Jump to content

PROBLEMA MARE 320D 2002


raduradu

Recommended Posts

tie iti e greu sa citesti ? deja esti nesimtit.

citeste ce scriu cei care si-au anulat/eliminat clapetele.

 

nici ce ai scris si/sau intrebat tu nu mai stii. sunteti multi din astia ???

uite aici tie ti-a raspuns un user :

 

cristianiorga22 @ 2/Dec/2009, 10:58

in rest...daca stii spaniola si/sau engleza cauta pe google. gasesti sute de opinii.

In nesimtirea mea iti spun ca eu am eliminat aceste clapete... si ma deranjeaza doar cei care vorbesc din carti si din teorie....

Pentru mine subiectul este inchis..... discutii filozofice placute in continuare.

Link to comment
Share on other sites

pai pana se invata ECU cu noile date ale problemei :)

 

softul de management al motorului este scris in ECU de care vorbesti si e format din 2 parti : una fixa si una variabile (care se poate schimba - calibrari).

calibrarile se scriu la fabrica sau dupa la chiptuning si raman fixe dupa aceea si ele.

NU exista chestii adaptive. ECU-ul nu se invata. nu e autodidact. nu are AI ca sa isi formeze un comportament anume.

eventual uzurile pieselor si motorului se formeaza altfel dar nu ECU, ca si control unit.

 

ECU nu are cu ce sa se invete deoarece va comanda in continuare actuatorul electronic care misca acea tija de control a clapetelor.

clapelete se scot dar modulul electronic ramane, ca daca l-ati scoate si pe ala ar da eroare pe diagnoza.

 

 

intrebare : cand ati eliminat clapetele ati rupt axul lor sau ati scos cu tot cu ax ? ca daca ati scos cu tot cu ax ramane gaura si nu e ok deoarece se va pierde aer pe acolo. o solutie care am vazut eu este rupterea axului sau pastrarea sa fara clapete si surubelele care le prind de ax.

 

PS : efecte vizibile si de care sa va plangeti nu vor fi prin eliminarea clapetelor. si eu personal o sa le scot daca o sa constat ca am modelul vechi, desi ma indoiesc, deoarece aveam din fabrica si filtru epurator de tip nou (decantor).

 

INFO : atat clapetele noi cat si filtru epurator tip nou, precum ceva modificare la turbina, s-au pus din fabrica la masinile din ultimele luni ale lui 2004, pentru a evita un recall.

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

...si eu personal o sa le scot daca o sa constat ca am modelul vechi.....

 

 

cum le stie el ca un om mare... :)

 

a mea este din 09.2004 si are filtru epurator de pasla, turbina modelul de pe e90, clapetele nu pot sa iti spun de care...

 

eu nu inteleg de ce le-ai scoate clapetele ,mai ales ca zici ca sunt bune si ca lucrezi la firma ce le produce... :lol:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

INFO : atat clapetele noi cat si filtru epurator tip nou, precum ceva modificare la turbina, s-au pus din fabrica la masinile din ultimele luni ale lui 2004, pentru a evita un recall.

eu la E90 320d fabricat ĂŽn 02/2005 am codul galeriei de tip vechi. Am demontat-o ĂŽnsă nu am avut cu ce măsura (șubler) axul și n-am idee dacă axul e de 4 sau 4.5mm. Ănsă clapetele și axele erau ĂŽn perfectă stare, aveau aprox 1 mm grosime de negreală, dar le-am șters până au ĂŽnceput să lucească. Le-am lăsat la locul lor, o să verific din 30k ĂŽn 30k de km de acum ĂŽncolo.

Dar nu cred că sunt clapetele vechi de vină ci axul, așa că partea cu clapetele dacă sunt noi sau vechi nu ar stârni interes, ci axul ĂŽn sine.

Oricum nu mi se pare bătută ĂŽn cuie schimbarea galeriei ĂŽn ultimele luni din 2004 pentru că mașina mea e din 02/2005 și are galeria de tip vechi după cod, cred că pe undeva ĂŽn 2005 s-a făcut schimbarea.

