other sites

e si asta o idee, un pajero mai vechi nu e foarte scump. nu ar fi stricat niste poze macar cu starea drumului, sa vedem si noi ce era de fapt.

 

oricum gumele de pe orice bmw nu au absolut nici cea mai mica legatura cu noroiul. nu trebuie sa te pricepi prea mult sa vezi diferentele.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg sincer parerea mea e ca ai intrat undeva unde era destul de rau nu doar un pic de mazga sau ce zici tu acolo,banuies ca s-au afundat rotile in noroi pana la jumatate altfel nu inteleg ,eu am patit-o cu un Oltcit cam la fel dar nu a fost decat o portiune de cateva sute de metri si am reusit sa ies pana la urma,greu impins de un amic si cu niscai artificii (gasisem niste caramizi si le puneam la roata cand ne impotmoleam)
Link to comment
Share on other sites

eu am mers si pe iarba si prin noroi, depinde cum ataci problema si sa ai totusi o viziune asupra dificultatii, ca sunt locuri unde orice masina poate avea probleme majore. si eu am din fabrica aceleasi gume care se gasesc ferrari sau lamborghini. Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

Sa-ti zic si eu (ca si participant la off-road romania).

 

1. X3 este la fel ca un seria 3 sau 5 cu x drive, mai inaltat. Este SUV, nu il confunda cun un off-roader pentru ca nu stie. Caii putere nu conteaza, conteaza cuplul. Land Rover Defender are 130cp si e tata lor.

2. NU pune gume de off, pentru ca iti va merge masina ca prastia pe asfalt (ce iti trebua tie acolo sunt gume de mudd)

3. Poti sa iti motezi diferential blocabil - http://www.pick-up.ro/node/403 (gesesti pe mai multe site-uri da un search pe google sau un pm la mine)

4. Ce iti recomand cu caldura este un troliu manual http://www.sibiu4x4.ro/accesorii4x4.php?cat=64&prod=26 Avantajele fata de un troliu electric : nu necesita montare pe masina (il pastrezi frumos in portbagaj), il poti folosi in fata/spate si lateral in functie de nevoi. Il poti agata de copac (este un adaptor cu protectie (15 eur) ca sa nu distrugi copacul sau de o alta masina. Dezavataj - dai la manievela. <_<

5. Ca sa nu te rostogolesti, una bucata inclinometru - http://www.sibiu4x4.ro/accesorii4x4.php?cat=61&prod=20

6. Si cel mai important lucru: NU pleca niciodata singur in tura! Intotdeauna sa mai ai o masina cu tine. Prietenii stiu de ce. :)

 

Ca sa itelegi mai bine prin ce ape te scalzi - mic dictionar tehnic:

 

1. Diferentialul blocabil - asigura repartizarea in mod egal a cuplului intre cele doua elemente conectate la el:

A. un singur blocabil, central: distribuie cuplul 50-50 intre puntea fata si puntea spate

B. diferentialele blocabile puse pe axe (spate si eventual si fata) asigura distribuirea cuplului in mod egal intre rotile de aceeasi punte. Ca atare cu 3 diferentiale blocabile se distribuie in mod fix cuplul motor 25% la fiecare roata.

 

2. Reductorul (low range transfer case) functioneaza ca o treapta de viteza suplimentara care are ca efect cresterea cuplului in detrimentul vitezei. Se foloseste in situatiile dificile cand nu ai nevoie de turatii ci de cuplu (in noroi de exemplu).

 

Pozitiiile reductorului sunt in general urmatoarele:

2H - tractiune doar spate

4H - tractiune integrala, cuplat diferentialul central - permite sa mergi repejor (nisip)

4L - cuplat si reductorul (low range) - tractiune integrala pentru situatii dificile (noroi)

 

Sper ca te-ai edificat asupra problemei :bashwall:

 

Numai bine.

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

Sa-ti zic si eu (ca si participant la off-road romania).

