Jump to content

bmw x3 - calamina?


linia13

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

buna ziua.

 

de la inceput va spun ca problema este rezolvata DAR am sa va povestesc ce am patit si daca am/au procedat corect service bmw din bucuresti.

 

in ianuarie am fost in austria, frig, chiar si minus 15 grade la schi.

prin viena mi s-a aprins un martor pe bord ( acel motoras galben ) care citind in cartea masini imi zicea ca am probleme cu emisiile.

mam alarmat un pic dar miam continuat vacanta.am ajuns in bucuresti totul bine si frumos martorul aprins.dupa ceva timp cind a dat caldura s-s stins.am fost cu ea la service la bmw pe iuliu maniu.baetii de acolo au zis ca are ceva probleme cu softu masini drept urmare au facut o resoftare ( 600ron ).un timp nu s-a mai aprins INSA masina incepea sa tremure pe la 2000 de ture ( am x3 1990 cmc motorian din 2005..revizi si schimburi la zi ).azi asa miine asa pina cind masina nu mai tragea in jurul a 2000 ture.calcam pedala si pleca cam dupa 2-3 secunde.am ajuns si la serviceu vis-a-vis de IKEA.directoru de service imi spune ca am ceva depuneri de calamina drept urmare trebuie sa-mi dea _chiulasa_ jos si sa curete si sa schimbe ceva...in total vreo 3200ron din care 1600 doar manopera si restu consumabile.

 

ati patit, stiti ceva, am luat teapa, sa-i injur...?

zi buna.

 

 

Salut,

 

Am si eu un X3 2.0D, cu vreo 58000km. Merg foarte mult in oras (90%) si destul de turat. De cateva luni am inceput sa simt ca masina nu mai "trage" ca inainte. La inceput am observat ca nu puteam sa plec mai in forta imediat dupa ce porneam motorul, trebuia sa-l las 5-10 secunde, abia apoi puteam sa accelerez. Apoi am inceput sa observ ca la acceleratii sustinute, la un moment parca nu-i mai venea motorina. Am ajuns la un moment dat sa nu pot depasi 120km/h pe autostrada, si aia obtinuti cu chiu cu vai in vreo 60 de secunde. Totusi, la acel drum. dupa ce am rulat chinuit dar turat la 120km/h pana la Constanta si inapoi, pe drumul de intoarcere, pe la jumatatea autostrazii, si-a dat drumul si am reusit sa ajung la 160-170. Dar, in mai multe teste de demaraj 0-100km/h nu am mai reusit sa scot sub 14s. Si asa stau lucrurile si acum. Este interesant ca nu am Check engine din bord aprins !!

 

In sfarsit, diagnoza mi-a dat ca posibila cauza presiune insuficienta in turbina, si filtrul de particule infundat. Inca nu am rezolvat problema, dar am de gand sa schimb filtrul de aer, care parea destul de murdar si incerc sa aflu mai multe detalii despre autocuratirea filtrului de particule. Unii spun ca este suficient un rulaj de 30-60 de minute cu turatie constanta peste 3000, altii ca este necesara si o activare din scanerul de diagnoza. Se pare ca sunt 2 procese diferite in refacerea filtrului. Unul este autocuratirea, care sa activeaza automat si se intampla destul de des, si altul regenerarea, care necesita activarea din scaner si care se face dupa 100000km. Autocuratarea se face prin modificarea parametrilor de ardere a combustibilui ducand la cresterea temperaturii gazelor arse care distrug astfel particulele acumulate in filtru si le elimina pe teava de esapament. Si regenerarea face ceva asemanator, dar inca nu am aflat exact ce anume.

 

Aste este ce am inteles eu studiind incepand de azi dimineata (cand am facut diagnoza) pe net fenomenul. Imi spusese si mie un mecanic de la BMW ca ar putea fi si calamina o posibila cauza. Testul nu a confirmat ipoteza. Imi venea si mie greu si mie sa cred, fara sa fiu specialist totusi, ca la 60000 de km, o masina ca asta poate acumula atata calamina cat sa creeze astfel de probleme. Varianta cu filtrul de particule mi se pare foarte plauzibila. Urmarin pe net, am constatat ca multi au avut problema asta si la BMW si la alte branduri.

 

Citind despre problema ta, la cat de fomisti sunt astia pe la service-uri, nu mi se pare imposibil sa fi dat un asemenea diagnostic ca sa umfle niste bani. Am vazut ca manifestarile descrise de tine (tremurat, intarziere la demaraj) sunt diferite de ale masinii mele.Totusi, ai vazut cu ochii tai ce coduri a dat scanerul? Pentru ca motorasul galben din bord poate insemna multe, nu neaparat probleme cu emisiile. El indica doar prezenta unei probleme, fara sa o specifice, decelarea o face scanerul OBD2, citind si interpretand codurile din calculatorul masinii prin corelarea cu baza de date.

