Jump to content

E34 524TD dupa 120km/h trage greu


cosminB

Recommended Posts

Buna,

La un E34 din 90`, motorizare 2.4 TD 115 caluti, de la 0 km la 120 trage ok, nu are pierderi de ulei, nu scoate sunete ciudate turbina, nu scapa discul de ambreiaj, nu este condus subturat, injectoarele nu curg, dar de la 120 km/h urca greu. Parca nu mai functioneaza turboul de acolo. Vreo idee? Problema e ca nu prea gasesc pe cineva care sa aiba un calculator cu care sa facem o diagnoza mai exacta.

Ar putea debimetrul sa fie murdar si sa faca probleme de acolo? Valva EGR?

 

PS: consumabilele sunt schimbate de aprox. 2000 km.

 

 

off topic: Va merge functia search?

Edited by cosminB
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ma insel, motorul tau nu are debitmetru. Banuiesc ca e aceeasi generatie cu al meu, doar ca e cel fara intercooler. Poti verifica asta pe realoem.

Asta e singurul simptom? Scoate fum, miroase a ambreiaj, pierderi de motorina, intreruperi, vibratii, cu ce ocazie a inceput sa faca asa, eroare bord, consum mare? Adica si altceva nu doar ca nu trage.

Motorul si injectia fiind simpliste nu pot fi multe cauze. Filtru aer sau motorina infundate, motorina proasta, injectoare, pompa injectie, wastegate blocat sau vreun furtun de vacuum sarit, or mai fi cateva cauze dar mi-s obosit si nu-m vin in minte.

Pana la 120 trage bine in treptele inferioare si deodata se limiteaza sau merge prost in toate treptele? Trebuie luata la puricat, din aproape in aproape si sigur gasesti cauza pt ca e un motor simplist. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Fum scoate putin negru cand e turat mai tare, niciun miros de ars, nu scapa ambreiajul. Trage bine, fara intreruperi pana la 120km/h, treapta a V-a 2000rpm sau treapta a IV-a aprox. 3000rpm, unde parca ar fi limitat, urca cu greu. Nu afiseaza nicio eroare in bord.

Merg zilele astea la un service si sper sa-i gasesc problema. Filtru de aer l-am schimbat de aprox 2000 km si cel de motorina de aprox 12000 km.

Link to comment
Share on other sites

Fum scoate putin negru cand e turat mai tare, niciun miros de ars, nu scapa ambreiajul. Trage bine, fara intreruperi pana la 120km/h, treapta a V-a 2000rpm sau treapta a IV-a aprox. 3000rpm, unde parca ar fi limitat, urca cu greu. Nu afiseaza nicio eroare in bord.

Merg zilele astea la un service si sper sa-i gasesc problema. Filtru de aer l-am schimbat de aprox 2000 km si cel de motorina de aprox 12000 km.

 

Am avut un 524td tot din 90...si am avut o problema asemanatoare....problema am rezolvat-o schimband filtrul de motorina....care vad ca la tine are cam mult....

Link to comment
Share on other sites

eu am un 525 td insa iti pot spune ca la fel imi face insa totusi din cele aflate mi sa zis ca e turbo...eu iti dau un sfat la fel ca ceea ce mi sa spus mie dute la un mecanic si schimba turbo sau reparal caci si eu voi face la fel...bafta
Link to comment
Share on other sites

Am luat in calcul si eventuale probleme pe turbo dar imi este ciudat cum de la 120km/h ramane fara vlaga. Nu am mai condus masina cu turbo defect dar pot sa banuiesc faptul ca nu ar trage nici la viteze mici sau macar ar trage greu, ceea ce la mine trage de rupe pana la 120. Am mai avut o problema asemanatoare cu un HDi dar acolo a fost dusa o supapa turbo (electrovana), pret 150 ron. Edited by cosminB
Link to comment
Share on other sites

O sa cer la mecanic sa verifice si filtrul de motorina.

 

Daca mai are cineva vreo idee, sfat etc. este bine venit. Multumesc!

 

Nu are cum sa se verifice un filtru de motorina....crede-ma..... consumabilele in general se schimba dupa o perioada de timp....nu se curata filtrul de aer sau filtrul de ulei sau alte tampenii....sunt consumabile in care se aduna "mizeriile" .

Link to comment
Share on other sites

Sunt constient de importanta filtrelor, in special pe diesel, de ex: cel de turbo este cand il schimb si la 4-5000 km (condus mai mult prin oras si se aduna mai repede mizeria).

Masina e in service, sper sa-i gaseasca problema.

Link to comment
Share on other sites

Am luat si eu astazi un E34 din 90 motor 2400 td si am urmatoarele probleme: motorul nu trage...nu are pic de viata in el, scoate fum negru foarte mult cand il turezi, si imi da motorina la 3 dintre injectoare. Stie cineva despre ce ar fi vorba?
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema, mai jos o poza cu piesa defecta.

