Jump to content

Check engine


.Bogdan

Recommended Posts

Valva PCV e in ordine (si furtunul ei)?

N-am desfacut`o, nu-mi variaza relantiul, nu "sufla", cand opresc motorul se aude suieratul specific de 1-2s.O sa rescanez dupa ce schimb senzorii(axa si vibrochen), o sa mai verific, senzori, furtune..daca reapare eroare o las pana cade ceva. <_<

@DanS ms pt. fisiere :) , am autodata instalat, ce soft mai este similar cu autodata?

 

MAF-ul il poti verifica asa (datele de intrare le ai in A******a)

Cu ce scanezi?

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Valva PCV e in ordine (si furtunul ei)?

N-am desfacut`o, nu-mi variaza relantiul, nu "sufla", cand opresc motorul se aude suieratul specific de 1-2s.O sa rescanez dupa ce schimb senzorii(axa si vibrochen), o sa mai verific, senzori, furtune..daca reapare eroare o las pana cade ceva. <_<

@DanS ms pt. fisiere :) , am autodata instalat, ce soft mai este similar cu autodata?

 

MAF-ul il poti verifica asa (datele de intrare le ai in A******a)

Cu ce scanezi?

Launch X 431 banuiesc, poate difera modelul, legat de debitmetru, daca el e problema, la urma urmei v-a ceda, zic eu si`atunci o sa`l schimb.Ms pt. ajutor!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Martorul check engine se poate aprinde atunci cind furtunul ce intra in valva pcv este crapat?Stie cineva?

poate fi si aerul fals una din problemele care duc la apriderea martorului din bord,dar sunt si alti factori care influenteaza

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am si eu probleme cu martorul Check Engine la un 318i din 99. Dupa mai multe testari prin Cluj, inclusiv la reprezentanta BMW am schimbat urmatoarele: unitate DISA, sonda lambda de dupa catalizator ....................

 

Incearca si cu un debitmetru original.

 

AM REZOLVAT PROBLEMA !

 

Am lasat o parte din mesajul original ca sa il puteti gasi mai usor, era prea lung sa il las pe tot. Si am mai lasat si raspunsul lui Bavaria pentru ca a avut dreptate. Diagnoza facuta la reprezentanta a fost corecta. Am pus un debitmetru original BOSCH si am scapat de eroare.

 

Le multumesc tuturor celor care mi-au raspuns.

 

Dupa vreo 6 luni cu check engine-ul aprins m-am ales cu urmatoarele:

 

- Bani dati aiurea pe piese care nu trebuiau schimbate.

- Timp pierdut degeaba pe la diversi "meseriasi".

- Interfata de diagnoza pentru BMW.

- Cunostinte mai detaliate despre motoare si tehnici de diagnoza decit inainte.

 

 

Acum martorul buclucas e stins de doua saptamani (600 km) si nici nu prevad sa se mai aprinda degraba. Verific aproape zilnic parametri motorului si toti sunt in limitele normale.

 

Citeva sfaturi din experienta proprie pentru cei care se confrunta cu probleme asemanatoare:

- Testerul e sfant mai ales in cazul martorului check engine. Nu incepeti nici o reparatie la motor inainte sa faceti diagnoza.

- Nu inseamna ca daca ai interfata de diagnoza poti sa faci diagnoza, mai ai nevoie de o gramada de cunostinte.

- Nu folositi CARSOFT (6.1, 6.5) - indica gresit unele dintre erorile memorate si mai mult incurca decit ajuta.

- Nu va grabiti sa inlocuiti o piesa pentru ca ati auzit ca asa face masina cind e ea defecta. Riscati sa aruncati banii degeaba.

- O piesa cum este debitmetrul poate fi defecta si sa nu dea cod specific de eroare.

- Nu va zgarciti la bani, piesele ieftine si de calitate incerta pot face mai mult rau decit bine masinii. Folositi piesele originale sau fabricate de producatori agreati.

