Jump to content

bmw x3 - calamina?


linia13

Recommended Posts

Care este treaba cu turatia asta?Nu se mai depune calamina pe supape daca se merge turat?

subscriu...incepator nu sunt..pe x3 motoru de 1995 in cunosc bine..la 60km/ora in a treia are peste 2500 de ture..deci nu chiar subturat..la 100km/ora in a treia are peste 3500 de ture..rau nu cred ca merg ..intrebam de calamina initial in ideea ca cineva a mai patito..sau ca fenomenul cu 2000 ture schimb viteza apes pedala si masina sta pe loc ca mai apoi sa plece dupa 2-3 sec sa plece a mai patito cineva

 

Pai eu am intrebat si ai spus ca schimbi pe la 2000-2200... Asta (in opinia mea) se cheama subturat. Si da , stiu caz in care posesor d4e X3 a patit ca si tine tocmai pt. ca scimba la turatie mica si a ajuns la service cu motorul desfacut...Eu fiind de fata sdi vazind masina desfacuta , mentionez ca masina era super ingrijita si cu km putini i-am intrebat pe mecanici ce si cum iar acestia mi-au confirmat ca e vorba de depuneri de calamina datorate faptului ca masina e condusa constant subturat.Acelasi lucru se intimpla si in cazul altori masini...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

EugenD subscriu la ce ai spus, pe langa calamina se evita si infundarea catalizatorului si blocarea geometriei variabile la turbina. Cand motorul este turat in regimurile superioare creste temperatura gazelor de evacuare fapt care duce la arderea completa a rezidurilor rezultate in urma arderii.
Link to comment
Share on other sites

EugenD subscriu la ce ai spus, pe langa calamina se evita si infundarea catalizatorului si blocarea geometriei variabile la turbina. Cand motorul este turat in regimurile superioare creste temperatura gazelor de evacuare fapt care duce la arderea completa a rezidurilor rezultate in urma arderii.

 

 

-1.

Link to comment
Share on other sites

EugenD subscriu la ce ai spus, pe langa calamina se evita si infundarea catalizatorului si blocarea geometriei variabile la turbina. Cand motorul este turat in regimurile superioare creste temperatura gazelor de evacuare fapt care duce la arderea completa a rezidurilor rezultate in urma arderii.

 

 

-1.

 

minus unu inseamna ca nu este adevarat ce zice?

Link to comment
Share on other sites

am dat pe "goagal" si am gasit ceva de genu' urmatoarele motive depunere calamina:

- "Posibil injectorul este defect si nu pulverizeaza bine, ori ai scapari de ulei in cilindru, care nu se arde complect si se depune calamina multa, ori ai compresia scazuta pe acel cilindru."

Mi-a atras atentia faza ca la consumabile au umblat la garnitura chiulasa (inlocuita ) :

 

"Amestecul bogat (aer-combustibil) duce la arderea incompleta a amestecului si la depunerea de calamina, inegrirea, bujiei. Amestecul bogat poate avea multiple cauze din care amintin: filtru de aer murdar, o dereglarare a carburatororului…

 

!!O cauza mai grava este deteriorarea, perforarea sau neetansarea garniturii de chiulasa intre cilindrii. Acest lucru poate fi determinat prin masurararea compresiei a doi cilindri consecutivi care au compresie egala intre ei dar mai mica decat restul" .

Interesant este ca unii mai destepti spun ca "Depunerea calaminei insa are de-a face cu arderea nu cu turatia. Motorul trebuie sa poata sa mearga fara sa depuna calamina la toate turatiile din regimul de functionare, altminteri e o greseala undeva."

 

Deci -1 pare justificat....

Link to comment
Share on other sites

nu cred, de ce fac atunci cutiile automate sa schimbe jos?

 

uitinduma pe factura mai bine observ acum ca pe ultimul rind sta scris "inlocuire semering piston".

deci teoretic este posibil ce a zis si "ialus".

acum ma intreb daca lucrurile stau asa e totusi bmw, e totusi service con cohones, e totusi 68000km,e totusi filtre, lichide schimbate inainte de termen si..

Link to comment
Share on other sites

Un diferential arata altfel dar un DIFERENTIAL CENTRAL arata ca cele din pozele postate de tine: daca observi , in a 2-a poza, avem 1 arbore de intrare si 2 de iesire. Un arbore vine din cutie si cele doua se duc catre puntea fatas respectiv spate.

Se observa clar flansele de prindere si arborii reprezinta cardanele

Link to comment
Share on other sites

cei drept daca ma gandesc bine, dupa cum ziceam, la touareg diferentialul central blocabil e ca la sedane, deci asa o fi. :)

 

LE si OT. atunci au ales rolul transferului prin ambreiaje in cutie actionate de un motor electric pt ca e mai simplu de controlat sistemul? diferentialele sunt sigur deschise, la bmw nu poti bloca ceva fata/spate. iar daca imi aduc bine aminte, stiu ca exista x3-uri cu diferential central blocabil. cred ca ai dreptate. nu stiu de ce traiam cu impresia ca nu sunt.

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.