 

http://img218.imageshack.us/img218/9588/18052009005.th.jpg

 

@Necro_77

Posibil problema pe injectorul central (cel cu fir), oricum dute la service cu el, mai intai trebuie oprita scurgerea de la injectoare.

Din ce oras esti?

Edited by cosminB
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema, mai jos o poza cu piesa defecta.

 

http://img218.imageshack.us/img218/9588/18052009005.th.jpg

 

@Necro_77

Posibil problema pe injectorul central (cel cu fir), oricum dute la service cu el, mai intai trebuie oprita scurgerea de la injectoare.

Din ce oras esti?

 

Eu sunt din Slatina jud. Olt :) departe de tine....

Link to comment
Share on other sites

Am luat si eu astazi un E34 din 90 motor 2400 td si am urmatoarele probleme: motorul nu trage...nu are pic de viata in el, scoate fum negru foarte mult cand il turezi, si imi da motorina la 3 dintre injectoare. Stie cineva despre ce ar fi vorba?

Ar trebui sa-i faci un test de compresie, sa stii cum stai. Eu aveam probleme si cu turbo si nici compresie nu avea. Scotea fum negru de-i bagam in ceata pe cei din spate si consuma ulei. Am preferat sa schimb motorul cu totul. Cum adica iti da motorina? La ce te referi? Trimite-mi si pe PM, nu intru foarte des pe forum.

Link to comment
Share on other sites

deci...supapa wastegate nu functioneaza...este moarta, am desfacut furtunul de vine in cap la turbo si paletii se invart, am schimbat garniturile la injectoare dar problema persista....masina nu trage...la relantiu se tureaza dar scoate fum mult si negru...in sarcina abia abia se tureaza la 1800 - 2000 rot/min. Mi-a dat de cap masina asta....imi vine sa ii dau foc....piese scumpe...mecanicii cer ca inecatii si nici macar nu iti rezolva problemele care sunt...am ajuns la disperare.... :)
Link to comment
Share on other sites

Piesa pusa e de fapt turbina cu tot cu actuatorul vacuumatic. Daca axul turbinei nu are joc sau palele nu ating de carcasa, poti trece la verificarea actuatorului. Vezi daca merge sistemul de vacuum care actioneaza tija supapei wastegate.

Apeleaza la colegii de pe forum care vand piese SH si vezi daca faci rost de actuator pt masina ta. Daca-mi aduc aminte turbina cu actuatorul sunt aceleasi pt TD/TDS, cineva care se ocupa cu asa ceva iti poate confirma. Dar inainte de a comanda piesa verifica ca sistemul vacuumatic funtioneaza. Poate te ajuta colegul Cosmin cu ceva sfaturi, cum a reusit mecanicul sa-si dea seama ca e busit actuatorul. tot el iti poate spune de unde si cati bani l-a costat piesa. Spor!

post-189-1249813562_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am demontat actuatorul si i-am facut proba asa data jos cu un furtunel si functioneaza. Cand pornesc motorul paletele de la turbo se invart de mama-mama....Axul nu am aoservat sa aibe joc. Vacumul care ar trebui sa actioneze supapa westegate nu functioneaza....ce este de fracut in continuare ? Cum pot sa rezolv cu vacumul acela ? Edited by Necro_77
Link to comment
Share on other sites

Cand nu ai vacuum pe actuator ar trebui ca wastegate-ul sa fie inchis deci gazele de pe evacuare se duc toate pe palele turbinei. Odata cu cresterea turatiei creste si viteza gazelor de evacuare asa ca intervine wastegate-ul pentru protectie la suprapresiune in admisie. Nu stiu cum e la modelul asta, cum se obtine vacuumul. La alte masini exista o valva de boost control N75 (o chestie mica cu 3 iesiri pt furtunase subtiri), care produce acel vacuum in functie de comenzile ECU. Poate stie colegul Cosmin mai multe. Urmareste furtunasul care vine in actuator, vezi unde duce. Nu-mi aduc aminte exact insa parca in fata borcanului de servo, spre botul masinii e o piesa cat un pachet de tigari cu niste furtunase. Unul din ele duce la EGR. Poate e unul care duce si la turbina?! :)

Insa daca acel vacuum nu functioneaza, wastegate-ul ar trebui sa fie inchis si sa fie suprapresiune. Masina ar trebui sa zbarnaie pt ca toata presiunea gazelor de evacuare se duce pe pale. Doar daca wastegate-ul nu ramane totusi blocat.

Eu alte idei nu am si nici nu sunt specialist, un mecanic bun totusi ar trebui sa stie pe unde sa se uite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.