 

Bafta

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

Dupa vreo 6 luni cu check engine-ul aprins m-am ales cu urmatoarele:

 

- Interfata de diagnoza pentru BMW.

- Cunostinte mai detaliate despre motoare si tehnici de diagnoza decit inainte.

 

- Nu inseamna ca daca ai interfata de diagnoza poti sa faci diagnoza, mai ai nevoie de o gramada de cunostinte.

- Nu folositi CARSOFT (6.1, 6.5) - indica gresit unele dintre erorile memorate si mai mult incurca decit ajuta.

 

Felicitari.

..Ce interfata ti-ai achizitionat?

De ce sa nu folosim Carsoft-ul (si eu am o interfata Carsoft...e originala, are 2 ani, si nu denatureaza nimic...versiunea de soft este 6.5 SP1 pe bune si pe bani)? In cazul asta cred ca ai luat o INPA (La ELM nu ma gandesc) dar spuneai ca nu aveai cunostinte serioase de interpretare/ tehnica a diagnozei...acum avandu-le, ce monitorizezi zilnic si daca gasesti o eroare in asteptare, sa zicem, cum actionezi?

Presupunand ca softul folosit cu interfata e un Warez, asta nu poate induce ceva erori aiurea din motive de patch sau crack?

Oricum, felicitari.

Link to comment
Share on other sites

Felicitari.

..Ce interfata ti-ai achizitionat?

De ce sa nu folosim Carsoft-ul (si eu am o interfata Carsoft...e originala, are 2 ani, si nu denatureaza nimic...versiunea de soft este 6.5 SP1 pe bune si pe bani)? In cazul asta cred ca ai luat o INPA (La ELM nu ma gandesc) dar spuneai ca nu aveai cunostinte serioase de interpretare/ tehnica a diagnozei...acum avandu-le, ce monitorizezi zilnic si daca gasesti o eroare in asteptare, sa zicem, cum actionezi?

Presupunand ca softul folosit cu interfata e un Warez, asta nu poate induce ceva erori aiurea din motive de patch sau crack?

Oricum, felicitari.

 

 

Multam fain. Ziceam stiu mai multe despre tehnici de diagnoza decat stiam inainte, dar de aici si pana la cunostinte serioase mai e cale lunga.

 

Mi-am cumparat o interfata compatibila Carsoft de pe E-Bay. O data cu era am primit si o copie pirat a Carsoft 6.5. Noroc ca interfata asta e compatilbila si cu INPA/Ediabas.

 

Un exemplu de redare eronata a carsoft: La modulul de climatizare carsoftul imi citea cod de eroare 1 si ceva de genul "temperature wheel control right". Nu am reusit sa inteleg ce-i cu aceasta eroare pana cind am citit-o cu INPA care mi-a dat codul 26 pentru "Sesor blower", ventilatorul din unitatea de control a climatizarii care trage aer peste senzortul de temperatura interioara. Au mai fost alte cateva situatii in care Carsoft mi-a citit gresit codurile dar nu mai tin minte exact.

 

Nu am avut ocazia sa folosesc Carsoft original deci dupa ce imi spui tu s-ar putea sa fie o diferenta intre varianta folosita de mine si a ta si este foarte posibil ca asta sa duca la citirea eronata a codurilor de eroare.

 

In ceea ce priveste monitorizarea motorului e destul de simplu. Citesti citiva parametri, de exemplu LTFT (adaptare multiplicativa) si STFT (adaptare aditiva). Daca parametrii astia se incadreasa in valorile normale atunci motorul functioneaza normal. Orice abatere peste limita de toleranta a acestor parametri inseamna ca ECU incearca sa compenseze pentru o problema aparuta in functionare. Monitorizand acesti parametri poti sa iti dai seama daca e vreo problema chiar inainte sa apara vreun cod de eroare. Asta nu insemna insa ca poti anticipa chiar orice problema.

