Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

Oare nu e treaba calculata? Si anume deformarea radiatorului in partea inferioara plus faptul ca vasul de expansiune crapa exact in acelasi loc? Si asta in loc sa explodeze un furtun (de retur spre exemplu) exact in momentul cind deschizi capota? Plus ca pierderea lichidului de racire se face mult mai lent. Eu cred ca vasul de expansiune poate fi trecut la consumabile fara probleme.
Link to comment
Share on other sites

sper sa mearga ..multumesc pt sfat :-)

 

Salut..daca iese mizerie multa, ar fi indicat sa speli instalatia in vreo "3 ape"..Adica pui radiatorul si bagi apa de robinet, pornesti sa o recirculi, lasi sa se raceasca si o golesti (radiator..buson de pe bloc..). Si asta de 2-3 ori..acum depinde cam cata mizerie gasesti in radiator...faina aia de mustar se face ca un noroi...e bolnav ala de ti-a facut la bmw ce facea el pe vremuri la camioane...sincer e bolnav la cap. Apa aia o circuli prin instalatie pana deschide termostatul si sa ai robinetul la calorifer pe "cald" maxim. E nasol daca s-a dus si prin calorifer dar se spala...Lasi sa se raceasca , scurgi tot si repeti...Cand e curata apa aia pui antigelul.

Auzisem pe unu odata ca a pus balegar la o amarata de dacie pentru un radiator plesnit... <_<

Link to comment
Share on other sites

sper sa mearga ..multumesc pt sfat :-)

 

Salut..daca iese mizerie multa, ar fi indicat sa speli instalatia in vreo "3 ape"..Adica pui radiatorul si bagi apa de robinet, pornesti sa o recirculi, lasi sa se raceasca si o golesti (radiator..buson de pe bloc..). Si asta de 2-3 ori..acum depinde cam cata mizerie gasesti in radiator...faina aia de mustar se face ca un noroi...e bolnav ala de ti-a facut la bmw ce facea el pe vremuri la camioane...sincer e bolnav la cap. Apa aia o circuli prin instalatie pana deschide termostatul si sa ai robinetul la calorifer pe "cald" maxim. E nasol daca s-a dus si prin calorifer dar se spala...Lasi sa se raceasca , scurgi tot si repeti...Cand e curata apa aia pui antigelul.

Auzisem pe unu odata ca a pus balegar la o amarata de dacie pentru un radiator plesnit... <_<

de ce doar/numai in "3 ape" se spala? ( cum se comporta la 5 ape sau la 10 ? )

exista solutii speciale de curatat sitemul de racire

ontopic

presiunea in instalatia de racire poate fi din cauza termostatului sau pompei de apa sau un furtun fisurat ( trage aer ) sau garnitura chiulasa sau cel mai grav chiulasa fisurata

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

vinzi tu aceasta solutie? sau iar experienta ...

Dupa cum vezi este scris in ghilimele si asta poate ramane la latitudinea userului de cate ori sau daca da bani pe siropurile alea de curatat.

presiunea in instalatia de racire poate fi din cauza termostatului sau pompei de apa sau un furtun fisurat ( trage aer ) sau garnitura chiulasa sau cel mai grav chiulasa fisurata

Poti te rog sa dai ceva detalii? Se vorbeste de suprapresiune..pierderi...sau ce?

Instalatia de racire e cumva presurizata, si daca da de ce?

Furtunul fisurat cum influenteaza presiunea?

Ce face garnitura de chiulasa si cum se manifesta cand este "arsa"

Dar chiulasa fisurata?

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

vinzi tu aceasta solutie? sau iar experienta ...

Dupa cum vezi este scris in ghilimele si asta poate ramane la latitudinea userului de cate ori sau daca da bani pe siropurile alea de curatat.

presiunea in instalatia de racire poate fi din cauza termostatului sau pompei de apa sau un furtun fisurat ( trage aer ) sau garnitura chiulasa sau cel mai grav chiulasa fisurata

Poti te rog sa dai ceva detalii? Se vorbeste de suprapresiune..pierderi...sau ce?

Instalatia de racire e cumva presurizata, si daca da de ce?

Furtunul fisurat cum influenteaza presiunea?

Ce face garnitura de chiulasa si cum se manifesta cand este "arsa"

Dar chiulasa fisurata?

nu vand eu solutii de curatat dar ma gandesc ca e mai eficienta decat apa plata de chiuveta

ce detalii sa-ti dau?

da lucreaza la 105 grade celsius si daca ia aer apa fierbe ( sub presiune apa nu fierbe )

furtunul fisurat lasa sa patrunda aer in instalatia de racire ( citeste un rand mai sus )

garnitura de chiulasa da simptome diferite depinde unde s-a dus

chiulasa daca e fisurata intre trecerea dintre pistoane baga ulei in apa daca nu o scoate pe esapament

multumit?

ps off topic astept raspunsul de la meyle ( daca ai dat mail)

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

Oare nu e treaba calculata? Si anume deformarea radiatorului in partea inferioara plus faptul ca vasul de expansiune crapa exact in acelasi loc? Si asta in loc sa explodeze un furtun (de retur spre exemplu) exact in momentul cind deschizi capota? Plus ca pierderea lichidului de racire se face mult mai lent. Eu cred ca vasul de expansiune poate fi trecut la consumabile fara probleme.

 

 

Din cate se pare, acest component a avut unele vicii de fabricatie si ma refer aici la neuniformitatea grosimii peretelui. Eu l-am taiat pe-al meu si se vede clar in zona afectata ca este mai subtire. Acum se pare ca problema a fost rezolvata...constructiv ma refer..

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Din ce an au modificat structura vasului? Si au modificat si busonul?

