Jump to content

PROBLEMA MARE 320D 2002


raduradu

Recommended Posts

Eu sunt coerent in ceea ce spun; Dar daca cei la care am apelat nu imi garanteaza ca axul are 4,5 am zis clar ca nu dau banii. Nici de la reprezentanta nu mi-au garantat (au zis ca imi furnizeaza piesa care trebuie si trebuie sa o inghit ca atare) si grozadan a zis initial ca pentru 20 de euro in plus in garanteaza - dupa care a retras si el oferta spunand ca nu poate sa imi garanteze.

Asa ca am trecut la urmatoarea optiune: cupar sh aceeasi piesa doar cu codul pe care l-am solicitat de prima data (cu ax de 4,5 fabricata pentru model >2005). Nu are aceste caracteristici - nu dau banii pe ea.

 

Daca nu gasesc, evident voi ramane cu galeria mea pe care nu o voi modifica; nu e un capat de tara. Din punctul meu de vedere clapetele respective se rup din 2 motive:

1. Mazga din jur le face sa lucreze fortat inducand tensiuni mai mari decat s-a anticipat (de asta pot sa am grija sa o curat)

2. Reglajul vacuumatic nu functioneaza si raman pe pozitia inchis - moment in care depresiunea creeata de pistoane le indoaie; nu mai retin exact unde - dar am vazut o poza elocventa postata de un utilizator; Rezolvarea ar fi verificarea - inlocuirea furtunelor, mecanismului de reglaj + membranei vacuumatice.

 

Daca 1 poate fi controlat - 2 nu poate fi; Daca miine se strica membrana de vaccum clapetele sunt in pericol sa se rupa. Motiv pentru care as fi vrut ax de 4,5 care pana acum nu s-a rupt la nici o masina 320 dupa luna a6-a 2005. (E90 adica).

 

Ai gresit la punctul 2. Daca mebrana din capsula vacumatica e sparta sau furtunele clapetele vor ramane pe pozitia deschis. Initial si eu am crezut acelasi lucru dar daca vei da o galerie jos vei vedea pozitia clapetelor e pe deschis.

Link to comment
Share on other sites

Pe banii mei pot sa fiu si demagog ca nu aduc prejudicii altora - din potriva. Motoarele se strica din diverse motive - de la defecte de fabricatie ce nu pot fi preintimpinate la stricaciuni datorate gresitei utilizari, intretineri sau a modificarilor neautorizate/neagrementate.

 

Ma ofer voluntar la un experiment practic (cum vad ca va place) pe minim 40.000-50000 km sa vedem cine are mai multe defecte cu masina 320D E46.

Eu am masina de la 148.000 km si acum am 170.000 km. Nici nu tin masina de expozitie sau ca da bine in parcare nici nu merg cu 80-90km/h. Cine se baga? O verificare anuala oricum este bine venita (o diagnoza si o verificare gen ITP). Vedem cine strange mai multe erori in computer. Si facem un clasament onorabil.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Ai gresit la punctul 2. Daca mebrana din capsula vacumatica e sparta sau furtunele clapetele vor ramane pe pozitia deschis. Initial si eu am crezut acelasi lucru dar daca vei da o galerie jos vei vedea pozitia clapetelor e pe deschis.

 

Ma bucur si ca am gresit si multumesc ca m-ai corectat. Asta insemna ca singura situatie in care clapetele raman blocate pe inchis este aceea in care se blocheaza in mazga.

 

Si la golf la benzina trebuia curatata clapeta de acceleratie cam la 1-2 ani. Avantajul la golf era ca aveam 1 clapeta la 4 pistoane si motorul mergea vizibil prost cand se bloca si se amprindea imediat in bord iconita de sonda lambda - adica amestec necorespunzator. La BMW se va aprinde ceva daca o clapa se blocheaza? Adica daca raman toate blocate pe inchis?

Link to comment
Share on other sites

Adica daca raman toate blocate pe inchis?

 

 

nu se aprinde nimic in bord.

se aspira una sau doua clapete ,dupa caz, iar motorul cedeaza "nervos". :)

 

p.s. oricum, se tot intampla ca motorul sa surprinda clapetele pe inchis, mai ales in accelerari bruste dupa ce se merge undeva la un 1500 si ii dai blana ,dureaza ceva pana clapetele sunt pozitionate corect (uneori masina da in nas ,cand se merge constant la un 2000 de turati din acelasi motiv si anume clapetele sunt indecise in pozitionare, practic de la un 2200 ele sunt pe deschis total,mai conteaza si senzorul de presiune din admisie)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

ceea ce propui tu este fara rost...sau mergem pe incredere...