 

1. X3 este la fel ca un seria 3 sau 5 cu x drive, mai inaltat. Este SUV, nu il confunda cun un off-roader pentru ca nu stie. Caii putere nu conteaza, conteaza cuplul. Land Rover Defender are 130cp si e tata lor.

2. NU pune gume de off, pentru ca iti va merge masina ca prastia pe asfalt (ce iti trebua tie acolo sunt gume de mudd)

3. Poti sa iti motezi diferential blocabil - http://www.pick-up.ro/node/403 (gesesti pe mai multe site-uri da un search pe google sau un pm la mine)

4. Ce iti recomand cu caldura este un troliu manual http://www.sibiu4x4.ro/accesorii4x4.php?cat=64&prod=26 Avantajele fata de un troliu electric : nu necesita montare pe masina (il pastrezi frumos in portbagaj), il poti folosi in fata/spate si lateral in functie de nevoi. Il poti agata de copac (este un adaptor cu protectie (15 eur) ca sa nu distrugi copacul sau de o alta masina. Dezavataj - dai la manievela. :)

5. Ca sa nu te rostogolesti, una bucata inclinometru - http://www.sibiu4x4.ro/accesorii4x4.php?cat=61&prod=20

6. Si cel mai important lucru: NU pleca niciodata singur in tura! Intotdeauna sa mai ai o masina cu tine. Prietenii stiu de ce. :bashwall:

 

Ca sa itelegi mai bine prin ce ape te scalzi - mic dictionar tehnic:

 

1. Diferentialul blocabil - asigura repartizarea in mod egal a cuplului intre cele doua elemente conectate la el:

A. un singur blocabil, central: distribuie cuplul 50-50 intre puntea fata si puntea spate

B. diferentialele blocabile puse pe axe (spate si eventual si fata) asigura distribuirea cuplului in mod egal intre rotile de aceeasi punte. Ca atare cu 3 diferentiale blocabile se distribuie in mod fix cuplul motor 25% la fiecare roata.

 

2. Reductorul (low range transfer case) functioneaza ca o treapta de viteza suplimentara care are ca efect cresterea cuplului in detrimentul vitezei. Se foloseste in situatiile dificile cand nu ai nevoie de turatii ci de cuplu (in noroi de exemplu).

 

Pozitiiile reductorului sunt in general urmatoarele:

2H - tractiune doar spate

4H - tractiune integrala, cuplat diferentialul central - permite sa mergi repejor (nisip)

4L - cuplat si reductorul (low range) - tractiune integrala pentru situatii dificile (noroi)

 

Sper ca te-ai edificat asupra problemei :unsure:

 

Numai bine.

 

<_< Cine stie, cunoaste.

 

 

Care sume mari?? Niste cauciucuri BUNE de noroi si nu ai probleme. X-Drive e mai mult decat suficient.

 

 

.... ii mai trebuie si un

- reductor

- diferential blocabil

- troliu

Daca nu vrea sa aiba emotii. Si dupa ce le are pe toate acestea ii trebuie si ceva noroc si atentie. Si vorba colegului ENDER - sa NU plece niciodata singur (ca si masina) pe trasee dificile.

Edited by locdeparcare
Link to comment
Share on other sites

.... ii mai trebuie si un

- reductor

- diferential blocabil

- troliu

Daca nu vrea sa aiba emotii. Si dupa ce le are pe toate acestea ii trebuie si ceva noroc si atentie. Si vorba colegului ENDER - sa NU plece niciodata singur (ca si masina) pe trasee dificile.

 

Acestea sunt lucruri esenĂžiale pentru offroad.

 

Subiectul topicului este: Poti, totusi, sa iesi cu X3-ul de pe un drum greu? drum de tara, mult noroi, mâzga sau de pe un drum troienit?

