Jump to content

cel mai bun tester ?


ak_47

Recommended Posts

... carsoft. Este pe seriala dar merge perfect cu adaptor USB/Serial.

 

Mie nu mi-a mers, incercat pe 2 laptopuri si 3 adaptoare USB/Serial. Poti spune te rog EXACT ce adaptor ai folosit.

 

 

nu merge prin adaptor iti zic eu , sau cel putin nu citeste toate modulele. eu am incercat 3 adaptoare. trebuie neaaparat port serial nativ

 

Daca ai drum prin Constanta anunta-ma si-ti arat cum merge cu adaptor si-ti arata si datele in timp real :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

... carsoft. Este pe seriala dar merge perfect cu adaptor USB/Serial.

 

Mie nu mi-a mers, incercat pe 2 laptopuri si 3 adaptoare USB/Serial. Poti spune te rog EXACT ce adaptor ai folosit.

 

 

nu merge prin adaptor iti zic eu , sau cel putin nu citeste toate modulele. eu am incercat 3 adaptoare. trebuie neaaparat port serial nativ

 

Daca ai drum prin Constanta anunta-ma si-ti arat cum merge cu adaptor si-ti arata si datele in timp real :)

 

cu siguranta ca majoritatea sunt f proaste dar mai sunt si exceptii . interfetele carsoft 6.5 nu sunt toate la fel.

Link to comment
Share on other sites

as fi vrut ceva sa mearga pe usb,cineva zicea ca inpa si carsoft nu merg,am gasit ceva OBD2 ElmScan 5 Compact Scan Tool

 

ce parere aveti??

 

ELM Scan este un scanner OBD II si nu unul dedicat BMW. Cu un scanner OBDII nu poti interactiona decat cu ECU (DME sau DDE), restul modulelor nu vor fi accesibile. Programele care folosesc astfel de interfete nu stiu sa interpreteze decat erorile generice OBD II iar numarul parametrilor care pot fi cititi cu ele este destul de restrans. O interfata din asta se poate utiliza de exemplu pentru diagnosticarea erorilor care aprind martorul check engine dar trebuie sa stii exact ce ai de facut. Evident ca oricand o interfata dedicata BMW este recomandata.

 

Referitor la restul discutiei: cu Carsoft-ul am avut probleme la citirea erorilor: imi afisa codurile aiurea si descrierea si mai rau. De aceea va recomand sa folositi INPA daca aveti posibilitatea dar cu mare atentie ca nu iarta. Eu mi-am sters adaptarile din greseala. Am apasat butonul gresit si s-au dus, nu te mai intreaba daca esti sigur ca vrei sa faci ceva.

 

Singura interfata cu conectare pe USB de care am auzit ca ar putea fi solosita cu INPA este o interfata facuta pentru grupul VW. Se numeste VAG KKL sau ceva asemanator. Pentru a functiona cu INPA aceasta trebuie modificata dar nu stiu detalii. Oricum chiar daca se conecteaza prin USB interfata asta foloseste un driver care emuleaza un port serial peste USB deci practic tot pe serial este.

Link to comment
Share on other sites

Nu am testat un INPA pana acum dar din ce zici tu nu-mi suna bine partea cu "stersul". Orice soft cat de cat bun trebuie sa te intrebe inainte de a face o scriere de soft...ca poate iti fuge mouse-ul si apesi din greseala, cum a fost si cazul tau...

Eu n-am avut nici o problema pana acum cu Carsoft-ul si nici la citirea erorilor nu a dat gres. Nu-i fac reclama dar pe langa cel de la reprezentanta a fost singurul care mi-a gasit eroarea de PDC.

Link to comment
Share on other sites

Mi-au mai spus si altii ca nu au avut probleme cu Carsoftul si poate ca problema a fost la versiunea mea sparta, dar imi place mai mult INPA pantru ca afiseaza mai multi parametri, descrierea erorilor este mai completa, poti sa vezi de exemplu frecventa erorii si alti parametri la aparitia erorii (nr km, temperatura lichid de racire etc.) si cel mai important poti sa activezi o serie destul de larga de componente: electrovalve, injectoare, geamuri, faruri etc. si asta te ajuta foarte mult la diagnoza. Aceasta ultima facilitate lipseste complet la Carsoft.