 

Totodata, ma poate cineva ajuta si pe mine cu informatii suplimentare privind procesul de autocuratare si regenerare a filtrului de particule ?

Are cineva posibilitatea sa-mi trimita manualul in engleza sau romana pentru X3 2.0D?

 

Va multumesc,

Eugen

Link to comment
Share on other sites

buna ziua.

 

de la inceput va spun ca problema este rezolvata DAR am sa va povestesc ce am patit si daca am/au procedat corect service bmw din bucuresti.

 

in ianuarie am fost in austria, frig, chiar si minus 15 grade la schi.

prin viena mi s-a aprins un martor pe bord ( acel motoras galben ) care citind in cartea masini imi zicea ca am probleme cu emisiile.

mam alarmat un pic dar miam continuat vacanta.am ajuns in bucuresti totul bine si frumos martorul aprins.dupa ceva timp cind a dat caldura s-s stins.am fost cu ea la service la bmw pe iuliu maniu.baetii de acolo au zis ca are ceva probleme cu softu masini drept urmare au facut o resoftare ( 600ron ).un timp nu s-a mai aprins INSA masina incepea sa tremure pe la 2000 de ture ( am x3 1990 cmc motorian din 2005..revizi si schimburi la zi ).azi asa miine asa pina cind masina nu mai tragea in jurul a 2000 ture.calcam pedala si pleca cam dupa 2-3 secunde.am ajuns si la serviceu vis-a-vis de IKEA.directoru de service imi spune ca am ceva depuneri de calamina drept urmare trebuie sa-mi dea _chiulasa_ jos si sa curete si sa schimbe ceva...in total vreo 3200ron din care 1600 doar manopera si restu consumabile.

 

ati patit, stiti ceva, am luat teapa, sa-i injur...?

zi buna.

 

 

Salut,

 

Am si eu un X3 2.0D, cu vreo 58000km. Merg foarte mult in oras (90%) si destul de turat. De cateva luni am inceput sa simt ca masina nu mai "trage" ca inainte. La inceput am observat ca nu puteam sa plec mai in forta imediat dupa ce porneam motorul, trebuia sa-l las 5-10 secunde, abia apoi puteam sa accelerez. Apoi am inceput sa observ ca la acceleratii sustinute, la un moment parca nu-i mai venea motorina. Am ajuns la un moment dat sa nu pot depasi 120km/h pe autostrada, si aia obtinuti cu chiu cu vai in vreo 60 de secunde. Totusi, la acel drum. dupa ce am rulat chinuit dar turat la 120km/h pana la Constanta si inapoi, pe drumul de intoarcere, pe la jumatatea autostrazii, si-a dat drumul si am reusit sa ajung la 160-170. Dar, in mai multe teste de demaraj 0-100km/h nu am mai reusit sa scot sub 14s. Si asa stau lucrurile si acum. Este interesant ca nu am Check engine din bord aprins !!

 

In sfarsit, diagnoza mi-a dat ca posibila cauza presiune insuficienta in turbina, si filtrul de particule infundat. Inca nu am rezolvat problema, dar am de gand sa schimb filtrul de aer, care parea destul de murdar si incerc sa aflu mai multe detalii despre autocuratirea filtrului de particule. Unii spun ca este suficient un rulaj de 30-60 de minute cu turatie constanta peste 3000, altii ca este necesara si o activare din scanerul de diagnoza. Se pare ca sunt 2 procese diferite in refacerea filtrului. Unul este autocuratirea, care sa activeaza automat si se intampla destul de des, si altul regenerarea, care necesita activarea din scaner si care se face dupa 100000km. Autocuratarea se face prin modificarea parametrilor de ardere a combustibilui ducand la cresterea temperaturii gazelor arse care distrug astfel particulele acumulate in filtru si le elimina pe teava de esapament. Si regenerarea face ceva asemanator, dar inca nu am aflat exact ce anume.

 

Aste este ce am inteles eu studiind incepand de azi dimineata (cand am facut diagnoza) pe net fenomenul. Imi spusese si mie un mecanic de la BMW ca ar putea fi si calamina o posibila cauza. Testul nu a confirmat ipoteza. Imi venea si mie greu si mie sa cred, fara sa fiu specialist totusi, ca la 60000 de km, o masina ca asta poate acumula atata calamina cat sa creeze astfel de probleme. Varianta cu filtrul de particule mi se pare foarte plauzibila. Urmarin pe net, am constatat ca multi au avut problema asta si la BMW si la alte branduri.

