Jump to content

Comportament ciudat 30d


catanni

Recommended Posts

In ultimu timp am observat un comportament anormal al masinii mele (cea din semnatura):

 

- cand sunt peste 18 gr. C afara, adica cum au fost zilele astea intre 18-20-22 gr. C, urla vascocuplajul chiar daca nu o alerg si nu trage cum trebuie. parca e gatuita.Folosindu-ma de codurile ascunse ale BC-ului,am obs. ca temperatura motorului nu trecea de 88 gr. C dar vascocuplajul rula la turatie maxima.

 

- in noaptea asta, aprox 13 gr. C afara, am alergat-o un pic. Ce diferenta, tragea de rupea, si am alergat-o cred juma de ora. Si surpriza, desi pe cod aveam si 95 gr. C la un moment dat, tot tragea super bine si nici vascocuplajul nu-si facea auzita prezenta. Avea acel raspuns violent de care mi-era dor.

 

Acum am o nedumerire: chiar sa fie nevoie de un intercooler mai mare? Sau care sa fie buba? Cum trece temp. exterioara de 18-20 gr. C pur si simplu parca nu trage.

 

Stiam ca masinile turbo pierd putere proportional cu temperatura exterioara...dar totusi...prea mare diferenta...

Link to comment
Share on other sites

In ultimu timp am observat un comportament anormal al masinii mele (cea din semnatura):

 

- cand sunt peste 18 gr. C afara, adica cum au fost zilele astea intre 18-20-22 gr. C, urla vascocuplajul chiar daca nu o alerg si nu trage cum trebuie. parca e gatuita.Folosindu-ma de codurile ascunse ale BC-ului,am obs. ca temperatura motorului nu trecea de 88 gr. C dar vascocuplajul rula la turatie maxima.

 

-

91993[/snapback]

 

Exista vreo diferenta cand motorul este cald si cand este rece?Ma refer la aceeasi temperatura exterioara.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ca raspunde mult mult mai bine cand este rece motorul si se simte cuplul mult mai jos.

 

Si culmea simt o mica vibratie in masina in momentul cand ajunge la temperatura optima (acul de temp. e pe mijloc), vibratie ce nu exista cand motorul este rece.

 

Merge mult mai rotund si raspunde mult mai bine cat time este rece (indiferent de temp exterioara). Si culmea mi se pare si un pic mai silentios.

 

Dar cum se incalzeste si mai ales daca este si cald afara, parca merge mai gatuit.

 

Oricum astazi s-a comportat f f bine chiar si incalzit (ajunsese la 95 grade pe codul de BC) dar dupa cum am zis erau in jur de 13 grade afara.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ca raspunde mult mult mai bine cand este rece motorul si se simte cuplul mult mai jos.

 

Si culmea simt o mica vibratie in masina in momentul cand ajunge la temperatura optima (acul de temp.  e pe mijloc), vibratie ce nu exista cand motorul este rece.

 

Merge mult mai rotund si raspunde mult mai bine cat time este rece (indiferent de temp exterioara). Si culmea mi se pare si un pic mai silentios.

 

Dar cum se incalzeste si mai ales daca este si cald afara, parca merge mai gatuit.

 

Oricum astazi s-a comportat f f bine chiar si incalzit (ajunsese la 95 grade pe codul de BC) dar dupa cum am zis erau in jur de 13 grade afara.

92015[/snapback]

 

Este posibil sa fie ceva la circuitul de alimentare.Se alimenteaza diferit cand este cald motorul, fata de cand este rece.

Verifica si radiatorul de motorina sa fie curat.

Link to comment
Share on other sites

Info in plus:

 

Mi-a facut niste probleme asta iarna, si anume:

 

Cum scadea temp. exterioara sub -5 grade, pornea de la a 3-a cheie si uneori tocmai la a 7-a.

 

Am fost cu ea la service (Filaret) si mi-a aparut o eroare pe tester,nu mai stiu exact in engleza dar se lega de "pre-supply pressure monitor bla bla" sau ceva de genul parca.

