Jump to content

temperatura coboara de la 90 la prima gradatie si apoi revine


320cdM

Recommended Posts

salut.

 

masina mea face faza asta, doar cand e frig si se foloseste caldura in habitaclu. las motorul sa se incalzeasca fara sa folosesc caldura; cand a ajuns la 90, dau drumul la caldura inauntru si acul coboara de la 90 la prima gradatie, dupa care urca inapoi in timp relativ scurt si nu mai am nici un fel de problema, pot sa strabat si tara.

am schimbat pana acum un termostat mic (cred ca e cel de la EGR, nu sunt sigur) si termostatul mare de la motor, dar fara succes, comportamentul e acelasi.

pe tester la filaret nu le-a aparut nimic anormal dar au constatat si ei problema, vizual. si cu atat am plecat de la ei.

 

nu mai stiu ce sa verific/ schimb, aveti vreo idee?

 

a mai patit cineva problema asta?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca-i vreo problema. Indicat ar fi sa pornesti si caldura odata cu motorul.

 

ce-am spus in post a fost ca sa se inteleaga cat mai bine care e problema. nu sunt adeptul pornirii caldurii odata cu motorul, pentru ca stiu ca e bine sa lasi motorul sa se incalzeasca, sa functioneze in parametri normali

dar daca nu am incotro o pornesc cand am nevoie, evident... mai ales in perioada asta cand se abureste parbizul dupa 10 secunde de stat in masina

 

e aerisita bine instalatia?la mine creste pana la 90 si indiferent de treapta ventilatorului acul nu scade

 

am schimbat antigelul prin martie. facea si inainte, face si dupa... instalatia stiu ca se aeriseste singura, parca asa mi-au zis cei de la service, daca tin bine minte

nici la mine nu mai scade, dupa ce am dat drumul prima oara la caldura... dar stiu ca nu ar trebui sa scada deloc, odata ce a ajuns la 90...

Link to comment
Share on other sites

Cand pornesti caldura A/C (fulgul de nea) este activat?

Ma gandesc ca poate porneste ventilatorul de la radiator si se raceste foarte repede lichidul de racire...

Dar termostatele schimbate de tine ar trebui sa inchida circuitul de racire si temperatura sa ramana constanta.

Link to comment
Share on other sites

Din privinta mea e normal sa faca asa , deoarece, cand ai caldura oprita, apa calda de la motor nu iti intra in radiatorul de incalzire habitaclu , iar atunci cand pornesti caldura , din motor se duce o parte din apa calda si intra alta rece, de aceea iti scade temperatura. Daca pornesti caldura odata cu motorul atunci se va incalzii motorul putin mai greu. Eu am intalnit lucrul acesta la mai multe masini si toate nu aveau nici o problema la sistemul de racire al motorului.
Link to comment
Share on other sites

ma gandeam si eu la varianta asta, ca poate caut eu o problema unde nu e... nu stiu ce sa zic, e posibil sa ai dreptate

ce m-a facut pe mine sa cred in continuare ca ceva e in neregula e faptul ca odata ajuns la 90 de grade, acul ala nu mai are voie sa coboare - asa stiam

Link to comment
Share on other sites

offtopic: stiu, ca am patit si eu, daca iti fierbe motorul vara, dai drumul la caldura la maxim, mergi cu geamurile deschise, si asta e... ajungi la destinatie

 

si totusi, am o problema sau nu? ca eu tot nu is lamurit...

Nu ai nici o problema, daca vrei sa nu iti mai scada temperatura motorului , porneste caldura pe o treapta mica de ventilatie de cand ai pornit motorul si atunci o sa se incalzeasca in acelasi timp , atat motorul cat si radiatorul de caldura .

Link to comment
Share on other sites

 nu sunt adeptul pornirii caldurii odata cu motorul, pentru ca stiu ca e bine sa lasi motorul sa se incalzeasca, sa functioneze in parametri normali

dar daca nu am incotro o pornesc cand am nevoie, evident... mai ales in perioada asta cand se abureste parbizul dupa 10 secunde de stat in masina

eu am clima by default pornita(inclusiv fulg de nea,altfel se abureste groaznic) atata timp cat motorul este pornit..am avut probleme cu apa timp de 2 ani (primi 2 ani cat a fost noua nu am avut)...iarna ii puneam carton in fata radiatorului si era ok...la mine problema a fost termostatul EGR.

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Nu ai nici o problema, daca vrei sa nu iti mai scada temperatura motorului , porneste caldura pe o treapta mica de ventilatie de cand ai pornit motorul si atunci o sa se incalzeasca in acelasi timp , atat motorul cat si radiatorul de caldura .

stiu asta, am observat ca asa nu mai coboara acul.

dar eu nu sunt convins ca e un comoportament normal cel din situatia descrisa de mine.

o sa incerc sa verific la alte masini si poate scrie ceva si prin manualul masinii, desi nu cred

Link to comment
Share on other sites

si la mine face la fel, si la fel facea si pe dacia 1310 :)

Pe dacie chiar dadeam drumul la caldura in timpul verii ca sa mai scada temperatura apei... si functiona..