 

Citind despre problema ta, la cat de fomisti sunt astia pe la service-uri, nu mi se pare imposibil sa fi dat un asemenea diagnostic ca sa umfle niste bani. Am vazut ca manifestarile descrise de tine (tremurat, intarziere la demaraj) sunt diferite de ale masinii mele.Totusi, ai vazut cu ochii tai ce coduri a dat scanerul? Pentru ca motorasul galben din bord poate insemna multe, nu neaparat probleme cu emisiile. El indica doar prezenta unei probleme, fara sa o specifice, decelarea o face scanerul OBD2, citind si interpretand codurile din calculatorul masinii prin corelarea cu baza de date.

 

Totodata, ma poate cineva ajuta si pe mine cu informatii suplimentare privind procesul de autocuratare si regenerare a filtrului de particule ?

Are cineva posibilitatea sa-mi trimita manualul in engleza sau romana pentru X3 2.0D?

 

Va multumesc,

Eugen

 

salut.

1.nu am vazut nimic cu ochii mei la teste.nici nu am stat acolo sincer desi cred ca trebuia sa insist.data viitoare nu ii mai las.

2.probleme cu viteza nu am avut.dupa ce trecea de 2000 de ture pentru ca aici se intimpla "magia" crestea in viteza foarte bine.de masina mea a ajuns in momentul de fata la 70000 de km.de cind am "rezolvat" aceasta problema alte probleme nu au mai fost.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna.

Cam aceeasi problema o am si eu cu masina. In urma cu ceva vreme, cateva luni, s-a aprins beculetul care arata un motoras. Initial avea perioada cand se aprindea dar de vreo doua luni sta aprins tot timpul. Motorul pare a se ineca iar de condus masina a fost condusa destul de agresiv. Am mers cu ea in service si dupa ce au verificat-o au ajuns la concluzia ca e o problema cu senzorul care verifica temperatura aerului la admisie. Am schimbat senzorul. Bineinteles ca prietenul meu, beculetul, sta aprins in continuare. Culmea! Am verificat si senzorul schimbat si se pare ca nu are de fapt nimic. Unde poate fi problema?

Link to comment
Share on other sites

Buna.

Cam aceeasi problema o am si eu cu masina. In urma cu ceva vreme, cateva luni, s-a aprins beculetul care arata un motoras. Initial avea perioada cand se aprindea dar de vreo doua luni sta aprins tot timpul. Motorul pare a se ineca iar de condus masina a fost condusa destul de agresiv. Am mers cu ea in service si dupa ce au verificat-o au ajuns la concluzia ca e o problema cu senzorul care verifica temperatura aerului la admisie. Am schimbat senzorul. Bineinteles ca prietenul meu, beculetul, sta aprins in continuare. Culmea! Am verificat si senzorul schimbat si se pare ca nu are de fapt nimic. Unde poate fi problema?

 

 

salut.

imi permit sa am rezerve cu "baEtii" de la service.eu sunt din bucuresti si sunt 3 serviceuri bavaria bmw.abia al treilea mi-a rezolvat problema.la celelalte 2 am decartat 1500 de roni fara sa-mi rezolve problema.e vorba doar de bun simt ceea ce la romani parca se pierde pe zi ce trece.mergi la serviceu de la otopeni vis-a-vis de ikea.incearca sa stai pe capul lor cind tio pun pe tester pt ca altfel e posibil sa tot dai bani si sa nu-ti rezolve problema.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut. Aceeasi problema o am si eu la un E90 320d 163hp(sau mai putini) si cei de la reprezentanta mi-au spus ca este depunere de calamina prin _chiulasa_.

Am 2 optiuni: fie merg mai sportiv fie imi desfac _chiulasa_ cu costurile aferente.Dar ce inseamna condus mai sportiv pt ca cei de la service sunt destul de rezervati in a spune ce inseamna.

A si au mai spus ca daca nu imi schimb stilul de condus masina va mai merge o perioada dupa care intr-un final se va aprinde si martorul su eroarea respectiva.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salutare!

 

Incerc sa ajut un coleg, care si-a cumparat un X3, 3.0 D, din 2006 din Germania, a fost ca gascanul si a luat teapa bineinteles..

Cica masina are doar 200.000km, nu cred in 9 ani in Germania..

 

Are probleme cu filtrul de particule, nu-si face regenerarea, a scos-o pe autostrada dar degeaba.

 

Am 2 rugaminti

 

1) va rog sa mi recomandati un baiat sau un service bun cu preturi decente, care are interfata orginala si poate sa-l ajute cu o regenerare fortata

 

2)postati va rog procedura de regenerare in mers., in ce treapta, turatia intre cat si cat.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.