Jump to content

PROBLEMA MARE 320D 2002


raduradu

Recommended Posts

Ca initiator al acestui topic habar nu aveam ca o sa starnesc o adevarata revolta printre proprietarii de bmw-uri si ca problema descrisa este asa de des intalnita.

Daca mai intereseaza pe cineva, cum am rezolvat eu problema (temporar): galeria de admisie a fost inlocuita cu alta gasita la sh dar in buna stare; (inginerul care a condus executia lucrarii mi-a recomandat totusi sa nu elimin clapetele - omul e specializat in bmw-uri si garantez ca are o mare experienta in partea de motoare si anexe deci probabil stie mai bine despre ce e vorba).

Ca sechele, motorul mai are o problema cu un injector care nu functioneaza normal la pornire dupa care intra in regim de lucru ok. O sa fac cateva drumuri cu motorul supraturat iar daca nu isi da drumul (ar cam trebui totusi) la functionare perfecta, pt reducerea costurilor, vom incerca sa-l reconditionam si in ultima instanta daca tot nu merge il vom schimba cu unul nou.

Cel mai mult a durat pana am recuperat cele 2 clapete pierdute prin motor :)( - noroc ca nu au facut pagube prea mari.

Pana acum reparatia cuprinzand manopera, galerie sh, garnitura, curatare motor, schimb ulei si nu stiu ce aditiv care sa curete injectoarele costat 58o euro.

Link to comment
Share on other sites

(temporar): galeria de admisie a fost inlocuita cu alta gasita la sh dar in buna stare;

daca vrei sa stii un adevar un alt user a facut exact ca tine , a montat o galerie Sh in stare buna la recomandarea unui mecanic specialist . Ca urmare la mai putin de o sapt au trosnit 2 clapete si a facut motorul praf definitiv . Cred ca ar trebui sa recitesti tot topicul f bine . Ar fi cel putin hilar sa patesti o ineptie desi poate topicul tau a salvat cateva motoare , 1 sigur .Bye .

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa stii un adevar un alt user a facut exact ca tine , a montat o galerie Sh in stare buna la recomandarea unui mecanic specialist . Ca urmare la mai putin de o sapt au trosnit 2 clapete si a facut motorul praf definitiv . Cred ca ar trebui sa recitesti tot topicul f bine . Ar fi cel putin hilar sa patesti o ineptie desi poate topicul tau a salvat cateva motoare , 1 sigur .Bye .

 

Am citit tot ce sa scris si mi-am asumat riscul punand o galerie second. Oricum in cazul in care mai apare o problema grava la masina mea o sa-i dau foc cu cea mai mare placere si va invit si pe voi :)). Am avut atatea probleme in ultimii 2 cu acest model de masina de marca incat pt mine nu mai are nici o valoare (sentimentala cel putin) ... sau poate am fost eu ghinionist.

Link to comment
Share on other sites

Cand mai mergi pe la mecanicul tau retine te rog si explicatia tehnica pentru care el nu este de acord cu eliminarea clapetelor si apoi scrie aici.

Astea conteaza cel mai mult >>> explicatiile ! Nu ... parerile !

 

Cati km [cat mai sigur] are masina ta ? Manuala sau automata ?

Link to comment
Share on other sites

Cand mai mergi pe la mecanicul tau retine te rog si explicatia tehnica pentru care el nu este de acord cu eliminarea clapetelor si apoi scrie aici.

Astea conteaza cel mai mult >>> explicatiile ! Nu ... parerile !

 

Cati km [cat mai sigur] are masina ta ? Manuala sau automata ?

 

1. Ok

 

2. 220540 km - Manuala

Link to comment
Share on other sites

Sa le rup sau mai bine nu :)

Mai bine sa le rupi decat sa iti para rau, nu influenteaza cu nimic mersul motorului.

