Jump to content

PROBLEMA MARE 320D 2002


raduradu

Recommended Posts

Am demontat și eu azi galeria de admisie la E90-ul meu 320d. Clapetele erau ĂŽn perfectĂŁ stare, aveau doar puținĂŁ mizerie, un strat de negrealĂŁ de max 1mm. Așa ca le-am scos, le-am șters frumos pânĂŁ au ĂŽnceput sĂŁ luceascĂŁ :) și le-am montat ĂŽnapoi. Furtunele de vacuum se prezintĂŁ bine, nu necesitĂŁ schimbare momentan.

Galeria avea tot așa un strat de negrealĂŁ, max 1-2mm grosime.

EGR-ul am sĂŁ-l curĂŁț ĂŽn weekend cĂŁ n-am avut imbus pentru a-l desface. Am mai curĂŁțat și clapeta de accelerație.

Acum pot dormi liniștit... :lol: :)

Link to comment
Share on other sites

Cei care nu simt o diferenta...ori asa sunt ei ori au condus ''la consum'' sau subturat inainte.

mai tata, ca sa sti si tu, cei care merg subturat, merg cu clapetele inchise mai mult,deci ,daca mergi peste 2300 rot/ min mai tot timplul, cum merg eu, acele clapete stau deschise, asa ca si cu ele si fara ele, nu simti nici o diferenta...decat la noxe la ralanti vei simtii ceva...in fine.. :)

Link to comment
Share on other sites

Ce-mi place mie subiectul asta .... aduce cu Povestea Prostului a lui Creanga...

 

In distributie cu roluri principale:

 

Drobul de sare alias clapetele de pe galerie

 

Copilul = masina sau mai precis motorul masinii.

 

Femeile proaste = proprietari care plang ca o sa ramana fara motor daca cumva, cumva se urnesc clapetele din loc.

 

Omul destept: sunt mai multe variante, important e sa nu iti moara "copilul" :)

Link to comment
Share on other sites

Ca sa fac un rezumat. Eu nu am diesel dar am dat peste chestia asta cand cautam niste documentatie. Problema a aparut in special la motorul de 2.0 si intr-o mai mica masura la 2.5D, mai ales la modele pana in 2003, inclusiv la primele modele de e60. Se intampla relativ rar dar nu suficient cat sa stai linistit. Vorbim de masini pana in 100k km si cu mentenanta facuta la BMW.

Ulterior au scos modelul nou de admisie, cu axul ala intarit. Cine vrea sa stea cu ele si are modelul vechi de admisie sta. Dar exista riscuri, si nu vorbesc de ceva gen 1 la 10.000, ci mult mai mare. Eu stiu ca in Romania lumea e plina de bani si o reparatie de 1000-1500 de euro cica e rezonabila si pare normala, totusi lumea prin UK se cam vaita si li se pare inadmisibil ca se stia de riscul asta si nu s-a facut recall. Cei insistenti si-au luat o parte din costurile reparatiei de la BMW . La modelul nou de admisie nu am auzit sa se intample.

Cine are timp sa citeasca aici de exemplu..http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/garage-services/47586-bmw-320d-150bhp-turbo-5.html , iar asta e doar varful icebergului.

Exista ceva similar si pentru e60.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

este un raspuns oficial PROST ! i-am scris la tip sa se informeze mai bine ...

 

un raspuns oficial primit din germania (regensburg) de la cei care se ocupa cu proiectarea acestor "chestii" poti gasi in pagina anterioara :

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=937247

Ai actiuni la firma respectiva???.... Eu am prezentat lucruri practice nu teorie ieftina de pe site-uri de doi lei.

Link to comment
Share on other sites

sunt patente de inventii OFICIALE ! nu sunt de pe site-uri aiurea.

Raspunsul meu se bazeaza pe informatii primite de la firma care au inventat aceste clapete si le-au pus pe motoare (lucrez la ei intamplator).

Deci cu buna stiinta am facut acest lucru, nu ca si bagator de seama ca altii, precum faci tu probail.

Am fost prost ca ma interesez si incerc sa ajut. Nu se va mai intampla ca vad ca reactionati aiurea !

 

Bafta

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

Unii care acum 2-3 zile spuneau lucruri trasnite ... acum le neaga. Trebuie sa existe consecventa in afirmatiile voastre mai ales cand acuzati pe cineva fara dovezi.