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

Noroc ca interfata asta e compatilbila si cu INPA.

 

Nu stiam...curios si ciudat in acelasi timp...Tu folosesti softul de la INPA cu interfata asta dedicata Carsoft?

Iti pot pune eu la dispozitie vers. 6.5 free of charge <_< . Putem stabili detaliile in PM.

Link to comment
Share on other sites

nord-americanu'

http://cgi.ebay.es/BMW-DIAGNOSE-INTERFACE-...A1%7C240%3A1318

 

interfata asta pot sa o folosesc cu diverse programe...nu ? <_<

 

In 5-6 zile plec pana in Romania. Cand ma intorc o cumpar. Am Ediabas/INPA si o interfata ELM bluetooth. nu prea e compatibila cu multe programe de diagnosticare. o sa iau pe serial...sper sa mearga.

 

Ce soft ai tu ?

Link to comment
Share on other sites

nord-americanu'

http://cgi.ebay.es/BMW-DIAGNOSE-INTERFACE-...A1%7C240%3A1318

 

interfata asta pot sa o folosesc cu diverse programe...nu ? :)

 

In 5-6 zile plec pana in Romania. Cand ma intorc o cumpar. Am Ediabas/INPA si o interfata ELM bluetooth. nu prea e compatibila cu multe programe de diagnosticare. o sa iau pe serial...sper sa mearga.

 

Ce soft ai tu ?

 

Asta se pare ca e ceva INPA, numai ca e facatura...cea originala e mult mai mult?...si o folosesti cu softul INPA nu pot sa cred ca merge cu altceva....

Carsoft folosesti cu Carsoft si nu cu INPA- Ediabas

ELM merge dupa mine cel mai fain cu Palmer

 

Am si eu INPA (facatura dar merge), Carsoft, ELM usb si o Galetto numai ca le folosesc cu soft dedicat si nici macar n-am incercat "tunning"-uri d'astea <_< .

Daca n-ai serial in laptop, ia un PCMCIA serial sau mai nou un cardexpress serial...la mine cu adaptor usb a cam dat gherle...Da PM si iti zic nmai multe

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Ma puteti ajuta si pe mine va rog cu o parere, am check engine-ul aprins in bord, am pus masina pe tester si mi-a aratat ca am amestecul prea bogat,masina este un E46, 316 din 2000, mentionez ca masina merge bine, nu am probleme cu ea, doar cateodata am observat ca de cand s-a aprins check engine-ul cateodata cand vreau sa plec de pe loc mai tare parca nu trage, cresc turatiile dar nu trage , ci are asa un lag si deodata isi revine!
Link to comment
Share on other sites

Ma puteti ajuta si pe mine va rog cu o parere, am check engine-ul aprins in bord, am pus masina pe tester si mi-a aratat ca am amestecul prea bogat,masina este un E46, 316 din 2000, mentionez ca masina merge bine, nu am probleme cu ea, doar cateodata am observat ca de cand s-a aprins check engine-ul cateodata cand vreau sa plec de pe loc mai tare parca nu trage, cresc turatiile dar nu trage , ci are asa un lag si deodata isi revine!

 

 

Cu CE aprins, masina se afla in "Limp Mode". Este normal sa faca asa desi in unele cazuri, aparent, nu se simte nici o diferenta.

Tot MAF-ul zic si eu, ca si XXL.

Link to comment
Share on other sites

Pastele ma-sii ! Am observat o alta problema: merg frumos cu masina si inainte de semafor o scot din viteza, ca orice om normal. Dar, desi turatia motorului scade la 600 RPM (cum e normal), acul de la consum ramane la 6-8 si uneori urca pana la 10 (motorul e la relanti in acest moment, retineti).... abia cand se opresc rotile scade si acul la 0.

Pana la problema cu becul de la motor, totul era normal: odata cu scosul din viteza, acul de la consum scadea la 0-2 instant...