 

Despre partea cu stersul fara sa te intrebe din pacate asa este, dar din cate am inteles aplicatia asta este facuta pentru specialistii lor nu pentru noi profanii. Oricum, dupa ce faci o treaba cum am facut eu inveti sa te uiti de doua ori pe ce buton apesi si te obisnuiesti destul de repede. Tot secretul e sa nu te apuci sa faci diagnoza dupa 5-6 beri :)

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca vorbim de softuri diferite. Carsoft-ul pe care il am are tot ce zici tu ca are IMPA, iti spune la fiecare eroare si seria componentelor, datele de fabricatie, eroarea, codul erorii si ce anume sa faci in privinta asta, ce sa verifici...are sectiune de coding pentru motor, centrala airbag, setari i-Drive, etc. Si mai ai si sectiuna de live data unde iti da toti parametrii in timp real ai masinii, temperaturi, valori, viteza in mers, presiuni, etc.

 

Si eu am facut o greseala cand am refacut coding-ul pentru motor, asta dupa ce aveam soft-ul modificat...si chiar m-a intrebat dar am fost destul de sigur pe mine :)

Mi-am dat seama dupa ce am plecat de pe loc ca nu mai tragea ca inainte. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu am testat un INPA pana acum dar din ce zici tu nu-mi suna bine partea cu "stersul". Orice soft cat de cat bun trebuie sa te intrebe inainte de a face o scriere de soft...ca poate iti fuge mouse-ul si apesi din greseala, cum a fost si cazul tau...

Eu n-am avut nici o problema pana acum cu Carsoft-ul si nici la citirea erorilor nu a dat gres. Nu-i fac reclama dar pe langa cel de la reprezentanta a fost singurul care mi-a gasit eroarea de PDC.

 

nu sti cumva daca cu carsoft imi pot pune magazia ? nu o vede de cand a fost facuta o resoftare , cred k in momentul acela nu era pusa ... si daca poti sa ma ajuti cu niste linkuri de unde sa imi iau o interfata carsoft pt un e39 525d facelift...parca sunt pe ocazi la 3 4 mil , alea sunt bune ?

Link to comment
Share on other sites

Nu am testat un INPA pana acum dar din ce zici tu nu-mi suna bine partea cu "stersul". Orice soft cat de cat bun trebuie sa te intrebe inainte de a face o scriere de soft...ca poate iti fuge mouse-ul si apesi din greseala, cum a fost si cazul tau...

Eu n-am avut nici o problema pana acum cu Carsoft-ul si nici la citirea erorilor nu a dat gres. Nu-i fac reclama dar pe langa cel de la reprezentanta a fost singurul care mi-a gasit eroarea de PDC.

 

nu sti cumva daca cu carsoft imi pot pune magazia ? nu o vede de cand a fost facuta o resoftare , cred k in momentul acela nu era pusa ... si daca poti sa ma ajuti cu niste linkuri de unde sa imi iau o interfata carsoft pt un e39 525d facelift...parca sunt pe ocazi la 3 4 mil , alea sunt bune ?

 

nu poti mai nimic cu alea :)

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca vorbim de softuri diferite. Carsoft-ul pe care il am are tot ce zici tu ca are IMPA, iti spune la fiecare eroare si seria componentelor, datele de fabricatie, eroarea, codul erorii si ce anume sa faci in privinta asta, ce sa verifici...are sectiune de coding pentru motor, centrala airbag, setari i-Drive, etc. Si mai ai si sectiuna de live data unde iti da toti parametrii in timp real ai masinii, temperaturi, valori, viteza in mers, presiuni, etc.

 

Si eu am facut o greseala cand am refacut coding-ul pentru motor, asta dupa ce aveam soft-ul modificat...si chiar m-a intrebat dar am fost destul de sigur pe mine :)

Mi-am dat seama dupa ce am plecat de pe loc ca nu mai tragea ca inainte. :lol:

 

Eu vorbesc despre Carsoft 6.5 dar cred ca versiunea pe care am folosit-o eu era puscata rau. Cand ai ocazia pui 2-3 screenshot-uri sa ma lamuresc si eu?

 

@Dariusel: tu ai nevoie de o codare a magaziei si aste se poate face cu DIS pana la versiunea 44 sau cu Progman.