 

Am schimbat o pompa micuta de sub masina (intermediara, ca am inteles ca mai e una in rezervor si mai e cea de inalta presiune) si tot aceeasi problema si aceeasi eroare.

 

Am verif. injectoarele si erau in limita de functionare toate 6 (pe tester).

 

Culmea ca dupa ce pornea greu prima data toata ziua nu mai erau probleme.

 

Oricum problema a disparut odata cu trecerea iernii. Ciudat era ca atunci nu exista problema asta cu gatuirea, doar cu pornirea greoaie.

 

@Bavaria: ai spus ca ar putea fi de la alimentare, mi se pare ciudat, cum adica sa se alimenteze diferit cand este cald motoru?

Link to comment
Share on other sites

Info in plus:

 

 

Am fost cu ea la service (Filaret) si mi-a aparut o eroare pe tester,nu mai stiu exact in engleza dar se lega de "pre-supply pressure monitor bla bla" sau ceva de genul parca.

 

Am schimbat o pompa micuta de sub masina (intermediara, ca am inteles ca mai e una in rezervor si mai e cea de inalta presiune) si tot aceeasi problema si aceeasi eroare.

 

 

 

Culmea ca dupa ce pornea greu prima data toata ziua nu mai erau probleme.

 

Oricum problema  a disparut odata cu trecerea iernii. Ciudat era ca atunci nu exista problema asta cu gatuirea, doar cu pornirea greoaie.

 

@Bavaria: ai spus ca ar putea fi de la alimentare, mi se pare ciudat, cum adica sa se alimenteze diferit cand este cald motoru?

92017[/snapback]

 

 

Eroarea apare datorita senzorului care este pe filtrul de motorina.Schimba-l.

Traseul este ciudat la M57.Se alimenteaza printr-un traseu cand motorul este rece,si prin altul cand este cald.Exista o valva acolo.Ma rog,cand te mai duci la service roaga-i sa iti explice cum functioneaza ,ca este mult de discutat.

 

Daca masina merge prost dupa ce ce incalzeste este posibil sa fie de vina radiatorul care raceste motorina.Oricum verifca-l daca este curat,dupa cum ti-am mai spus.

Trebuie rezolvata si problema cu presiunea.Daca senzorul respectiv da informatie eronata,ca nu ar fi presiune destula,masina nu porneste.Daca da in mers este posibil sa taie din putere.

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mode...642&hg=13&fg=10

 

 

Senzorul 3 trebuie schimbat.Nu era nevoie sa se schimbe ambele pompe.Pompa din rezervor lucreaza la turatii mici ,cea de sub masina doar la turatii mari cand este nevoie de multa motorina.Eu as fi schimbat-o doar pe cea din rezervor.

Link to comment
Share on other sites

Pana aici e destul de clar...maine am sa vad ce pot face...

 

Dar la problema cu vascocuplajul? De ce merge la turatie maxima si se si aude si scade si puterea rau...dar nu mereu de ex. veneam de la munte erau 18 grade afara mergea de rupea si motorul avea 88 grade pe codul de temp de la BC...si in noaptea asta la 13 grade afara a ajuns motoru si la 95-96 grade si nici urma de zgomotul ala infernal de vascocuplaj (ma rog ventilatorul de racire cuplat prin vascocuplaj, difuzorul sau cum ii spune).

 

M-ai facut curios in legatura cu alimentarea...deci cand se incalzeste se deschide o valva si motorina isi schimba traseul?

 

Deci am schimbat pompa de mijloc degeaba...nasol...mi-au bagat-o pe gat aiurea inseamna...pompa de inalta presiune nu am schimbat-o...ca nu aveam de ce. Masina tragea bine dupa ce pornea.

 

Si concluzie: nu cred ca-mi mai iau motorina urmatoarea masina...prea complex motorul...prea pretentios pt motorina din RO...

