Jump to content

PROBLEMA TEHNICA INCA NEREZOLVATA LA MOTOARELE DIESEL Euro4


Recommended Posts

Dupa ce am citit vreo 2 zile continuu forumul, m-am hotarat sa deschid un nou topic pe tema asta inainte sa devina un mit.

 

Problema a inceput aprox. acum 1 an, cand masina (un e46 320d 2005 120.000km) avea 6 luni decand o cumparasem din Germania si 10.000km in tara, cand am observat primele simptome : in intervalul de turatii aprox 1700 - 2300 (cateodata 1900-2100), dar nu tot timpul, apar mici intreruperi, trepidatii sau cum se mai zice "da usor in nas" doar atunci cand schimbarea vitezelor se face mai lent. Am observat ca si la relanti (cateodata ) daca accelerez lent apare aceeasi probl. De cand mi-a aparut problema am observat ca teava de esapament de la toba se afuma aprox 1 cm pe exterior.

 

ce am facut eu pt a rezolva problema pana acum :

 

- primul lucru a fost sa schimb motorina, de la rompetrol moto.efix la petrom sprint d. - nici o diferenta

- am facut 2 revizii la 13000km in care am schimbat toate filtrele : moto, polen , aer

- schimbat filtrul epurator

- schimbat tampoane motor

- schimbat bujii incandescente

- curatat supapa egr

- bagat pe tester de doua ori, ultima data acum 10 zile - nici o eroare

 

Din ce am observat eu majoritatea afectate sunt euro 4

Am vb cu mai multi mecanici inclusiv cei de la bmw si din ce am mai citit pe forum cauze posibile ar mai fi de la :

 

- supapa sau regulator de presiune de pe pompa de injectie

- supapa sau regulator de presiune din capul rampei ??? - nu stiu exact daca se numeste asa

- o valva pe la supape parca

- modulul electric de la turbo

- cele 3 furtunase de la egr

si dintre cela mai grave ar fi:

- pompa de injectie

- turbo

- debitmetrul ...

 

Stie cineva cauza reala, sau e cineva a rezolvat problema ?

Multumesc anticipat pt ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am citit vreo 2 zile continuu forumul, m-am hotarat sa deschid un nou topic pe tema asta inainte sa devina un mit.

 

Problema a inceput aprox. acum 1 an, cand masina (un e46 320d 2005 120.000km) avea 6 luni decand o cumparasem din Germania si 10.000km in tara, cand am observat primele simptome : in intervalul de turatii aprox 1700 - 2300 (cateodata 1900-2100), dar nu tot timpul, apar mici intreruperi, trepidatii sau cum se mai zice "da usor in nas" doar atunci cand schimbarea vitezelor se face mai lent. Am observat ca si la relanti (cateodata ) daca accelerez lent apare aceeasi probl. De cand mi-a aparut problema am observat ca teava de esapament de la toba se afuma aprox 1 cm pe exterior.

 

ce am facut eu pt a rezolva problema pana acum :

 

- primul lucru a fost sa schimb motorina, de la rompetrol moto.efix la petrom sprint d. - nici o diferenta

- am facut 2 revizii la 13000km in care am schimbat toate filtrele : moto, polen , aer

- schimbat filtrul epurator

- schimbat tampoane motor

- schimbat bujii incandescente

- curatat supapa egr

- bagat pe tester de doua ori, ultima data acum 10 zile - nici o eroare

 

Din ce am observat eu majoritatea afectate sunt euro 4

Am vb cu mai multi mecanici inclusiv cei de la bmw si din ce am mai citit pe forum cauze posibile ar mai fi de la :

 

- supapa sau regulator de presiune de pe pompa de injectie

- supapa sau regulator de presiune din capul rampei ??? - nu stiu exact daca se numeste asa

- o valva pe la supape parca

- modulul electric de la turbo

- cele 3 furtunase de la egr

si dintre cela mai grave ar fi:

- pompa de injectie

- turbo

- debitmetrul ...

 

Stie cineva cauza reala, sau e cineva a rezolvat problema ?

Multumesc anticipat pt ajutor!

 

 

s-ar putea sa fie furtunasele de vacuum care duc la turbo....nu stiu exact cum e la tine. daca e cu facelift s-ar putea sa fie turbina actionata electronic si atunci e de la modulu ala electronic de care ziceai. la mine a fost de la furtunase care aveau fisuri si nu se actiona bine geometria variabila la turbina si facea exact la fel. dar numai daca o acceleram fin. daca ii dadeam blana nu facea

Link to comment
Share on other sites

Si cele euro 3 - respectiv la cele de 136 CP si 116CP au chestia asta.Acolo se rezolva cu marirea cu 1° al avansului mecanic.-Cauza?-Motorina de calitate inferioara +uzura!

La cele euro 4-respectiv la cele de 150 CP si 116CP defectul are doua cauze principale: senzorul de presiune din capul rampei si/sau regulatorul de presiune de pe pompa de inalta presiune! Cauza? Shpanul din circuit produs de injectoare din cauza motorinei... (se poate verifica daca in vasul filtrului de motorina se afla shpan) Nu e un mit si nici nu devine mit un defect al masinii ci este deja un mit faptul ca masinile , atunci cand le luam din Germania merg beton si cum alimentam in RO incep sa faca probleme!

Link to comment
Share on other sites

la mine(320d fl 2002) am gasit toate furtunele de la egr fisurate. nu facea in nici un fel, mergea absolut normal. masina este din 2007 in romania . cu ocazia asta am curatat si egr-ul si era vai de capu lui. eu bag doar de la OMV motorina si dupa mine este cea mai buna la ora actuala. parerea mea este sa verificati foarte bine totul pe la motor ca nu se stie ce se mai intampla. eu am luat la puricat tot ce tine de furtune din pura intamplare si am gasit destule fisurate. asta e...o masina din 2002 este totusi destul de veche ca sa mai am pretentii sa gasesc toate la locul lor si fara nici o defectiune.
Link to comment
Share on other sites

Asa ma gandeam si eu , ca ar fi ceva mai mult mecanic decat electric din moment ce n-a iesit la tester, oricum ma mai documentez inainte sa ma apuc de schimbat ceva.

 

 

Furtunasele de la EGR mai mult ca sigur.

 

cand am dat jos egr-ul si galeria, am gasit in ele era un strat considerabil de calamina, ar putea sa fie si asta un motiv

Edited by BogMit
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Daca fumul de la evacuare e albicios si miroase a motorina nearsa nu poate fi decat de la injectoare sau din tachetii hidraulici.De regula face in clar la pornirea la rece.Tine-o accelerata la turatia la care face probleme si daca fumul e de motorina, verifica injectoarele prima data

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Salut,detin si eu un e46 2005 320d si cu aceleasi probleme m-am confruntat si eu rezolvand in cele din urma prin eliminarea clapetelor din galeria de admisie,acum masina merge foarte bine (6 luni)si nu am mai avut deloc simptomele descrise de tine mai sus,poti anula doar vacuumul pt. o proba'bafta.

F

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salut...aceeasi problema cu datul in nas la accelerare lenta am si eu la un x5 din 2005, 3.0 diesel...si pe tester imi apare mereu debitmetrul....l-am schimbat, dar degeaba..tot apare...am dat joc totul incapand cu egr(l-am curatat) si terminand cu turbo....era intradevar vai de mama lui..plin de calamina...si am gasit si carcasa de la turbo sparta...acum astept sa gasesc o carcasa si sa vad daca mai face urat si daca mai apare debitmetru pe tester
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.