Jump to content

camionul


c6t9

Recommended Posts

sper ca ai inteles ce am vrut sa spun :lol:

 

am inteles conotatia.. :)

am avut trapa la masina precedenta, si e singura optionala care imi lipseste la 535.

 

nokian wr g2 nu sunt all season, sunt de iarna, dar profilul asimetric si materialul sunt concepute special sa functioneze pe o diferenta mai mare de temperatura.

Edited by dvdcore
Link to comment
Share on other sites

Am aproape 69 de ani pe 2 :lol:

 

sper ca ai inteles ce am vrut sa spun :)

 

am inteles conotatia.. :)

am avut trapa la masina precedenta, si e singura optionala care imi lipseste la 535.

 

nokian wr g2 nu sunt all season, sunt de iarna, dar profilul asimetric si materialul sunt concepute special sa functioneze pe o diferenta mai mare de temperatura.

 

Sunt considerate all-season, s-ar putea sa scrie si pe ele undeva daca imi aduc bine aminte. Nokian le zice putin altfel, dar “All-Weather Plus” tires, offers the best performance in every season. Cu asta vin avantaje si dezavantaje.

Link to comment
Share on other sites

Eu am pe X3 Nokian Wr .235/55/r17 si pe zapada nu am nici o problema. Mi se pare cam nervos spatele masinii pe zapada, dar cred ca imi place mie sa ma joc cu acceleratia. Cati km are X3-ul C6t9 ? al meu are 146 000km si se apropie o noua revizie.
Link to comment
Share on other sites

vreo 45k cred, am fost cam ocupat in ultima vreme.

 

e normal sa fuga putin de spate sau mai mult daca insisti, cam la orice 4x4. la x-drive cu atat mai mult cu cat are un bias spre RWD, dar e foarte usor de redresat.

 

si tu ai All-Weather Plus, teoretic poti merge cu ele tot anul, doar ca nu foarte tare. combinate cu 4x4, sunt ok. el numai cu o punte motoare, pe zapada poate avea dificultati.

 

la cat mai multi km fara evenimente!

Link to comment
Share on other sites

profilul la wr e altfel ca la wr G2. E de iarna, am fulgul pe el cu muntele. am vazut ca l-au redenumit - Nokian - Cars - Nokian W+ ii spune acum. E acelasi cauciuc Pe perioada verii am o pereche de pirelli scorpion str. astea sunt all season si sunt dezastru pe zapada. Pe asfalt merg super, pe ploaie nu mai zic. Mie imi plac pentru ca pe iarba uda, noroi mic, pietre,etc, imi ofera o aderenta mai buna decat un pneu de vara, cu profilul acela cu 3-4 canale de ploaie si in rest cauciuc.
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ma joc cu acceleratia, in mers n-am probleme. Ma gandeam sa ii pun pe viitor un diferential LSD, cred ca m-ar ajuta mult pe zapada si in curbe.

dupa ce te obisnuiesti cu LSD-ul e foarte misto. initial vei observa ca masina cauta aderenta peste tot si spatele va pleca ceva mai repede. e una dintre cele mai bune investitii la RWD si cam la orice masina. la FWD se comporta altfel, simti cu te trage spre interiorul virajului.

 

profilul la wr e altfel ca la wr G2. E de iarna, am fulgul pe el cu muntele. am vazut ca l-au redenumit - Nokian - Cars - Nokian W+ ii spune acum. E acelasi cauciuc Pe perioada verii am o pereche de pirelli scorpion str. astea sunt all season si sunt dezastru pe zapada. Pe asfalt merg super, pe ploaie nu mai zic. Mie imi plac pentru ca pe iarba uda, noroi mic, pietre,etc, imi ofera o aderenta mai buna decat un pneu de vara, cu profilul acela cu 3-4 canale de ploaie si in rest cauciuc.

 

dap, sunt un compromis ok daca nu mergi tare pe uscat. nokian a inventat noi denumiri, numai sa dispara notiunea de all-season, din mai multe motive. unul in ideea de a oferi niste anvelope utilizabile un numar cat mai mare de km pe o plaja de temperaturi larga. daca nu ma insel cat de curand producatorii de anvelope vor fi nevoiti sa spuna in specificatii si pt cati km sunt gandite (ceea ce intre noi, e oarecum o prostie, difera prea mult de la sofer la sofer). WR-urile au data o duarata de viata de aproape 100k km, IMENS.

 

ambele au muntele si fulgul de nea. ambele au profil de iarna, numai ca unele sunt simetrice, altele asimetrice. aici intervine diferenta dintre nokian si alte anvelope all-season, care in zapada au tendinta de a se comporta ca niste gume de vara, iar pe caldura mare, ca niste gume de iarna. motiv pt care all-season se numeau si no-season. asa ca nokian a trebuit sa schimbe putin denumirea, pt a se delimita de partile negative.

 

Scorpion STR nu exceleaza la nimic din nefericire, iar pe zapada/gheata sunt dezastru curat. ar merita schimbate cu ceva de vara bun, vei avea alte senzatii pe viraje.

 

WR sunt gandite pt iarna cu zapada mai multa, dar nu mare. WRG2 pt iarna cu zapada mica, ploi, temperaturi reduse, dar drum uscat. si toate acestea in conditiile in care vara sa nu se uzeze excesiv. se pare ca au reusit.