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

Mi-au mai spus si altii ca nu au avut probleme cu Carsoftul si poate ca problema a fost la versiunea mea sparta, dar imi place mai mult INPA pantru ca afiseaza mai multi parametri, descrierea erorilor este mai completa, poti sa vezi de exemplu frecventa erorii si alti parametri la aparitia erorii (nr km, temperatura lichid de racire etc.) si cel mai important poti sa activezi o serie destul de larga de componente: electrovalve, injectoare, geamuri, faruri etc. si asta te ajuta foarte mult la diagnoza. Aceasta ultima facilitate lipseste complet la Carsoft.

 

Despre partea cu stersul fara sa te intrebe din pacate asa este, dar din cate am inteles aplicatia asta este facuta pentru specialistii lor nu pentru noi profanii. Oricum, dupa ce faci o treaba cum am facut eu inveti sa te uiti de doua ori pe ce buton apesi si te obisnuiesti destul de repede. Tot secretul e sa nu te apuci sa faci diagnoza dupa 5-6 beri :)

 

 

spun si eu o prostie: daca tot te-ai lovit de ceva probleme cu INPA ne-ar fi util daca ne-ai da citeva informatii si noua ptr a sti ce sa evitam

Edited by ainginer
Link to comment
Share on other sites

spun si eu o prostie: daca tot te-ai lovit de ceva probleme cu INPA ne-ar fi util daca ne-ai da citeva informatii si noua ptr a sti ce sa evitam

 

Cel mai important cand lucrezi cu INPA este sa fii foarte atent pe ce buton apesi ca sa nu faci vreo prostie. Interfata grafica este foarte simpla si nu este nevoie sa folosesti mouse-ul, poti activa diferite comenzi prin apasarea tastelor F1 - F10. Eu mi-am sters adaptarile apasand pe F7 cred in loc de F6.

 

Nu stiu exact care sunt functiile pe care INPA le pune la disopozitie pentru fiecare modul in parte pentru ca am lucrat relatv putin cu programul asta si nu am acoperit nici pe departe toate modulele disponibile le BMW. Ca o regula generala nu activati nici o comanda daca nu este necesara sau daca nu stiti exact ce face pentru ca nu intreaba daca esti sigur, ai apasat butonul si comanda se executa. Stiu ca e distractiv sa te conectezi la masina si sa le arati prietenilor cum deschizi geamurile sau aprinzi farurile cu calculatorul da te plictisesti destul de repede de asta. Evitati sa stergeti adaptarile cum am facut eu sau sa stergeti erorile din memoria modulelor inainte de a face diagnoza ca nu mai aveti ce diagnoza sa faceti :) . De asemenea evitati sa sincronizati DME cu EWS daca nu este necesar.

 

Daca aveti ceva probleme cand folositi INPA sau ati facut vreo greseala folosind-o spuneti si eu o sa incerc sa va ajut in masura in care pot. Si sunt sigur ca si alti membri ai forumului o sa o faca.

Link to comment
Share on other sites

spun si eu o prostie: daca tot te-ai lovit de ceva probleme cu INPA ne-ar fi util daca ne-ai da citeva informatii si noua ptr a sti ce sa evitam

 

Cel mai important cand lucrezi cu INPA este sa fii foarte atent pe ce buton apesi ca sa nu faci vreo prostie. Interfata grafica este foarte simpla si nu este nevoie sa folosesti mouse-ul, poti activa diferite comenzi prin apasarea tastelor F1 - F10. Eu mi-am sters adaptarile apasand pe F7 cred in loc de F6.

 

Nu stiu exact care sunt functiile pe care INPA le pune la disopozitie pentru fiecare modul in parte pentru ca am lucrat relatv putin cu programul asta si nu am acoperit nici pe departe toate modulele disponibile le BMW. Ca o regula generala nu activati nici o comanda daca nu este necesara sau daca nu stiti exact ce face pentru ca nu intreaba daca esti sigur, ai apasat butonul si comanda se executa. Stiu ca e distractiv sa te conectezi la masina si sa le arati prietenilor cum deschizi geamurile sau aprinzi farurile cu calculatorul da te plictisesti destul de repede de asta. Evitati sa stergeti adaptarile cum am facut eu sau sa stergeti erorile din memoria modulelor inainte de a face diagnoza ca nu mai aveti ce diagnoza sa faceti :) . De asemenea evitati sa sincronizati DME cu EWS daca nu este necesar.