 

Eu nu vad de ce nu am merge pe incredere. Eu nu ma cramponez ca am tot timpul dreptate. De multe ori va dau dreptate doar daca nu am cum sa demonstrez contrarul. Oricum cel care ar iesi pe primul loc nu ar castiga nimic.

Deci nu ar fi incurajat sa pacaleasca pe nimeni. Doar daca ar fi mitoman sau ceva de genul...

 

p.s. oricum, se tot intampla ca motorul sa surprinda clapetele pe inchis, mai ales in accelerari bruste

 

O sa incerc sa accelerez mai putin brusc. Sunt multe piese care se uzeaza mult mai repede decat normal la aceelerari bruste.

De asta tineam cont oricum - nu stiam ca face bine si la clapete.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cat de util va fi postul meu, nu vreau sa ma dau destept si nu am experienta pe modelul asta de masina/motor insa lucrez cu alte dieseluri cu astfel de clapete - ai mei le-au facut din plastic pe de-a-ntregul deci si daca le aspira... :-) Scopul lor - vad ca s-a tot discutat - este sa asigure o turbionare a aerului in cilindru la regimuri joase, asta ajutand la obtinerea unui randament si in consecinta unui raspuns mai bun al motorului, probabil si ceva noxe sau consum, insa cuplul "jos" e principalul scop. Am condus masini identice cu acelasi motor in varianta 2 supape/cil si 4 supape/cil si e diferenta mare in raspunsul de jos (in defavoarea 4), chiar si cu swirl. Insa la astea de va povestesc eu prin blocarea clapetelor pe deschis se "leneveste" simtitor masina, daca nu urci cu 2 pana aproape de limita la schimbarea in 3 aproape ca nu mai urca in ture... Posibil ca la BMW sa nu fie atat de sensibil insa cu siguranta diferenta exista si nu au fost puse degeaba. Nenorocirea e ca toti producatorii sunt disperati sa reduca din costuri ai atunci apar tot felul de realizari mai mult sau mai putin reusite. De ex astea de le stiu eu au vreo 3 modele de galerii, cateva tipuri de actuatuare, variante de soft etc. Cam degeaba. Atata ca nu distrug motoare, doar se blocheaza si dau erori si limitarea puterii - f nasol daca esti in vreo depasire ceva..

Revenind la subiect, tind sa cred ca mazga le afecteaza negativ dar si ca intre galeriile vechi cu ax subtire e posibil sa existe un lot (sau mai multe) mai slabe - alt material la axe, prelucrare imprecisa, suruburi stranse mai slab etc. Altfel nu vad cum au cedat relativ multe la rulaje mici iar altele se prezinta OK la sute de mii de km. In paranteza fie spus, pt o masina diesel din Germania eu unul iau in calcul din start un minim de 50000 km pe an, altfel aia nu iau diesel ci benzina pt ca e mai ieftin! Ma rog, o dam in altele. Probabil ca blocarea pe deschis a faimoaselor clapete previne ruperea pt ca ele nu mai sunt supuse eforturilor, mai ales daca lucreaza greu si e posibil sa nu se deschida chiar atunci cand primesc comanda.

Scuzati daca m-am bagat aiurea.

P.S. cateva pagini mai inainte se pomenea de o masina resoftata la care s-a gasit EGR-ul blocat - multe softuri de tipul asta exclud pur si simplu comanda EGR si e normal sa il gasesti asa. Atentie insa ca unul din rolurile lui este sa reduca temperatura din camera de ardere!

Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

Cum ai testat-o? Ai facut un test de putere. ai verificat temparatura in camera de ardere cu si fara clapete deschise?

Pe mine m-ar interesa si temperatura pe galeria de evacuare (nu stiu daca la bmw apare sau nu pe tester.)

 

Multumesc

 

Revenind la subiect, tind sa cred ca mazga le afecteaza negativ dar si ca intre galeriile vechi cu ax subtire e posibil sa existe un lot (sau mai multe) mai slabe - alt material la axe, prelucrare imprecisa, suruburi stranse mai slab etc. Altfel nu vad cum au cedat relativ multe la rulaje mici iar altele se prezinta OK la sute de mii de km. In paranteza fie spus, pt o masina diesel din Germania eu unul iau in calcul din start un minim de 50000 km pe an, altfel aia nu iau diesel ci benzina pt ca e mai ieftin!