 

Nu ai nevoie de o maÂşinĂŁ de offroad ca sĂŁ faci acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Am iesit cu x3-ul pe drumuri destul de dificile si in opinia mea sa descurcat onorabil.Esential e in opinia mea sa ai gume adegvate.Ajuta mult de asemenea a ai o oarecare experienta in conducere pe suprafete dificile.Sistemul de tractiune integrala de pe x3 e unul dintre cele mai bune si ajuta ff mult insa trebuie sa-l ajuti si tu.Am fost cu x3 2d de 150 cp in zone in care nu multi si-ar fi imaginat ca e posibil(noroi,zapada ,gheata). Este evident ca nu este un off-road-er . Si este penalizat sever de garda le sol si unghiurile de trecere si mai ales de lipsa reductorului.Diferential blocabil este deja mult, nu cred ca va avea vreodata BMW aceasta optiune pe vreuna din masinile sale...
Link to comment
Share on other sites

pt mine unghiurile de atac mai ales au fost o problema mult mai mare decat lipsa diferentialului de exemplu. cuplu am cat pt 2 masini, urca pante serioase la 1300rpm fara nici o greata.

 

prin noroi am mers cu gumele mele de viteza, singura chestie e sa treci dintr-o data, nu-ti permiti sa te opresti. desigur ca exista o limita la care pot si astea sa faca fata. depinde de la caz la caz, te adaptezi. unde nu esti sigur ca poti trece, mai bine cauti alta solutie decat sa omori masina acolo. n-am chinuit niciodata o masina si nici un am intrat unde credeam ca nu se poate, doar sa demonstrez ca am 4x4. nici un 4x4 nu e infailibil.

 

ce a spus Ender e corect, dar deja mai bine schimbi masina, tocmai pt ce spuneam la inceput.

Link to comment
Share on other sites

Mici completari:

 

1. Ca sa nu izbesti ce nu trebuie: http://www.masterpickup.ro/ro/bmw_x5_(toat.../27/scut_motor/ (in imagine este pentru x5, dar sunt si pentru x3)

2. Ca sa te ridici de la sol si sa imbunatatesti unghiurile de atac/degajare: kit de inaltare - arcuri si telescoape. Recomand cu incredere Old Man Emu - garantie 3 ani - http://www.arb.com.au/products/old-man-emu...r-sport-shocks/ (google ca sunt multi care vand in romania)

3. Pentru ture unde nu poti sa instalezi cortul (locuri pietroase, mocirla etc) - http://www.oldmanemu.com/store.html?pid=13 (de la 400eu incep preturile). In plus sotia/prietena sau amandoua <_< o sa fie fericite pentru ca in spate se moteaza si dus(h) cu rezervor fixat pe plafon si incalzire de la soare.

4. Bull-bar, pentru ca pe langa ca te scapa de izbituri, poti sa usuci pe el ciorapi, nadragi si tricouri :)

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

Mici completari:

 

1. Ca sa nu izbesti ce nu trebuie: http://www.masterpickup.ro/ro/bmw_x5_(toat.../27/scut_motor/ (in imagine este pentru x5, dar sunt si pentru x3)

2. Ca sa te ridici de la sol si sa imbunatatesti unghiurile de atac/degajare: kit de inaltare - arcuri si telescoape. Recomand cu incredere Old Man Emu - garantie 3 ani - http://www.arb.com.au/products/old-man-emu...r-sport-shocks/ (google ca sunt multi care vand in romania)

3. Pentru ture unde nu poti sa instalezi cortul (locuri pietroase, mocirla etc) - http://www.oldmanemu.com/store.html?pid=13 (de la 400eu incep preturile). In plus sotia/prietena sau amandoua <_< o sa fie fericite pentru ca in spate se moteaza si dus(h) cu rezervor fixat pe plafon si incalzire de la soare.