 

Daca aveti ceva probleme cand folositi INPA sau ati facut vreo greseala folosind-o spuneti si eu o sa incerc sa va ajut in masura in care pot. Si sunt sigur ca si alti membri ai forumului o sa o faca.

 

multumesc am sa tin cont

Link to comment
Share on other sites

zi-mi si ie, ce sunt de fapt adaptarile alea? daca le stergi ce se intampla?

 

Adaptarile sunt niste parametri pe care ECU ii foloseste pentru compensarea tolerantelor diferitelor componente ale sistemului de injectie sau pentru compensarea anumitor erori. Compensarea se face prin imbogatirea sau saracirea amestecului sau prin modificarea avansului in functie de situatie. Adaptarile sunt calculate in continuu de catre ECU astfel incat sa mentina emisiile motorului in normele de poluare impuse. Adaptarile au niste valori implicite dar de-a lungul timpului, in functie de o gramada de factori incepand de la calitatea benzinei si mergand pana la defectiuni ale sistemului de injectie valorile acestor adaptari se pot modifica simtitor.

 

Atunci cand stergi adaptarile de fapt le reinitializezi la valorile implicite. Ele se vor reface dupa cateva cicluri complete de condus dar, pana atunci, in functie de cat de indepartate sunt valorile lor reale fata de cele implicite, motorul se poate subtura destul de tare la schimbarea treptelor de viteza si poti simti o pierdere de putere destul de accentuata in prima faza. Dupa recalcularea adaptarilor totul revine la normal dar asta poate dura pana la cateva zile.

Link to comment
Share on other sites

mersi, le-am sters si eu, dar nu s-a intamplat nimic simtitor... e exact cum zici la INPA... ai optiunea "adaptions...nustiuce" si esti tentat sa selectezi acolo ca sa vezi despre ce e vorba...dupa ce ai selectat iti zice direct "adaptions cleared"... multam'... si apoi stai sa te gandesti ce-ai facut! :)

 

inca ceva, codari, de ex la LCM se poate face cu INPA? ca eu n-am gasit nimic... De asemenea n-am gasit optiune de Service Interval reset, ca la Carsoft... sau optiuni de modificare limba, unitate de masura(km/mile), ceas 24/12, blocare usi etc...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Daca le-ai sters is nu ai simtit nimic insemna ca valorile lor reale sunt foarte apropiate de ce implicite deci ai un sistem de injectie care functioneaza bine. Sa ai noroc de el :) .

 

La INPA nici eu nu am gasit optiuni pentru codare, e drept ca nici nu am cautat, dar poti sa faci Service Interval Reset. Te duci la Body -> Instrument Cluster si alegi Activate. Acolo ar trebui sa gasesti functia respectiva.

 

Data viitoare cand mai ajung cu laptopu la masina o sa verific daca exista ceva optiuni de codare.

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

Poti coda cam orice si cu INPA. E suficient sa modifici locatia de memorie corespunzatoare functiei dorite.

Evident, e o foarte mica diferenta intre a coda sau a strica ceva daca incurci valorile sau locatiile de memorie :) .

Link to comment
Share on other sites

Poti sa imi spui unde gasesti optiunile de scriere a memoriei? Stiam ca poti sa faci asa ceva cu NCS Expert, editand fisierul cu optiunile pe care le descarci direct din modul, nu stiam ca si INPA poate. Oricum sunt pline forumurile de baieti care au distrus diverse module incercand sa codeze cu NCS, banuiesc ca nici INPA nu e departe.
Link to comment
Share on other sites

Daca l-ai comandata atunci cauta si descarca de pe net PCMSCAN si SCANMASTER ELM. Mi se par cam cele mai reusite aplicatii pentru diagnoza cu interfete OBD II.

a venit ,e destul de simplist live data si citeste codurile de eroare pentru moment imi ajunge :)

 

pe viitor poate trec la INPA

 

am un soft de la scantool.net dar o sa caut si ce mi-ai recomandat tu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.