Cred ca erai transpirat tot :lol:

Dar ce sa-i faci, daca Daciile sunt pretentioase...

 

 nu sunt adeptul pornirii caldurii odata cu motorul, pentru ca stiu ca e bine sa lasi motorul sa se incalzeasca, sa functioneze in parametri normali

dar daca nu am incotro o pornesc cand am nevoie, evident... mai ales in perioada asta cand se abureste parbizul dupa 10 secunde de stat in masina

eu am clima by default pornita(inclusiv fulg de nea,altfel se abureste groaznic) atata timp cat motorul este pornit..am avut probleme cu apa timp de 2 ani (primi 2 ani cat a fost noua nu am avut)...iarna ii puneam carton in fata radiatorului si era ok...la mine problema a fost termostatul EGR.

Am pus si eu acum 2 zile carton negru in fata radiatorului la E90 320d, nici nu se vede...

Facusem un drum lung si mai mult de 63 de grade n-a crescut apa tot drumul, acum cand m-am intors in 10 min de mers era la 83 si n-a scazut tot drumul sub 80...

Doar ca in oras are o temperatura mai mare, undeva la 86-87 fata de 83 cat avea fara.

In prima saptamana din ianuarie dau si eu jos termostatul de la EGR, acum au venit Sarbatorile :)

Temperaturi mari la toata lumea! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu pentru ce iti faci probleme...E absolut normal, e un fenomen cat se poate de simplu daca intr-un vas cu apa calda adaugi o cantitate de apa rece nu scade temperatura amestecului obtinut? Apa din motor are 90 de grade iar cand dai drumul la incalzire apa din radiatorul de incalzire care are 2-3 grade se amesteca cu cea din motor. E clar ca temperatura va scadea cu cateva grade
Link to comment
Share on other sites

ce-am spus in post a fost ca sa se inteleaga cat mai bine care e problema. nu sunt adeptul pornirii caldurii odata cu motorul, pentru ca stiu ca e bine sa lasi motorul sa se incalzeasca, sa functioneze in parametri normali

La E32 oricum nu deschide calculator de clima circuit pentru caldura de habitaclu pana nu are apa 30 de grade, deci nu e chiar dezastru sa pleci cu caldura pornita incet. Banuiesc ca la modele noi tot asa e tinut cont de incalizerea motorului.

 

Ma gandesc ca ac sa misca spre rece pentru ca in momentul cand pornesti caldura, tot apa aia rece din radiator de incalzire intre odata in circuit de la motor. Poste nici nu scade temperatura de la motor chiar asa mult (cred ca e prea multa energie termica acolo pentru a permita o fluctuatie asa mare), ci numai in zona unde ai senzor de temperatura..

 

In orice caz, ce o fi mai rau? Un soc termic la motor din cauza apa rece brusc introdus in sistem de racire, sau un regim de incalzire un pic mai lent? Eu prefer ultima varianta.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare absolut normal ce ti se intampla..o data pornita caldura, in instalatia de racire apare acea cantitate de apa rece, automat scade temperatura per ansamblu, iar reincalzirea intregii cantitati de lichid nu se poate realiza instantaneu.Deci temperatura scade cu cateva grade..termostatul inchide, si temperatura se regleaza din nou la valoare prestabilita.Dar, aceste corectii nu au loc instantaneu, nu..?

 

Porneste si caldura o data cu motorul, si nu o sa mai ai acea fluctuatie de temperatura.

O data ce acul de temperatura sta la jumatate, clar nu ai nici o problema cu termostatele.

 

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salut.

 

masina mea face faza asta, doar cand e frig si se foloseste caldura in habitaclu. las motorul sa se incalzeasca fara sa folosesc caldura; cand a ajuns la 90, dau drumul la caldura inauntru si acul coboara de la 90 la prima gradatie, dupa care urca inapoi in timp relativ scurt si nu mai am nici un fel de problema, pot sa strabat si tara.

am schimbat pana acum un termostat mic (cred ca e cel de la EGR, nu sunt sigur) si termostatul mare de la motor, dar fara succes, comportamentul e acelasi.

pe tester la filaret nu le-a aparut nimic anormal dar au constatat si ei problema, vizual. si cu atat am plecat de la ei.

 

nu mai stiu ce sa verific/ schimb, aveti vreo idee?

 

a mai patit cineva problema asta?

 

multumesc

 

Comportare absolut normala, dupa ce se mai incalzeste motorul sigur va reveni la 90 grade.

Ii iei caldura pe care deabia a acumulat-o, este normal sa scada putin temperatura, aceasta va reveni pe masura ce sistemul ajunge la o stabilitate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.