 

 

...si eu personal o sa le scot daca o sa constat ca am modelul vechi.....

 

 

cum le stie el ca un om mare... :)

 

a mea este din 09.2004 si are filtru epurator de pasla, turbina modelul de pe e90, clapetele nu pot sa iti spun de care...

 

eu nu inteleg de ce le-ai scoate clapetele ,mai ales ca zici ca sunt bune si ca lucrezi la firma ce le produce... :lol:

Ai turbină Mitsubishi?

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Ai turbinĂŁ Mitsubishi?

 

 

nu stiu daca e mitsubishi,dar sigur e modelul nou cu actionare electrica...in prezent are 140+ de mii la activ... :) de ce intrebi..!? parca tu ai schimbat-o ?!

Da am schimbat-o. Știu cĂŁ la E46 sunt Garret iar la E90 sunt Mitsubishi. Știu ce vrei sĂŁ spui, și anume cĂŁ nu mai e acționatĂŁ prin vacuum ci electronic. Doar cĂŁ nu sunt aceleași turbine.

Link to comment
Share on other sites

a mea e 1/2005 si am avut epurator de tip nou

nu am zis ca-s bune. au fost proiectate prost de la bun inceput. dar au fost refacute la sfarsitul lui 2004 asa cum am zis.

de ce sa le scot ? pai sa nu o patesc eu ca multi altii care au patit-o in cazul in care am tipul vechi...

nu lucrez la firma care le produce aceea firma (dracu stie cine le produce)

lucrez la firma care a inventat conceptul acesta cu swirl valves, dar la partea de soft.

probabil is produse de la bun inceput in toata lumea si mai ales acum cred ca sunt facute prin turcia, india, china...

 

se pare ca au fost produse pana in ultimele luni ale lui 2004 si au fost puse pe unele masini pentru unele tari. dar se pare ca sunt masini pe care s-a montat si modelul vechi probabil din cauza faptului ca le aveam "pe stoc" si deja fabricate.

iulian : puteai sa-ti dai seama daca ai vechi sau noi si fara sa le masori. cele vechi sunt ca o tabla normala iar cele noi au marginile imbracate in ceva plastic ca in poza de am atasat-o mai devreme.

 

oricum rostul lor e infim si nu merita riscul pastrarii lor.

 

POYUIT : eu am 203 mii km cu turbina originala si cu chiptuning. sa-i dea Dzeu sanatate :). nu stiu de cine e facuta dar cred ca garret. si nu stiu ce modificari au facut intre timp la turbina dar stiu ca s-a imbunatatit ceva dupa ce picau pana in 100 mii fiecare :lol:.

sunt multe e90 care au turbina model vechi dar scapa de ea pe la 80mii :)

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

POYUIT : eu am 203 mii km cu turbina originala si cu chiptuning. sa-i dea Dzeu sanatate :) . nu stiu de cine e facuta dar cred ca garret. si nu stiu ce modificari au facut intre timp la turbina dar stiu ca s-a imbunatatit ceva dupa ce picau pana in 100 mii fiecare .

 

Si a mea are 140+ si ii doresc tot sanatate... :) :lol: :)

 

Garret sunt bune ca firma :D

Link to comment
Share on other sites

iulian : puteai sa-ti dai seama daca ai vechi sau noi si fara sa le masori. cele vechi sunt ca o tabla normala iar cele noi au marginile imbracate in ceva plastic ca in poza de am atasat-o mai devreme.

 

oricum rostul lor e infim si nu merita riscul pastrarii lor.

 

sunt multe e90 care au turbina model vechi dar scapa de ea pe la 80mii :)

clapetele mele sunt ca o tabla normalĂŁ, deci modelul vechi. Ți-am zis cĂŁ sfârșitul lui 2004 ca datĂŁ nu e viabil pentru cĂŁ mașina mea din 02/2005 are clapetele vechi. Doar dacĂŁ s-au pus și pe E90 galerii din stocul vechi iar cele noi de la sfârșitul lui 2004 s-au pus dupĂŁ ce s-a epuizat stocul vechi.

ce ĂŽnseamnĂŁ la tine turbinĂŁ de model vechi? Am schimbat la a mea turbina, E90 320d fabricat ĂŽn 02/2005, deci printre primele, am avut Mitsubishi, am pus Mitsubishi.