 

Ce mama naibii mai are ? bashwall.gif

 

 

vai ce comentarii mai avea si BoBo prin 2006 :)

Link to comment
Share on other sites

318 i 1999 E46

treaba sta cam asa: acu 1 an cand am adus'o, s'a aprins pentru prima data check engine - am schimbat valva pvc la reprezentanta Cluj si sters eroarea.

Un an nu au mai fost probleme apoi s'a aprins iar. Simptome: consum marit si tragea prost - am mers la primul tester ce a dat amestec benzina prost, apoi la reprezentanta Iasi unde, dupa tester am schimbat furtunul si supapa de aerisire motor + sters eroarea.

Dupa 1 saptamana iar s'a aprins. - am schimbat debitmetru- Bosch + sters eroarea. Rezultatul a fost bun, masina tragea mult mai bine si consuma mai putin.

Azi vad ca s'a aprins iar check'ul... :) ce sa'i mai fac?

Motorul merge bine, silentios, fara fluctuatii mari ale turatiei, nu da nici un semn ca ar avea o problema majora..

Edited by ada
Link to comment
Share on other sites

318 i 1999 E46

- am schimbat valva pvc la reprezentanta Cluj si sters eroarea.

- am mers la primul tester ce a dat amestec benzina prost, apoi la reprezentanta Iasi unde, dupa tester am schimbat furtunul si supapa de aerisire motor + sters eroarea.

Dupa 1 saptamana iar s'a aprins. - am schimbat debitmetru- Bosch + sters eroarea. Rezultatul a fost bun, masina tragea mult mai bine si consuma mai putin.

Azi vad ca s'a aprins iar check'ul... :) ce sa'i mai fac?

Observ ca de la Cluj la Iasi chestiunile sunt diferit tratate si asta e de bine...Asta inseamna ca reprezentantele sa nu beneficieze de increderea clientului si sa-l faca sa bata km la greu ...

Unde e localizata supapa de aerisire motor si furtunul aferent?

 

Nu-ti ramane de facut decat sa schimbi:

 

1. Statia de unde alimentezi..posibil...

daca nu merge:

2.Verifici toate furtunele inclusiv pe cel gros de la debitmetru

3.Sonda Lambda (inainte de CAT)

4.Senzor ax cu came

 

PS: Doar o presupunere: La EVAP (valva aia care tacane si e prinsa de carcasa filtrului de aer) ai un furtun care intra pe jos si e din cauciuc....Ia vezi acolo

Astea presupunand ca ai bujiile si filtrul de benzina in ordine

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

s-a rezolvat in cel mai simplu mod cu putinta: pana acum alimentam cu benzina de la OMV de 95, azi am pus de la ROMPETROL de 101, in 2 km s'a stins check engine...

Bine ca nu am mers pe la vreun service sa ma puna aia sa schimb cate si mai cate

Link to comment
Share on other sites

318 i 1999 E46

treaba sta cam asa: acu 1 an cand am adus'o, s'a aprins pentru prima data check engine - am schimbat valva pvc la reprezentanta Cluj si sters eroarea.

Un an nu au mai fost probleme apoi s'a aprins iar. Simptome: consum marit si tragea prost - am mers la primul tester ce a dat amestec benzina prost, apoi la reprezentanta Iasi unde, dupa tester am schimbat furtunul si supapa de aerisire motor + sters eroarea.

Dupa 1 saptamana iar s'a aprins. - am schimbat debitmetru- Bosch + sters eroarea. Rezultatul a fost bun, masina tragea mult mai bine si consuma mai putin.

Azi vad ca s'a aprins iar check'ul... :) ce sa'i mai fac?

Motorul merge bine, silentios, fara fluctuatii mari ale turatiei, nu da nici un semn ca ar avea o problema majora..

la mine s-a aprins dupa ce am spalat motorul cam la o saptamana...motorul merge fara probleme doar ca e becul ala aprins la bord..o sa vad la revizie sapt care vine...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.