Link to comment
Share on other sites

Dar la problema cu vascocuplajul? De ce merge la turatie maxima si se si aude si scade si puterea rau...dar nu mereu de ex. veneam de la munte erau 18 grade afara mergea de rupea si motorul avea 88 grade pe codul de temp de la BC...si in noaptea asta la 13 grade afara a ajuns motoru si la 95-96 grade si nici urma de zgomotul ala infernal de vascocuplaj (ma rog ventilatorul de racire cuplat prin vascocuplaj, difuzorul sau cum ii spune).

 

M-ai facut curios in legatura cu alimentarea...deci cand se incalzeste se deschide o valva si motorina isi schimba traseul?

 

Deci am schimbat pompa de mijloc degeaba...nasol...mi-au bagat-o pe gat aiurea inseamna...pompa de inalta presiune nu am schimbat-o...ca nu aveam de ce. Masina tragea bine dupa ce pornea.

 

Si concluzie: nu cred ca-mi mai iau motorina urmatoarea masina...prea complex motorul...prea pretentios pt motorina din RO...

92019[/snapback]

 

Vascocuplajul cupleaza automat in functie de cate de tare se incalzeste.Deci nu prea ai ce sa faci.Daca este defect poate sa cupleze aiurea,dar nu cred ca este cazul.

Mai eu nu zic ca au schimbat pompa aiurea.Dupa cate mi-ai zis tu asa am tras concluzia.Eroarea a aparut iar,deci nu pompa aia era de vina.Dupa mine nici nu avea sens sa o schimbe pe aia,ti-am zis.

Da ,motorina circula diferit.Explicatia este ca atunci cand este rece trebuie incalzita,iar atunci cand este foarte fierbinte trebuie racita :blink: .

Sistemul de alimentare este foarte interesant,cel putin mie asa mi se pare :)

Nu este complex,dar daca cineva se apuca sa remedieze probleme fara sa cunoasca exact cum lucreaza sistemul,din pacate,e destul de greu sa rezolve ceva.

 

Prima problema aparuta este cu presiunea,deci mai mult ca sigur ca de acolo vin alte probleme.Si asta nu este eroare pe sistemul de inalta presiune,deci ori pompa din rezervor este defecta,ori senzorul ori filtrul(am uitat de filtru :) ).

Daca apare iar eroarea eu as schimba filtrul mai intai,dupa care senzorul.

Acum ,daca te duci la un service BMW ei stiu mai bine, sau asa ar trebui :)

 

PS

 

Sa ne lamurim,sunt 3 pompe.Una sub masina(pentru turatii mari dar tot mica presiune) ,una in rezervor,(pentru mica presiune) si una de inalta presiune,pe motor.

Link to comment
Share on other sites

iti dau un sfat prietenesc: dute la cei care ti-au facut chip tuning si spune-le sa-ti rescrie softul original al masinii.. vezi dupa aia daca mai face.. poate o sa ai o surpriza :blink: sau poate ma insel eu.. dar merita sa verifici crede-ma.. numai bine
Link to comment
Share on other sites

Chiptuningul l-am facut la DimSport nu chiar la oricine si oricum trage mult mai bine masina dupa chiptuning.

 

Treaba cu gatuitul la cald o face de dinainte de chiptuning.

 

Intotdeauna a tras mai bine la rece cu/fara chiptuning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 years later...

Salut!

Chiar daca este topicul vechi nu mai deschid altul pt aceeasi problema.

Am un Rover 75 care porneste ok insa nu se tureaza mai mult de 2000 rotatii.

Are motorul de BMW de 2.0 116 cai probabil cel de pe 318D.

Pe INPA apare eroarea cu Pre Supply Pressure Monitoring.Este de vina filtrul de motorina , senzorul de pe acesta sau pompa de sub scaun?Am scos mufa de la senzorul de pe filtru insa tot nu se tureaza.Filtrul de motorina este schimbat recent.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

E39 530dA M57 193 cp

1260- Pre supply Pressure Monitoring; senzor rampa schimbat, filtru motorina schimbat, pompa intermediara verificata cu DIS si scoate 4,3 bari, pompa din rezervor ok. Se manifesta dupa 3700 turatii doar cand este resoftata. Cu softul original al masinii nu am nici o problema. Ce se intampla defapt?

Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.