 

MA BUCUR CA TOATA LUMEA CONSTATA PE PROPRIA PIELE SAU DIN ALTE RELATARI CA EXISTA DIFERENTE IN FUNCTIONAREA MOTORULUI DUPA ELIMINAREA CLAPETELOR.

 

Nimeni [cel putin eu :)] nu a spus ca efectele eliminarii acelor clapete sunt rele. Doar ca sunt diferente. Si era si logic sa fie.

Cine are chef le scoate cine nu...NU !!!

 

Have fun !!!

Link to comment
Share on other sites

"am si eu o intrebare la cei care au scos clapetele daca la oprirea motorului se simte o orpire mia violenta" ... nu are nici o trreaba cu pornirea sau oprirea.

Jacobs spune "MA BUCUR CA TOATA LUMEA CONSTATA PE PROPRIA PIELE SAU DIN ALTE RELATARI CA EXISTA DIFERENTE IN FUNCTIONAREA MOTORULUI DUPA ELIMINAREA CLAPETELOR."

Esti dus rau..... cine a constatat?? nume si prenume te rog.

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

"am si eu o intrebare la cei care au scos clapetele daca la oprirea motorului se simte o orpire mia violenta" ... nu are nici o trreaba cu pornirea sau oprirea.

Jacobs spune "MA BUCUR CA TOATA LUMEA CONSTATA PE PROPRIA PIELE SAU DIN ALTE RELATARI CA EXISTA DIFERENTE IN FUNCTIONAREA MOTORULUI DUPA ELIMINAREA CLAPETELOR."

Esti dus rau..... cine a constatat?? nume si prenume te rog.

tie iti e greu sa citesti ? deja esti nesimtit.

citeste ce scriu cei care si-au anulat/eliminat clapetele.

 

nici ce ai scris si/sau intrebat tu nu mai stii. sunteti multi din astia ???

uite aici tie ti-a raspuns un user :

 

cristianiorga22 @ 2/Dec/2009, 10:58

Are legatura cu emisiile de noxe? sau influenteaza cuplul motor la turatii joase?

Multumesc oricum pentru raspuns.

thaMAN

In ceea ce privesc emisiile nu afecteaza mult. Influenteaza motorul doar la temperaturi joase (iarna) la pornire.

thaMAN

Pur si simplu fluxul de aer pe care il primeste motorul nu mai este eficientizat dar nu intr-o masura exagerata

 

in rest...daca stii spaniola si/sau engleza cauta pe google. gasesti sute de opinii.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

masinile facute dupa 8 aprilie 2004 au altfel de clapete mai rezistente, ramforsate, de 4.5 mm in loc de 4mm cum erau cele vechi.

atasez o poza cu tipul nou :

 

 

DIN WDS :

 

Swirl flap control DDE 4.0:

The controllable swirl flaps are located in the intake pipe and are closed or opened depending on the operating status. The flaps are closed at engine speeds below approx. 2000 rpm and injection volume below 30 mm^3.

 

Function:

The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit thus operating the control rod and closing the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.

 

Troubleshooting:

Fault code 1A22 "Swirl flaps" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.

 

Effects of faults:

Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.

Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.

 

Am bolduit efectul obtinut prin eliminarea clapetelor.

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

Citesc si ma intreb , ce aveți de câștigat dacă va tot contraziceți ? eu cred ca deja s-a ajuns la o concluzie pentru cei care au o dilema dacă sa elimine sau nu clapetele... nu cred ca mai este cazul sa o repet si eu. Eu le-am scos, si MIRACOL merge mașina la fel de ok ca si ĂŽnainte. Fara diferențe MAJORE.

Propun ceva la următoarea ĂŽntâlnire se face un drive test cu 1 mașină cu clapete si una fără, pun pariu ca persoana respectiva nu isi va da seama care are clapetele si care nu le mai are. Daca X sau Y considera ca nu e ok fără clapetele minune atunci nu le scoateți si gata.

Edited by Viorel_2008BMW
Link to comment
Share on other sites

intre doua masini identice d.p.d.v. al modelului...intotdeauna o sa fie diferente. cel mai bine simti tu diferentele pe aceasi masina inainte si dupa ce ai scos clapetele. doar spuneam ca multi sesizeaza diferente dar ele nu deranjeaza si in 1-2 saptamani nu iti mai dai seama.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.