Jump to content

PROBLEME PORNIRE


Recommended Posts

Am rugamintea daca cineva are rabdarea sa citeasca ceea ce voi relata mai jos in legatura cu problema mea de pornire si daca are cunostinta de ce ar putea fi ,rog sa ma ajute cu o parere.

Am circulat cu masina vreo 2 luni cu o eroare la senzorul de la axa cu came. Dupa care mi-a aparut eroare si la sonda lambda. Inainte de a veni gerul de acum 2 saptamani am fost cu masina in service,am schimbat senzorul de la axa cu came si am schimbat lichidul de racire ca era la -10 si l-am facut la -30. Dupa ce am pornit masina in service am pus tester-ul si a disparut eroarea de la senzorul axa cu came ,singura eroare fiind cea de la sonda lambda care nu am schimbat-o. Pot sa va spun ca am circulat si a pornit foarte bine iar eroarea de la senzorul respectiv nu mi-a creat probleme(decat de vreo 2 ori in trafic aglomerat in Bucuresti ,motorul fiind cald s-a oprit instantaneu la relanti, dupa care pornea decat daca o lasam cam 10secunde oprita).

Dupa ce am fost la service la vreo 2-3 zile am fost la un prieten care are un tester(cu asta se ocupa printre altele) sa vad daca mai exista vreo eroare. Parca presimteam ceva! Si au aparut urmatoarele erori:

-camshaft senzor la 750rot /min

-crank senzor la oprire

-sonda lambda(fuel trim tank 2...)

si

-VANOS JAMMED(nu stiu ce inseamna)

 

Masina pornea si mergea fara probleme. La vreo 2 zile dupa asta intr-o dimineata mi-a pornit greu dupa 3-4 incercari lungi. A doua zi am parcat masina in spatele blocului cand am ajuns acasa. Pe la 5-6 seara (dupa 4 ore) am coborat sa o mut in fata blocului ca sa nu am surprize noaptea cu spartul masinii ,ca am mai patit-o. Am dat sa pornesc pana aproape am omorat bateria si nu am reusit. Am lasat-o acolo. A doua zi dimineata ,chemasem un prieten sa vina sa-mi dea curent , si pana sa vina el am zis sa fac o incercare. Culmea,cu bateria moarta de abia a invartit de 2 ori (afara fiind -13 grade ), a pornit.

Ieri am incercat sa pornesc masina si nu am mai reusit sa o pornesc nicicum. Dau la automat ,invarte si la un moment dat nu se mai invarte si se aprinde faza scurta pentru vreo3-5 secunde si moare. Inauntru se aude un bazait mai intens vreo 2-3 secunde si un bazait mai slab si scurt. Cand reiau sa pornesc si pun contactul ,pana se sting becurile de prin bord ,acul de la turometru se ridica rapid la 1500 de ture si scade brusc. Pornirea este in zadar si de fiecare data se aprinde faza scurta la lumini si se aude un bazait si,, moare".. Este probabil sa fie pompa de benzina defecta , dar ma gandesc ca ar mai putea fi si alte cauze.

Am relatat toata istoria asta in speranta ca cineva poate sa-si dea cu parerea mai bine ,eliminand alte cauze care puteau fi doar presupuse.

Astept o parere. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

faza cu pornitul dupa mine e senzorul de turatie al motorului (crank shaft sensor) ori e murdar (pilitura pe el) ori e pe duca, ori ceva probleme de cablaj. Se poate vedea semnalul pe osciloscop.

 

camshat si vanos jammed sunt oarecum corelate - ori e senzorul mort (la fel se poate vedea semnalul cu un osciloscop), dar zici ca l-ai schimbat si poate si cel vechi era cel bun, ori intradevar ai o problema cu vanos-ul(partea de control - solenoid- poti testa semnalul de intrare la fel pe un osciloscop, fizic e mai greu de diagnosticat, sau chiar e blocat intern - fizic)

 

sonda lambda cred ca te referi la bank-ul 2 cyl 4-6 (cei din spate)

 

vanos - sistem hidro-mecanic de defazare axa cu came - popular distributie variabila, denumire BMW - la modelul tau ai distributie variabila doar pe admisie.