Link to comment
Share on other sites

nu are nici un simptom. Pur si simplu prinderile clapetei cedeaza si apoi e trasa prin admisie. La unele modele ea incape prin gaurile alea=catastrofa, la altele nu, pur si simplu zace prin admisie. Problema apare la diesel la mai multe modele, inclusiv la e60.

Le poti scoate preventiv, teoretic singurul lor scop e imbunatatirea emisiilor de noxe la turatii mici...

 

 

De fapt sunt pentru controlul tractiunii.

Arderile la diesel sunt mai bune cu mai mult aer.

Link to comment
Share on other sites

Rectific :

318 d with flap control : http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...h_flap_control/

320 d with flap control : http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...h_flap_control/

 

Result

11 61 7 800 577

 

La fel :)

Dar tot nu asta e codul de care vorbim eu , ViorelVVV si alti cativa useri .

Edited by Damian Razvan
Link to comment
Share on other sites

Asta am gasit pe modelul 318d - din 2004-05 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...t_flap_control/

 

 

 

Fata de codul de pe 320d, difera fix ultima cifra - http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...h_flap_control/

Aceleasi coduri sunt si pentru masina mea (318d din 09/2004 cutie viteze manuala) are sau nu nenorocitele de clapete? Pe real oem am gasit urmatoarele:

 

 

1).E46 318d Intake manifold AGR without flap control-For vehicles with

 

Automatic transmission = No S205A=No 01 111617800578

2).E46 318d Intake manifold AGR with flap control-

 

For vehicles with

Automatic transmission

 

S205A=Yes 111617800577

 

3). Am dat capacul de la motor jos si pe galeria de admisie am urmatorul cod: 7788194

Nelamurirea mea este de ce pe capacul motorului este un cod iar pe real oem este cu totul alceva. :)

Link to comment
Share on other sites

mai gasiti aici unele informatii (nu vad nimic de codul dat de voi) :

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/bmw...rl-flaps-t5537/

 

PS : din acea poza cu codul de pe admisie deduc urmatoarele :

- nu vad niciunde scris BMW sau stanta bmw.... ceea ce cred ca e un cod de producator si nu pus de BMW

- trebuie sa cauti codul de bmw reprezentand partnumberul in alta parte a admisiei

- am decodat cele 2 barcoduri si mi-a dat exact ce scrie acolo (cel de sus - UL si cel de jos : 7788194)

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

Intervin si eu cu o intrebare scurta. modelul E60 520i are aceste clapete?

pun aceasta intrebare dupa ce mecanicul mi-a spus ca se aude un tacanit infundat de la clapetele de la admisie(pana in 1500-1700turatii, dupa care nu se mai simt). nu stiu daca vorbea de acelasi lucru ca pe acest topic dar cert e ca saptamana viitoare m-a prograamat pt o verificare.

va multumesc(si sper ca nu e cu suparare ca postez intrebarea pe seria 3 dar pe seria 5 posturile sunt subtiri fata de acest topic.)

Link to comment
Share on other sites

Intervin si eu cu o intrebare scurta. modelul E60 520i are aceste clapete?

pun aceasta intrebare dupa ce mecanicul mi-a spus ca se aude un tacanit infundat de la clapetele de la admisie(pana in 1500-1700turatii, dupa care nu se mai simt). nu stiu daca vorbea de acelasi lucru ca pe acest topic dar cert e ca saptamana viitoare m-a prograamat pt o verificare.

va multumesc(si sper ca nu e cu suparare ca postez intrebarea pe seria 3 dar pe seria 5 posturile sunt subtiri fata de acest topic.)

 

La modelul tau nu exista clapetele care se regasesc pe motoarele diesel, ai niste clapete dar nu e acelasi lucru.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.