 

nu structura ci probabil tehnologia de injectie a plasticului si probabil compozitia...probabil si ceva raze de racordare. Busonul nu cred..Eu unul am folosit acelasi buson cu vasul nou..(daca te refereai la constructie...forma...etc.)

Eu ca innecatu' mi-am luat 2...unul OEM de la grozadan si unul Febi din afara tarii...Febi la prima vedere apare cu plasticul mai casant...atat cat am putut si eu sa imi dau seama....Am unul de rezerva, asa ca daca vrei...te ajut cu placere <_<

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

incep prin a va spune ca incep sa-mi pierd increderea in marca BMW. Ieri in mijlocul orasului am ramas fara apa in vasul de expansiune, iar temperatura motorului s-a dus aproape de rosu. Cand am verificat, aveam o fisura verticala in vasul de expansiune lunga de 15 cm.

A trebuit sa fiu remorcat, deoarece cata apa puneam atata apa curgea jos.

Astept pareri despre posibila cauza, pt a evita sa se intample si cu noul vas care e pe drum. ms

Link to comment
Share on other sites

incep prin a va spune ca incep sa-mi pierd increderea in marca BMW. Ieri in mijlocul orasului am ramas fara apa in vasul de expansiune, iar temperatura motorului s-a dus aproape de rosu. Cand am verificat, aveam o fisura verticala in vasul de expansiune lunga de 15 cm.

A trebuit sa fiu remorcat, deoarece cata apa puneam atata apa curgea jos.

Astept pareri despre posibila cauza, pt a evita sa se intample si cu noul vas care e pe drum. ms

presiune prea mare in instalatia de racire

verifica termostatul; pompa de apa; furtune sanu fie crapate si sa traga aer

Link to comment
Share on other sites

incep prin a va spune ca incep sa-mi pierd increderea in marca BMW. Ieri in mijlocul orasului am ramas fara apa in vasul de expansiune, iar temperatura motorului s-a dus aproape de rosu. Cand am verificat, aveam o fisura verticala in vasul de expansiune lunga de 15 cm.

A trebuit sa fiu remorcat, deoarece cata apa puneam atata apa curgea jos.

Astept pareri despre posibila cauza, pt a evita sa se intample si cu noul vas care e pe drum. ms

 

E "boala" lor.

De-a lungul timpului componentul s-a imbunatatit constructiv prin uniformizarea peretilor in procesul de molding, compozitia plasticului, etc ...Am patit chestia asta, ca de altfel multi de pe aici...

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...51741&st=80

Nu are a face presiunea, termostat...Crapa din viciu de fabricatie si material

Ca si pe mine grozadan te poate ajuta, si la un pret mai mult decat decent (component OEM).

 

Apropo, ai grija si cu cotul de deasupra....verifica-l bine si eventual....preventiv.....schimba-l si pe asta

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

incep prin a va spune ca incep sa-mi pierd increderea in marca BMW.

 

Pai nu mai este noua masina.Cati km are?In jur de 140.000km?

 

cam 160.000 km, dar trebuie sa fie ceva de s-a fisurat. Si mai am o nedumerire. Sub vasul de expansiune exista o tija care se deplaseaza in plan orizontal avand 2 pozitii . Aveti idee ce rol are?

post-14982-1250410122_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

cam 160.000 km, dar trebuie sa fie ceva de s-a fisurat. Si mai am o nedumerire. Sub vasul de expansiune exista o tija care se deplaseaza in plan orizontal avand 2 pozitii . Aveti idee ce rol are?

 

in pozitia de jos, asigura cuplarea

Cam in jur de 130000 km se produce...la tine a tinut mai mult. Au fost vicii de fabricatie care in timp s-au corectat

Link to comment
Share on other sites

cam 160.000 km, dar trebuie sa fie ceva de s-a fisurat. Si mai am o nedumerire. Sub vasul de expansiune exista o tija care se deplaseaza in plan orizontal avand 2 pozitii . Aveti idee ce rol are?

 

in pozitia de jos, asigura cuplarea

Cam in jur de 130000 km se produce...la tine a tinut mai mult. Au fost vicii de fabricatie care in timp s-au corectat

cum a spus si DanS verifica si furtunul din partea se sus stanga

si asa cum ti-am scris mai sus termostatul si pompa de apa

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

cam 160.000 km, dar trebuie sa fie ceva de s-a fisurat. Si mai am o nedumerire. Sub vasul de expansiune exista o tija care se deplaseaza in plan orizontal avand 2 pozitii . Aveti idee ce rol are?

 

in pozitia de jos, asigura cuplarea

Cam in jur de 130000 km se produce...la tine a tinut mai mult. Au fost vicii de fabricatie care in timp s-au corectat

cum a spus si DanS verifica si furtunul din partea se sus stanga

si asa cum ti-am scris mai sus termostatul si pompa de apa

acum nu mai pot verifica nimic, trebuie sa astept sa-mi vina noul vas , si apoi am sa fac cateva verificari . Stiti cumva ce fire tre sa cuplez la + si - sa verific daca electroventilatorul porneste ( fara sa pornesc aerul conditionat, ca asa porneste)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

mdea... a bubuit si-al meu...

dupa 50 de KM, am oprit motorul si cand am pus piciorul jos din masina a facut POC ... si abur...

 

masina mea e tare consecventa... se stie ca modelul asta are 3 bube mai frecvente... mai importante: debitmetru, PCV, vas expansiune.... pana acum le-a respectat pe toate... sper sa n-o respecte si p-aia cu ruptu sasiului la puntea spate, ca o manca rematu'!!! o fac de rusine si o dau avans pentru Logan... 

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.