Cam asa arata acum clapetele mele, iar galeria pe masuna...le-am curatat pana la luciu metalic pentru a putea observa orice defect insa nu am observat nimic.de aceea spun ca ma gandesc sa le pastrez.inainte de a da jos galeria am scos furtunul de vacuum de la clapete si parca am simtit o diferenta in plaja inferioara a turatiilor.acum nu stiu daca a fost placebo sau nu...

 

ce sfat imi dati ca vreau sa curat EGR-ul ..... sa curat doar egr-ul sau sa ma bag si la admisie ?

risc sa scurtez viata clapetelor cu operatiunea de curatare a admisiei ?

multumesc

Daca ai putina indemanare si sculele necesare se merita sa dai galeria jos.rau in nici un caz nu ai ce sa faci, mai ales clapetelor, decat daca doamne fereste strici altceva in timp ce demontezi/montezi galeria.vei fi socat de ce vei gasi acolo.curand o sa postez un DIY cu operatiunea pe care am facut-o eu, eventual te poti ajuta de el...

IMG_0306.bmp

Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Are cineva idee daca apare ceva la diagnoza in cazul in care un furtun de la vacuum e stricat.

Apare vreo eroare sau doar vizual si fizic pot fi verificate? Si daca nu apar pe diagnoza cum pot fi testate mai concret.

 

@dextercos320d - eu daca doream sa le curat doar nu as fi avut curaj sa desurubez clapetele de pe ax. (in sensul ca nu ai cum sa le strangi cu dinamometrica sau ceva de genul asta).

E adevarat pe de alta parte ca fara aceasta operatiune nu prea ai cum sa le inspectezi cu atentie.

 

am mai dat-o jos de 2 ori stai linistit. dar nu m-am atins de ea ca s-o curat. am zis ca las pe alta data. e imposibil sa strici ceva... e relativ simplu s-o scoti de pe motor.

cred totusi ca o sa ma rezum la curatarea egr-ului....

 

Altii sunt de parere ca e bine sa o cureti preventiv. Daca o faci cum trebuie nu ai ce sa strici. Toata mizeria aia se duce in motor mai devreme sau mai tarziu.

Dupa cum vezi aici e trecuta printre operatiunile importante de pe TO DO LIST

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=68374

Link to comment
Share on other sites

Cand mai mergi pe la mecanicul tau retine te rog si explicatia tehnica pentru care el nu este de acord cu eliminarea clapetelor si apoi scrie aici.

Astea conteaza cel mai mult >>> explicatiile ! Nu ... parerile !

 

Cati km [cat mai sigur] are masina ta ? Manuala sau automata ?

 

Va garantez eu ca toti mecanici care au o surubelnita si un patent sunt "specialisti" in BMW-uri :lol: ....

doar tot patru roti are si IMS si BMW :)

Link to comment
Share on other sites

...Altii sunt de parere ca e bine sa o cureti preventiv. Daca o faci cum trebuie nu ai ce sa strici. Toata mizeria aia se duce in motor mai devreme sau mai tarziu...

 

Pai ce e depus acolo...nu mai intra in motor. Si ce o sa mai treaca in viitor prin acea zona ...:)

Probabil acea depunere este 1/1.000.000 din cat a intrat in motor :lol:

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

mie mi se pare ca masina e mai sprintena fara clapete active,parca se duce si mai mult pe turatie... :lol:

 

:) oare sti ce rol au acele clapele ? oare sti la ce ai renuntat prin anularea lor ? bmw le-a pus acolo ca sa ..?

au legatura directa cu ....... care va ceda din cauza ca ..... ?

 

nu te-ai intrebat astea nu ?

 

bafta ! si sper sa nu ai probleme cu masina !