 

 

bazaitul, faza scurta si altele la fel iti arata ca bateria e moarta - o ia razna toate modulele masinii, relee, calculatoare etc..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
si mie imi face la fel. pe tester zicea ceva de sonda lamda. dimineata imi porneste la sfert de cheie. daca o las cateva ore dupa ce umblu cu ea incepe sa imi faca figuri. fie nu mai porneste decat la 5-6 cheie fie porneste din prima da greu dupa vreo 3-4 secunde de invartit. nu stiu de ce sa ma apuc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Imi cer scuze daca intervin pe topic initiatorului, am un 523i si astazi in timpul mersului mi-a dat ca un sut sau mai bine zis parca ca si cum s-ar fi oprit pentru o secunda alimentarea cu benzina si a repornit dandu-i un pic mai multa benzina (nu stiu daca ma intelegeti ) :twoup: in fine iar la primul semafor cand am vrut sa plec s-a oprit motorul a pornit imediat si pana acasa nu a mai avut nici o problema .

 

 

Daca a mai patit cineva asa ceva va rog astept pareri sau rezolvari ......multumesc .

 

Scuze inca odata :) .

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze daca intervin pe topic initiatorului, am un 523i si astazi in timpul mersului mi-a dat ca un sut sau mai bine zis parca ca si cum s-ar fi oprit pentru o secunda alimentarea cu benzina si a repornit dandu-i un pic mai multa benzina (nu stiu daca ma intelegeti ) :twoup: in fine iar la primul semafor cand am vrut sa plec s-a oprit motorul a pornit imediat si pana acasa nu a mai avut nici o problema .

 

 

Daca a mai patit cineva asa ceva va rog astept pareri sau rezolvari ......multumesc .

 

Scuze inca odata :) .

 

citeste topicul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=91234

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze daca intervin pe topic initiatorului, am un 523i si astazi in timpul mersului mi-a dat ca un sut sau mai bine zis parca ca si cum s-ar fi oprit pentru o secunda alimentarea cu benzina si a repornit dandu-i un pic mai multa benzina (nu stiu daca ma intelegeti ) :twoup: in fine iar la primul semafor cand am vrut sa plec s-a oprit motorul a pornit imediat si pana acasa nu a mai avut nici o problema .

 

 

Daca a mai patit cineva asa ceva va rog astept pareri sau rezolvari ......multumesc .

 

Scuze inca odata :) .

aceasi problema ca tine am avuto ieri seara cu un 520i din 97 sa oprit brusc si la sfert de cheie a repornit nu am inteles din ce cauza si nici nu pot sami dau seama daca afli ceva anuntama si pe mine

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze daca intervin pe topic initiatorului, am un 523i si astazi in timpul mersului mi-a dat ca un sut sau mai bine zis parca ca si cum s-ar fi oprit pentru o secunda alimentarea cu benzina si a repornit dandu-i un pic mai multa benzina (nu stiu daca ma intelegeti ) :twoup: in fine iar la primul semafor cand am vrut sa plec s-a oprit motorul a pornit imediat si pana acasa nu a mai avut nici o problema .

 

 

Daca a mai patit cineva asa ceva va rog astept pareri sau rezolvari ......multumesc .

 

Scuze inca odata :) .

aceasi problema ca tine am avuto ieri seara cu un 520i din 97 sa oprit brusc si la sfert de cheie a repornit nu am inteles din ce cauza si nici nu pot sami dau seama daca afli ceva anuntama si pe mine

 

Am fost cu ea si la tester a iesit senzorul de la volanta .....cel mai bine ar fi sa faci acelasi lucru ca din auzite :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.