 

Sunt de acord ca mazga afecteaza negativ. Nu sunt de acord ca masinile diesel ies mai ieftin. Si asta mi-a demonstrat-o cineva de la contabilitate cu creionul in mana. Daca pui asigurarile RCA si Casco, reviziile, motorina la acelasi pret cu benzina pe hartie versus un motor cu cilindree mai mica dar cu aceeasi putere pe benzina ajungi la concluzia (la care au ajuns si nemtii) ca daca nu mergi 40.000-60.000 km pe an iesi in pierdere. Eu mergand mai putin (circa 20-25.000 km) ieseam in pierdere.

Eu sunt fun diesel. Am luat aceasta masina in cunostinta de cauza si stiind ca voi avea cheltuieli mai mari decat o masina similara pe benzina.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Stiam :) dar am vrut confirmarea :lol:

Am mare incredere in ce afirma POIUYT in general. Uneori se bazeaza prea mult pe perceptia senzoriala proprie :)

 

Eu sunt omul cifrelor si testelor obiective acolo unde se poate - unde nu (sau imi e lene) merg si eu pe intuitie la greu.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Stiam :) dar am vrut confirmarea :lol:

Am mare incredere in ce afirma POIUYT in general. Uneori se bazeaza prea mult pe perceptia senzoriala proprie :)

 

Eu sunt omul cifrelor si testelor obiective acolo unde se poate - unde nu (sau imi e lene) merg si eu pe intuitie la greu.

 

POIUYT vorbeste din experienta proprie la fel si altii care au renuntat/anulat aceste clapete....

Tu in schimb vorbesti numai din teorie.... asa ca las-o mai moale cu "omul cifrelor si testelor obiective" :) ..... sau cum ai spus mai devreme : "Evident ca nu simti nimic cand mergi cu masina. Nu are rost sa ma conving - stiu asta si fara sa le scot." :D

Link to comment
Share on other sites

Toti cei care spun ca nu simt nicio modificare dupa eliminarea clapetelor, nu sunt neaparat nesimtiti :)

Daca ei nu simt nimic, nu inseamna ca nu exista nicio diferenta in comportamentul masinii.

Teoretic exista o diferenta, dar practic unii nu o simt.

 

Ce se pare ca este unanim acceptat este ca eliminarea clapetelor...nu afecteaza functionarea motorului !

Link to comment
Share on other sites

POIUYT vorbeste din experienta proprie la fel si altii care au renuntat/anulat aceste clapete....

Tu in schimb vorbesti numai din teorie.... asa ca las-o mai moale cu "omul cifrelor si testelor obiective" :lol: ..... sau cum ai spus mai devreme : "Evident ca nu simti nimic cand mergi cu masina. Nu are rost sa ma conving - stiu asta si fara sa le scot." :)

 

Vorbesc si in practica daca vrei - pune tu diagrama de cuplu si putere a motorului dupa eliminarea clapetelor si o pun si eu pe a mea. Testul nu l-am facut in vederea sustinerii teoriilor si demagogiilor: l-am facut in alt context pentru ca asa am simtit eu nevoia. Restul afirmatiilor mele au fost dezbatute si nu ma repet.

 

merg si eu pe intuitie la greu.

 

Credeam ca femeile intuiesc mai mult .

 

Eu ma comparam cu POIUYT si ma refeream la intuitiile tehnice (acolo unde am documentatie tehnica prefer sa citesc; din pacate la BMW nu am).

Cu femeile stiu ca nu am nicio sansa :) La intuitie evident.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Tu ai facut un test comparativ??? sau vrei sa faci un test comparativ???? :)

Crede-ma ca de specialistii din spatele unui monitor sunt satul :lol: ...... eu mi-am spus punctul de vedere practic vorbind... am renuntat la clapete si totul este ok.... in rest .... bafta in continuare cu teoria si testele obiective.

Link to comment
Share on other sites

cristi ... am doua intrebari pentru tine :

1. de ce au pus cei de la BMW acel mecanism cu clapete ? care este scopul ?

2. ce efecte asupra cuplului motor [creste/scade] exista la turatii pana in 2000-2200rpm ? <--- cu clapetele functionale

2.1 ce se intampla cand iei piciorul de pe acceleratie la 3500-4000rpm cu clapetele ''extirpate'' :)? <---intrebare complementara.

Link to comment
Share on other sites

Si tot practic vorbind nu ai cuantificat in nici un mod obiectiv daca eliminarea clapetelor a adus modificari in specificatile motorului de ordin mic neperceptibile senzorial ca sa zic asa.