Link to comment
Share on other sites

nu, ca le-am schimbat anul trecut, iar la mine turbina nu este actionata de vacuum, iar daca clapetele nu mai au nevoie de vacuum , practic doar EGR-ul si "jaluzele" au mai ramas cu aceasta nevoie...nesemnificativ ,oricum :) Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

concret doar inginerii care l-au proiectat stiu , insa presupun ca vacuumul ajuta deschiderea clapetelor din admisie, deschiderea supapei de la EGR,deschiderea jaluzeleler de pe difuzorul de aer si in cazul celor cu turbine pe vacuum , actioneaza si turbina, eu unul atat stiu despre ele :)

 

pompa de vacuum mai ajuta si servo frana :lol: (parca)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor! am urmarit cu maxim interes tot ce s-a scris aici pe topic si inspaimantat de perspectivele ruperii vreuneia dintre clapete, masina avand 190k, m-am apucat ca pacatosul, ieri, duminica de treaba fiindca in cursul saptamanii nu prea am timp liber. toata operatiunea am facut-o ca romanul in fata blocului. dupa cedemontez jumate de masina reusesc sa dau jos galeria de admisie. atat clapetele cat si axurile de sustinere erau toate la locul lor, in perfecta stare si functionabile. am masurat cu sublerul si aveam ax de ala vechi cu 4mm in diametru. cu toate ca erau perfecte am procedat la ruperea lor pentru mai multa siguranta. am constatat ca se rupeau atat de greu incat nu cred ca ar fi cedat vreodata insa nu am vrut sa risc. dupa eliminarea clapetelor am echipat admisia la loc cu tot ce dadusem jos de pe ea si m-am apucat de remontarea ei la loc. dupa ce strang suruburiel de sus, sa vezi belea: scap capsa de 10 impreuna cu prelungitorul pentru clicket in compartimentul motor si o aud cum dupa ce se loveste de ceva pe acolo ajunge pana jos pe scutul de aluminiu al motorului. in momentul ala simteam ca turbez de draci. nicio problema zic in prima faza. ridic masina pe cric dintr-o parte la maxim, ma bag sub ea fiindca am un fizic mai slim asa, si dau scutul jos sa-mi recuperez ce am pierdut acolo. inutil insa pentru ca pentru demontatrea scutului aveam nevoie si de prelungitorul pe care tocmai il scapasem acolo. in momentul ala m-am enervat, am strans tot, am bagat in masina si m-am dus in casa si m-am culcat fiindca eram si rupt de oboseala pentru ca toata treaba asta am facut-o dupa ce am venit de la servici dupa o tura de noapte. urmeaza ca azi sa gasesc undeva cu imprumut un prelungitor pentru clicket, sa dau jos scutul si sa-mi recuperez sculele si sa continui lucrarea. cred ca tot ce s-a intamplat a fost o pedeapsa de la Dumnezeu pentru ca m-am apucat de treaba duminica. cam asta a fost istorioara mea legata de aceste clapete. bafta tuturor.
Link to comment
Share on other sites

e greu sa crezi ca risti mai mult cu ele functionale decat date jos.

chiar daca se rup e putin probabil sa ajunga in motor. raman pe galerie, blocand sau nu admisia - si asta te prinzi din mersul masinii.

sunt supte in motor atunci cand se rup efectiv de pe ax (nu cu tot cu ax)... si sunt astfel aspirate acele 2 surubele care tin clapetele prinse (dar e putin probabil sa se intample asta dupa 120-130mii km fiind considerat de unii defect de fabricatie)

 

stef : scutul mare de plastic din fata se da cu jos cu o surubelnita stea sau nu neaparat, prin desurubare 1-2 pasi de filet. iar scutul intermediar metalic are usita de vizitare din cate stiu si nu trebuie dar jos. sper sa te ajute informatiile astea.

Link to comment
Share on other sites

am incercat sa mai uit pe acolo dar nu prea se vede mare lucru, mai ales ca nu am posibilitatea sa mai uit cu lampa din toate unghiurile fiindca nu prea am spatiu de manevra cum as avea pe un canal sau elevator. multumesc oricum pentru sfaturi. iar legat de rezistenta axurilor, sa stii ca si mie imi pare putin rau ca le-am rupt, dar nu ma asteptam sa fie asa de rezistente, si dupa ce am apucat de am rupt unul unul nu mai avea rost sa le las pe celelalte. bafta tuturor.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.