4. Bull-bar, pentru ca pe langa ca te scapa de izbituri, poti sa usuci pe el ciorapi, nadragi si tricouri :bashwall:

 

nu, mai bine se lasa de pescuit ??? :)

Link to comment
Share on other sites

pt mine unghiurile de atac mai ales au fost o problema mult mai mare decat lipsa diferentialului de exemplu. cuplu am cat pt 2 masini, urca pante serioase la 1300rpm fara nici o greata.

 

prin noroi am mers cu gumele mele de viteza, singura chestie e sa treci dintr-o data, nu-ti permiti sa te opresti. desigur ca exista o limita la care pot si astea sa faca fata. depinde de la caz la caz, te adaptezi. unde nu esti sigur ca poti trece, mai bine cauti alta solutie decat sa omori masina acolo. n-am chinuit niciodata o masina si nici un am intrat unde credeam ca nu se poate, doar sa demonstrez ca am 4x4. nici un 4x4 nu e infailibil.

 

ce a spus Ender e corect, dar deja mai bine schimbi masina, tocmai pt ce spuneam la inceput.

 

 

NU trebuie sa o schimbi <_<. Cauta una ieftina NUMAI pentru offroad - SUZUKI (sunt mici si usoare), sau un Pajero, sau un Patrol ... Land Cruiser deja e prea scump. Ai o masina foarte buna care stie sa faca perfect ceea ce a fost invatata sa faca. Spunem numa' ca un Pajero din 90 s-ar putea sa o faca de ras in noroaie. Cum si a ta face de ras un Pajero in multe alte privinte. I-ati ceva de noroi. Sa nu te doara sufletul cand atingi o creanga sau ramurea, sa nu strangi din fund cand treci peste un sant plin cu noroi sau peste un bolovan, etc. Spor si zbor. Fir intins :)

Link to comment
Share on other sites

crezi ca sunt nebun sa o bag pe unde ar avea de suferit. de fapt sunt nebun ca merg cu ea in bucuresti, unde lumea deschide usile de la masina cu picioarele, cuvantul animal nu spune nici jumatate din adevar.

 

initial asta am spus si eu, pt pescuit in pajero scurt mai vechi, ca nu e scump (de fapt cu taxele astea, cine stie, trebuie una deja inmatriculata).

 

singura problema cand ai 2 masini de genul asta o reprezinta nevoile reale. de exemplu pana la noroi un X3 iti pune zambetul pe buze (se misca decent masina), apoi ai avea nevoie sa o schimbi rapid cu alta. cum o dai nu e bine. trebuie sa tragi linie si sa vezi unde e compromisul pt tine.

 

tot raman la parerea ca poti avea orice masina, fara gume potrivite, degeaba. bmw nu are absolut nici o masina echipata pt off-road, spre deosebire de mercedes de exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Mici completari:

 

1. Ca sa nu izbesti ce nu trebuie: http://www.masterpickup.ro/ro/bmw_x5_(toat.../27/scut_motor/ (in imagine este pentru x5, dar sunt si pentru x3)

2. Ca sa te ridici de la sol si sa imbunatatesti unghiurile de atac/degajare: kit de inaltare - arcuri si telescoape. Recomand cu incredere Old Man Emu - garantie 3 ani - http://www.arb.com.au/products/old-man-emu...r-sport-shocks/ (google ca sunt multi care vand in romania)

3. Pentru ture unde nu poti sa instalezi cortul (locuri pietroase, mocirla etc) - http://www.oldmanemu.com/store.html?pid=13 (de la 400eu incep preturile). In plus sotia/prietena sau amandoua <_< o sa fie fericite pentru ca in spate se moteaza si dus(h) cu rezervor fixat pe plafon si incalzire de la soare.

4. Bull-bar, pentru ca pe langa ca te scapa de izbituri, poti sa usuci pe el ciorapi, nadragi si tricouri :unsure:

 

nu, mai bine se lasa de pescuit ??? :bashwall:

 

Nici pescuitul nu este ieftin :).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.