Link to comment
Share on other sites

Hai sĂŁ mai bĂŁgĂŁm ceva la jurnalul de bord.

 

Nefiind pornitã de câteva zile, dimineaÞã, dupã ce toÞi se plângeau ca au probleme din cauza frigului, mã gândeam cã poate cine ºtie.

Dar a plecat la prima cheie fãrã nici o ezitare. Motorina e pt. -20°C.

 

De data asta Âşi lichidul de parbriz a fost bun Âşi nu a mai ĂŽngheĂžat.

 

Cãldurã a bagat rapid, oricum nu am problema asta. Plus cã Încãlzite sunt toate scaunele, faÞã/spate.

 

Am fĂŁcut consumul la plin, 40l consumaĂži la 385km. Ămi dĂŁ cu virgulĂŁ. Pe ger acum mai crescuse, dar tot e mai puĂžin decât pe bord ĂŽnainte cam cu ~1l. Poate abia se lasĂŁ motorul, habar n-am. MĂŁ indrept spre 50k km, fiind luatĂŁ cu vreo 11k km.

 

Frâna tare pe gheaÞã Ăžine foarte bine (pusĂŁ de nevoie, mĂŁ Âşi vedeam ĂŽn cel din faÞã). Ăn schimb aderenĂža lateralĂŁ e spre zero dacĂŁ dai puĂžin ĂŽn ea. AderenÞã ĂŽn linie dreaptĂŁ pe gheaÞã fĂŁrĂŁ probleme.

 

Parbrizul e ciupit de la tot felul de pietricele, nici nu ºtiu ce sã-i fac. Pe mine nu mã deranjeazã pt. cã am câmpul vizual mult În faÞã ºi mi-e cã s-ar face la fel ºi unul nou. Nu e crãpat, e ciupit.

Link to comment
Share on other sites

Hai să mai băgăm ceva la jurnalul de bord.

 

Nefiind pornită de câteva zile, dimineaţă, după ce toţi se plângeau ca au probleme din cauza frigului, mă gândeam că poate cine ştie.

Dar a plecat la prima cheie fără nici o ezitare. Motorina e pt. -20°C.

 

De data asta şi lichidul de parbriz a fost bun şi nu a mai ĂŽngheţat.

 

Căldură a bagat rapid, oricum nu am problema asta. Plus că ĂŽncălzite sunt toate scaunele, faţă/spate.

 

Am făcut consumul la plin, 40l consumaţi la 385km. Ămi dă cu virgulă. Pe ger acum mai crescuse, dar tot e mai puţin decât pe bord ĂŽnainte cam cu ~1l. Poate abia se lasă motorul, habar n-am. Mă indrept spre 50k km, fiind luată cu vreo 11k km.

 

Frâna tare pe gheaţă ţine foarte bine (pusă de nevoie, mă şi vedeam ĂŽn cel din faţă). Ăn schimb aderenţa laterală e spre zero dacă dai puţin ĂŽn ea. Aderenţă ĂŽn linie dreaptă pe gheaţă fără probleme.

 

Parbrizul e ciupit de la tot felul de pietricele, nici nu ştiu ce să-i fac. Pe mine nu mă deranjează pt. că am câmpul vizual mult ĂŽn faţă şi mi-e că s-ar face la fel şi unul nou. Nu e crăpat, e ciupit.

 

schimb-o :))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

am glumit

Edited by TEFF
Link to comment
Share on other sites

in parbriz se face o gaura cu un burghiu subtire si se baga rasina aia de care vorbiti. Mie nu imi place cum arata dupa reparare. Eu am vreo 3 ciupituri mari si vreo 100 mici. Din cele mari nu a plecat nici o craptura de 3 ani de cand le am. A fost foarte frig in Brasov zilele astea, X3-ul a pornit dupa ce am pus contactul de vreo 2 ori. Motorina tot -20 grade + un litru de benzina . Au fost -25 pe putin ieri si azi dimineata. Cunoc persoane care nu au pornit nici cu Alpin Diesel deci sa nu va aud de combustibil. X3 e veteran, nu te lasa in drum.
Link to comment
Share on other sites

TEFF, simpatic ca de obicei :)

 

La mine a pornit ºi dupã câteva zile fãrã probleme, la prima cheie.

 

Am fost foarte circumspect legat de X3 de la ĂŽnceput. DacĂŁ au fost maÂşini care nu mĂŁ aÂşteptam sĂŁ mĂŁ dezamĂŁgeascĂŁ, asta a fost exact opusul.

 

Mã gândeam cum dracu o sã trec prin noroi, pe nisip, pe zãpada, gheaÞã. Niciodatã nu a dat impresia cã se chinuie, nu am patinat pe loc. Abia aºteptam zãpada sã vãd cum se comportã. Prieteni cu Subaru mai patineazã, mai au probleme, x-drive nu a spus nimic. Ieri am plecat tare de pe gheaÞã luciu (cu muÞumiri domnului Vanghelie ºi tot la el am pus ºi o frânã sã-mi stea inima), se Înfige ceva de speriat.

 

Mã gândeam cã mã va lãsa bateria pe gerul ãsta, cã va porni greu, dar a mers de la prima cheie, perfect normal, fãrã trepidaÞii ºi alte manifestãri tipice pt diesel În general.

 

Chiar cĂŁ pare un veteran, cel mai mult mĂŁ mirĂŁ cum s-au dus km ĂŁÂştia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.