Ca vad ca tot nu ai inteles ideea pe care vreau sa o transmit. Daca in loc de motorina pun biodiesel (ulei vegetal) motorul merge. Faptul ca motorul merge nu e un argument suficient. Sau e un argument doar pentru tine nu si pentru mine.

Practic asa cum vrei tu.

Eu nu am sustinut nici o secunda ca motorul nu merge cu clapetele scoase - incearca sa vezi nuanta la care ma refer.

Link to comment
Share on other sites

cristi ... am doua intrebari pentru tine :

1. de ce au pus cei de la BMW acel mecanism cu clapete ? care este scopul ?

2. ce efecte asupra cuplului motor [creste/scade] exista la turatii pana in 2000-2200rpm ? <--- cu clapetele functionale

2.1 ce se intampla cand iei piciorul de pe acceleratie la 3500-4000rpm cu clapetele ''extirpate'' :) ? <---intrebare complementara.

 

1. Daca tu ai ajuns sa ma intrebi pe mine un oarecare utilizator de BMW acest lucru.... imi dau seama ce raspuns ai primit de la cei in cauza si anume specialisti BMW

2. Eu de cand am masina nu am vazut nici o modicare la turatii 2000 2200 rpm nici inainte si nici dupa ce am scos clapetele

3. Scade usor in turatie si imi suiera superb turbina :lol:

 

Si tot practic vorbind nu ai cuantificat in nici un mod obiectiv daca eliminarea clapetelor a adus modificari in specificatile motorului de ordin mic neperceptibile senzorial ca sa zic asa.

Ca vad ca tot nu ai inteles ideea pe care vreau sa o transmit. Daca in loc de motorina pun biodiesel (ulei vegetal) motorul merge. Faptul ca motorul merge nu e un argument suficient. Sau e un argument doar pentru tine nu si pentru mine.

Practic asa cum vrei tu.

Eu nu am sustinut nici o secunda ca motorul nu merge cu clapetele scoase - incearca sa vezi nuanta la care ma refer.

 

Acum am inteles ideea ta... Faptul ca motorul merge ok si fara efecte negative nu este un argument suficient pentru tine... tu vorbesti de cuantificarea modificarilor neperceptibile senzorial :) ....

In cazul acesta sincer.... eu ma retrag din discutie... aici apar chestii cu flacara violeta si cu psihotroneala :) .

PS: Cred ca si inlocuirea unui surubel cu altul mai greu sau mai usor afecteaza direct sau indirect comportamentul per total al unui mecanism in miscare.....parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Salut,imi dau si eu cu parerea despre galeria de admisie cu sau fara clapeti...

Parerea mea este ca o masina ar trebui lasata cum a gandit o fabricantul ca nu degeaba gandesc la fabricarea ei sute de ingineri si este testata si rastestata pana iese pe portile fabrici banuiesc ca totusi ajuta la ceva clapeti de la galerie.....dar nici nu contest persoanele care si au scos clapeti si care sistin ca nu e diferenta sau cel putin nu este o diferenta notabila fiecare e liber sa faca ce vrea la masina si daca acele persoane sustin ca merge la fel masina si nu e o dif mare e bn si mai sg pt motorul nostru....dar eu am trec prin problema asta am un 320 d 2004 si la 130000 de km mi a inghitit un clapet mai exact la nr 2 si mi a fac o stricaciune care m a costat 4000ron acum un an deci cam trist si eu totusi am fost un caz fericit....Am cumparat o galerie noua nici nu auzisem la vremea respectiva ca merge si fara clapeti dar totusi am preferat una noua.stie cineva la ce sa ma mai astept ??? acum am 165 000 poate sa mi cada si la noua galerie clapetii???poate au o durata de viata anume ...

Link to comment
Share on other sites

Clapetele lucreaza cam pana in 2000-2200 de ture, adica dau un unghi de intrare a aerului aspirat...dar asta numai in cazul in care se merge batraneste ,adica nu o calci, daca o calci atunci acele clapete indiferent de turatie (chiar daca pleci de la 1000 de turatii ) sunt pe deschis total...deci , cu ce ma ajuta practic clapeta la cuplu!? ma ajuta daca merg batraneste pana in 2200 de turatii, adica deabia accelerez..!?adicatelea ,merg subturat :)

 

stie cineva la ce sa ma mai astept ??? ...

 

te poti astepta la :

- injectoare in functie de motorina pusa

- fulie vibrochen

- turbina

- ambreiaj(volanta+kit ambreiaj)

- pompa motorina de sub prag

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.